Router til server (TeleDK BB)
Fra : Michael Andreasen

Dato : 31-07-01 10:31

Hej Alle,

Nu har jeg brugt 50+ timer på at få min PC til at virke som den skal.

Jeg har en 2048/512 TeleDK BB/ADSL forbindelse med 1 fast ip adresse.

Jeg skal køre 2 Pc´ere. 1 stk med Unreal Tournament game server + 1 stk med
ditto game client.

Jeg har tidligere forsøgt med en speedstream 2601 router som jeg også fik
til at virke, men efter 1-2 timer mistede begge maskiner forb. med
internettet.

Igår købte jeg så en D-link 704 i en teledK butik i håb om at deres eget
produkt måtte virke. Desværre er D-link routeren mere firewall end noget
andet. og jeg kan ikke få ordentlig forbindelse med internettet - heller
ikke hvis jeg benytter DMZ host..

Så spørgsmålet der kan udløse en kasse cyberpils er følgende: Hvilken router
skal jeg købe som jeg selv kan konfigurere til de spil jeg skal bruge
(f.eks. Unreal). Jeg er (næsten) ligeglad med hvad det koster - *nu* skal
det bare snart virke.

På forhånd mange tak.
Michael Andreasen

Fra : Henrik

Dato : 31-07-01 11:25

Jeg har selv en ZyXEL Prestige 310, som virker helt fint uden problemer
(pris ca. 1900). ZyXEL har også en router med indbygget hub/switch ellers er
den som 310'eren. Jeg tror nok den hedder Prestige 314 - men hæng mig ikke
op på det.

Mvh
Henrik

Fra : Dennis Hansen

Dato : 31-07-01 12:26

Du burde kunne bruge en Cisco 1401 router!

/ DH

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-07-01 17:22

"Dennis Hansen" <dh@dsd.dk> skrev i en meddelelse
> Du burde kunne bruge en Cisco 1401 router!

Ja, men ikke til BB|ADSL
1401'eren har et atm-interface og et ether-interface.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 31-07-01 17:46

On Tue, 31 Jul 2001 13:25:34 +0200, Dennis Hansen wrote:
>Du burde kunne bruge en Cisco 1401 router!

Nej !

en 1401'er virker *IKKE* med BB|ADSL

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Nuggi

Dato : 31-07-01 20:41

Jeg bruger en Router fra Longshine indbygget 4 ports 10/100 switch
pris 1350 kr

Med Venlig Hilsen
Jesper Hansen
email: jesper.h@besked.com
Icq: 8773459

Fra : Kas.

Dato : 01-08-01 11:47

Prøv at se denne router:
http://www.practicallynetworked.com/reviews/asante_router.asp

Jeg har læst rigtig meget godt om den. Den er nem at opsætte til spil og
andre aplikationer. Den har indbygget printerserver, dens DMZ sender ALT
trafik videre (dvs. den sorterer ikke h.323 fra som 2601'eren gør), og så
kan du sætte et analog modem til routeren, som den kan ringe op ved hjælp
af, hvis din ADSL-forbindelse ryger.

Men jeg ved desværre ikke, hvor man kan købe den...

Mvh. Kas.

Fra : Frans Jensen

Dato : 01-08-01 13:37

On Wed, 1 Aug 2001 12:47:29 +0200, "Kas." <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>af, hvis din ADSL-forbindelse ryger.
>
>Men jeg ved desværre ikke, hvor man kan købe den...

du kan da prøve at spørge her:

http://www.supply.dk/om_supply/om_supply.html

http://www.supply.dk/produkter/asante/

--
Jeg er født med en bajer i hånden
sådan har jeg tænkt mig at jeg også ville dø ­