MS Windows
briani 27239
Profil kan ikke indlæses i Windows
Fra : Stefan783326

Dato : 27-05-09 11:15

Da jeg startede Windows op her lidt tidligere i dag, fik jeg
meddelelse om, at min normale brugerprofil/-konto ikke kunne indlæses.
I stedet oprettede den en ny og midlertidig profil, som jo ikke
indeholder de personlige oplysninger, min gamle havde.
Meddelelsen er copy-pastet ind herunder.

-----
Den lokalt gemte profil kan ikke indlæses. Det kan skyldes
utilstrækkelige sikkerhedsrettigheder, eller at den lokale profil er
beskadiget. Kontakt netværksadministratoren, hvis problemet
fortsætter.

OPLYSNING - En I/O-handling igangsat af registreringsdatabasen
mislykkedes. Registreringsdatabasen kunne ikke indlæse, udskrive eller
rydde en af filerne, som indeholder systemets billede af
registreringsdatabasen.
-----

Jeg har ikke nogen ide om, hvorfor der er gået kage i det, andet end
at jeg for små to måneder siden oplevede, at min på det tidspunkt to
måneder gamle Seagate Barracuda-harddisk ikke kunne genkendes af
computeten. Det krævede en avanceret, men dog gratis
firmwareopdatering hos en Seagate-afdeling i Holland. Siden da har
harddisken kørt nogenlunde fint. Det skal dog siges, at jeg et par
gange inden for de seneste uger har oplevet, at computeren pludselig
er frosset i en længere periode.

Det nuværende problem omkring indlæsningen af profilen har ikke
påvirket harddiskens data, men det er alligevel et stort problem, da
den nye profil, Windows har oprettet, er midlertidig. Så de ændringer,
jeg foretager mig, bliver derfor ikke gemt til næste opstart. (Den
midligertidige profil minder mig en del om den standard-Windows, man
møder, efter man har formateret sin harddisk og geninstalleret
Windows...altså lige med undtagelse af harddiskens data, som trods alt
stadig er der.)

Da jeg håber at kunne få adgang til profilen igen, tør jeg ikke rode
alt for meget med profil-/konto-instillingerne af frygt for at komme
til at overskrive noget.

Hvis der er nogen, der kender til problemet og/eller en løsning, hører
jeg meget gerne fra jer.

Mvh. Stefan

Fra : claus b.p.

Dato : 28-05-09 20:08

Stefan783326 wrote:
> [...]
> til at overskrive noget.
>
> Hvis der er nogen, der kender til problemet og/eller en løsning, hører

Prøv at køre en scandisk (eller chkdsk.exe) , for at checke
filsystemet.eller som det hedder i "egenskaber/funktioner" for drev c:
gennemsøg enheden for fejl. Du kan også prøve en registreringsdatabase
cleaner, fx. regclean.exe som er gratis fra Microsoft, eller en af de
betalbare, som heller ikke virker.
Det var nu du skulle bruge den backup du ikke har, hvis ikke scandisk kan
rette op på problemet. Der er sket det værste der kan ske i Windows:
Registreringsdatabasen er defekt.

/Claus

Fra : Stefan783326

Dato : 29-05-09 10:02

On 28 Maj, 21:08, "claus b.p." <cb...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Det var nu du skulle bruge den backup du ikke har, hvis ikke scandisk kan
> rette op på problemet. Der er sket det værste der kan ske i Windows:

Ved den seneste opstart har alt fungeret, som det plejer
Spørgsmålet er bare, om det er Windows eller min harddisk, der er
noget galt med. Jeg har en tråd kørende på dk.edb.hardware.drev med
samme emne, hvor vi har fundet frem til argumenter for, at det er
harddisken, der er noget galt med.

Jeg har kort tid efter problemet opstod scannet registreringsdatabasen
igennem for fejl og fået rettet fejlene. Umiddelbart syntes jeg ikke,
der var nogen alarmerende fejl. Og ved de næste opstarter var der
heller ikke nogen synlige forbedringer.

Jeg havde ikke tilladelse til at køre scandisk med automatisk rettelse
af fejl, uden at jeg genstartede (og genstarte tør jeg ikke lige nu,
hvor Windows endelig kører, som den skal), men den almindelige
scanning blev gennemført uden information om fejl eller ej...

Stefan