Tab af forbindelse med ADSL
Fra : Jens Nygaard

Dato : 31-07-01 08:26

Jeg har en maskine der kører op mod en sql server..
efter ca. 5 minutter mister den forbindelsen, nærmest som om den "timer ud".
det sker kun når jeg kører med ADSL forbindelse.
Det sker aldrig når jeg kører med ISDN.
der er ialt 3 computere, og de gør alle det samme.
kan det være noget med netkortene??? 3COM 3c905c-TX
Problemet er ret så irreterende, idet at jeg skal logge på igen hvergang jeg
ikke har arbejdet på den kontinuerligt..

Mvh Jens

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 31-07-01 09:08

"Jens Nygaard" <gvir@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ikke har arbejdet på den kontinuerligt..

Hvis du har en Cisco 677 router til din ADSL forbindelse, er der vist et
sted hvor sætte timeout.
Ellers må du fortælle lidt mere op din forbindelse m.m.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Christian Dam

Dato : 31-07-01 13:48

Jeg har samme problem med en ProAccess 256Kbit, linien bliver lagt ned, men
der er ingen fast interval
Har andre haft denne oplevelse?
..... Problemet ligger i, at man via ADSL lininen skal være connected til en
Win2000 server vha Terminal services - sessionen man får bliver afbrudt i
tid og utide.

Mvh Christian