Brorsons Kirke
Fra : Per Rønne

Dato : 25-05-09 12:00

Jeg har fået tilsendt en mail med et link til bl.a. referatet af et
ekstraordinært menighedsrådsmøde i Brorsons Kirke, om de muslimske
kirkebesættere.

<http://www.sappho.dk/splittelse-i-brorsons-kire-over-kirkebesattere.htm

Meget interessant var der ikke enighed i menighedsrådet om sagen, og
meget interessant er det at tidligere formand for menighedsrådet ved
Københavns Domkirke, Karsten Fledelius, politisk argumenterede for at
påvirke befolkning og politikere ved at »individualisere« sagerne.

En nylig meningsmåling afslørede at 66% af vælgerne er mod at give
irakerne særbehandling, og at kun 25% vil give dem opholdstilladelse.

Stort set alle kristne irakere har fået asyl, efter at det er eftervist
at alle kristne forfølges i Irak [og i øvrigt i hele den islamiske
verden]. En forfølgelse der i øvrigt for Mesopotamiens vedkommende
begyndte allerede i 630erne, ved den arabiske erobring.

Kun fem kristne er ikke accepterede, og mon ikke det skyldes
kriminalitet fra de pågældendes side?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Jensen

Dato : 25-05-09 14:25

Per Rønne skrev:
> [...]
> begyndte allerede i 630erne, ved den arabiske erobring.
>
> Kun fem kristne er ikke accepterede, og mon ikke det skyldes

Generelt synes jeg ikke man skal acceptere nogen form for kriminalitet
fra folk der ikke er danske statsborgere. De skal selvfølgelig som
gæster i landet forsvinde hvis de ikke overholder reglerne.

Når dette er sagt synes jeg selvfølgelig at vi skal give husly til folk
der VIRKELIGT er forfulgte. Dvs. til folk der risikerer deres liv. Ikke
til folk der bare flygter for at få et bedre liv eller for at undgå
f.eks. militærtjeneste mv.

Men hvordan finder man ud af hvad der er sandt ? Skal tvivlen komme
asylansøgeren til gode ? For man kan jo ikke kontakte myndighederne i
det land personen flygter fra hvis han/hun virkelig er i fare.
Det forekommer mig at området er meget svært at sagsbehandle i på en
retfærdig måde.

At kristne forfølges i muslimske lande finder jeg faktisk skammeligt da
Islam netop ikke tillader den slags. i fl.g koranen skal kristne/ikke
muslimer dog betale højere skatter end muslimer..men derudovre er de
ligeberettigede medborgere. Så det forekomemr mig at mange muslimer ikke
har læst den bog de påstår de tror på ordlyden af.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-05-09 15:30

Hans Jensen <afdeling28@gmail.com> wrote:

> [...]
> det land personen flygter fra hvis han/hun virkelig er i fare.
> Det forekommer mig at området er meget svært at sagsbehandle i på en

Deres sager har været behandlet af de danske myndigheder, i et
domstolslignende system.

> [...]
> ligeberettigede medborgere. Så det forekomemr mig at mange muslimer ikke
> har læst den bog de påstår de tror på ordlyden af.

Det har du så tilsyneladende heller ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-09 16:47

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Deres sager har været behandlet af de danske myndigheder, i et
> domstolslignende system.

Netop et domstolslignende system -altså ikke et system hvor der er
juridiske dommere, forsvarere og anklagere.
Det er et administrativt system som arbejder forbløffende langsomt, og
når de så endelig får afgjort en sag, så er der sket så meget i
hjemlandet hvor flygtningene kommer fra, at de ikke kan sendes tilbage
fordi situationen har ændret sig.
Alligevel vælger man kynisk at sende folk tilbage til et land hvor selv
det danske udenrigsministerium fraråder at man bør rejse til. Der er
børn der er født her i landet, men som nu pludselig skal sendes til et
land hvor de ikke en gang taler sproget, og til yderst ringe vilkår.
Det er skammeligt, Naturligvis skal vi da give de pågældende mennesker
asyl på humanitær basis - det er Danmark der har været med til at skabe
den situation der er i Irak, så er det også Danmarks ansvar at man
behandler flygtningene derfra ordentligt. Andet kan vi simpélthen ikke
være bekendt.

> Det har du så tilsyneladende heller ikke.

Han har da helt ret - hvori tager han efter din mening fejl?

Fra : /Peter

Dato : 25-05-09 17:05

> [...]
> når de så endelig får afgjort en sag, så er der sket så meget i
> hjemlandet hvor flygtningene kommer fra, at de ikke kan sendes tilbage

ja i dette tilfælde til det bedre.

> [...]
> er børn der er født her i landet, men som nu pludselig skal sendes til
> et land hvor de ikke en gang taler sproget, og til yderst ringe

Taler de dansk?

> [...]
> skabe den situation der er i Irak, så er det også Danmarks ansvar at
> man behandler flygtningene derfra ordentligt. Andet kan vi simpélthen

Er det danmarks skyld de flygtede i sin tid ? er forholdende ikke
væsentligt forbedrede i forhold til det di flygtede fra i sin tid ?

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-09 03:11

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> [...]
> den situation der er i Irak, så er det også Danmarks ansvar at man
> behandler flygtningene derfra ordentligt. Andet kan vi simpélthen ikke

De er jo netop ikke politiske flygtninge.

> Han har da helt ret - hvori tager han efter din mening fejl?

Den af islam dekreterede diskrimination af kristne og andre dhimmier går
langt videre ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-09 07:20

> De er jo netop ikke politiske flygtninge.

Hvor ved du det fra? Er det noget du gætter dig til? eller du har måske
dokumentation?
Hvorfor mon de er så bange for at vende hjem? Tror du det er fuldkommen
ubegrundet? Tror du virkelig at folk vil bo frivilligt i en
flygtningelejr med de forhold der tilbydes dem i dagens Danmark, hvis de
ikke var forfulgt?

> Den af islam dekreterede diskrimination af kristne og andre dhimmier
> går
> langt videre ...

??? Det må du da kunne dokumentere - kan du henvise til et eneste
skriftsted der siger andet end det der allerede er sagt? Og hvilke lande
lever i øvrigt op til koranen 100 procent? Gør Irak?

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-09 07:40

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> fuldkommen ubegrundet? Tror du virkelig at folk vil bo frivilligt i en
> flygtningelejr med de forhold der tilbydes dem i dagens Danmark, hvis

Hvad ER det for noget sludder. Det lyder som Arne Melchior der sagde "Ingen
ville jo forlade deres land hvis de ikke var forfulgte" - samtidig med at
man ved - naturligvis - at flere hundrede millioner ville give deres højre
arm for at få ophold i Europa.
I fx Saudi Arabien arbejder folk fra ikke-vestlige lande for en tiendedel af
hvad de kan få i kontanthjælp i DK, OG de bliver ofte pint og plaget af
deres arbejdsgivere, og må arbejde i døgndrift.

Betyder kendsgerninger virkelig stadig INTET for en kommunist?

> ??? Det må du da kunne dokumentere - kan du henvise til et eneste
> skriftsted der siger andet end det der allerede er sagt? Og hvilke
> lande lever i øvrigt op til koranen 100 procent? Gør Irak?

Først sviner Arne folk til, som citerer et skriftsted, og så viser han igen,
at det er HAM, som opfordrer folk til at finde sådanne frem, - det er
usselt. OG så helgarderer han sig ved at indikere, at han ikke ville
acceptere et eneste "skriftsted" - eller en eneste sharia-regel, uanset om
den har været brugt i 1400 år, det er endnu mere usselt. Manden ER ussel.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-05-09 21:23

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
>at flere hundrede millioner
> ville give deres højre arm for at få ophold i Europa.

Well jeg kan da skrive under på der ihvertfald er en, der gerne vil væk
fra EU.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-09 07:51

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>
> Hvor ved du det fra? Er det noget du gætter dig til? eller du har måske
> dokumentation?

Sagen har jo været behandlet af de danske myndigheder.

> [...]
> ubegrundet? Tror du virkelig at folk vil bo frivilligt i en
> flygtningelejr med de forhold der tilbydes dem i dagens Danmark, hvis de

Alene levestandarden er jo et godt argument.

> ??? Det må du da kunne dokumentere - kan du henvise til et eneste
> skriftsted der siger andet end det der allerede er sagt? Og hvilke lande
> lever i øvrigt op til koranen 100 procent? Gør Irak?

Jeg orker ikke at læse hele min Koran igennem, men vil dog gøre
opmærksom på at Koranen ikke står alene. Der er også Hadith.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-09 08:09

> Sagen har jo været behandlet af de danske myndigheder.

Som du altså har 100 procent tillid til? jeg har ikke!

> Alene levestandarden er jo et godt argument.

Tror du at folk frivilligt ville bo her i landet på et flygtningecenter
med børn og hele molevitten i årevis p.g.a. levestandarden? næppe.

> Jeg orker ikke at læse hele min Koran igennem, men vil dog gøre
> opmærksom på at Koranen ikke står alene. Der er også Hadith.

Hadithen er en række samlinger - i øvrigt en hel del forskellige og i
forskellig tolkning - af Muhameds sædvane. Nogle blev nedskrevet da han
levede, medens andre blev skrevet efter hans død. Sunni og Shiamuslimer
ser en hel del forskelligt på disse hadither - og tolker dem følgeligt
forskelligt.

Og du burde læse din koran igennem, når du kommer med dit vås taget ud
af sin sammenhæng. Tror du virkelig at alle muslimer følger koranen til
punkt og prikke og tror du virkelig at alle tolker ordene på samme måde?
I så fald er du naiv.¨

Og nu ikke mere fra mig - jeg skal til eksamen.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-05-09 21:24

"Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in message
> jeg skal til eksamen.

Ja og du dumper sikkert.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-05-09 15:45

"Hans Jensen" <afdeling28@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> landet forsvinde hvis de ikke overholder reglerne.
>
> Når dette er sagt synes jeg selvfølgelig at vi skal give husly til folk

Til folk der er naboer måske - ellers lejr i nærområdet.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-09 16:38

Hans Jensen wrote:
> [...]
> derudovre er de ligeberettigede medborgere. Så det forekomemr mig at
> mange muslimer ikke har læst den bog de påstår de tror på ordlyden af.

Islam ikke alene tillader, islam foreskriver forfølgelse af jøder og kristne
(og endnu mere af folk fra andre religioner)

Koranens vers 9:29, OG kalif Omars bestemmelser over hvordan dhimmier skal
behandles, har været brugt i hele islams historie.
Man har dog ofte fundet på nye og endnu mere nedværdigende behandlinger end
dem Omar forlangte.
Det meste er vel kendt: dhimmier måtte ikke ride på heste, og på deres æsler
måtte de kun have træsadler, de skulle gå i latterligt tøj, og med en
bestemt farve. De skulle altid gå af vejen for muslimer, - og ingen dhimmi
kunne lægge sag an mod en muslim, mens det modsatte var pærenemt. Selv børn
tæskede løs på jøder især, og de voksne kluklo over det, - jøderne måtte
finde sig i slagene for det kunne kun blive værre hvis de protesterede.

Selv ham man ofte har kaldt den anden mest respekterede inden for islam,
filosoffen al Ghazali, skriver detaljeret om hvordan dhimmier skal
nedværdiges, når de betaler jizya-skatten,- han siger at dhimmien skal have
et slag over nakken, og skriver at det skal være på benet under øret.

Ligeberettigede? my foot. Heller ikke i dag må en muslimsk kvinde gifte sig
med en kristen mand, og dhimmi-lovene bruges i flere lande, fx i Iran.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-05-09 03:11

> [...]

> med en kristen mand, og dhimmi-lovene bruges i flere lande, fx i Iran.

Jep.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-09 07:54

> [...]

Hvor har du dog det ævl fra? Koranens 9:29 handler om den kamp mod
fjenderne når betingelserne er til stede.
Disse betingelser er allerede fastlagt i fx 22:40-41: hvis jøderne eller
de kristne skulle angribe muslimerne, hvilket snart skete, skulle kampen
mod dem fortsættes indtil de indvilgede i at betale tribut, Djizja.
Denne tribut fritog dem for militærtjeneste og var i øvrigt langt mindre
end de troendes Zakât-afgifter.
Så prøv at forholde dig til virkelighedens situation på den tid fremfor
at tage noget ud af sammenhængen og hævde noget med en kalifs
bestemmelser, som ikke alle muslimer accepterer, men tværtimod tager
afstand fra.

Dokumentation?

Det er det rene vrøvl. Fx tager shiamuslimerne afstand fra Omar.

Hvilke "dhimmi-love"? At nogle lande har nogle love af religiøs tilsnit,
gør dem da ikke til enestående?`
Og der er intet belæg for i koranen at man skal nedværdige de såkaldte
dhimmier. Det er frit opfundet af dig. Men jeg ser da gerne henvisning
til endnu et skriftsted hvor dette påbydes.

Det du fuldkommen overser er nemlig at man ikke kan argumentere ud fra
nogle tilfældigt udvalgte skriftsteder uden at forholde sig til den
virkelighed der er. Koranen er IKKE en bog som SKAL følges af
muslimerne, men hvis de vil være ordentlige muslimer, for nu at anvende
et dagligdags ord, så BØR de følge den og de tilhørende skrifter.
Der er altså ikke noget belæg for at nogen skal nedgøres i koranen, så
at en eller anden kalif tolker det - hvorfra ved jeg ikke - gør det ikke
til noget alle muslimer skal. Tværtimod står der det modsatte, og det
var såmænd også det Muhamed prædikede, nemlig at vise mildhed og
overbærenhed over for fjenderne, når blot de ikke angreb muslimerne.
Det var altså således at både jøder og muslimer fik mulighed for at leve
fredeligt side om side. Læs fx sure 2:62 -"De der tror og de der er
jøder, kristne og sabier; de der tror på Gud og dedn yderste dag og
handler ret, de vil få ders løn hos deres Herre. De skal ikke være bange
og vil ikke blive bedrøvede.

Altså intet her om at man skal nedværdige jøder eller andre. At nogle
har gjort det er velkendt, men det gælder såmænd også jøderne der har
chikaneret de kristne, og vi kan såmænd også finde kristne der har
chikaneret jøderne, tænk blot på Hitler.

Men denne uvane i dk.politik med at slå hinanden i hovedet med
skriftsteder, taget ud af deres sammenhæng, burde du være for begavet
til at gøre -men måske tænker du : Går den, så går den.

Ærlig talt: det har intet med politik at gøre at komme med nogle -i
øvrigt forkerte - koransteder og påstande om en bestemt Kalifs opførsel
eller mening.

Vi har såmænd også folk der læser bibelen anderledes end du gør - nogle
mener endda at katolikkerne er hedninge, andre støtter andre afarter af
kristendommen - fx dem vi kalder sekter. Vi har altså intet at komme
efter, men det er da klart at i den almindelige defamering af andre
trosretninger kan sådanne udfald som dine da benyttes hver gang. For
folk der ikke gider at tjekke kilderne, bliver dine forkerte påstande
til sandheden. Det er meget beklageligt.

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-09 08:59

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> tribut, Djizja. Denne tribut fritog dem for militærtjeneste og var i
> øvrigt langt mindre end de troendes Zakât-afgifter.

Du ved helt åbenbart INTET om islam og islams historie, sagde du du var
lærer og endog religionslærer?

> [...]
> fremfor at tage noget ud af sammenhængen og hævde noget med en kalifs
> bestemmelser, som ikke alle muslimer accepterer, men tværtimod tager

Du accepterer af princip ALDRIG dokumentation. Jeg har hele bøger om det
emne alene, mens du bare gætter.

> Det er det rene vrøvl. Fx tager shiamuslimerne afstand fra Omar.

Men de har sandelig brugt dhimmilovene præcis som sunnierne.

> [...]
> og dedn yderste dag og handler ret, de vil få ders løn hos deres
> Herre. De skal ikke være bange og vil ikke blive bedrøvede.

Du er jo pluk-senil. JEG bygger på historiske bøger over islams historiske
brug af dhimmilove, DU siger man kan ikke bruge Koranen når DET passer dig,
og når det IKKE gør så vil du have vers fra Koranen.

Du kan godt spare dig dine apologetiske udfiskede vers fra da Muhammed havde
max 70 tilhængere i Mekka, - du fupper os ikke.

> [...]
> skriftsteder, taget ud af deres sammenhæng, burde du være for begavet
> til at gøre -men måske tænker du : Går den, så går den.

Det er jo PRÆCIS,hvad du selv gør, JEG læser forskning om hvordan sharia har
været BRUGT i hele den muslimske historie.

Du er et jammerligt menneske Arne, jeg er ked af at sige det, men der er
ingen anden konklusion.

Iøvrigt til dem der *ønsker* viden og ikke bortforklaringer, - zakat-skatten
for muslimer er på 2,5% af ens formue når visse nødvendigheder er
fratrukket. Jizya-skatten var så høj at der er mange beretninger om at folk
døde af slut når de havde betalt, - vi har et stort antal dokumenter fra
Cairo, med beretninger om skatternes indkrasning og med bønskrifter.

Skatten var så effektiv at det ikke hjalp noget at forlade fx Egypten og
tage til et andet land, for så blev skatten opkrævet hos familien. Alle de
muslimske lande levede flot af skatterne, men når ngle jøder alligevel var
blevet velhavende af handel, så skete det ofte at pøbelen fandt på en
historie om at de havde sagt noget nedsættende om Koranen eller om
Profeten, - og så plyndrede man deres huse og tog alt af værdi og dræbte
dem. I "guldalderen" i Andalusien blev fx alle jøder i Grenada slået ihjel i
år 1066, - et let år at huske.

Men vi er så selvhadende, atvi lader som om jøder og kristne blev behandlet
som ligemænd, - det er rystende, og rystende dumt.