Kan man erstatte en fysisk ADSL router med~
Fra : Niels

Dato : 31-07-01 07:41

Hej Gruppe

Da min fysiske adsl router (Cisco 677) ikke understøtter IPsec VPN kunne jeg
forestille mig at udskifte denne med en software router. Jeg er klar over at
det "koster" et ekstra netkort i maskinen, som så skulle stå for routningen
til de øvrige maskiner og at den selvfølgeligt skal være tændt, men kan man
bare flytte kablet fra den fysiske router til det nye netkort i maskinen?

På forhånd tak

Niels

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-07-01 07:49

"Niels" <ingenmail@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> bare flytte kablet fra den fysiske router til det nye netkort i maskinen?

Du skal stadig have et ADSL-modem et eller andet sted

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-07-01 07:52

In article <Mps97.16$Xz2.1804@news.get2net.dk>, Niels wrote:

> [...]
> bare flytte kablet fra den fysiske router til det nye netkort i maskinen?

Det eneste hardware jeg umiddelbart kender der er på det danske marked i
dag er USB ADSL modemer. Spørgsmålet er om du _må_ sætte det på din
linie for din udbyder.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I have accepted Provolone into my life!

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 31-07-01 08:57

"Niels" <ingenmail@tak.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> forestille mig at udskifte denne med en software router. Jeg er klar over

Når der kan man se, jeg har ellers kørt ipsec over 677 i et halvt år.

mvh.
Svend

Fra : Dennis Hansen

Dato : 31-07-01 12:27

Det er muligt der skal en firmware update til !!

/DH

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 01-08-01 19:56

"Dennis Hansen" <dh@dsd.dk> wrote in message
> Det er muligt der skal en firmware update til !!

Måske, jeg kørte med firmwaren fra wol, version 3.5.12 vistnok. Men jeg tror
mere det er et spørgsmål om korrekt opsætning.

--
Svend

Fra : Niels

Dato : 01-08-01 09:05

Det lyder da "morsomt" Cybercity påstår ellers at 677 ikke kan klare ipsec.
Har du sat nogle filtre på 677?

mvh Niels