/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Er det for meget?
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-09 12:49

Jeg bliver hele tiden ringet op af mine venner, og har derfor besluttet
mig for at lave sådan en lille macService "virksomhed".
Ikke noget jeg skal leve af, men noget som jeg kan slå de mest ivrige i
hovedet med.
Jeg har i den forbindelse prissat mig til 150 i timen, da jeg forventer
det vil afholde enkelte fra at ringe, mens andre der - rent faktisk -
ringer fordi de har problemer "på arbejdet" og godt lige vil høre
hvordan man klarer det der evigt tilbagevendende macproblem (?!) at en
disk ikke kan mounte, når et par bits er skrevet forkert.. eller at
Final Cut driller eller at DW ikke lige kan forbinde til server.. etc..

Når jeg endelig vælger at kaste mig ud i det, er det fordi jeg brugte
4-5 timer i weekenden på at hjælpe en ven med at få netop hans HD igang
igen.
Og da hans kunde ( noget video redigering) stod og åndede mig( egentlig
ham der ringede) i nakken, havde han enormt travlt, og jeg spildte (
brugte) timer lørdag og søndag på at hjælpe løs..
vi fandt selvfølgelig en løsning, men det var altså direkte relateret til "job"

Og så var det jeg tænke om det er "for meget" at begynde at charge min
omgangskreds ( der desværre/heldigvis) inkluderer en masse macfolk, der
rent faktisk ofte har brug for hjælp, og derfor altid ringer til
undertegnede.
Selv om det jo er hyggeligt sådan at kunne hjælpe, synes jeg bare ind
imellem at det koster mig lidt for miget tid.

PS
den lave pris, så det er overkommeligt for mine Ikke prof venner,
ligesom at prisen kun er for "telefontid", den stiger hvis jeg skal
lette mig..
Hvad synes i?



 
 
Hans Jensen (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Jensen


Dato : 25-05-09 14:20

ecozyz skrev:
> Jeg bliver hele tiden ringet op af mine venner, og har derfor besluttet
> mig for at lave sådan en lille macService "virksomhed".
> Ikke noget jeg skal leve af, men noget som jeg kan slå de mest ivrige i
> hovedet med.
> Jeg har i den forbindelse prissat mig til 150 i timen, da jeg forventer
> det vil afholde enkelte fra at ringe, mens andre der - rent faktisk -
> ringer fordi de har problemer "på arbejdet" og godt lige vil høre
> hvordan man klarer det der evigt tilbagevendende macproblem (?!) at en
> disk ikke kan mounte, når et par bits er skrevet forkert.. eller at
> Final Cut driller eller at DW ikke lige kan forbinde til server.. etc..
>
> Når jeg endelig vælger at kaste mig ud i det, er det fordi jeg brugte
> 4-5 timer i weekenden på at hjælpe en ven med at få netop hans HD igang
> igen.
> Og da hans kunde ( noget video redigering) stod og åndede mig( egentlig
> ham der ringede) i nakken, havde han enormt travlt, og jeg spildte (
> brugte) timer lørdag og søndag på at hjælpe løs..
> vi fandt selvfølgelig en løsning, men det var altså direkte relateret
> til "job"
>
> Og så var det jeg tænke om det er "for meget" at begynde at charge min
> omgangskreds ( der desværre/heldigvis) inkluderer en masse macfolk, der
> rent faktisk ofte har brug for hjælp, og derfor altid ringer til
> undertegnede.
> Selv om det jo er hyggeligt sådan at kunne hjælpe, synes jeg bare ind
> imellem at det koster mig lidt for miget tid.
>
> PS
> den lave pris, så det er overkommeligt for mine Ikke prof venner,
> ligesom at prisen kun er for "telefontid", den stiger hvis jeg skal
> lette mig..
> Hvad synes i?
>
>
God idé , husk at orientere skat om evt. indtægter :)
Personligt ville jeg dog overveje hvad der sker hvis du ødelægger noget
? Har du en forsikring ?

Thomas von Hassel (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 25-05-09 14:44

<ecozyz> wrote:

> Jeg bliver hele tiden ringet op af mine venner, og har derfor besluttet
> mig for at lave sådan en lille macService "virksomhed". Ikke noget jeg
> skal leve af, men noget som jeg kan slå de mest ivrige i hovedet med. Jeg
> har i den forbindelse prissat mig til 150 i timen, da jeg forventer det
> vil afholde enkelte fra at ringe, mens andre der - rent faktisk - ringer
> fordi de har problemer "på arbejdet" og godt lige vil høre hvordan man
> klarer det der evigt tilbagevendende macproblem (?!) at en disk ikke kan
> mounte, når et par bits er skrevet forkert.. eller at Final Cut driller
> eller at DW ikke lige kan forbinde til server.. etc..
>
> Når jeg endelig vælger at kaste mig ud i det, er det fordi jeg brugte 4-5
> timer i weekenden på at hjælpe en ven med at få netop hans HD igang
> igen. Og da hans kunde ( noget video redigering) stod og åndede mig(
> egentlig ham der ringede) i nakken, havde han enormt travlt, og jeg
> spildte ( brugte) timer lørdag og søndag på at hjælpe løs.. vi fandt
> selvfølgelig en løsning, men det var altså direkte relateret til "job"
>
> Og så var det jeg tænke om det er "for meget" at begynde at charge min
> omgangskreds ( der desværre/heldigvis) inkluderer en masse macfolk, der
> rent faktisk ofte har brug for hjælp, og derfor altid ringer til
> undertegnede. Selv om det jo er hyggeligt sådan at kunne hjælpe, synes jeg
> bare ind imellem at det koster mig lidt for miget tid.
>
> PS den lave pris, så det er overkommeligt for mine Ikke prof venner,
> ligesom at prisen kun er for "telefontid", den stiger hvis jeg skal lette
> mig.. Hvad synes i?

hvem ringer de til hvis du ikke kan hjælpe ?

/thomas


Ukendt (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-09 18:21

On 2009-05-25 15:43:41 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> <ecozyz> wrote:
>
>> Jeg bliver hele tiden ringet op af mine venner, og har derfor besluttet
>> mig for at lave sådan en lille macService "virksomhed". Ikke noget jeg
>> skal leve af, men noget som jeg kan slå de mest ivrige i hovedet med. Jeg
>> har i den forbindelse prissat mig til 150 i timen, da jeg forventer det
>> vil afholde enkelte fra at ringe, mens andre der - rent faktisk - ringer
>> fordi de har problemer "på arbejdet" og godt lige vil høre hvordan man
>> klarer det der evigt tilbagevendende macproblem (?!) at en disk ikke kan
>> mounte, når et par bits er skrevet forkert.. eller at Final Cut driller
>> eller at DW ikke lige kan forbinde til server.. etc..
>>
>> Når jeg endelig vælger at kaste mig ud i det, er det fordi jeg brugte 4-5
>> timer i weekenden på at hjælpe en ven med at få netop hans HD igang
>> igen. Og da hans kunde ( noget video redigering) stod og åndede mig(
>> egentlig ham der ringede) i nakken, havde han enormt travlt, og jeg
>> spildte ( brugte) timer lørdag og søndag på at hjælpe løs.. vi fandt
>> selvfølgelig en løsning, men det var altså direkte relateret til "job"
>>
>> Og så var det jeg tænke om det er "for meget" at begynde at charge min
>> omgangskreds ( der desværre/heldigvis) inkluderer en masse macfolk, der
>> rent faktisk ofte har brug for hjælp, og derfor altid ringer til
>> undertegnede. Selv om det jo er hyggeligt sådan at kunne hjælpe, synes jeg
>> bare ind imellem at det koster mig lidt for miget tid.
>>
>> PS den lave pris, så det er overkommeligt for mine Ikke prof venner,
>> ligesom at prisen kun er for "telefontid", den stiger hvis jeg skal lette
>> mig.. Hvad synes i?
>
> hvem ringer de til hvis du ikke kan hjælpe ?
>
> /thomas

andre "venner".. eller ( og det er så der den bliver tricky) support
afd. på cyberfarm etc..
min "lave pris" er dog kun for "telefon support"..


Thorbjørn Ravn Ander~ (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 25-05-09 16:59

ecozyz skrev:

> Når jeg endelig vælger at kaste mig ud i det, er det fordi jeg brugte
> 4-5 timer i weekenden på at hjælpe en ven med at få netop hans HD igang
> igen.
> Og da hans kunde ( noget video redigering) stod og åndede mig( egentlig
> ham der ringede) i nakken, havde han enormt travlt, og jeg spildte (
> brugte) timer lørdag og søndag på at hjælpe løs..

Kunde? Syg HD?

Hvad ER det lige du går og siger ja til??

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Jon (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 25-05-09 18:06

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Hvad ER det lige du går og siger ja til??

My thoughts exactly. Hva skjedde med ordet "Nei"? Jeg sier konsekvent
nei til alle supportoppdrag utenfor den aller nærmeste familie - som
regel også dersom det er betalt. Jeg har annet å bruke min tid på. Ville
noen spørre tannlegen om å stille opp gratis på en lørdag? Eller stille
opp i det hele tatt på en lørdag? Neppe.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Thorbjørn Ravn Ander~ (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 25-05-09 18:21

Jon skrev:

>> Hvad ER det lige du går og siger ja til??
>
> My thoughts exactly. Hva skjedde med ordet "Nei"? Jeg sier konsekvent
> nei til alle supportoppdrag utenfor den aller nærmeste familie - som

Problemet er jo at der findes bilværksteder, men der er ikke mange
pc-værksteder (og folk er for nærige til at bruge dem der er :) )

Næh, det er meget enkelt. Når de spørger hvad de skal købe: "Køb en
mac". Når de beder om hjælp: "Du købte ikke en Mac som jeg sagde,
beklager". VUpti :D
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Jon (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 25-05-09 23:24

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Jon skrev:
>
> >> Hvad ER det lige du går og siger ja til??
> >
> > My thoughts exactly. Hva skjedde med ordet "Nei"? Jeg sier konsekvent
> > nei til alle supportoppdrag utenfor den aller nærmeste familie - som
>
> Problemet er jo at der findes bilværksteder, men der er ikke mange
> pc-værksteder (og folk er for nærige til at bruge dem der er :) )

Nemlig.

> Næh, det er meget enkelt. Når de spørger hvad de skal købe: "Køb en
> mac". Når de beder om hjælp: "Du købte ikke en Mac som jeg sagde,
> beklager". VUpti :D

Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke minst
den, faktisk! ,-)
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Morten Reippuert Knu~ (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 25-05-09 23:46

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
> omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke minst
> den, faktisk! ,-)

Jeg har det princip at jeg anbefaler familie og venner at købe en dell inkl
2 års hjemme service og telefon support som koster dem ca 1000kr ekstra.

Jeg synes at de 1000kr er givet fantastisk ud

--
Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"

Jon (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 26-05-09 12:21

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:
>
> > Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
> > omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke minst
> > den, faktisk! ,-)
>
> Jeg har det princip at jeg anbefaler familie og venner at købe en dell inkl
> 2 års hjemme service og telefon support som koster dem ca 1000kr ekstra.
>
> Jeg synes at de 1000kr er givet fantastisk ud

Smart!
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Thorbjørn Ravn Ander~ (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 26-05-09 20:01

Morten Reippuert Knudsen skrev:
> Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:
>
>> Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
>> omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke minst
>> den, faktisk! ,-)
>
> Jeg har det princip at jeg anbefaler familie og venner at købe en dell inkl
> 2 års hjemme service og telefon support som koster dem ca 1000kr ekstra.
>
> Jeg synes at de 1000kr er givet fantastisk ud

God plan. Det vil jeg gøre næste gang nogen beder mig om råd :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Reippuert Knu~ (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 26-05-09 20:56

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen skrev:
> > Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:
> >
> >> Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
> >> omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke minst
> >> den, faktisk! ,-)
> >
> > Jeg har det princip at jeg anbefaler familie og venner at købe en dell inkl
> > 2 års hjemme service og telefon support som koster dem ca 1000kr ekstra.
> >
> > Jeg synes at de 1000kr er givet fantastisk ud

> God plan. Det vil jeg gøre næste gang nogen beder mig om råd :)

Det betyder også at jeg ikke anbefaler dem en mac for så ved jeg at de
forventer jeg gider hjælpe dem.

Drift og support (og projektarbejde) er noegt jeg bliver betalt en anstændig
løn for at udføre, derhjemme skal skidtet bare virke og det gør venner
og families computere sjældent. Det kompliceres yderligere af at jeg ikke
kan henvise til en liste over hvad jeg supportere og hvad de må og ikke
må på deres computere.

--
Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"

Jon (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 27-05-09 06:51

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> > Morten Reippuert Knudsen skrev:
> > > Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:
> > >
> > >> Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
> > >> omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke
> > >> minst den, faktisk! ,-)
> > >
> > > Jeg har det princip at jeg anbefaler familie og venner at købe en dell
> > > inkl 2 års hjemme service og telefon support som koster dem ca 1000kr
> > > ekstra.
> > >
> > > Jeg synes at de 1000kr er givet fantastisk ud
>
> > God plan. Det vil jeg gøre næste gang nogen beder mig om råd :)
>
> Det betyder også at jeg ikke anbefaler dem en mac for så ved jeg at de
> forventer jeg gider hjælpe dem.

Eller i alle fall vurdér det nøye. Jeg har anbefalt (fjerne venner) å
ikke kjøpe gamle brukte Macer som jeg selv ville kunnet få "på luften",
f.eks., nettopp fordi at /de/ ikke vil klare det, og da må "noen" (=jeg)
stille opp. Jeg skaffer meg altså ikke ubetalt arbeid frivillig.
Konklusjon: Jeg anbefaler Mac bare til mennesker jeg kan forvente er
selvgående etter den første entusiast-fasen da de gjerne vil dele alt.

> Drift og support (og projektarbejde) er noegt jeg bliver betalt en anstændig
> løn for at udføre, derhjemme skal skidtet bare virke og det gør venner
> og families computere sjældent. Det kompliceres yderligere af at jeg ikke
> kan henvise til en liste over hvad jeg supportere og hvad de må og ikke
> må på deres computere.

For meg er det enkelt: Mine barn utstyres med AppleCare på sine bærbare
(de er da også spredt ut over halve Europa). Det som trengs utover det
er jeg villig til å stille opp med. Min gamle far må ha hjelp (og min
sønn er mer tålmodig med ham enn jeg, f.ø.). Alle andre? Finn det ut.
Min kones jobb-PC? Der er både hennes IT-ansvarlige og jeg enige om at
jeg ikke har noe på den maskinen å gjøre. Bra.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Thorbjørn Ravn Ander~ (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 26-05-09 20:02

Jon skrev:

> Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
> omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke minst
> den, faktisk! ,-)

Du HAR afklaret med konen at det er i orden, ikke?

TÆNK hvis konen render med PC-supporteren fra sit arbejde
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Jon (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 27-05-09 06:51

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Jon skrev:
>
> > Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
> > omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke minst
> > den, faktisk! ,-)
>
> Du HAR afklaret med konen at det er i orden, ikke?

Ja - i ultimatums form.

> TÆNK hvis konen render med PC-supporteren fra sit arbejde

Nemlig - det er det hun gjør, og det er det hun skal. Maskinen tilhører
hennes arbeid og er deres ansvar. Hvis en VPN-løsning på Windows
(f.eks.) ikke funker mot deres servere, så er det ikke mitt problem.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Thorbjørn Ravn Ander~ (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 27-05-09 07:49

Jon skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Jon skrev:
>>
>>> Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
>>> omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke minst
>>> den, faktisk! ,-)
>> Du HAR afklaret med konen at det er i orden, ikke?
>
> Ja - i ultimatums form.

Uha, dristig mand.

>> TÆNK hvis konen render med PC-supporteren fra sit arbejde
>
> Nemlig - det er det hun gjør, og det er det hun skal. Maskinen tilhører
> hennes arbeid og er deres ansvar. Hvis en VPN-løsning på Windows
> (f.eks.) ikke funker mot deres servere, så er det ikke mitt problem.

Ah, en sproglig dunkelhed - "at rende med" betyder at tage sig en ny
kæreste i stedet for dig

Men normalt er det ikke noget problem. PC-supportere plejer sjældent at
gøre noget ud af sig selv

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Jon (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 27-05-09 08:25

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Jon skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Jon skrev:
> >>
> >>> Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
> >>> omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke minst
> >>> den, faktisk! ,-)
> >> Du HAR afklaret med konen at det er i orden, ikke?
> >
> > Ja - i ultimatums form.
>
> Uha, dristig mand.
>
> >> TÆNK hvis konen render med PC-supporteren fra sit arbejde
> >
> > Nemlig - det er det hun gjør, og det er det hun skal. Maskinen tilhører
> > hennes arbeid og er deres ansvar. Hvis en VPN-løsning på Windows
> > (f.eks.) ikke funker mot deres servere, så er det ikke mitt problem.
>
> Ah, en sproglig dunkelhed - "at rende med" betyder at tage sig en ny
> kæreste i stedet for dig

nuvel... Nei. Det tror jeg nemlig ikke han (!) har tid - han er som
jaget vilt, sier de der på jobben nede. Og ikke på grunn av sin fysiske
tiltrekningskraft...

På norsk kan man si "renne ned", og det betyr å stadig løpe hen til, å
plage. Det var det jeg assosierte med. ("Å renne (ned)" i skriftlig
standardnorsk kan også bety "at rinde (nedad)" (?), slik vann gjør når
faller på vindusruten, men "renne" er også et dialektord for å løpe.)

> Men normalt er det ikke noget problem. PC-supportere plejer sjældent at
> gøre noget ud af sig selv

Nei, fordi de lager seg så strenge sikkerhetsregimer at de holder seg i
arbeide.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Thorbjørn Ravn Ander~ (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 27-05-09 08:46

Jon skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Jon skrev:
>>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> Jon skrev:
>>>>
>>>>> Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
>>>>> omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke minst
>>>>> den, faktisk! ,-)
>>>> Du HAR afklaret med konen at det er i orden, ikke?
>>> Ja - i ultimatums form.
>> Uha, dristig mand.
>>
>>>> TÆNK hvis konen render med PC-supporteren fra sit arbejde
>>> Nemlig - det er det hun gjør, og det er det hun skal. Maskinen tilhører
>>> hennes arbeid og er deres ansvar. Hvis en VPN-løsning på Windows
>>> (f.eks.) ikke funker mot deres servere, så er det ikke mitt problem.
>> Ah, en sproglig dunkelhed - "at rende med" betyder at tage sig en ny
>> kæreste i stedet for dig
>
> nuvel... Nei. Det tror jeg nemlig ikke han (!) har tid - han er som
> jaget vilt, sier de der på jobben nede. Og ikke på grunn av sin fysiske
> tiltrekningskraft...

Jamen, det er da dejligt at have noget at lave :D

> På norsk kan man si "renne ned", og det betyr å stadig løpe hen til, å
> plage. Det var det jeg assosierte med. ("Å renne (ned)" i skriftlig
> standardnorsk kan også bety "at rinde (nedad)" (?), slik vann gjør når
> faller på vindusruten, men "renne" er også et dialektord for å løpe.)

"rende med" er vel også mere i stil med "løbe bort med". Nå, men det
har nogenlunde samme betydning - stadigvæk - på dansk, både med vand og
løbe. Vi siger dog ikke "rende ned" for at plage, men måske "overrende"?


>
>> Men normalt er det ikke noget problem. PC-supportere plejer sjældent at
>> gøre noget ud af sig selv
>
> Nei, fordi de lager seg så strenge sikkerhetsregimer at de holder seg i
> arbeide.

Åh, passwords der skal skiftes og overholde en standard. Suk suk suk.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 27-05-09 08:55

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Jon skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Jon skrev:
> >>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >>>
> >>>> Jon skrev:
> >>>>
> >>>>> Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
> >>>>> omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke minst
> >>>>> den, faktisk! ,-)
> >>>> Du HAR afklaret med konen at det er i orden, ikke?
> >>> Ja - i ultimatums form.
> >> Uha, dristig mand.
> >>
> >>>> TÆNK hvis konen render med PC-supporteren fra sit arbejde
> >>> Nemlig - det er det hun gjør, og det er det hun skal. Maskinen tilhører
> >>> hennes arbeid og er deres ansvar. Hvis en VPN-løsning på Windows
> >>> (f.eks.) ikke funker mot deres servere, så er det ikke mitt problem.
> >> Ah, en sproglig dunkelhed - "at rende med" betyder at tage sig en ny
> >> kæreste i stedet for dig
> >
> > nuvel... Nei. Det tror jeg nemlig ikke han (!) har tid - han er som
> > jaget vilt, sier de der på jobben nede. Og ikke på grunn av sin fysiske
> > tiltrekningskraft...
>
> Jamen, det er da dejligt at have noget at lave :D
>
> > På norsk kan man si "renne ned", og det betyr å stadig løpe hen til, å
> > plage. Det var det jeg assosierte med. ("Å renne (ned)" i skriftlig
> > standardnorsk kan også bety "at rinde (nedad)" (?), slik vann gjør når
> > faller på vindusruten, men "renne" er også et dialektord for å løpe.)
>
> "rende med" er vel også mere i stil med "løbe bort med". Nå, men det
> har nogenlunde samme betydning - stadigvæk - på dansk, både med vand og
> løbe. Vi siger dog ikke "rende ned" for at plage, men måske "overrende"?
>
>
> >
> >> Men normalt er det ikke noget problem. PC-supportere plejer sjældent at
> >> gøre noget ud af sig selv
> >
> > Nei, fordi de lager seg så strenge sikkerhetsregimer at de holder seg i
> > arbeide.
>
> Åh, passwords der skal skiftes og overholde en standard. Suk suk suk.

min. 8 karakterer, skiftes hver 2. md. skal indeholde tal og store og
små bogstaver, må ikke indeholde loginnavn, må ikke være genbrugt, login
låses efter 3 fejl forsøg .. sådan noget i den stil ikke ?

/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 27-05-09 10:35

Thomas von Hassel skrev den 27-05-2009 09:55:

> min. 8 karakterer, skiftes hver 2. md. skal indeholde tal og store og
> små bogstaver, må ikke indeholde loginnavn, må ikke være genbrugt, login
> låses efter 3 fejl forsøg .. sådan noget i den stil ikke ?

Ovenstående er da for tøsedrenge :)

Morten Reippuert Knu~ (29-05-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 29-05-09 04:16

On 2009-05-27 08:48:30 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Jon skrev:
>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>>
>>> Jon skrev:
>>>
>>>> Dobbelt-nemlig. Jeg har også det prinsipp at jeg ikke under noen
>>>> omstendigheter supporterer Windows, selv min kones jobb-PC. (Ikke minst
>>>> den, faktisk! ,-)
>>> Du HAR afklaret med konen at det er i orden, ikke?
>>
>> Ja - i ultimatums form.
>
> Uha, dristig mand.
>
>>> TÆNK hvis konen render med PC-supporteren fra sit arbejde
>>
>> Nemlig - det er det hun gjør, og det er det hun skal. Maskinen tilhører
>> hennes arbeid og er deres ansvar. Hvis en VPN-løsning på Windows
>> (f.eks.) ikke funker mot deres servere, så er det ikke mitt problem.
>
> Ah, en sproglig dunkelhed - "at rende med" betyder at tage sig en ny
> kæreste i stedet for dig
>
> Men normalt er det ikke noget problem. PC-supportere plejer sjældent
> at gøre noget ud af sig selv

Jeg tror jon syns du er en rar mand

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Chorus 08 @ Merlin Works CR


Jon (29-05-2009)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 29-05-09 06:53

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg tror jon syns du er en rar mand

På dansk el norsk?
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Erik Richard Sørense~ (29-05-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 29-05-09 09:13


Jon wrote:
> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>> Jeg tror jon syns du er en rar mand
>
> På dansk el norsk?

Se, så får vi se, om de 'kjøwenhavnere' forstår det norske sprog.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Rønne (29-05-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-05-09 11:06

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jon wrote:
> > Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
> >> Jeg tror jon syns du er en rar mand
> >
> > På dansk el norsk?
>
> Se, så får vi se, om de 'kjøwenhavnere' forstår det norske sprog.

Det kommer vist an på om det er rigsnorsk eller landmål. Bokmål eller
nynorsk ... det fra de vestenfjeldske dialekter udviklede nynorsk er
lige så uforståelig som rigtig jysk dialekt.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Jon (29-05-2009)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 29-05-09 15:55

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Jon wrote:
> > > Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
> > >> Jeg tror jon syns du er en rar mand
> > >
> > > På dansk el norsk?
> >
> > Se, så får vi se, om de 'kjøwenhavnere' forstår det norske sprog.
>
> Det kommer vist an på om det er rigsnorsk eller landmål. Bokmål eller
> nynorsk ... det fra de vestenfjeldske dialekter udviklede nynorsk er
> lige så uforståelig som rigtig jysk dialekt.

Ikke i dette tilfellet. "Rar" på norsk betyr pussig, merkelig, sær.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Morten Reippuert Knu~ (29-05-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 29-05-09 18:41

On 2009-05-29 07:53:02 +0200, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
>> Jeg tror jon syns du er en rar mand
>
> PÃ¥ dansk el norsk?

Vores norske brugere piver nogen gange over at deres applikationer
opfører sig rart. De er nogen sure stoddere de nordmænd...

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Chorus 08 @ Merlin Works CR


Thorbjørn Ravn Ander~ (29-05-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 29-05-09 19:12

Jon skrev:
> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
>> Jeg tror jon syns du er en rar mand
>
> På dansk el norsk?

Det vil jeg faktisk også MEGET gerne vide!

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-05-09 15:13

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> > TÆNK hvis konen render med PC-supporteren fra sit arbejde

> Nemlig - det er det hun gjør, og det er det hun skal. Maskinen tilhører
> hennes arbeid og er deres ansvar. Hvis en VPN-løsning på Windows
> (f.eks.) ikke funker mot deres servere, så er det ikke mitt problem.

He, he....Thorbjørn er /dansk/, Jon

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Jon (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 27-05-09 15:59

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> He, he....Thorbjørn er /dansk/, Jon

Skjønte det litt for sent!
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Ukendt (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-09 18:22

On 2009-05-25 17:59:13 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> ecozyz skrev:
>
>> Når jeg endelig vælger at kaste mig ud i det, er det fordi jeg brugte
>> 4-5 timer i weekenden på at hjælpe en ven med at få netop hans HD igang
>> igen.
>> Og da hans kunde ( noget video redigering) stod og åndede mig( egentlig
>> ham der ringede) i nakken, havde han enormt travlt, og jeg spildte (
>> brugte) timer lørdag og søndag på at hjælpe løs..
>
> Kunde? Syg HD?
>
> Hvad ER det lige du går og siger ja til??

Alt foregår over telefonen, bliver forklaret, inklusiv risiko..
i dette tilfælde spurgte ( min ven ) mig om han ikke bare skulle klikke
på initialize..
jeg foreslog ham at lade være...



Thorbjørn Ravn Ander~ (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 25-05-09 18:25

ecozyz skrev:

> Alt foregår over telefonen, bliver forklaret, inklusiv risiko..
> i dette tilfælde spurgte ( min ven ) mig om han ikke bare skulle klikke
> på initialize..
> jeg foreslog ham at lade være...

Tror du skal foreslå ham nowet 10.5 med Time Machine.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 26-05-09 16:31

<ecozyz> wrote:

> Jeg bliver hele tiden ringet op af mine venner, og har derfor besluttet
> mig for at lave sådan en lille macService "virksomhed". Ikke noget jeg
> skal leve af, men noget som jeg kan slå de mest ivrige i hovedet med. Jeg
> har i den forbindelse prissat mig til 150 i timen, da jeg forventer det
> vil afholde enkelte fra at ringe, mens andre der - rent faktisk - ringer
> fordi de har problemer "på arbejdet" og godt lige vil høre hvordan man
> klarer det der evigt tilbagevendende macproblem (?!) at en disk ikke kan
> mounte, når et par bits er skrevet forkert.. eller at Final Cut driller
> eller at DW ikke lige kan forbinde til server.. etc..
>
> Når jeg endelig vælger at kaste mig ud i det, er det fordi jeg brugte 4-5
> timer i weekenden på at hjælpe en ven med at få netop hans HD igang
> igen. Og da hans kunde ( noget video redigering) stod og åndede mig(
> egentlig ham der ringede) i nakken, havde han enormt travlt, og jeg
> spildte ( brugte) timer lørdag og søndag på at hjælpe løs.. vi fandt
> selvfølgelig en løsning, men det var altså direkte relateret til "job"
>
> Og så var det jeg tænke om det er "for meget" at begynde at charge min
> omgangskreds ( der desværre/heldigvis) inkluderer en masse macfolk, der
> rent faktisk ofte har brug for hjælp, og derfor altid ringer til
> undertegnede. Selv om det jo er hyggeligt sådan at kunne hjælpe, synes jeg
> bare ind imellem at det koster mig lidt for miget tid.
>
> PS den lave pris, så det er overkommeligt for mine Ikke prof venner,
> ligesom at prisen kun er for "telefontid", den stiger hvis jeg skal lette
> mig.. Hvad synes i?

Mange rigtige ting er sagt i denne tråd.

Jeg var i 2004 og 2005 netbanksupporter for Skandiabankens Mac-kunder,
og /det/ tog overhånd.

Aftalen var et nærmere bestemt mindre beløb til foreningen Macbruger, og
jeg skulle /kun/ yde e-mailsupport.

Hjælpen(tiden) var fra min side gratis, ikke betalt.

Alle mails endte tilsidst med at handle om vejledning i at benytte en
Mac, og det endte med, at jeg med store bogstaver måtte sige fra.

Skandiabanken honorerede efterfølgende et ekstra års indbetaling til
foreningen Macbruger, uden support - jeg havde vist gjort
arbejdsindsatsen tydelig nok.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408878
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste