Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad skal det være ?
Fra : \(LOSER\)-->ASTERMAY

Dato : 31-07-01 01:22

Hej Hej !

Jeg kan ud fra tidligere indlæg se at det er et ømt emne som jeg nu har
tænkt mig at lukke op for !

Men...! Jeg stor og skal ud og købe mig Digi Foto apparat og aner ikke om
jeg vil blive taget ved numsen når jeg langer mine skillinger over disken,
jeg kender desværre ikke nogen der kan hjælpe mig med købet, og derfor ville
det være dejligt vis der kunne nævnes nogle mærker som jeg ikke vil gå fejl
af !

Jeg har MAX. 5000Kr. - Jeg skal bare tage ganske almindelige billeder -
Jeg har pc med USB så det ville være fint med en sådan udgang - Jeg er
ikke mærke dyr ønsker kun at få hvad jeg betaler for - lidt zoom ville
ikke være af vejen - der skal være plads til ca. 25-50 billeder i god
kvalitet på mem. kortet - Jeg ønsker ikke at skulle bruge flere penge på
kameraet efter køb.

Jeg har set et Yashica Micro elite 3300 Hos Merlin til 4999 vil regne med at
det er med det hele ! Er dette et dårligt køb ? evt. alternativer til
dette

Håber jeg kan få lidt hjælp her og ikke starter diskussioner

Med Venlig Hilsen
Jørgen

Fra : Johnny

Dato : 31-07-01 09:12

Prøv at se mit indlæg til et andet lignende spørgsmål fra 31-07-2001 kl.
00:18
(Mit eget indlæg er fra kl. 10:03)

Mvh Johnny

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 31-07-01 09:16

> Jeg kan ud fra tidligere indlæg se at det er et ømt emne som jeg nu har
> tænkt mig at lukke op for !

Jeg tror såmænd at selv de digitale fotografer i denne NG må være trætte af
at besvare det samme spørgsmål dag ind og dag ud. Personlig kunne jeg ikke
selv være mere ligeglad, men man kan også bare gå ned til sin fotohandler og
sige: "jeg vil gerne se på et digitalt kamera, hvad er bedst lige for
tiden". Så er jeg sikker på at han vil være så ærlig og omgængelig som
mulig. Når først du fortæller ham at du vil købe kameraet over nettet, så er
han pisseligeglad med dig, for så ved han han ikke får solgt noget til dig.
MEN ellers er de fleste fotohandlere ganske kvalificerede til at hjælpe dig
med dit problem.

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

35mm@film.dk / ICQ#: 75303075
SNART: se mit galleri på www.35mmfilm.dk

Fra : Esther Selig

Dato : 01-08-01 06:08

> [...]
> det være dejligt vis der kunne nævnes nogle mærker som jeg ikke vil gå fejl

hej. du kan få Canon Ixus på udsalg rundt omkring lige nu. Har set det
hos Fredgaard til ca 4000. det er et kanon (!) kamera med 2.1 mill
pixels - altså fin billedkvalitet. det fylder ingenting i lommen og så
er det (biting, men alligevel...) rigtigt lækkert design.
det har usb og der følger software med til både pc og mac.
det jeg købte var med 8 mb compact flash card og det er lige i
underkanten (ca 20 billeder i ok kvalitet) for min smag. men hvis du
vil spendere 5000 er der jo så penge til overs til et ekstra flash card
- du kan også være heldig at tilbuddet inkluderer ekstra flash card.
tjek evt www.kelkoo.dk hvis du vil sammenligne priser, det er dog ikke
altid de er heelt opdaterede, men det gir da et fingerpeg.
hilsen esther

Fra : \(LOSER\)-->ASTERMAY

Dato : 29-07-01 22:15

Tak for responsen !!

Jeg smuttede i byen og købte et "Yashica MicroElite 3000 (3,3 Mega)"
Hvilket jeg ikke kan anbefale til adre ! Det tager ellers nogle flotte
skarpe billeder ! Men LCD displayet er total dårligt og stiller du dig bare
et sted hvor der er en lille smugle skygge kan man ikke se en skid i LCD'n
(Billederne bliver stadig ok)
Der skal lige nævnes er der skal stilles store krav til LCD'n på dette
kamera da det er det eneste søgested på kameraet (- Kik huld)

Jeg valgte istedet at købe et "Codac DC 4800 Zoom Premium Pack (3,3 Mega)
(Taske 32 mb ekstra og hele dynen ) Til 5800 Kr. Og det er et total dejligt
kamera, kan varmt anbefales ! Jeg har ikke fundet nogle svage steder på
dette kamera endnu

ASTERMAY