MS Windows
briani 27239
Computeruret taber tid.
Fra : Ole Høyer-Nielsen

Dato : 23-05-09 09:44

Jeg anvender XP pro (mediacenter version) og har nu i flere måneder oplevet
at klokkelsæt i nederste højre hjørne ikke kan følge med. Jeg justerer
jævnligt v.hj. af Internet og har prøvet alle adresserne, men problemet er
tilbage efter få timer.
Hvad kan der være galt. Jeg har en 2 år gammel statnionær Dell Dimension
9200.
V.h. Ole.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-05-09 10:55

"Ole Høyer-Nielsen" <skrivtilolehn@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> problemet er tilbage efter få timer.
> Hvad kan der være galt. Jeg har en 2 år gammel statnionær Dell Dimension

Det er normalt ensbetydende med, at batteriet på bundkortet er dårligt og
bør skiftes.

Kurt

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-05-09 12:01

On Sat, 23 May 2009 11:55:23 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

>"Ole Høyer-Nielsen" <skrivtilolehn@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
>>
>Det er normalt ensbetydende med, at batteriet på bundkortet er dårligt og
>bør skiftes.
Hvilket ikke nødvendigvis får uret til at gå nøjagtigt.
Man skal ind og stille på hvor ofte operativsystemet går ud på nettet
og justerer tiden.

/Hans

Fra : Ole C

Dato : 23-05-09 13:13

Hans Kjaergaard skrev blandt andet:

> Hvilket ikke nødvendigvis får uret til at gå nøjagtigt.
> Man skal ind og stille på hvor ofte operativsystemet går ud på nettet
> og justerer tiden.

Og det gør Windows om standard en gang om ugen, så hvis uret taber mere end
noge få sekunder på en uge, er forslaget om udskiftning af batteriet et godt
bud.

--
vh
Ole C

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-05-09 13:25

On Sat, 23 May 2009 10:44:01 +0200, Ole Høyer-Nielsen wrote:

> [...]
> tilbage efter få timer.
> Hvad kan der være galt. Jeg har en 2 år gammel statnionær Dell Dimension

Dimension 9200 blev tilbagekaldt i sin tid for at få udskiftet pakningen i
bundkarret, men det har du åbenbart ikke fået besked om? Husk at checke og
efterfyld jævnligt med syntetisk olie af en god kvalitet
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 24-05-09 08:06

Ole Høyer-Nielsen wrote:
> [...]
> men problemet er tilbage efter få timer.
> Hvad kan der være galt. Jeg har en 2 år gammel statnionær Dell

Som de andre skriver så kunne det være batteriet på bundkortet.
En anden nem alternativ løsning kunne være:
http://www.worldtimeserver.com/atomic-clock/

Så bliver uret synkoniseret en gang om dagen eller hver x time.

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-05-09 21:53

Torben Greve Otzen wrote:

> [...]

Alternativet til at skifte et defekt batteri er at det lækker, hvorefter man
skifter bundkort.

I øvrigt udemmærket.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Mads

Dato : 26-05-09 22:54

On Tue, 26 May 2009 21:52:41 +0100, "Peter Larsen"
<digilyd@hotmail.com> wrote:

>Alternativet til at skifte et defekt batteri er at det lækker, hvorefter man
>skifter bundkort.

Så er et nyt batteri nok lidt billigere, for det koster
jo ikke mange kroner. Selv den lokale brugs har
dem til en flad tyver.