Penge er ærlig snak om fastholder drømme~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-09 02:34

Penge er ærlig snak om fastholder drømmerne til virkeligheden og hindrer
sindsyge
" Middelmådigheden er ubrugelig. Succes skabes som regel af udskejelser.
Oscar Wilde
One of the commonest forms of madness is the desire to be noticed, the
pleasure derived from being noticed. Perhaps it is not merely common, but
universal. .Mark Twain
Si< Vi er alle enige om, at deres idé er vanvittig, men er den vanvittig
nok? Niels Bohr
si> "Vanvid er yderst sjældent hos individer, men udbredt hos grupper,
partier, folk og epoker. " Nietzsche

Den vigtigste årsag til smertefuld sindsyge er nok løgnen om at man kan
være lykkelig hele tiden, som helte i fiktion.

Man can only endure a certain amount of unhappiness, what is beyond that
either annihilates him or passes him by and leave him apathetic. Goethe

Nogle tager arkiveringen og udfyldelsen af formularer så alvorligt,at deres
opførsel kan beskrives som kulturel skitzofreni. Harold Morown
Sig "Jeg risikerer mit liv for mit arbejde, Jeg har af den grund næsten tabt
min forstand"Van Gogh 1853-90
sig A man with at new idea is a Crank, till the idea succeds. Mark Twain
Sig Alt stort her i verden kommer fra neurotikerne. De har alene grundlagt
vores religioner og skabt vores mesterværker. Verden vil aldrig få at vide,
hvad vi er dem skyldige, eller hvad de har lidt for at gøre os rigere.
Marcel Prost
sig De gale åbner vejen, som de vise siden anvender. Joey Adams

Hvis galningen fremturede i sin galskab, ville han blive vis. William Blake
Sig Jeg elsker tossehoveders eksperimenter. Jeg laver dem altid. Charles
Darwin
sig Mange gavnlige genier især kunstnere har været "typisk sindsyge" ifælge
mange fagfolk; Hölderlin1778-1843, Schumann, Rosinni, Smetana, Antonin
Artaud 1896-1948, Nerval,Gerard de 1808-1855, Raymond Roussel1877-1933) Guy
de Maupassant 1850-93. Gustave Adolphe Musso

There are characters which are continually creating collisions and nodes
for themselves in dramas which nobody is prepared to act with them. George
Eliot(megen tvangsindlæggelse skyldes at afvigeren går efter martyrium
Sip Even paranoids have enemies. Henry Kissinger
sip Selv om man er paranoid, kan der jo godt være nogen, der følger efter
én. Woody Allen
sips En psykopat tror, at to plus to er fem, og er revnende ligeglad. En
neurotiker ved, at det er fire, og spekulerer over det dag og nat Helge
Steincke
HELBREDELSE af depression mm kræver tro på selvhjulpenhed, og tro på piller
og læger fastholder i uvanerne, hvilket filmen Antikrist viser