Stasi bag drab på vesttysk student i 1967
Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-09 19:01

Jeg ser netop på:

<http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/05/22/150329.htm>

at den politibetjenten Heinz Kurras, der i 1967 skød og dræbte den
vesttyske student Benno Ohnesorg, var ansat i Stasi.

Drabet førte til omfattende studenterprotester, og til syvende og sidst
til Rote Armée Fraktions terrorisme, mens DDR pegede fingre af BRD.

Yderligere oplysninger kan læses på:

<http://www.faz.net/s/Rub594835B672714A1DB1A121534F010EE1/Doc~E72FA16A67
92E4B52851F29CCDC58BAF2~ATpl~Ecommon~Scontent.html>

Grunden til drabet kan man så nu kun gisne om ...

FUT dk.videnskab.historie [som naturligvis kan overrules, så særskilt
tråd kan køres i dk.politik].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-09 19:48

"Per Rønne" wrote:
> [...]
>
> Grunden til drabet kan man så nu kun gisne om ...
>
> FUT dk.videnskab.historie [som naturligvis kan overrules, så særskilt

Lever den gode Heinz Kurraz endnu?

Ellers er det jo oplagt at få skyldt skylden på DDR ved at plante lidt
dokumenter på rette sted?

Nævnte episode regnes jo som ophav til den tyske terrorisme.

Det skal dog ikke glemmes at fx også Rudi Dutschke forsøgtes myrdet.

Han gjorde senere karrierre på ÅU indtil sin død omkring 1980
--
/Frank

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-05-09 20:27

"Frank Leegaard" skrev i en meddelelse

> Lever den gode Heinz Kurraz endnu?

Han blev frikendt for anklagen om uaktsomt manddrab i 1967 og senere i 1971
, efter at have været suspenderet
fra politiet, blev han i 1971 igen indsat i sin stilling
hos politiet , senere blev han forfremmet til overkriminal ,
kommisær , gik på pension i 1987 og lever idag i Berlin Spandau.

http://de.wikipedia.org/wiki/Karl-Heinz_Kurras

> Ellers er det jo oplagt at få skyldt skylden på DDR ved >at plante lidt
> dokumenter på rette sted?

Og prøve at fuppe Helmut Mueller-Enbergs , no way !

> Nævnte episode regnes jo som ophav til den tyske >terrorisme.

Det er jo derfor at opdagelsen er en sensation

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-09 20:31

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det skal dog ikke glemmes at fx også Rudi Dutschke forsøgtes myrdet.
>
> Han gjorde senere karrierre på ÅU indtil sin død omkring 1980

Jeg tror at vi står med en ny Van der Luppe -sag. Man har brug for en
syndebuk -en der ikke kan forsvare sig mere (her: DDR) og så kan man
sagtens plante nogle papirer der udstiller landet som forbryderisk. Hvem
tror dog for alvor på at man "pludselig" støder på papirer der
frikender det vesttyske politi og tilsværter endnu en gang DDR? Jo, det
vil højrefjolserne naturligvis - og deres medløbere.

Jeg tror ikke en døjt på det.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-05-09 20:47

"Arne H. Wilstrup" skrev i en meddelelse

> Jeg tror at vi står med en ny Van der Luppe -sag. Man >har brug for en
> syndebuk -

LOL du er godt nok langt ude og hente den der .....

>en der ikke kan forsvare sig mere (her: >DDR)

Som i historisk perspektiv er overmåde interessant !

>og så >kan man sagtens plante nogle papirer der udstiller landet som
>DDR? Jo, det vil højrefjolserne naturligvis - og deres medløbere.
>
> Jeg tror ikke en døjt på det.

det er for det første ikke et spørgsmål om tro , men om eksakt viden og
bevis .

Helmut Müller-Enbergs er ikke lige Hr hvem som helst i den her sammenhæng.

Men hvad fanden ! , du tror jo heller ikke på at DDR optog adskellige
"terrorister" fra BRD og gav dem et nyt liv nye papirer arbejde o.s.v i DDR
..
Beviserne i den sag er ellers overvældne.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-05-09 20:55

"Arne H. Wilstrup" skrev i en meddelelse

> Hvem tror dog for alvor på at man "pludselig" støder på >papirer der
> frikender det vesttyske politi og tilsværter endnu en >gang DDR?

Og forresten er der vist ingen tvivl om , at det vestyske politi helst havde
set, at Heinz Kurras _ikke_ var dukket op i nogle Stasi akter.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-09 21:27

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> frikender det vesttyske politi og tilsværter endnu en gang DDR? Jo,
> det vil højrefjolserne naturligvis - og deres medløbere.

Fundet forekommer under alle omstændigheder voldsomt bekvemt.

--
/Frank

Fra : Michael Weber

Dato : 23-05-09 19:11

http://www.spiegel.de/video/video-1003882.html

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-09 21:40

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> http://www.spiegel.de/video/video-1003882.html

Hvad Spiegel hævder, har jeg ingen kommentarer til - jeg kan ikke se
dokumentationen og er altså henvist til at tro på interviewet. Den køber
jeg ikke.

Men det er da klart at der var spioner i BRD - akkurat som det omvendte
var tilfældet - det er ikke en nyhed.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-09 20:58

Frank Leegaard <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

> Lever den gode Heinz Kurraz endnu?

Hvis du nu fulgte linket til Frankfurter Allgemeine Zeitung ville du
have kunnet se hans udtalelser til denne Tysklands bedste avis ...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-09 21:28

"Per Rønne" wrote:

> Hvis du nu fulgte linket til Frankfurter Allgemeine Zeitung ville du
> have kunnet se hans udtalelser til denne Tysklands bedste avis ...

Følger aldrig uden videre links i news.

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-09 22:45

> Følger aldrig uden videre links i news.

Han har nok villet forsøge på at fralægge sig ansvaret - det moralske
altså. Udåden har han jo begået.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-05-09 04:15

Frank Leegaard <frankFJERN@superbruger.dk> wrote: