»Blander sig ikke i den politiske diskussi~
Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-09 10:08

I dagens Kristeligt Dagblad kan man på:

bl.a. læse følgende:

=
Børne- og ungdomspræst Per Ramsdal fra Brorsons Kirke vil ikke blande
sig i den politiske diskussion om de afviste irakiske asylsøgeres videre
skæbne. Men han minder Birthe Rønn Hornbech om, at hun ikke blot er
integrationsminister, men også kirkeminister.

- Derfor bør hun bakke os op i vores arbejde. Jeg ved desuden, at hun er
kirkegænger, og så kan hun næsten ikke have undgået at høre historien om
den barmhjertige samaritaner. Han spurgte hverken til navn eller
religion, inden han hjalp den tilskadekomne mand på sin vej. Hvis ikke
den historie bør være et forbillede for kirken, så har jeg misforstået
noget meget grundigt, siger Per Ramsdal.
=

Der det da ikke lige det han gør? Altså blander sig i den politiske
diskussion om de afviste irakiske asylsøgere?

I øvrigt kritiseres Birthe Rønn Hornbech også for sine udtalelser om at
de udviste islamiske irakere »tilhører et folk, der forfølger kristne«,
og at det vel derfor havde været mere naturligt for dem at søge tilflugt
i moskéen end i kirken. Selv om det da er rigtigt nok, og hun påstår da
heller ikke at den enkelte afviste asylansøger selv er kristenforfølger

Med undtagelse af fem har alle kristne irakiske asylansøgere fået asyl i
Danmark, da der er udbredte kristenforfølgelser i Irak, og i øvrigt i
hele den islamiske verden. Noget der såmænd begyndte så snart araberne,
senere tyrkerne, erobrede de kristne områder.

Mon ikke der er en særlig grund til at de fem kristne er blandt dem der
har fået afslag? Som kriminalitet?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-09 10:49

"Per Rønne" wrote:
> [...]
> snart araberne, senere tyrkerne, erobrede de kristne områder.
>
> Mon ikke der er en særlig grund til at de fem kristne er blandt dem

Så du mener nu du vil holde den stolte tradition i hævd?

Altså forfølge muslimer i kristne områder?

--
/Frank

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-09 11:11

Frank Leegaard <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

> Så du mener nu du vil holde den stolte tradition i hævd?
>
> Altså forfølge muslimer i kristne områder?

Hvem snakker om at forfølge muslimer i kristne områder? Bortset altså
dig?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-09 14:34

"Per Rønne" wrote:

> Hvem snakker om at forfølge muslimer i kristne områder? Bortset altså
> dig?

Det er jo netop hvad hovedparten gør herinde.

I vil da bortjage dem fra vores land.

--
/Frank
Møjvind udtaler;

Fra : N_B_DK

Dato : 22-05-09 14:37

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> I vil da bortjage dem fra vores land.

Ja det kunne være rart, at de tog tilbage til deres stenalder samfund,
som de elsker så højt.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-09 16:50

N_B_DK wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> Ja det kunne være rart, at de tog tilbage til deres stenalder samfund,
> som de elsker så højt.

Ønsket er jo sådan set legitimt nok. Men det hjælper jo ikke at pylre når de
påstår at i vil dem til livs.(altså ønsker de rejser)

For det jo sandt nok

--
/Frank

Fra : N_B_DK

Dato : 22-05-09 17:06

> Ønsket er jo sådan set legitimt nok. Men det hjælper jo ikke at pylre
> når de påstår at i vil dem til livs.(altså ønsker de rejser)

At de rejser og vi vel dem til livs er IKKE det samme, for min skyld kan
de da leve efter ligeså sindssyge regler som de vil, blot de gør det i
de stenalder samfund som de påstår de er flygtet fra.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Volger Garfield

Dato : 22-05-09 15:12

On Fri, 22 May 2009 15:33:55 +0200, "Frank Leegaard"

>Det er jo netop hvad hovedparten gør herinde.
>
>I vil da bortjage dem fra vores land.

Hvorfor skriver du "I" om og til Per Rønne?

Volger

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-09 15:29

Frank Leegaard <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

> Det er jo netop hvad hovedparten gør herinde.
>
> I vil da bortjage dem fra vores land.

Jeg taler da ikke om at bortjage muslimerne fra landet? En del af dem er
etniske danskere, andre har fået tildelt borgerskab eller fast
opholdstilladelse, og disse sidste /metoikker/ kan og bør man ikke bare
smide ud af landet, medmindre de gør sig skyldige i tilstrækkelig grov
kriminalitet til at domstolene beslutter sig for at gøre det.

Noget helt andet drejer sig om nyindvandring, eller om at acceptere
afviste asylansøgere som indvandrere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mahatma Nielsen

Dato : 22-05-09 16:04

> Hvem snakker om at forfølge muslimer i kristne områder? Bortset altså
> dig?

Såvidt jeg læser Per så er det kun Muslimer og de danske konvertitter der er
problemer med.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-09 16:23

Mahatma Nielsen <atma@mail.tdc.dk> wrote:

> Såvidt jeg læser Per så er det kun Muslimer og de danske konvertitter der er
> problemer med.

Så læser du mig forkert. Mig bekendt er rockere som Jønke ikke
konverteret til islam.

Men det er da rigtigt at de nye i troen hyppigt er mere rabiate end dem
der er vokset op i en traditionel form for islam. Alle de fire anholdte
amerikanske muslimer, der forsøgte sig med terror, er konvertitter ...

Og jeg taler altså ikke om at smide etniske danskere, der er konverteret
til islam, muslimer der har fået statsborgerskab eller ikke-kriminelle
muslimske metoikker ud af landet. Kun om afviste asylansøgere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Volger Garfield

Dato : 22-05-09 13:17

On Fri, 22 May 2009 11:48:47 +0200, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Så du mener nu du vil holde den stolte tradition i hævd?
>
>Altså forfølge muslimer i kristne områder?

Nå - Heller ikke i denne gruppe er du i stand til at læse og forstå en
tekst. Sørgeligt.

Volger

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-09 14:20

Frank Leegaard wrote:

> Så du mener nu du vil holde den stolte tradition i hævd?
>
> Altså forfølge muslimer i kristne områder?

Du har fuldstændig ret, når man vurderer islam og kristendom, så er det at
ikke ville forsørge illegalt indvandrede muslimer i vestlige lande, "det
samme", som at man dræber kristne i muslimske lande - kristne som har boet i
landene i tusind år. Der er altid denne fuldstændige assymmetri i
afvejningerne.

"Vi" må slet ikke komme i deres hellige byer, "de" er forfulgt, hvis man
ikke betaler og bygger en moské for dem på Peterspladsen, det er soleklart.

"Deres" kvinder må slet ikke gifte sig med kristne mænd, noget som "vi"
naturligvis ville blive indklaget for FN for, hvis vi gjorde det samme
omvendt. Sådan er verden nu engang indrettet, og det finder vi "helt
naturligt".

Islam ER jo sandheden, "resistance is futile" - lad os alle konvertere.

AMEN

Fra : Ivannof

Dato : 23-05-09 13:24

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme", som at man dræber kristne i muslimske lande - kristne som har boet
> i landene i tusind år. Der er altid denne fuldstændige assymmetri i

Nu vi snakker asymetri:

En strøm af mennesker er flygtet fra Mellemøsten til vesten. Er der nogen
der flygter til Mellemøsten? Er der integrationsprogrammer i Irak eller
Saudi? Bistandshjælp?

Hvor meget giver Saudiarabien i ulandshjælp?

Hvor meget støtte får Gaza fra muslimske lande? (altså bortset fra våben)

Osv.

Hilsen Ivan

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-05-09 15:05

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Saudi? Bistandshjælp?
>
> Hvor meget giver Saudiarabien i ulandshjælp?

De giver vist ret rundhåndede beløb til bygning af moskeer i Vesten

Over 80% af moskeerne i US er blevet radikaliseret vha Saudi penge og
indflydelse.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1132475689987&pagename=JPost%2FJPArticle%2FPrinter

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 22-05-09 15:37

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Så du mener nu du vil holde den stolte tradition i hævd?
>
> Altså forfølge muslimer i kristne områder?

Læser du overhovedet de indlæg du svarer på?

Fra : /Peter

Dato : 22-05-09 12:02

> [...]
> den barmhjertige samaritaner. Han spurgte hverken til navn eller
> religion, inden han hjalp den tilskadekomne mand på sin vej.

Irakerne er hverken forfulgte eller tilskadekomne der tager den kære
præst fudlstænding fejl
de er turister der ikke vil rejse hjem, og tror den danske stat vil
betale ferien i danmark resten af deres og deres efterkommeres liv.