Ny gammel spand med go plads
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-05-09 16:35

Hej

Da det 5. familie medlem ankommer indenfor de næste 14. dage kigger vi efter
en anden gammel spand end galanten.

Prioriteringen er:
1. der skal kunne sidde 2 øgler i stole og en bredmåset frue på bagsæden.
2. der skal kunne moses en barnevogn ind i bagagerummet
3. så stabil som man nu kan forvente af en gammel spand
Drømme senarie, 3 stk 3 punktsseler på bagsædet.

Budget 15-20000,-

Vi har kigget lidt rundt og umiddelbart er vi mest til en mondeo st. car. da
det ser ud som om vi bedst kan fordeles i den, men kunne der være andre
modeller der kunne indeholde familie? Egentligt ville vi gerne ha en Rene
Senil (Reanult Scenic) men det er desværre over budgettet.

Stefan

Fra : Ivan Madsen

Dato : 22-05-09 17:56

On Fri, 22 May 2009 17:35:03 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

> [...]
>modeller der kunne indeholde familie? Egentligt ville vi gerne ha en Rene
>Senil (Reanult Scenic) men det er desværre over budgettet.

En Multiplage - men aner ikke om de ældste er kommet ned bare i
nærheden af jeres budget.
Ellers er der vel godt brugte Volvoer, Scorpio og Omega stc.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-05-09 19:18

> En Multiplage - men aner ikke om de ældste er kommet ned bare i
> nærheden af jeres budget.
> Ellers er der vel godt brugte Volvoer, Scorpio og Omega stc.

De ligger desværre ca. på det dobbelt, tror også hurtigt den vil få en del
buler... det jo svært ikke at gå ind i den når man er nød til at lukket
øjnene når man skal ind i den, fordi den er så grim

Vil prøve at kigge på nogle af de andre modeller.

Stef

Fra : Ivan Madsen

Dato : 22-05-09 20:09

On Fri, 22 May 2009 20:18:04 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>De ligger desværre ca. på det dobbelt, tror også hurtigt den vil få en del
>buler... det jo svært ikke at gå ind i den når man er nød til at lukket
>øjnene når man skal ind i den, fordi den er så grim

Den kører godt siger brormand - og man vænner sig til den ) Men de
er nok rigeligt dyre pt.

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-09 21:18

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den kører godt siger brormand - og man vænner sig til den ) Men de
> er nok rigeligt dyre pt.

Det er nemlig rigtigt.
Den er lige så dejlig at køre i, som den er grim.
Dieslen er hylemorsom at tage de små snoede veje med.
Benzineren er for slap i kødet.
Multiplagen ser til med ud til at være en af de mindst plagede fiat'er med
hensyn til fejl og mangler.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : KASO

Dato : 23-05-09 07:07

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Benzineren er for slap i kødet.
> Multiplagen ser til med ud til at være en af de mindst plagede fiat'er med

Og ligeledes blottet for sikkerhed - men det gælder desværre nok de fleste
"tilbud" i den ønskede prisklasse....

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-05-09 08:14

> Og ligeledes blottet for sikkerhed - men det gælder desværre nok de fleste
> "tilbud" i den ønskede prisklasse....
Det kan ikke næsten ikke blive værre end den gamle galant men det var da
ønskværdigt med 150000 mere at gøre med. Men det positive er at vi
fattigrøve jo avler som kaniner så vi kan jo hurtigt erstatte evt. tab

Stef

Fra : Leonard

Dato : 23-05-09 08:26

Stefan Jacobsen wrote:

> Men det positive er at vi fattigrøve jo avler som kaniner så vi kan
> jo hurtigt erstatte evt. tab

Den smiley skulle vist have været vendt modsat ...

--
Leonard

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-05-09 08:41

> Den smiley skulle vist have været vendt modsat ...

Sort humor kommer man længst med i krisesituationer

Stef

Fra : Jensen

Dato : 23-05-09 10:27

On Sat, 23 May 2009 09:14:25 +0200, "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk>
wrote:

>Men det positive er at vi fattigrøve jo avler som kaniner...

Ja, og på kort sigt sparer man penge på varmeregningen...

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : KASO

Dato : 23-05-09 10:58

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> da ønskværdigt med 150000 mere at gøre med. Men det positive er at vi
> fattigrøve jo avler som kaniner så vi kan jo hurtigt erstatte evt. tab

Tjah - men du har da en mulighed for en - til prisen - rimeligt sikker bil.
Der findes masser af Renault Laguna'er derude til prisen. Iflg. FDM's
brugttest, skulle Laguna I være en fin bil - jeg har ikke selv erfaringer
med den. Et tilfældigt eksempel:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Laguna-1,8-8V-RN-5d_ID731800576.htm

Brugttest:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/669F32A6-CEA1-4AC8-8FDF-DAB112088A15/0/070073.pdf

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-05-09 13:12

> [...]
> brugttest, skulle Laguna I være en fin bil - jeg har ikke selv erfaringer

Tror jeg kan døje med at ha 2 øgler i stole og den fede på bagsædet i den

Stef

Fra : Per Tolbøll

Dato : 23-05-09 15:45

> Tror jeg kan døje med at ha 2 øgler i stole og den fede på bagsædet i den

Du skal lige kigge ihvertfald, har selv prøvet stationcar-udgaven og i den
kabine kunne der næsten holdes køreprøve med et sættevognatog uden at ramme
noget ...

/Per

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-05-09 16:21

> Du skal lige kigge ihvertfald, har selv prøvet stationcar-udgaven og i den
> kabine kunne der næsten holdes køreprøve med et sættevognatog uden at
> ramme noget ...

Jeps, jeg fandt endeligt nogle der havde smidt billeder ind af bagsædet på
st.car udgaven, ser da lovende ud. Den er sjælendt lidt køn med de bagruder
men det kan man jo lære at leve med. Er sådan en egentligt med Torisions
bagbro?

Stef

Fra : bme

Dato : 23-05-09 20:40

> [...]
> st.car udgaven, ser da lovende ud. Den er sjælendt lidt køn med de
> bagruder men det kan man jo lære at leve med. Er sådan en egentligt med

Jeg har haft slige køretøj, det har været de billigste kilometre jeg har
kørt. Den har et par småskavanker, men ikke noget der nødvendigvis er dyrt
og lave.
Der kan stå en god stor Oddervogn på langs i bagagerummet, så der er god
plads til resten af oppakningen.
Hvis du kun skal have to autostole på bagsædet, så skal hun være noget bred
for ikke at kunne være der.

Kig efter rust på panelet foran baghjulene, der har den et svagt punkt,
ellers er den ret godt beskyttet - min havde absolut ingen rust efter 9 år.
Tårnlejer i fortøjet er et svagt punkt da de sidder i bunden af
støddæmperen - den skal dreje fra side til side uden at knirke og den skal
selvoprette perfekt efter et sving. rørene til servostyringen skal også lige
tjekkes ekstra.
Gearskiftet kan gå lidt trægt når den er kold - renault anbefaler skift af
gearolie for hver 60 tkm, og det kan godt mærkes når olien er blevet
skiftet.

Gå evt efter en 2.0 RT - 1.8'eren er lidt sløv.

og ja - den har torsion bagi og det fungerer ganske udmærket.

/bo

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-05-09 22:32

> [...]
> plads til resten af oppakningen.
> Hvis du kun skal have to autostole på bagsædet, så skal hun være noget

Det var lige det der var planen.

> [...]
> selvoprette perfekt efter et sving. rørene til servostyringen skal også

Ok det er lige som på 106'eren vi har, det jo heldigvis nemt at skifte.

> Gearskiftet kan gå lidt trægt når den er kold - renault anbefaler skift af
> gearolie for hver 60 tkm, og det kan godt mærkes når olien er blevet
> skiftet.

Ok, også en nem ting at ordne.

> Gå evt efter en 2.0 RT - 1.8'eren er lidt sløv.

Ok, er der væsentlig forskel på benzin økonomien?

> og ja - den har torsion bagi og det fungerer ganske udmærket.

Ja indtil det går til, det en saten at skifte uden lift

Takker for indput.

Stef

Fra : bme

Dato : 24-05-09 15:19

> Ok, er der væsentlig forskel på benzin økonomien?

nej, det er begrænset.

> Ja indtil det går til, det en saten at skifte uden lift

jeg har ikke hørt om nogen der har skiftet det på laguna'en endnu - det er
ret slidstærkt.

> Takker for indput.

velbekomme

/bo

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-05-09 19:36

"Stefan Jacobsen" <> skrev i meddelelsen ...

> Tror jeg kan døje med at ha 2 øgler i stole og den fede på bagsædet i den

Fruen har helt klart ikke fundet ud af at læse nyhedsgrupper.

mvh
Henning

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-05-09 22:34

> Fruen har helt klart ikke fundet ud af at læse nyhedsgrupper.

Jo jo hun læser bare ikke de samme grupper som mig, og lige pt. må man gerne
kalde hende fed

Stef

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-05-09 20:32

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jo jo hun læser bare ikke de samme grupper som mig, og lige pt. må man
> gerne kalde hende fed

Stor?
Ja!

Fed?
Nej!

Der er en verden til forskel, i hvert fald hvis du spørger hende

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-05-09 19:28

> Stor?
> Ja!
>
> Fed?
> Nej!
>

> Der er en verden til forskel, i hvert fald hvis du spørger hende

Det tror jeg nok, der er kastet med service idag, da hun så indlæggene,
heldigvis kan hun ikke løbe så hurtigt og når den bette kommer får hun jo
andet at gi sig til

Stef

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-05-09 18:42

Hej!

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
> modeller der kunne indeholde familie? Egentligt ville vi gerne ha en Rene
> Senil (Reanult Scenic) men det er desværre over budgettet.

Umiddelbart synes jeg da en rimelig rustfri og iorden Mondeo lyder som
en god idé. De er rimelig mekanisk stabile, rummeligt og kører
glimrende. Samtidigt er de rimelig billige i dele. Findes der Mondeo
stationcars i det prisleje?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-05-09 19:16

> [...]
> god idé. De er rimelig mekanisk stabile, rummeligt og kører glimrende.
> Samtidigt er de rimelig billige i dele. Findes der Mondeo stationcars i

Joo der er en par stykker i avisen, det springende vel mondeo'en er jo
rusten

Stef

Fra : TDN

Dato : 22-05-09 19:04

> [...]
> modeller der kunne indeholde familie? Egentligt ville vi gerne ha en Rene
> Senil (Reanult Scenic) men det er desværre over budgettet.

Hvad med en Carina E, den er meget driftsikker (har selv en) og har masser
af plads.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60158524

Mvh
Thomas

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-05-09 19:19

> Hvad med en Carina E, den er meget driftsikker (har selv en) og har masser
> af plads.
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60158524

Det var da en mulighed, den ser ikke så bred ud på bagsædet, men vil da lure
efter det.

Stef

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-05-09 20:08

Stefan Jacobsen skrev:

> Det var da en mulighed, den ser ikke så bred ud på bagsædet, men vil da lure
> efter det.

Hvis du har mulighed for at smide lidt mere er dette måske en mulighed.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60372345

Nem at får dele til hvis detendelige skal være. Umiddelbart burde den
kunne klare også næste syn, rustmæssigt. Mener den har 3 styk 3 punkt
seler som standard. Om 2 år vil du formentlig kunne sælge den for næsten
samme pris. Det kan du ikke med et vrag. Bare et bud.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-09 21:19

> Det var da en mulighed, den ser ikke så bred ud på bagsædet, men vil da
> lure efter det.

Hmm, den er vist lige så bred som Mondeo'en, og du kan slå et mellemstort
villatelt op mellem for og bagsæde.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : A.Kaup

Dato : 22-05-09 15:36

En Toyota Stc er et godt bud, men skal det være billigt og godt, så se
og prøv en Xantia Stationcar. De er rigtig billige, rimelig
komfortable og rimelige mht. rust.
Mvh. Akaup

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-05-09 22:57

"A.Kaup" <andreaskaup@gmail.com> skrev i en meddelelse
En Toyota Stc er et godt bud, men skal det være billigt og godt, så se
og prøv en Xantia Stationcar. De er rigtig billige, rimelig
komfortable og rimelige mht. rust.
Mvh. Akaup

Jeg får lidt ticks når det kommer til Citroner, vi har et par venner der har
haft Xantia, XM og C5 og når de beretter om de underlige elektriske fejl de
kan lave og hvad det koster blir man lidt forskrækket for dem

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-09 11:55

On Fri, 22 May 2009 23:57:20 +0200, Stefan Jacobsen wrote:

> Jeg får lidt ticks når det kommer til Citroner, vi har et par venner der har
> haft Xantia, XM og C5 og når de beretter om de underlige elektriske fejl de
> kan lave og hvad det koster blir man lidt forskrækket for dem

Du må aldrig, aldrig sammenligne en Xantia med XM, eller for den sags skyld
en C5 :-/

En Xantia er let at holde kørende, i sammenligning, (og væsentlig mere
driftssikker end så meget andet europæisk fra perioden).

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-05-09 13:16

> [...]
>
> En Xantia er let at holde kørende, i sammenligning, (og væsentlig mere
> driftssikker end så meget andet europæisk fra perioden).

Det gjorde jeg heller ikke Referede bare til vores venner der har haft
alle 3 modeller Den er bestemt med i overvejelserne specielt efter fruen
så den

Stef
Der nok egentligt mest hælder til en Omega lige pt.

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-05-09 17:29

<stefware@email.dk> wrote:

> [...]
>haft Xantia, XM og C5 og når de beretter om de underlige elektriske fejl de
>kan lave og hvad det koster blir man lidt forskrækket for dem

Xantia har faktisk ry for at være den eneste Citroen, som ikke kræver
stort kørekort indenfor elektronik og mekanik.

Prøv at finde en TCT. Var en gang selv på udkig efter en Activa TCT.

Fly

Fra : KASO

Dato : 24-05-09 21:13

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Xantia har faktisk ry for at være den eneste Citroen, som ikke kræver
> stort kørekort indenfor elektronik og mekanik.

En ZX eller Xsara byder nu heller ikke på de store overraskelser - de er
bare for små i denne sammenhæng. En Berlingo er ligeledes uden de store
overraskelser, så Xantia er ikke den eneste Citroën, der er rimeligt
stabil....

Personligt fik jeg nok af biler med hydraulik efter en kort periode med en
BX.....
(men resten af bilen var forbavsende problemfri efter 210.000km)

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-05-09 18:00

<stefware@email.dk> wrote:

>Jeg får lidt ticks når det kommer til Citroner, vi har et par venner der har
>haft Xantia, XM og C5 og når de beretter om de underlige elektriske fejl de
>kan lave og hvad det koster blir man lidt forskrækket for dem

Sådan en her er da ok:

http://kortlink.dk/mobile/6n6z

Fly

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 22-05-09 14:11

On 22 Maj, 17:35, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:
> [...]
> modeller der kunne indeholde familie? Egentligt ville vi gerne ha en Rene
> Senil (Reanult Scenic) men det er desværre over budgettet.

Kan anbefale en Tempr St.car. Kæmpe bagagerum, dog med hoftesele i
midten, og hvis du finder en der har fået undervognsbehandling fra ny
af, så er de sjældent gennemtæret.
Vi havde en 1994'er der kun havde en smule rust i højre forskærm.
Resten af bilen var rustfri, og motoren fejlede intet

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-05-09 22:58

> [...]
> modeller der kunne indeholde familie? Egentligt ville vi gerne ha en Rene
> Senil (Reanult Scenic) men det er desværre over budgettet.

Takker for de mange input, nu er der da lidt mere at lure efter.

Stef

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-05-09 10:45

> [...]
> modeller der kunne indeholde familie? Egentligt ville vi gerne ha en Rene
> Senil (Reanult Scenic) men det er desværre over budgettet.

Hvad med en Ford Scorpio St.car?
Der er masser af plads på bagsædet/bagagerummet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : news.sunsite.dk

Dato : 26-05-09 20:45

Var i næsten samme situation sidste år - ude efter en billig bil nummer 2.
Havde sat et budget på 25-30K og kiggede først på en Mondeo; men endte op
med en Volvo 940 omkring prisrammen fra start halvfemserne Den har kun to
rustpletter og er lige gået gennem syn uden fejl. Den har det sidste år
kostet væsentligt mindre at holde kørende end en Passat fra 2004.

Hvis du kan finde sådan en senfirser - start halvfemser i god stand (eller i
Tyskland) får du en god bil med meget plads og god kørekomfort.