slægtsforskning
Fra : centervall@gmail.com

Dato : 15-03-09 07:12

Søger oplysninger om vedr.

Min mormor hed Marie Wilhelmine Hansen - født Petersen. Hun er født
d. 9.01.1891 i Undeløse/Merløse sogn/Holbæk. Hun havde 3 søskende

Evita Emilie Petersen født (måske) 1883 i København
Hans Alfred Petersen født (måske) 1885 i Undeløse
Anna Kathrine Matilde Petersen født (måske) 1889 i Undeløse

Deres mor dør januar 1891 - Wilhelmine Petersen f. Jakobsen hun er
vist nok fra Slagelse
Deres far dør 1898 og er begravet Undeløse ny Kirkegård. Han er fra
Ærø.

Er der nogen der kender noget til de 3 søskende. Tror at de kom ud på
forskellige gårde. Har spurgt på Landsarkivet på Jagtvej om hvordan
jeg kan finde ud af mere om dem. Svaret var at det nok bliver svært da
der nok ikke er nogen optegnelse vedr. forældreløse børn derfra.

På forhånd tak

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 15-03-09 17:41

<centervall@gmail.com> skrev i meddelelsen
>Søger oplysninger om vedr.

Hej

Lidt supplerende oplysninger.

>Min mormor hed Marie Wilhelmine Hansen - født Petersen. Hun er født
>d. 9.01.1891 i Undeløse/Merløse sogn/Holbæk. Hun havde 3 søskende

Konfirmeret 16 april 1905 i Undløse Sogn
I pleje hos Husmand Kristen Peter Poulsen i Østrup.

>Evita Emilie Petersen født (måske) 1883 i København

Sers ikke konfirmeret i Undløse.

>Hans Alfred Petersen født (måske) 1885 i Undeløse

Født 24 juni 1885 i Østrup
døbt 26 juli 1885 i Undløse kirke
Konfirmeret 1 oktober 1899 i Undløse.
I huset hos Gaardejer Anders Pedersen i Tømmerup.

>Anna Kathrine Matilde Petersen født (måske) 1889 i Undeløse

Født 17 fabruar 1888 i Østrup
døbt 29 april 1888 i Undløse kirke
Konfirmeret 6 april 1902 i Undløsekirke
I pleje hos Gaardmand Hans Larsens Enke Mette Kirstine Larsen
i Østrup.

>Deres mor dør januar 1891 - Wilhelmine Petersen f. Jakobsen hun er
>vist nok fra Slagelse

Wilhelmine Hansine Jacobsen
født 6 december 1859 i Slagelse
døbt 15 januar 1860 i Skt.Mikkel kirke
ved hendes død i 1891 og ved mandens død i 1898 er hun anført som
Wilhelmine JENSINE,
( oplysningen omhendes mellemnavn er jo ikke fra hende selv, da hun er død)
i folketællingen 1890 er hun anført som Wilhelmine HANSINE, og det er
også det jeg læser ved hendes dåb.
--

Mvh.
Flemming Aasklint

Fra : centervall@gmail.com

Dato : 15-03-09 11:14

On 15 Mar., 17:41, "Flemming Aasklint" <aasklintFJ...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> ( oplysningen omhendes mellemnavn er jo ikke fra hende selv, da hun er død)
>  i folketællingen 1890 er hun anført som Wilhelmine HANSINE, og det er

Tak for hjælpen, nu vil jeg prøve at kommer videre med de 3 søskende.