Politiserende bispekandidat og Nørrebro-~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-05-09 01:30

Politiserende bispekandidat og Nørrebro-ytringsfrihed.

1. "Israel forever" og Davidsstjerner havde mine lejere og jeg prydet
mit hus med. En muslim brød ind og slog mig og 50 ruder i mit hus blev
smadret. Politiet var ligeglade. Vi måtte droppe vor ytringsfrihed og
ruderne i huset er i dag erstattet med grimt plastik eller beskyttet
med plastik. Zionisme-symboler og DF-skilt er fjernet. Trist at
Israel-hadet rækker helt ind i københavnsk politi. De fandt, at
Davids-stjerner var udtryk for "opsøgende martyrium", men det kan man jo
sige om næsten alt hvad jøder står for.

2. Når vort demokrati har besluttet hjemsendelse af irakiske
asylansøgere, så saboteres det af Frue Kirke, hvor den politiserende,
pro-palæstinensiske domprovst, Anders Gadegaard, residerer.
I årevis var jeg samtidig katolik og folkekirkemedlem og skiltede med, at
når Sten Ribers var smidt ud, burde jeg også smides ud.
Højesteret omstødte udsmidningen af Sten Ribers, hvilket var formålet med
mit dobbelte medlemskab. Der var selvfølgelig mange grunde til at
Højesteret satte den vildledte folkekirke på plads.
Efter at Sten Ribers var genoptaget, så Anders Gadegaard som bispevikar
pludselig sit snit til at smide mig ud af folkekirken, selvom talrige
andre katolikker har folkekirkemedlemskab sideløbende.
I Folkekirkens halvandet århundred lange historie har kun en håndfuld
danskere fået stjålet deres dåbsgave, således som Gadegaard sært fandt på
mod mig. Den politiserende Anders Gadegaard vil ikke være et godt valg
som ny biskop.

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro
PS evt tryk blot 1 eller 2 - rediger frit