De Tamilske tigre er nedkæmpet og har stra~
Fra : Lyrik

Dato : 17-05-09 10:30

God nyhed og et gennembrud i kampen imod terrorismen. En bevæget minister?
på Shri Lanka udtalte at nu var der endelig fred efter 30 års kamp.

Jeg kan ikke ælade være med at føle for dem. Evig terror og opstand ender
åbenbart først når terroristerne er nedkæmpet. Fred være med Shri Lankas
befolkning.

mvH
jens

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-05-09 12:05

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
> God nyhed og et gennembrud i kampen imod terrorismen. En bevæget minister?
> på Shri Lanka udtalte at nu var der endelig fred efter 30 års kamp.

Betyder det så at vi kan få gang i nogle massehjemsendelser?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : P.N.

Dato : 17-05-09 12:54

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
>>

> Betyder det så at vi kan få gang i nogle massehjemsendelser?
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Nej fordi de har forlængst fået dansk pas og er blevet danske statsborgere,
men hvorfor sku de rejse hjem der er jo produktive elementer i danmark der
ikke begår kriminalitet, var det ikke DF der påstod at de ikke var racister.
Jeg tror ovenstående indlæg siger alt om sandhedsværdien i den påstand.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-05-09 12:57

"P.N." <pn@mail.tdc.dk> wrote in message news:guott2$9v8$1@aioe.org...

> Nej fordi de har forlængst fået dansk pas og er blevet danske
> statsborgere,

Det håber jeg sgu ikke.

> [...]
> ikke begår kriminalitet, var det ikke DF der påstod at de ikke var
> racister. Jeg tror ovenstående indlæg siger alt om sandhedsværdien i den

Hvad menes med det? Jeg har ikke noget med DF at gøre og mine udtalelser er
mine - de kommer ikke fra DF.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-09 13:11

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
>
> Betyder det så at vi kan få gang i nogle massehjemsendelser?

Så mange tamiler har vi nu heller ikke modtaget, og dem vi har modtaget
har været her i meget lang tid, og har i mange tilfælde opnået dansk
borgerskab.

Det er i øvrigt ikke tamilerne der volder problemer. Det er visse
muslimer, herunder ikke mindst etniske danskere der er konverteret til
islam.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-05-09 13:45

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det er i øvrigt ikke tamilerne der volder problemer. Det er visse
> muslimer, herunder ikke mindst etniske danskere der er konverteret til

Hvis det kun var Abdul Pedersen var problemet til overskue.

Mvh
Martin

Fra : J. Nielsen

Dato : 17-05-09 13:58

On Sun, 17 May 2009 14:10:36 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

>Det er i øvrigt ikke tamilerne der volder problemer. Det er visse
>muslimer, herunder ikke mindst etniske danskere der er konverteret til
>islam.

Jeg læste forleden at to tredjedele af vores ikke-vestlige invandere stammer
fra landene i og omkring sydøstasien. Dem mærker vi ikke meget til i
hverdagen. Det gør vi så til gengæld med den sidste tredjedel - gæt selv hvad
fællesnævneren er for denne gruppe.
--

-JN-

Fra : Jens G

Dato : 17-05-09 12:31

On Sun, 17 May 2009 11:30:01 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

>God nyhed og et gennembrud i kampen imod terrorismen. En bevæget minister?
>på Shri Lanka udtalte at nu var der endelig fred efter 30 års kamp.

Jeg tror da ikke en bevægelse som De Tamilske Tigre føler at de skal
holde op med at kæmpe, selv om de officielt har nedlagt våbnene. Der
skal nok komme terrorangreb fra deres side igen.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Lyrik

Dato : 17-05-09 16:18

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror da ikke en bevægelse som De Tamilske Tigre føler at de skal
> holde op med at kæmpe, selv om de officielt har nedlagt våbnene. Der
> skal nok komme terrorangreb fra deres side igen.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Bliver svært for dem idet de er tilintetgjort og har kapituleret
officielt.De har ingen mænd at kæmpe videre med.

MvH
Jens

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 17-05-09 17:10

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Bliver svært for dem idet de er tilintetgjort og har kapituleret
> officielt.De har ingen mænd at kæmpe videre med.

De Tamilere der opholder sig i Danmark tilhøre de ikke terrorgruppen De
Tamilske Tigre.
Der var var årsagen til rigsretssagen mod Ninn Hansen.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 17-05-09 19:15

Lyrik skrev:
> [...]
>
> Jeg kan ikke ælade være med at føle for dem. Evig terror og opstand
> ender åbenbart først når terroristerne er nedkæmpet. Fred være med Shri

Der var udsigt til endelig fred indenfor 2 uger for 3-4 måneder siden.
Lad os nu se hvornår de arme stakler slipper for den skide borgerkrig.

- cep

Fra : Lyrik

Dato : 17-05-09 20:45

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i meddelelsen

> Der var udsigt til endelig fred indenfor 2 uger for 3-4 måneder siden. Lad
> os nu se hvornår de arme stakler slipper for den skide borgerkrig.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Man kan ikke forhandle med terrorister. Man kan ikke levne dem muligheder
for at fortsætte deres terror.

De tamilske Tigre er blevet afsløret som verdens værste terrorister. Og det
siger vidst ikke så lidt.

Men jeg synes helt ærligt at dit:"Der var udsigt til endelig fred indenfor 2
uger for 3-4 måneder siden" er ret skandaløst at komme med på den baggrund!

Der er fred nu! Det er uomtvisteligt. Takket være at Danmark, EU og andre
tamilske tiger-supportere ikke kom igennem med deres support.

Jens

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 17-05-09 21:33

> Der er fred nu! Det er uomtvisteligt. Takket være at Danmark, EU og
> andre tamilske tiger-supportere ikke kom igennem med deres support.

"Der er fred nu! Det er uomtvisteligt."

Hvis du siger det, så bevares... der må være mindst een million
tilhængere at Tigrene udenfor Sri Lanka der ønsker det anderledes.
Tvunget eller ej, har de sendt en konstant pengestrøm til Tigrene i årevis.

"Takket være..." hmm jada.. Takket være at en masse politikere for en
gangs skyld havde andet at lave end at rode rundt i suppen dernede,
hvilket de ellers har gjort ligeså længe borgerkrigen har varet.

Kan være at Sri Lanka egentlig kan takke sammenfaldet af finanskrisen og
valg til EU for at lortet ser ud til at være overstået.

Der var self. lige et par eller tre der ville markere sig, men var det
ikke den allesteds nærværende Carl Bildt der blev bedt om at blive
hjemme, da de skulle ned og pudse glorien?

- cep

Fra : Lyrik

Dato : 18-05-09 11:30

> [...]
> at Tigrene udenfor Sri Lanka der ønsker det anderledes.
> Tvunget eller ej, har de sendt en konstant pengestrøm til Tigrene i
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Men der er ingen terrorister at sende penge til mere ifølge Berlingske
Tidende:

"
Militærkilder, højtstående embedsmænd og det statslige tv meddeler desuden
samstemmende, at lederen af LTTE, Velupillai Prabhakaran, er blevet dræbt
sammen med to andre medlemmer af separatistbevægelsen.

Den 54-årige Prabhakaran blev angiveligt dræbt af skud, da han forsøgte at
flygte fra regeringsstyrker, som havde omringet ham i et lille jungleområde.

Prabhakaran gemte sig i en ambulance sammen med to andre medlemmer af LTTE,
da køretøjet blev angrebet. De to identificeres som oberst Soosai, leder af
oprørsgruppens frygtede maritime gren, Søtigrene, og bevægelsens
efterretningschef Pottu Amman. Alle tre meldes dræbt.

- Han blev dræbt med to andre inde i køretøjet. Der kommer en officiel
erklæring senere, siger en højtstående embedsmand fra forsvarsministeriet.

Oprørslederens 24-årige søn, Charles Anthony, og flere andre højtplacerede
medlemmer af oprørsbevægelsen blev tidligere i dag dræbt af specialstyrker.
Billeder af sønnens lig blev vist på statsligt tv. "

http://www.berlingske.dk/article/20090518/verden/90518056/

MvH

Jens

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-09 18:34

> Men der er ingen terrorister at sende penge til mere ifølge Berlingske
> Tidende:

Da Sovjet faldt, stoppede kommunisterne, så med at have samme tåbelige
holdninger som FØR sovjet faldt?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Joakim

Dato : 20-05-09 11:57

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg kan ikke ælade være med at føle for dem. Evig terror og opstand ender
> åbenbart først når terroristerne er nedkæmpet.

Enig. Sri Lanka har tilbagebevist de selvbestaltede røde eksperters påstande
om at terrorister aldrig kan besejres militært, men kun ved forhandling,
fredsprocesser og kompromisser.

Men det holdt hårdt med flere end 70.000 dræbte civile, med over 265.000
fordrevne, med hospitaler som blev beskudt og med et international
pressekorps som blev forment adgang til kampzonerne.

Det sidste har utvivlsomt haft en stor betydning for at sri lankanerne var i
stand til at nedkæmpe de tamilske tigere.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-05-09 13:15

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> [...]
> om at terrorister aldrig kan besejres militært, men kun ved forhandling,

EU forsøgte nu ellers her på det sidste, »af humanitære hensyn«, at
forhindre den endelige, militære sejr over tigrene - der skulle
naturligvis en våbenhvile til!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 20-05-09 15:08

> EU forsøgte nu ellers her på det sidste, »af humanitære hensyn«, at
> forhindre den endelige, militære sejr over tigrene - der skulle
> naturligvis en våbenhvile til!

EU er altid god for at lægge hykleriet til offentlig beskuelse.

Fra : Lyrik

Dato : 22-05-09 00:26

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> fordrevne, med hospitaler som blev beskudt og med et international
> pressekorps som blev forment adgang til kampzonerne.

Alternativet havde været utåleligt! Bare se Gaza!

MvH
Jens