lidt om lat
Fra : Ukendt

Dato : 14-05-09 11:16

Det danskerne bl. a. er, er en masse desorienterede (og er det mærkeligt ?)
individer, som for de flestes vedkommende vil det rette, men som har svært
ved at finde ud af, hvordan, man når dertil på en for alle parter rimelig
vis. - Og så nogle forfængelige narrøve, og nogle fladtrykte, forskræmte
mennesker, der responderer på den trussel om isolation, som de forfængelige
udsætter dem for.

Der skal dét til, at der opstår nogle letfattelige initiativer, man uden
videre kan tilslutte sig. Noget fremadrettet og positivt, der ikke kræver,
at flertallet straks bliver "omvendt" eller "tager sig sammen". Det handler
om at forme en snebold, der er stor nok til, at stadig mere sne kan hænge
ved den, når den trilles (og måske til sidst ruller af sig selv ). Og hvor
stort det er, findes der love for.

Når du taler brutale og affærdigende ord om det danske folk, så betænk, at
det er verdens mest tillidfulde og velmenende folk, du taler om. Jeg ved
det.

-------

"De vil ikke af med deres kultur og antage vores."

De kan ikke bare lige. Men der er vældigt meget bevægelse i deres kulturelle
mønstre p. t. Nogen gange kniber det også for os at se, fordi vi har nogle
bestemte forventninger. Tænk bare på alle de politikere, der havde regnet
med et "muslimsk ungdomsoprør" - og i stedet blev mødt af tilhyllede unge
piger .

De tilhyllede piger er et muslimsk ungdomsoprør, og slet ikke reaktionært,
som vi tror. Det er pigernes erobring af Koranen, som de hidtil er blevet
slået oven i hovedet med. Men rigtig frihed er det - bevares - ikke. For de
kan stadig ikke gøre som de vil. Men de er dog nået til at hævde, at de
"selv vil" det, de skal. De har taget en ekstra lænke på, som de selv har
nøglen til. Og den sidder de nu og vifter med og påstår, at de er fri

- - -

[...]

--------

berlingske læste jeg i morges at "Arabisk skal tilbydes i folkeskolen" med
begrundelsen

"- Det er enormt vigtigt, at børn i Danmark lærer arabisk, for der er behov
for folk med arabiskkundskaber. Det gælder for eksempel, når Danmark
samhandler med arabiske lande. Desuden er det et af de største sprog i
verden, og det bliver talt af langt flere end tysk, ligesom det også er det
største nærområde uden for Europa, siger næstformand i Børne- og
ungdomsudvalget Lars Aslan Rasmussen (S)."

Man regner ikke med at det er arabisk talende, der vil søge faget, men man
ved at der i almindelighed er stor efterspørgsel.

--------

begin 666 icon_smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,.`/_J`$5%10```/_.`/_)`/^T`/Z=`/_^D__]$_______
MQS,S,___Z__E`````````"'Y! $```X`+ `````/``\```1;T$D9:IW85:;.
M&1<6< @"G(,13$$G""?PIJMVF'$.:@H.GS^"*G #QH*%RB''!!"2`=.B"5@\
G*P/9:[L5K@)906(\%A!VFL&@P3736&J"7/X6!0KXPC##LM0F$0`[
`
end

Fra : perhag

Dato : 14-05-09 13:39

On 14 Maj, 12:16, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:
> [...]
> mennesker, der responderer på den trussel om isolation, som de forfængelige

Det virker ikke som Knud Larsens ordvalg, og vi har vist også en
idenditetsfalskner på spil i øjeblikket.

> [...]
> største nærområde uden for Europa, siger næstformand i Børne- og
> ungdomsudvalget Lars Aslan Rasmussen (S)."

Det citat regner jeg med er ægte. Det kan undre at Lars Rasmussen når
nu han for en gangs skyld optræder med sin tyrkiske fars navn ikke
plæderer for tyrkisk, som tales af flere mennesker end arabisk som
modersmål. Med den ekstreme befolkningstilvækst i Nordafrika vil
arabisk dog passere tyrkisk inden længe, men før det vil russisk
passeres af tyrkisk som det mest talte sprog i det ariske Eurasien.

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-09 17:09

perhag wrote:

> Det virker ikke som Knud Larsens ordvalg, og vi har vist også en
> idenditetsfalskner på spil i øjeblikket.

Nej, det var citater fra en blog.

> [...]
> arabisk dog passere tyrkisk inden længe, men før det vil russisk
> passeres af tyrkisk som det mest talte sprog i det ariske Eurasien.

Der er fem gange så mange arabere som tyrkere.

Fra : perhag

Dato : 15-05-09 16:58

On 15 Maj, 18:08, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> Der er fem gange så mange arabere som tyrkere.- Skjul tekst i anførselstegn -

Der tales tyrkisk i Centralasien og Vestkina, men efter at have set på
aktuelle befolkningstal må jeg indrømme at arabisk tales af flere end
både tyrkisk og russisk. F.eks. kommer det noget bag på mig at et land
som Yemen allerede har 23,7 mio. indbyggere.