DU skal betale for arabisk
Fra : Kim2000

Dato : 13-05-09 18:26

Da araberne ikke gider lære dansk, så er det helt naturligt at danske
skatteborgere skal betale for arabisk udnervisning i den danske folkeskole.
Naturligvis.

http://www.bt.dk/article/20090513/pcindland/905130382/

Pengene finder man sikkert ved at skære lidt ned på de gamle eller ved at
skære ned på svømmeundervisningen, araberne gider ikke vaske pikken, så
derfor må vi naturligvis bare lære være med at have svømmeundervisning. Man
kan også skære ned på plejepersonalet ved de demente.

Føj for satan. Mon ikke sosserne taber magten i hovedstaden ved valget?

Fra : Joakim

Dato : 13-05-09 19:14

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Man kan også skære ned på plejepersonalet ved de demente.
>
> Føj for satan. Mon ikke sosserne taber magten i hovedstaden ved valget?

Hvornår har de sidst tabt magten i København?

Anyway, så vidt jeg kan se er det et spørgsmål om udbud og efterspørgsel,
glimrende principper i øvrigt.

I've seen the future, it is Islam.

Måske er det slet ikke så tosset en ide, at være på forkant med udviklingen.

Men i sidste ende er det naturligvis op til Københavns indbyggere at afgøre.

Det har du ret i.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-05-09 23:10

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
> I've seen the future, it is Islam.

Ja held og lykke med det projekt, det bliver fandme uden mig!

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-09 17:18

Joakim wrote:
> [...]
> udviklingen.
> Men i sidste ende er det naturligvis op til Københavns indbyggere at

Jeg synes det var flot at vi nedlagde korset/kronen i toppen af det
københavnske symbol, nu har vi så fået en halvmåne med en stjerne, rent
islamisk, DET er fremsynethed.

Fra : /Peter

Dato : 13-05-09 19:46

> [...]
> demente.
>
> Føj for satan. Mon ikke sosserne taber magten i hovedstaden ved

Arabisk bliver hovdsproget om ganske få år.

Fra : vvv

Dato : 13-05-09 20:00

> [...]
> Man kan også skære ned på plejepersonalet ved de demente.
>
> Føj for satan. Mon ikke sosserne taber magten i hovedstaden ved valget?

Nu sidder der jo andet end Sosser i det udvalg, men det har du måske
overset? C og V er også med

vv

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-05-09 21:00

Kim2000 skrev:
> [...]
> kan også skære ned på plejepersonalet ved de demente.
>
> Føj for satan. Mon ikke sosserne taber magten i hovedstaden ved valget?

Kim den Hellige kan hverken læse eller forstå dansk. Men hvad kommer det
også sådan en nordjysk solformørkelse ved hvad man ønsker i København?

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 13-05-09 23:11

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Kim den Hellige kan hverken læse eller forstå dansk.

Arhh det er da først om nogle år arabisk bliver det mest normale
sprog....

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-09 23:18

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Kim den Hellige kan hverken læse eller forstå dansk. Men hvad kommer
> det også sådan en nordjysk solformørkelse ved hvad man ønsker i
> København?

Præcis - han aner slet ikke hvad det drejer sig om. Selv med en
overfladisk læsning af artiklen står det klart at faget ikke er tiltænkt
arabiske elever, men elever der godt kunne tænke sig at lære arabisk som
valgfag, akkurat som nogle elever har IT, billedkunst m.v. som valgfag.
Det er faktisk sådan at man skal tilbyde tysk, men at man kan tilbyde
fransk. Det er også sådan at man har haft valgfag i tyrkisk på nogle
skoler uden at det betød at man havde tyrkiske elever i klassen, men
almindelige danske elever der gerne ville lære tyrkisk.

Så Kim2000 manglende evne til at læse dansk, burde måske få ham til at
deltage i et danskkursus.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-05-09 23:38

Arne H. Wilstrup skrev:

> Så Kim2000 manglende evne til at læse dansk, burde måske få ham til at
> deltage i et danskkursus.

Selv et engelskkursus vil være for stor en anstrengelse med det niveau.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-09 23:57

> Selv et engelskkursus vil være for stor en anstrengelse med det
> niveau.

Du har ret! Hvilken pryd for lærerstanden

Fra : Sten Schou

Dato : 15-05-09 11:05

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i meddelelsen
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du har ret! Hvilken pryd for lærerstanden

Arabisk taler man i de arabiske lande, mens man taler engelsk over hele
verden, fransk i især Nord-og Vestafrika, tysk i østeuropa, spansk i
Sydamerika
Arabisk er og bliver et nichesprog, som kun tilbydes i staden for at please
halalhippierne. Så var der meget mere perspektiv i at tilbyde kinesisk i
stedet for.

Hilsen Sten

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-05-09 11:56

Sten Schou skrev:

> [...]
> Arabisk er og bliver et nichesprog, som kun tilbydes i staden for at
> please halalhippierne. Så var der meget mere perspektiv i at tilbyde

Og som den gode demokrat du er, vil du så foreslå det i din kommune og
ikke vræle op på et falsk grundlag i en usenetgruppe. Eller?

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-09 14:33

> Og som den gode demokrat du er, vil du så foreslå det i din kommune og
> ikke vræle op på et falsk grundlag i en usenetgruppe. Eller?

Faktisk er det en udmærket idé at foreslå kinesisk. Det er faktisk sådan
at der er gymnasier og HF'er der tilbyder kinesisk og det er også et
universitetsfag. Tyrkisk har som sagt været et fag man i sin tid kunne
få som valgfag, men ligesom med kinesisk kneb´det med fagligt
kvalificerede lærere. Disse findes på arabisk.

Hvad angår påstanden om et nichesprog, så læs dette :
http://www.ufe.dk/upn_public/print.php?id=110

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-05-09 15:42

Arne H. Wilstrup skrev:

> Faktisk er det en udmærket idé at foreslå kinesisk.

Enig.

--
Niels

Fra : Isachsen

Dato : 15-05-09 18:58

Niels P Sønderskov wrote:

> Enig.

Hvorfor ikke nynorsk? Det er et meget eksklusivt sprog - det tales av
færre personer enn alle andre sprog tilsammen.

Isachsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-09 07:00

"Isachsen" <tavekkorigi@setoinett> skrev i meddelelsen

> Hvorfor ikke nynorsk? Det er et meget eksklusivt sprog - det tales av
> færre personer enn alle andre sprog tilsammen.

Det kan jeg da ikke se nogen logik i. Arabisk tales af millioner,
kinesisk af over en milliard - nynorsk, nogle få tusinder.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-05-09 12:19

Isachsen skrev:

> Hvorfor ikke nynorsk? Det er et meget eksklusivt sprog - det tales av
> færre personer enn alle andre sprog tilsammen.

Alle sprog tales af færre personer end alle andre sprog tilsammen, så nu
er der virkelig frit slaw! I øvrigt lærte vi da lidt nynorsk da jeg
frekventerede den stråtægte.

--
Niels

Fra : Lyrik

Dato : 14-05-09 09:44

> [...]
> Man kan også skære ned på plejepersonalet ved de demente.
>
> Føj for satan. Mon ikke sosserne taber magten i hovedstaden ved valget?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Araberne har fastlagt at Koranen kun må læses på arabisk. På den måde far de
tvunget alle de folkeslag de har undertrykt til at udbrede det arabiske
sprog.

Da der intet kommer af værdi fra den kant, er det at lære arabisk det samme
som at studere Volapyk. Uden værdi. Samtidig er det med til at sikre arabisk
indflydelse.

Al arabisk indflydelse bør undertrykkes. Arabisk er værdiløst. Ingen grund
til at ofre ressourcer på at lære det det skal derimod helst i glemmebogen.
De ressourcer de vil bruge på arabisk er anvendt bedre på at studere
indlandsis.

MvH
Jens

Fra : Bent

Dato : 16-05-09 14:07

Niels P Sønderskov wrote:

> Enig.

Uenig.

Kinesisk er ikke ét sprog. Det er mange sprog, bl.a. mandarin,
hokkien, hakka, taechiew, osv. Meningen i Kina er den, at alle skal
kunne tale mandarin, men det er ikke gennemført.

Grunden til at man i København taler om at gøre arabisk til et
tilvalgsfag er den, at en hel del børn af fremmede taler en del
arabisk og færdes i arabisktalende ghettoer. De vil altså ikke have så
svært ved at blive dygtigere til arabiak. Det vil heller ikke være så
svært at finde arabisktalende personer til at undervise.

Derimod er der i Danmrk uhyre få børn af mandarin-talende, så det vil
være svært eller umuligt at samle en skoleklasse af
kinesiskinteresserede børn.

Så er der det, at undervisningen, hvis den skal være en succes, bør
foregå på den måde, at danske og arabiske børn underviser hinanden i
hinandens sprog. Denne metode har man haft stor succes med i U.S.A.,
hvor mexicanske børn underviser amerikanske børn i spansk, og
amerikanske børn underviser mexicanske børn i engelsk. Men noget
tilsvarende kan ikke lade sig gøre i Danmark, for mens amerikanske
børn gerne vil lære spansk, vil danske børn ikke lære arabisk.

Endelig er der det fundamentale problem, at Københavns Kommune ikke
har penge til at indføre nye fag i folkeskolen.

Mvh
Bent

Fra : Kim2000

Dato : 16-05-09 21:11

"Bent" <translat1168@yahoo.com> skrev i en meddelelse
Niels P Sønderskov wrote:

> [...]

tilsvarende kan ikke lade sig gøre i Danmark, for mens amerikanske
børn gerne vil lære spansk, vil danske børn ikke lære arabisk.

svar:

Nej, hvorfor i alverden skulle danske børn dog lære et sprog som kun tabere
taler? Hvis man vil tale arabisk kan man gøre det i taberlandene som ligger
i Mellemøsten. Hvis man ikke gider lære dansk, så kan man pisse ud af
landet. Men det eneste arabiske børn øsnker at lære, er nok dansk til at
kunne finde ned på bistandskontoret.