Koranen
Fra : Ukendt

Dato : 13-05-09 15:10

Jeg kan anbefale alle at læse Williams blogs om Koranen og om andre ting.
jeg tror at selv indgroede apologeter for islam som Arne H.W og CRL måske
vil begynde at tænke, - men det ER måske for langt ude ;-=

William skriver:
Jeg er kommet til at bryde en af mine egne regler, som jeg ellers havde
lovet at overholde fremover; jeg har læst op på baggrunden for Sura 111.

Wa sabahah!

Da Muhammed skulle forkynde Guds åbenbarede ord klatrede han op på en bakke
over byen, og råbte 'Wa sabahah!'. Et velkendt råb der advarer om at en
krigerisk, fjendtligt-indstillet stamme er på vej mod byen. Da byens mænd
var samlet forklarede Muhammed at der slet ikke var nogen hær på vej, og han
ønskede blot at advare dem mod Guds straf. Jeg giver ordet tilWikipedias
artikel over emnet:

Before anybody could speak, Abu Lahab said: "Woe be on you the rest of the
day! Is that what you summoned us for?"

..og med den ene snappy one-liner fra en tidlig Islam-skeptiker var Muhammed
sat på plads.

Der skulle ikke gå lang tid før Muhammed meddelte at Gud havde åbenbaret
Sura 111, al-Masad, Palmefibre.

Sura 111:1-5:

Måtte Abu Lahabs hænder forgå! Måtte han forgå! Hans ejendom og det, som han
har erhvervet sig, nytter ham intet.

Han skal brænde i en flammende ild, og hans hustru, som brændebærerske, om
hendes hals er der et reb af palmefibre.

Abu Lahab skyder Muhammeds højt-flyvende, meta-fysiske retorik ned med en
enkelt jordnær bemærkning. Muhammed reagerer ved at erklære at Gud
personligt har fortalt ham at Abu Lahab skal brænde på et bål som hans kone
bærer brænde til.

..seriøst?

..SERIØST?

SERI-FUCKIN'-ØST???

Er der nogen der i ramme alvor er overbevist om at '.han skal brænde i en
flammende ild' er Guds åbenbarede ord, og ikke bare Muhammeds forsmåede ære
der taler?

Popularity: 2% [?]

---------

http://bohemianrhapsody.dk/

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 13-05-09 15:32

Knud Larsen skrev:
> Jeg kan anbefale alle at læse Williams blogs om Koranen og om andre ting.
> jeg tror at selv indgroede apologeter for islam som Arne H.W og CRL måske

link?

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-09 15:57

"Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" < wrote:
> link?
Prø'
http://ullanoertoftthomsen.blogspot.com/

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 13-05-09 17:04

Knud Larsen skrev:
> Prø'
> http://ullanoertoftthomsen.blogspot.com/

takker.. :)

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-09 17:18

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i meddelelsen

> takker.. :)

Der er ikke noget at takke for her - det er nemlig det rene vås.

Der står på arabisk i 4:35 at Mændene er ansvarlige for kvinderne med
det som Allah har udmærket nogle af dem fremfor andre.

Ordet "Qawwâmûn" betyder ikke her "herskere". Sammenhængen med a t give
ud af sin ejendom for dem viser, at ordet er brugt i overensstemmelse
med grundbetydningen af Qâma 'alâ: at passe, at drage omsorg forf, at
sørge for ens underhold. Læg mærke til den graduerede praksis over for
oprørske hustruer. Profeten har sagt, at om afstraffelse blev nødvendig,
måtte dennne ikke efterlade noget spor. Jf. også profetens ord: 'Den
bedste af jer er den, som er bedst ved sin hustru. (Tirmidhî)

Men som alle andre religioner hvor mand og kvindeforholdet angives, er
der tale om at manden har overherredømmet over for kvinder. Det er ikke
noget særegent ved islam.

Men jeg gider ikke gendrive alt våset fra højrefjolserne her.

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-09 17:39

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> ikke noget særegent ved islam.
>
> Men jeg gider ikke gendrive alt våset fra højrefjolserne her.

Utroligt at rabate vensreorienterdede er på lige fod med islamister.

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-05-09 17:54

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Utroligt at rabate vensreorienterdede er på lige fod med islamister.

Ja det er sgu på tide at folk finder ud af det!
(Og så AHW som "ekspert" i oldarabisk :)))

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-09 16:32

> [...]

Det er dog utroligt som Knud den Hellige fremturer. Jeg skal ikke tale
for CRL, men jeg kan sige helt klart at jeg IKKE er apologet for islam
på nogen måde. Jeg er meget vidende om islam og har ikke den fanatiske
anti-islamiske holdning som Knud den Hellige har og hans
pseudoforståelse for den pågældende religion. Faktisk er Knud den
Hellige fuldkommen uvidende om hvad islam egentlig står for, men
personligt er jeg faktisk ligeglad. Jeg er anti-religiøs -jer er ateist,
så at forlene mig med påstanden om at jeg skulle være apologet for islam
er blot den sædvanlige mudderkastning og hetz mod folk han alligevel
ikke kan hamle op med i form af argumenter.