Fra : Jesus-loves-you

Dato : 11-05-09 09:03

"Jesus-loves-you" skrev ...

7279 <news:uB3Vi.30$E46.19@news.get2net.dk>

> Lad os så få ryddet op i biksen!

+

Subject: Enzym bag kræft-spredning fundet
8540 <news:49b37d54$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>

Der går for lang tid i den diagnostiske fase, som om man ikke forstår, at
sygdommen er *livstruende* (modsat mange andre sygdomme).

Bevares!

Selvfølgelig er der noget, der hedder falsk alarm, men hellere det end at
tage en *unødvendig* risiko, ikke sandt ?

Det er jo af selsamme indlysende grunde, at vi fx. tager sikkerhedssele på
(i bilen, når vi skal ud og køre), endskønt vi jo godt ved, at
sandsynligheden for, at der sker en ulykke, er meget lille.

På tilsvarende vis mht. cancer.

Hvis man *nedpriorirerer* den diagnostiske fase (og lader tiden gå, hvorved
eventuelle kræftceller når at udvikle sig) ... tja, så siger det jo sig
selv, at konsekvensen bliver - statistisk set - at flere patienter dør, end
hvis man havde været lidt mere agtpågivende (i tide) !

With kind regards,
Last OUTPUT: 8771 <news:4a056ea6$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8772

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 11-05-09 09:40

Jesus-loves-you skrev:
> [...]
> selv, at konsekvensen bliver - statistisk set - at flere patienter dør, end
> hvis man havde været lidt mere agtpågivende (i tide) !

Jeg tænker at der er noget om snakken. En del af den overdødelighed vi
har i forbindelse med kræft kunne godt forklares ved at folk går senere
til lægen. I visse europæiske lande (og USA) er der en forsikringsbetalt
sundhedsordning, og forsikringsselskaberne kræver (i nogle tilfælde) at
man går til årlige lægetjek for at kunne opspore eventuel alvorlig
sygdom. Udebliver man fra de kontroller, så bliver sundhedsforsikringen
opsagt. I Danmark har vi ikke samme "pisk", og derfor bliver det et
personligt ansvar at få sig selv undersøgt hvis der er noget.

Hilsen Jesper

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-05-09 13:38

Hej Jesper

> [...]
> Danmark har vi ikke samme "pisk", og derfor bliver det et personligt
> ansvar at få sig selv undersøgt hvis der er noget.

Problemet er vel også, at mange kræftformer først begynder at give symptomer
ret sent i forløbet?

Så hvis en patient kommer op til sin læge og fortæller at han ikke føler han
fejler noget, så er vi lige vidt.
Nej en anden ting jeg godt kan lide er, at man har fundet nogle såkaldte
biologiske markører man kan hænge en mistanke op på. Så hvis ellers vi i dk
bliver bedre til at tage udvidede blodprøver og tør benytte disse nye
metoder i diagnostiseringen, så tror jeg også man kan fange langt flere,
inden det er for sent.

Men har også læst en artikel, hvor danske læger kritiseres og sikkert med
rette for at være for dårlige til at diagnostisere kræft.

Mvh. Brian

Fra : Tony

Dato : 12-06-10 22:06

ææææææøøøøøøååååååååååå