Forskelsbehandling
Fra : Hans Jensen

Dato : 10-05-09 09:35

Igennem længere tid har man kunnet konstatere en udtalt
forskelsbehandling på det sociale område fra kommune til kommune. F.eks.
er det langt sværere at få tildelt førtidspension i Københavns kommune
end i Næstved. Flere kommuner nægter også at give herboende EU borgere
kontanthjælp efter de har arbejdet 3 måneder her i landet, selv om de
har et retskrav på det.

Jeg vil mene man skal fratage kommunerne ansvaret for socialområdet og
arbejdsmarkedsområdet. Det kan ikke være rigtigt at ens rettigheder her
i landet afhænger af hvor man bor. I det hele taget forekommer det mig
at kommuner er noget der har overlevet sig selv. Afskaf det uvæsen så vi
kan få ens forhold over hele landet.

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-05-09 09:49

Hans Jensen skrev den 10-05-2009 10:35:
> [...]
> forskelsbehandling på det sociale område fra kommune til kommune. F.eks.
> er det langt sværere at få tildelt førtidspension i Københavns kommune

Kan det være, at man i København har et andet segment af befolkningen fx
en mere "grå masse" hvor der er tvivl.
Hvor man i Næstved har "klokkeklare" sager og derfor kan prale af
hurtigere sagsbehandling.

> Flere kommuner nægter også at give herboende EU borgere
> kontanthjælp efter de har arbejdet 3 måneder her i landet, selv om de
> har et retskrav på det.

De skal vel opfylde de samme krav som danskerne fx ingen formue overhovedet.

> Jeg vil mene man skal fratage kommunerne ansvaret for socialområdet og
> arbejdsmarkedsområdet.

Hvem skal overtage områderne?

> [...]
> i landet afhænger af hvor man bor. I det hele taget forekommer det mig
> at kommuner er noget der har overlevet sig selv. Afskaf det uvæsen så vi

Lad os da tage skridtet videre og nedlæg Danmark, så vi får ens forhold
i hele EU.
[obs: en snert af sarkasme ]

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Hans

Dato : 10-05-09 03:33

On 10 Maj, 10:48, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Med venlig hilsen
> Carsten Riiswww.de3faktorer.dk
> Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Problemet med kommunerne er at de stort set kun tjener som en
undskyldning for den siddende regering til at lave nedskæringer de
ikke selv tør lave via lovgivning. Så udsulter de istedet kommunerne
økonomisk der således tvinges til at lave de upopulære (og tit
ulovlige) nedskæringer.
Lad kommunerne beskæftige sig med lokalplaner og den slags der ikke så
nemt lader sig dirigere fra hovedstaden som nemlig kræver kendskab til
lokale forhold. Socialområdet bør varetages ens over hele landet idet
det ikke er et område der fordrer lokalkendskab. Så læg det ind under
socialministeriet og opret en myndighed til at varetage området ENS
over hele landet.