Sundhedsstyrelsen: Det er direkte pinligt
Fra : Thomas M

Dato : 08-05-09 10:27

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2009/05/08/102633.htm

Sundhedsstyrelsen's chef, erkender at det er direkte pinligt, at udenlandske
ansøgere må vente i 8 (OTTE!) måneder, på at få svar på den ansøgning de har
sendt om stilling som sygeplejerske.

Men vores Sundhedsminister går sgu ud og forsvarer de 8 måneders ventetid.

Han synes det er i orden, at det tager næsten et år at "Sundhedsstyrelsen
foretager en grundig sagsbehandling af, om den pågældende nu også har de
kvaliteter, der skal til, for at man kan komme ind på et dansk sygehus. For
vi vil ikke gå på kompromis med vores kvalitet, siger sundhedsminister Jakob
Axel Nielsen til DR Nyheder"

"Sundhedsstyrelsen: Der skal strammes op
07. maj 2009 22.19 Indland Opdat.: 07. maj 2009 22.33
Sundhedsstyrelsen erkender, at der går alt for lang tid med at få godkendt
de udenlandske sygeplejerskers eksamensbeviser, så de kan komme til at
arbejde i Danmark.

Styrelsen siger, at der nu bliver oprustet, så sagerne kan gå hurtigere
igennem.

- Jeg er ked af den her sag, og det er pinligt i en tid, hvor vi desperat
mangler sygeplejersker, siger direktør i Sundhedsstyrelsen, Jesper Fisker, i
TV AVISEN.

Ventetid på otte måneder
Hjerte- karsygeplejersken Sarah McCutcheon fra Australien har ventet i otte
måneder på at få en godkendelse. Siden september har Sundhedsstyrelsen haft
hendes ansøgning liggende. Uden at der er sket noget.

- Jeg er frustreret, for der sker tilsyneladende ikke noget. Det er mit fag,
jeg går op i det med liv og sjæl, siger hun.

Nu har hun sammen med sin danske kæreste besluttet at rejse til Australien
for at få et job der."

Det er vel fordi PET skal ind over alle ansøgninger; Sygeplejerskerne kunne
jo alle være potentielle terrorister.

--
/ Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-09 11:07

Thomas M wrote:
> [...]
>
> Det er vel fordi PET skal ind over alle ansøgninger; Sygeplejerskerne
> kunne jo alle være potentielle terrorister.

Sundhedsstyrelsen er en af de mest elendige styrelser i Danmark, der er vist
ikke den fejl man KAN begå som de ikke har begået.

PET skal IKKE ind over alle ansøgninger, de opfordrer netop ansætterne til
at checke folk bare en lille smule.

Samfundet er blevet for kompliceret, der er alt for mange "papirer" og
"sager" - ingen kan følge med mere.
Og så vælger "sagsbehandlerne" ofte at tage det nemme, så de kan komme
igennem og komme hjem.

Domstolene virker ikke, politiet virker ikke, kommunernes styring virker
ikke, bankerne virker ikke - der er ved at gå bananstat i hele baduljen.

Fra : Kim2000

Dato : 08-05-09 11:49

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse
> [...]
> For vi vil ikke gå på kompromis med vores kvalitet, siger sundhedsminister

Mon ikke sandheden nærmere er at man efter 7-8 måneder bruger ti minutter på
ansøgningen, ikke at man bruger 8 måneder på at tjekke den. Iøvrigt burde
man vel hurtigt kunne tjekke ansøgere fra vestlige lande, så kan man bruge
energien på at tjekke mellemøstlige og afrikanske ansøgere i stedet.

Fra : hanzen

Dato : 08-05-09 12:03

> [...]
> bruge energien på at tjekke mellemøstlige og afrikanske ansøgere i stedet.

Opfordrer du til diskrimination?
Mener du der kan være særlige problemer med ansøgere fra mellemøsten?
Du er da en værre racist.
--

hilzen
hanzen

Til statsministeren (16/8 04) af:
Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for specialstyrkebasen Fort Bragg,
der
angiveligt er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Kim2000

Dato : 08-05-09 12:23

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Opfordrer du til diskrimination?

Vi behandler allerede skandinavierne anderledes end fx amerkanere, så det er
der skam intet nyt i.

Fra : hanzen

Dato : 08-05-09 12:36

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Vi behandler allerede skandinavierne anderledes end fx amerkanere, så det
> er der skam intet nyt i.

Det er da nyt at høre det fra stalinistens lærling.

Fra : Kim2000

Dato : 08-05-09 16:39

> Det er da nyt at høre det fra stalinistens lærling.

????????????

Min tast statte sig lige fast i forundring, så du får lige et par stykker
mere:

?????????????????

Fra : hanzen

Dato : 08-05-09 18:35

> [...]
>

> ????????????
>
> Min tast statte sig lige fast i forundring, så du får lige et par stykker

Jeg ta'r lige en siesta så kan det være jeg kan læse ordentligt og se
forskel på navnene.
Der er heldigvis forskel på Kim2000 og KimL.
Go'nat.
Jeg vender tilbage i udhvilet tilstand.

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-09 09:37

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> forskel på navnene.
> Der er heldigvis forskel på Kim2000 og KimL.

ROTFLMAO - du er jo aldrig vågen, så hvordan skulle det hjælpe?

Fra : Kim2000

Dato : 09-05-09 09:54

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i meddelelsen

> ROTFLMAO - du er jo aldrig vågen, så hvordan skulle det hjælpe?

Et fuldstændig komplet uprovokeret angreb fra manden der aldrig aldrig
aldrig nogensinde kunne drømme om at svine nogle til.....

Fra : Kert Rats

Dato : 09-05-09 13:30

> Et fuldstændig komplet uprovokeret angreb fra manden der aldrig aldrig
> aldrig nogensinde kunne drømme om at svine nogle til.....

Willer er ikke så underholdende mere. Nu virker han mere som en forbitret
ronkedor.

Venligst

Kert Rats

Fra : hanzen

Dato : 09-05-09 11:25

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i meddelelsen

> ROTFLMAO - du er jo aldrig vågen, så hvordan skulle det hjælpe?

Hold kæft Arne
Selv i søvne er jeg kvikkere end dig.

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-09 13:26

> Hold kæft Arne
> Selv i søvne er jeg kvikkere end dig.

Ja, in your dreams!

Fra : *@ '

Dato : 08-05-09 12:57

On Fri, 8 May 2009 13:03:20 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk>
wrote:

>Opfordrer du til diskrimination?
>Mener du der kan være særlige problemer med ansøgere fra mellemøsten?
>Du er da en værre racist.

hvad hjertet er fuldt løber munden over med -
tænker du i altid i racetermer?

hvilken race er en mellemøster?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/