Rituel slagtning tillades i EU
Fra : /Peter

Dato : 06-05-09 16:16

EU afskaffer retten til at forbyde grusom slagtemetode

Dansk Folkepartis medlem af Europa-Parlamentet, Mogens Camre, er rystet
over, at parlamentet i dag med et stort flertal har besluttet at fratage
medlemsstaterne retten til at forbyde rituel slagtning af dyr, som ikke
er bedøvede. Han opfordrer den danske regering til at gå sine egne veje
i sagen.

- Afstemningen i dag betyder, at vi ikke kan forbyde, at dyr - herunder
store pattedyr som køer - fastspændes, hænges op med hovedet nedad, får
halspulsåren skåret over og dør ved langsom forblødning. Det er et
utilgiveligt knæfald for en barbarisk muslimsk tradition, som intet har
med religion at gøre, siger Mogens Camre.

- Europa-Parlamentet har igen bevist, at dets flertal ikke vil forsvare
europæisk kultur, men bøjer sig for de barbarer, som hver dag sætter
mere af dagsordenen i Europa. Europa-Parlamentets flertal er
holdningsløst, når det gælder hele forholdet til den kultur, som har
gjort Europa til et højtudviklet område, siger Mogens Camre.

- Jeg opfordrer den danske regering til ikke at tillade, at dyr slagtes
uden at være bedøvet. Vi skal ikke lade os dirigere af et stadig mere
centraldirigeret EU, som handler uden folkelig opbakning, siger Mogens
Camre.

Fra : Morten Lind

Dato : 06-05-09 16:18

/Peter <nospam@no.mail> wrote:

> [...]
> uden at være bedøvet. Vi skal ikke lade os dirigere af et stadig mere
> centraldirigeret EU, som handler uden folkelig opbakning, siger Mogens

Når dyr i Danmark slagtes jødisk eller halal, er de døde. Mogens Camre
har ingen sag.

M.

Fra : /Peter

Dato : 06-05-09 17:23

"Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i en meddelelse
> /Peter <nospam@no.mail> wrote:
>
> Når dyr i Danmark slagtes jødisk eller halal, er de døde. Mogens Camre
> har ingen sag.

Nåda, alle dyr er vel døde efter de er blevet sltagtet, hvis man skal
tage det bogstaveligt,
eller mener du dyrene er døde FØR de bliver slagtet ?

- der også mere måden de slagtes på der er interessant.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-09 10:02

On Wed, 6 May 2009 17:18:26 +0200, Morten Lind wrote:

> Når dyr i Danmark slagtes jødisk eller halal, er de døde. Mogens Camre
> har ingen sag.

Har du overhovedet fattet hvad beslutningen betyder.?

EU blander sig i noget som absolut IKKE rager dem. Og vores dyrevælfærdslov
kan nu kun bruges til at tørre røv i.

Lad os komme ud af den EU-mafia.

Fra : Morten Lind

Dato : 07-05-09 15:48

Steen A.. Thomsen <"s_a_thomsen(at)yahoo(dot)invalid"> wrote:

> Har du overhovedet fattet hvad beslutningen betyder.?

Ja da. At beslutningen ikke vedrører Danmark, for i Danmark er dyr
skudt, inden de rituelt slagtes.

> EU blander sig i noget som absolut IKKE rager dem. Og vores dyrevælfærdslov
> kan nu kun bruges til at tørre røv i.

EU blander sig jo i mange ting, og denne ting kommer ikke til at berøre
Danmarks dyrevelfærdslov.

M.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-09 15:56

On Thu, 7 May 2009 16:48:08 +0200, Morten Lind wrote:

> Ja da. At beslutningen ikke vedrører Danmark, for i Danmark er dyr
> skudt, inden de rituelt slagtes.

Nej, Danmark vil ikke i fremtiden kunne forlange at dyr bliver
skudt/bedøvet før de rituelt slagtes.

Det vil i fremtiden være "racistisk" at forlange det.

> EU blander sig jo i mange ting, og denne ting kommer ikke til at berøre
> Danmarks dyrevelfærdslov.

Jo, vi vil ikke i fremtiden kunne forbyde at dyr slagtes rituelt ved at
halsen skæres over UDEN forudgående bedøvelse.

Fra : Morten Lind

Dato : 07-05-09 16:09

> Jo, vi vil ikke i fremtiden kunne forbyde at dyr slagtes rituelt ved at
> halsen skæres over UDEN forudgående bedøvelse.

De skal vel ikke bedøves, når de er døde?

M.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-09 16:17

On Thu, 7 May 2009 17:09:20 +0200, Morten Lind wrote:

> De skal vel ikke bedøves, når de er døde?

Hvad er der ved ordet "forudgående" som du ikke forstår.?

Fra : Morten Lind

Dato : 07-05-09 17:24

> Hvad er der ved ordet "forudgående" som du ikke forstår.?

Jeg prøver for tredie og sidste gang:

Dyr i Danmark skal ikke bedøves, inden de rituelt slagtes, fordi de er
døde, når de rituelt slagtes.

Du taler om dyr, der forbløder til døde. Det må man ikke i Danmark. Og
det er ikke EU-emnet, når det gælder Danmark, og det er dét, Mogens
Camre(og du) har misforstået.

M.

Fra : *@ '

Dato : 07-05-09 18:13

On Thu, 7 May 2009 18:23:57 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind)
wrote:

>Dyr i Danmark skal ikke bedøves, inden de rituelt slagtes, fordi de er
>døde, når de rituelt slagtes.

hold dig hellere til noget du ved noget om,
man må ikke slage uden forudgående bedøvelse her i landet- uanset
titual eller ikke

bedøvelse= boltpistol, co2, eller EL

Slagterierne skal bedøve husdyr inden slagtningen for at mindske
smerter og angst. Men reglerne om, hvordan det skal gøres, har ikke
ændret sig siden 1993 og er nu ude af trit med videnskaben,
teknologien og dyrevelfærden.

>Du taler om dyr, der forbløder til døde. Det må man ikke i Danmark. Og
>det er ikke EU-emnet, når det gælder Danmark, og det er dét, Mogens
>Camre(og du) har misforstået.

hvor meget tør du vædde?

inden der er gået 3 år får muhamedanerne lov til at lade deres
slagtedyr bløde ihjel uden forudgående bedøvelse i hele EU

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-09 18:22

On Thu, 7 May 2009 18:23:57 +0200, Morten Lind wrote:

> Du taler om dyr, der forbløder til døde. Det må man ikke i Danmark.

Forkert. Det MÅTTE man ikke FØR den forrykte beslutning i EU.

>Og
> det er ikke EU-emnet, når det gælder Danmark, og det er dét, Mogens
> Camre(og du) har misforstået.

Suk.

Hvad er der ved "at parlamentet i dag med et stort flertal har besluttet at
FRATAGE medlemsstaterne RETTEN til at FORBYDE rituel slagtning af dyr, som
IKKE er bedøvede" som du ikke forstår.?

Fra : /Peter

Dato : 06-05-09 16:43

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> EU afskaffer retten til at forbyde grusom slagtemetode

Bare lidt mellemøstlige slagteritualer som nu indføres i EU:
http://www.youtube.com/watch?v=iVZe3my3yd8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=JlLjNUbu9Ik&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=UeSy8K9yt9E&feature=related

Deres kameler er de sgu heller ikke bedre ved:
http://www.youtube.com/watch?v=CN47xlhEboE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Unp8VyTjMD4&feature=related

Fra : Sten Schou

Dato : 06-05-09 19:28

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen
> [...]
> uden at være bedøvet. Vi skal ikke lade os dirigere af et stadig mere
> centraldirigeret EU, som handler uden folkelig opbakning, siger Mogens

Har du et link?

Hilsen Sten

Fra : Malene P

Dato : 07-05-09 04:41

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen

> Har du et link?

Kilden er dette (pas på, det er nok løgn og useriøst, når det kommer fra
DF):
http://www.danskfolkeparti.dk/EU_afskaffer_retten_til_at_forbyde_grusom_slagtemetode.asp

Malene P

Fra : Morten Lind

Dato : 07-05-09 16:08

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> http://www.danskfolkeparti.dk/EU_afskaffer_retten_til_at_forbyde_grusom_
> slagtemetode.asp

> Malene P

Som jeg pointerede i første indlæg er der ingen sag. I Danmark skal dyr
pandeskydes, inden de eventuelt rituelt slagtes.

Dyrene er derfor døde inden slagtningen, så bedøvelse kommer ikke på
tale.

M.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-09 16:19

On Thu, 7 May 2009 17:08:05 +0200, Morten Lind wrote:

> Som jeg pointerede i første indlæg er der ingen sag. I Danmark skal dyr
> pandeskydes, inden de eventuelt rituelt slagtes.

Ja, I DAG, men det vil vi ikke kunne forlange i fremtiden.

> Dyrene er derfor døde inden slagtningen, så bedøvelse kommer ikke på
> tale.

citat "Afstemningen i dag betyder, at vi ikke kan forbyde, at dyr –

Fra : Morten Lind

Dato : 07-05-09 17:32

> Ja, I DAG, men det vil vi ikke kunne forlange i fremtiden.

Jo da - dyrene er jo døde.

> citat "Afstemningen i dag betyder, at vi ikke kan forbyde, at dyr –
> herunder store pattedyr som køer – fastspændes, hænges op med hovedet
> nedad, får halspulsåren skåret over og dør ved langsom forblødning."

Øhhh....Du citerer:.......og dør ved langsom blødning.

Dyr, der rituelt slagtes i dette land skal være døde, inden de slagtes
rituel - altså er der ingen dyr i dette land, der qua den omtalte
afstemning forbløder, og da man i dette land skal skyde dyrene, inden de
rituelt slagtes(for Gud véd hvilken gang), er diskussionen om bedøvelse
ligegyldig.

M.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-09 18:26

On Thu, 7 May 2009 18:32:20 +0200, Morten Lind wrote:

> Jo da - dyrene er jo døde.

Suk.

Det er de IKKE i fremtiden. Der kan man, med den nye EU-vedtagelse, lovligt
lade dyr bløde langsomt til døde.

> Øhhh....Du citerer:.......og dør ved langsom blødning.
>
> Dyr, der rituelt slagtes i dette land skal være døde,

For h......

Det er jo det der bliver forbudt at kræve.

> [...]
> afstemning forbløder, og da man i dette land skal skyde dyrene, inden de
> rituelt slagtes(for Gud véd hvilken gang), er diskussionen om bedøvelse

Nej, for det krav vi har nu, BLIVER ulovligt.

Fra : Malene P

Dato : 07-05-09 16:41

> Som jeg pointerede i første indlæg er der ingen sag. I Danmark skal dyr
> pandeskydes, inden de eventuelt rituelt slagtes.

Det er så det kompromis, som den nye EU-dom nu kan sætte en stopper for. Er
du uenig i det?

Malene P

Fra : Morten Lind

Dato : 07-05-09 17:34

> Det er så det kompromis, som den nye EU-dom nu kan sætte en stopper for. Er
> du uenig i det?

> Malene P

Yep - for det er ikke dét, det handler om Og det er dét, hr. Camre
har misforstået.

M.

Fra : Petse

Dato : 06-05-09 21:12

Den Wed, 06 May 2009 20:27:53 +0200 skrev Sten Schou:

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen

> Har du et link?
>
> Hilsen Sten

Ikke lige til det Mogens Camre skriver, men her er et andet.
http://jp.dk/indland/indland_politik/article1685703.ece

Fra : Lyrik

Dato : 06-05-09 22:00

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen
> EU afskaffer retten til at forbyde grusom slagtemetode
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen så mangler EU.gangsterne bare tillade sharia og så-get the hell out!!

MvH
Jens

Fra : pm

Dato : 07-05-09 08:58

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jamen så mangler EU.gangsterne bare tillade sharia og så-get the hell

Kan man forestille sig, at EU i al stilhed er ved at tilpasse sig Tyrkiske
tilstande, hvilket gør det ulig nemmere at indlemme Tyrkiet i EU inden for
en kortere tid ??

pm

Fra : /Peter

Dato : 07-05-09 10:04

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilstande, hvilket gør det ulig nemmere at indlemme Tyrkiet i EU inden for

Ja sagtens, hele Europa er ved at tilpasse sig middelaldertilstande styret
af en månegud.

Når der ikke er fremgang, kan det kun gå tilbage.
Men det passer måske meget godt med den nye istid at vi starter frofra.

Fra : Lyrik

Dato : 07-05-09 09:51

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tilstande, hvilket gør det ulig nemmere at indlemme Tyrkiet i EU inden for
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er først og fremmest for ikke at træde ortodokse jøder over tæerne. Alt
det de gør og vil, skal per definition være tilladt. De har den ækleste form
for slagtning, efter min mening, hvor dyrene raver rundt med overskårne
halse. I anden omgang er det for ikke at genere muslimerne og deres
slagtemetode.
Muslimernes metode er ikke helt så barbarisk som jødernes. De kæler for
dyret, og giver det vand for dets tørst. De hjælper det under afblødningen.
Problemet er at dyrene har blodtilførsel ved nakken som forlænger dets
lidelse idet det ikke mister bevidstheden.

Det korte og det lange er at i et moderne samfund bør dyret miste
bevidstheden hurtigst muligt ved en slagtning. Det er det princip man bør
holde fast ved.IMHO.

Men nu er det passé! EU har givet efter for oldtidsnormer!

MvH
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-09 10:09

On Thu, 7 May 2009 10:50:57 +0200, Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det er først og fremmest for ikke at træde ortodokse jøder over tæerne.

Sludder. Ortodokse jøder er der så få af, at de er ligegyldige.

Det er for at "please" muslimerne, for dem er der MANGE af.

>Alt
> det de gør og vil, skal per definition være tilladt.

Du skulle vel ikke bo i Greve.?

>De har den ækleste form
> for slagtning, efter min mening, hvor dyrene raver rundt med overskårne
> halse.

PRÆCIS som muslimerne gør det.

Begge grupper er lige store svin, når det drejer sig om slagtning af dyr.

>I anden omgang er det for ikke at genere muslimerne og deres
> slagtemetode.

Nej, i FØRSTE omgang.

> [...]
> Problemet er at dyrene har blodtilførsel ved nakken som forlænger dets
> lidelse idet det ikke mister bevidstheden.

Er du konvertit.?

> Det korte og det lange er at i et moderne samfund bør dyret miste
> bevidstheden hurtigst muligt ved en slagtning. Det er det princip man bør
> holde fast ved.IMHO.

Altså, vi skal skide på det som EU-mafiaen har besluttet.

> Men nu er det passé! EU har givet efter for oldtidsnormer!

Lad os blæse EU en lang march.

Fra : *@ '

Dato : 07-05-09 10:46

On Thu, 7 May 2009 10:50:57 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

>"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i meddelelsen

>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>Det er først og fremmest for ikke at træde ortodokse jøder over tæerne.

!!!!

tror du selv på det???

antallet af jøder i EU er faldende

antallet af muhamedanere i EU er stigende

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Joakim

Dato : 08-05-09 15:24

> [...]
>
> Det korte og det lange er at i et moderne samfund bør dyret miste
> bevidstheden hurtigst muligt ved en slagtning. Det er det princip man bør

Ved "shechita" skæres dyrets halspulsåre, luftrør og spiserør over, med et
enkelt snit, hvorved bevidstløsheden indtræffer ganske hurtigt. Du kan prøve
at sammenligne med hvordan det foregår ude i naturen, fx. når en løve
nedlægger en gnu. Der går vel ikke mere end 30-60 sekunder efter at løven
har sat sine sylespidse tænder om struben på gnuen før den er stendød?

Anderledes ser det ud med hvalfangst. Her er det ikke unormalt at en hval
gennemgår en særdeles smertfuld og langtrukken død.

Norge tilhører eliten når det gælder hvalfangst, men har samtidig forbudt
shechita siden 1930, (sammenfaldende med Nazitysklands anti-jødiske
lovgivning).

Hvad skal man mene om den kontradiktion, synes du?
..

> Men nu er det passé! EU har givet efter for oldtidsnormer!

Ikke nødvendigvis. EU-parlamentets afstemning er ikke bindende. Det bliver
op til EU's landbrugsministre at træffe den endelige afgørelse.

Fra : Lyrik

Dato : 09-05-09 00:41

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> lovgivning).
>
> Hvad skal man mene om den kontradiktion, synes du?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg synes at denne her er rigtig passende:
http://www.youtube.com/watch?v=sKxnICixF7g

MvH
Jens

Fra : Joakim

Dato : 09-05-09 10:52

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jeg synes at denne her er rigtig passende:
> http://www.youtube.com/watch?v=sKxnICixF7g

Ikke forstået. Skulle det være et svar på mit spørgsmål?

Fra : Lyrik

Dato : 09-05-09 12:33

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke forstået. Skulle det være et svar på mit spørgsmål?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Så må jeg jo skære det ud i pap. Det handler ikke om nazister! Det handler
om at dyr der slagtes ikke skal opleve deres sidste minutter som et
rædselsorgie der afslutter et smukt liv under himlen.

Dyret skal bedøves! det er et krav fra et moderne samfund i 2009! Ingen
oldtidsritualer skal have lov til at ændre på det. Uansét hvem der har disse
oldtidsritualer som kæphest!

mvH
Jens

Fra : Joakim

Dato : 10-05-09 08:33

> [...]
> om at dyr der slagtes ikke skal opleve deres sidste minutter som et
> rædselsorgie der afslutter et smukt liv under himlen.

Rolig nu, det har jeg skam forstået.

Jeg er mere interesseret i din stillingtagen til at Norge forbyder den
jødiske schæchtning, men samtidig tillader en grusom slagtning af hvaler,
der foregår uden bedøvelse.

Det er da lidt underligt, ik'?

> Dyret skal bedøves! det er et krav fra et moderne samfund i 2009! Ingen
> oldtidsritualer skal have lov til at ændre på det. Uansét hvem der har
> disse oldtidsritualer som kæphest!

Det er mere end blot et krav. Det er en indskrænkning af en minoritets
mulighed for at leve og udøve sin religion.

Jeg forudser at dette kun er begyndelsen. Inden længe vil vi se det moderne
samfund iværksætte nye forbud rettet mod minoriteter, fx. omskæring af
drengebørn.

Hvorfor ikke gå planken ud og helt forbyde jødedommen, så er den ged
barberet og Jesus smiler i himlen?

Fra : Lyrik

Dato : 11-05-09 18:37

> [...]

> drengebørn.
>
> Hvorfor ikke gå planken ud og helt forbyde jødedommen, så er den ged
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Rolig Joakim!
I et "alt er lige godt samfund" og "Alle religioner er lige gode", går man
langt for ikke at gøre forskel. Det skulle ikke undre mig om herboende
hinduer som savner Ganges, kunne få lov til at bruge Gudenåen og brænde
enker på dens bredder!

I Danmark opererer man efter såkaldte: "Danske normer" og den ateistiske
ledelse vil integrere efter: "Dansk levevis". Som "Alt er lige godter" vil
man jo ikke definere hvad det er for noget. Det er sådan lidt difust hvad
der er "normen eller normalt for en dansker"

Og jeg kan allerede afsløre at det ikke er "Omskærelse af drengebørn på den
8. dag" eller fravalg af "leverpostej og tilvalg af noget der ligner
leverpostej!"))
De danske normer er affødt af "Ham der smiler i Himlen" det er kærlighed til
næsten og sig selv. Det er kærlighed til naboen. Også til den jødiske nabo.
Kærligheden er blevet et princip der også når dyrene. Kæledyr bliver
tilgodeset som børn af familien!(Kristendommen har et citat om at selv
"skabningen sukker og jamrer og håber at blive løst fra forgængeligheden!")
Så må de jo også have så megen omsorg man kan give dem, er tanken. Heraf
affødes tanken om at mildne deres lidelser.

Det er en uafvendelig udvikling fra barbari til kærlig empati. Forbud mod
omskærelse af drengebørn nærmer sig med hastige skridt!
Forbud mod halsoverskærelse uden bedøvelse er vist allerede forbudt. men
bliver nu igen takket være EU-forordning måske igen tilladt.
Men en sådan tilladelse går jo imod de omsiggribende humane dyrenormer og
skruer udviklingen tilbage!

Ville der ikke være nogen jødedom uden overskårne halse? De klarer sig fint
uden et Tempel ser det ud til!!?))
Hvis det blev forbudt med omskærelse, så ville det jo være tilladt af
medicinske grunde-ikke!?-Selvfølgelig! Og hvis du blev psykotisk hvis
ikke din lille Benjamin blev befriet for sin overflødige hudlap, så var der
nok nogen der ville hjælpe dig til at undgå psykosen!?

Det undrede mig som barn at jeg måtte døje med forhudsforsnævring. Det
skulle gå væk af sig selv. Min søn Josef arvede det og blev omskåret!

MvH
Jens

Fra : Joakim

Dato : 12-05-09 14:42

> [...]
>
> Og jeg kan allerede afsløre at det ikke er "Omskærelse af drengebørn på
> den 8. dag" eller fravalg af "leverpostej og tilvalg af noget der

Okay. Det har du ret i. Men jeg vil dog også vove den påstand at det heller
ikke er en dansk norm at indskrænke minoriteters rettigheder.

> [...]
> Så må de jo også have så megen omsorg man kan give dem, er tanken. Heraf
> affødes tanken om at mildne deres lidelser.

Undskyld mig. Men jeg har altså overordentligt svært ved at se "kærligheden
til næsten", hvis man indskrænker dennes mulighed for at udøve væsentlige
dele af egen tro.

> Det er en uafvendelig udvikling fra barbari til kærlig empati. Forbud mod
> omskærelse af drengebørn nærmer sig med hastige skridt!

Ja man føler sig snart helt umyndiggjort.

..
> [...]
>
> Det undrede mig som barn at jeg måtte døje med forhudsforsnævring. Det
> skulle gå væk af sig selv. Min søn Josef arvede det og blev omskåret!

Så mangler han bare Tanach'en i hånden og kalotten på hovedet og så er han
klar til at tage afsted til det forjættede land.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-05-09 12:08

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> EU afskaffer retten til at forbyde grusom slagtemetode

Jeg forstår ikke, hvad denne sag handler om - ud over at skabe polemik op
til det kommende EP-valg.

Danmark har jo netop IKKE forbudt rituelle slagtninger i dag, men derimod
stillet en række krav til, hvordan de skal foregå, sådan at det sikres, at
dyret ikke er bevidsthed, når halsen skæres over. Dyret skal således med
enkelte undtagelser, hvor dette ikke vil være muligt, enten skydes med en
boltpistol eller gasses, før halsen skæres over.

Så lovforslaget betyder med andre ord ikke andet end, at de lande, der har
forbudt rituelle slagtninger - ikke på grund af dyrevelfærdsmæssige
overvejelser - men alene, fordi der er tale om _rituelle_ slagtninger, ikke
vil kunne opretholde et sådant forbud.

I øvrigt finder jeg hele snakken om rituelle slagtninger en anelse
hyklerisk. For det første ved enhver slagter, at halsoverskæring er en
ganske normal slagtemetode i de fleste lande, fordi det er den mest
effektive måde at tømme kroppen for blod på. Jeg har personligt set grise
blive skudt med boltpistol for derefter at få halsen skåret over, og der
stod ikke en imam ved siden af, hvis nogen skulle være i tvivl.

Fra : Sten Schou

Dato : 07-05-09 13:57

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> blive skudt med boltpistol for derefter at få halsen skåret over, og der
> stod ikke en imam ved siden af, hvis nogen skulle være i tvivl.

Forskellen er, at her til lands aflives dyret så hurtigt som muligt, her
skal det ikke stå at forbløde i op til 7 minutter, for at tilfredstille en
person, som levede for rigtigt mange år siden.

Hilsen Sten

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-05-09 19:39

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> wrote in message

> [...]
> skal det ikke stå at forbløde i op til 7 minutter, for at tilfredstille en
> person, som levede for rigtigt mange år siden.

Om det tager 1 eller 7 minutter (og det tager aldrig 1 minut), er ganske
ligegyldigt, i og med at dyret er bedøvet forinden.

Fra : Sten Schou

Dato : 08-05-09 20:28

> Om det tager 1 eller 7 minutter (og det tager aldrig 1 minut), er ganske
> ligegyldigt, i og med at dyret er bedøvet forinden.

I den traditionelle halaslagtning er dyrene heller ikke bedøvet, og det er
netop denne metode, som dyreværnsforkæmperen (ha-ha) Dan Jørgensen og Mickey
Mouse parlamentet har sagt god for!

Hilsen Sten

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-05-09 06:54

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> I den traditionelle halaslagtning er dyrene heller ikke bedøvet,

I Danmark bedøves de umiddelbart inden eller umiddelbart efter
halsoverskæringen.

> og det er netop denne metode, som dyreværnsforkæmperen (ha-ha) Dan
> Jørgensen og Mickey Mouse parlamentet har sagt god for!

Nej, det er det ikke. De har blot vedtaget, at man ikke kan forbyde rituelle
slagtninger.

Fra : Sten Schou

Dato : 10-05-09 11:46

> I Danmark bedøves de umiddelbart inden eller umiddelbart efter
> halsoverskæringen.

Endnu, men ikke efter Dan Jørgensen er trådt i karakter.

> Nej, det er det ikke. De har blot vedtaget, at man ikke kan forbyde
> rituelle slagtninger.

Nemlig, og heraf følger, at man går væk fra bedøvelsen....ellers var der jo
ingen gund til at fremsætte forslaget, right?

Hilsen Sten

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-05-09 08:52

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Endnu, men ikke efter Dan Jørgensen er trådt i karakter.

Hvad får dig til at tro det?

> Nemlig, og heraf følger, at man går væk fra bedøvelsen....

Nej, deraf følger, at man ikke kan forbyde rituelle slagtninger.

> ellers var der jo ingen gund til at fremsætte forslaget, right?

Jo, for der er jo lande, der har forbudt rituelle slagtninger - i modsætning
til Danmark.

Fra : *@ '

Dato : 07-05-09 14:28

On Thu, 7 May 2009 13:07:41 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> Jeg har personligt set grise
>blive skudt med boltpistol for derefter at få halsen skåret over, og der
>stod ikke en imam ved siden af, hvis nogen skulle være i tvivl.

så har du set en gemen fusker arbejde

slagtere skærer ikke halsen over på en gris

de stikker kniven ind i den nedre del af halsen og overskærer en stor
atrie ikke ret langt fra grisens hjerte

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-05-09 19:39

" *@ '" <192@innvvalid.invalid> wrote in message

> så har du set en gemen fusker arbejde
>
> slagtere skærer ikke halsen over på en gris
>
> de stikker kniven ind i den nedre del af halsen og overskærer en stor
> atrie ikke ret langt fra grisens hjerte

Jeg er klar over, at dit abstraktionsniveau er lavt.

Fra : *@ '

Dato : 08-05-09 20:25

On Fri, 8 May 2009 20:39:25 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>" *@ '" <192@innvvalid.invalid> wrote in message

>Jeg er klar over, at dit abstraktionsniveau er lavt.

og jeg er klar over at du fortsat er et sludrechatol

hvis du har set en "slager" skære halsen over på en gris, har set en
fusker arbejde

eller også trænger du godt nok til briller

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : DK

Dato : 08-05-09 05:38

On Wed, 6 May 2009 17:16:12 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>- Afstemningen i dag betyder, at vi ikke kan forbyde, at dyr - herunder
>store pattedyr som køer - fastspændes, hænges op med hovedet nedad, får
>halspulsåren skåret over og dør ved langsom forblødning.

Men vi tillader allerede dyr at blive fastspændt og hænge med hovedet
nedad for derefter at blive kastreret uden bedøvelse.