Fra Darwin til stueren lort
Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-09 02:11

Darwinistisk optimisme så alle overgår Edison eller Mozart pga lyst ej
pligt

Når "Ingeniøren" 17 april skaber sensation af at evolutionsteorien stadig
forandres er det en tiltrængt oprejsning til Lamarck og sovjetrussseren
Lysenko der fornemmede intelligent design i at tilfældige mutationer
aldrig kan forklare livets opståen og arternes tigerspring i evnerigdom.
En nærliggende forklaring er, at når giraffer igennem årmillioner er ved
at uddø fordi de ikke kan nå høje blade, så udvælges sæd og ægceller med
proteinopskrifter, der giver længere hals
Fordi jeg i årtier har kendt og især levet sammen med en japansk
sygeplejerske og jeg mere og mere beundrer hendes lands kultur, er
det for mig indlysende at den konfuzianistiske tradition for
plilgtopfyldenhed, grundighed , pålidelighed og arbejdsglæde er opstået i
vekselvirkning med udvikling af deres "underdanige" kropsgenetik: lav
legemshøjde, små næser og øjne og kvindebryster, Ingen prangende romersk
ørnenæse eller kartoffeltud. Ingen supermans-djærv Habsburgsk underkæbe,
ingen vilde extremistiske gule og røde hudfarver eller kruset hår. Social
arv og kropsform kan have jobbet hinanden frem, dog ikke så hurtigt
som Lysenko lovde Stalin at kunne modificere genetisk adfærd via
børnehavegruppepres - adfærd er nok slet ikke er arvelig på anden vis
end pr selvopfyldende profetier bygget ind i udseendet.
Kvinder fødes som søde piger og mænd som raske drenge - ikke pga
hjernesttrukturer eller biokemi der er meget ens, men pga udseendeskabte
forventningers selvopfyldende profetier hvis kollosale biokemiske
mega-styrke jo kendes fra al lægekunst: placeboeffekten.
Kamphunde fødes nok med helt samme hjerne som nuttede retrievere. men
hvis kæbedimensioner gør dig super til til at bide, så gør du hvad du er
god til, igen og igen og får smag for det, og ejere der ikke selv tør
være aggressive vælger hunderacer, som de har smag for, og lighed mellem
hund og herre har "etiologiske" zoologer kortlagt i detaljer og vedvarende
udvidet indsigten, fra Konrad Lorentz til idag.
Darwin havde kloge betragtninger om ursuppe og om smagsdommeriet, når dyr
vælger avlspartner med moderigtige pletter på pelsen, og dette bidrog til
at Vesten omsider er på et take-off point til at forstå Konfutzes
visdom om at vore hjerner fødes helt ens, men udvikler os meget
forkelligt i løbet af livet
Disse synspunkter havde jeg da jeg som ulandsarbejder ønskede at
adoptere en sort unge, men svigermor sagde nej, og det fik mig til at
starte privatiseret sæddonorformidling, der overgik lægernes og måske har
inspireret til "Cryos" , men selvom jeg altså ikke tror på racers
nedarvede evnemangel er jeg den dansker der har fået flest
racismedomme, dog ikke så hårde som mit idols, Glistrups. Så Nietzsche
har ret i at sindsyge findes sjældent hos individer men ofte i folk og
grupper , - fx blandt danske dommere
Mens proppen er af:
Hvordan gør du en lort stueren?
Tilsæt tørgær og fladmas med kagerulle mellem to stykker bagepapir, der
sættes på sydvendt plankeværk en time en skyfri sommerdag (to lorte hænger
på mit plankeværk p.t. således) Uanset temperatur og næse-nærhed kan
ingen lugte noget.En bekvem køkkenmaskine kan erstatte kagerulle
Hvordan blev Pia og Peter Skårup stuerene? Ved at lytte til
Glistrup-visdom
Hvordan kan Villy Søvndal og min socialborgmester-nevø blive stuerene?
Ved at gøre som Pia og Skårup. .

Afsluttende lorte-opfindelse er Edisonsk med potentiale for at erstatte
al træk og slip VVS, men kan udelades af artiklen hvis for politisk
eller ulækker. I 2004 optog Ugeskrift for Læger indlæg fra mig om
hvordan gamle lugtløst tisser i sengen, hvilket kunne ruinere alle
blefabrikanter, men tabuer gør at tiden ikke er moden - hvis ikke man har
en god presse.....
Bo Warming, cand.scient. gymnasielærer, Bjelkes Alle 46, Nørrebro, 35861000