Anders Samuelsen tager danske kulturminder~
Fra : Jesper

Dato : 02-05-09 21:36

Anders Samuelsen har meddelt, at han vil blokere for renovering af
danske kulturminder så som Jellingestenen og Fregatten Jylland, hvis
ikke DF opgiver at få Gert Wilders til landet til en racismekonference
til efteråret.

Jeg kalder det desperation fra Samuelsens side.

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Thomas M

Dato : 02-05-09 22:42

Jesper wrote:
> [...]
> til efteråret.
>
> Jeg kalder det desperation fra Samuelsens side.

Jeg kalder ham et latterligt fjols, som snart burde finde sig et andet
arbejde.

Men desperat lyder han osse til at være.

--
/ Thomas

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 03-05-09 00:40

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> [...]
> til efteråret.
>
> Jeg kalder det desperation fra Samuelsens side.

Det er vel bare at bruge DF's sædvanlige "Kan vi ikke få det på vores
måde, blokerer vi for alt!" imod selvsamme parti?

--
/Wegge

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-05-09 07:50

Anders Wegge Keller wrote:

> Det er vel bare at bruge DF's sædvanlige "Kan vi ikke få det på vores
> måde, blokerer vi for alt!" imod selvsamme parti?

Netop. Det er at ramme dem med egne våben. Bare se - Nu er Per Stig Møller
kaldt i samråd i næste uge fordi Bent Betjent har "stjålet"
DeFremmedfjendskes Tyrkiet-i-EU-skepsis.

Det er netop et eksempel på hvor lidt DeFremmedfjendske tåler.

--
/Frank

Fra : JBH

Dato : 03-05-09 09:57

"Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel bare at bruge DF's sædvanlige "Kan vi ikke få det på vores
> måde, blokerer vi for alt!" imod selvsamme parti?

Tror sgu Samuelsen skyder sig gevaldigt i begge fødder ved at bevæge sig ned
på Kim (Rowsing) Larsen's børnehaveniveau.

mvh
JBH

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-05-09 11:41

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> Tror sgu Samuelsen skyder sig gevaldigt i begge fødder ved at bevæge sig
> ned på Kim (Rowsing) Larsen's børnehaveniveau.

Nu kan det diskuteres, om det er børnehaveniveau, og i øvrigt skal man
huske, at det jo netop ikke er DF's potentielle vælgere, han skal ud og have
fat i - men Ny alliances.

Spørgsmålet er, om de prioriterer Jellinge-stenen over Gert Wilders'
deltagelse til en "racismekonference" (som jo er en konference om
ytringsfrihed og antiekstremisme).

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-09 13:09

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
>

> Nu kan det diskuteres, om det er børnehaveniveau, og i øvrigt skal man
> huske, at det jo netop ikke er DF's potentielle vælgere, han skal ud

Så du mener de er mere til børnehavepolitikere?

> Spørgsmålet er, om de prioriterer Jellinge-stenen over Gert Wilders'
> deltagelse til en "racismekonference" (som jo er en konference om
> ytringsfrihed og antiekstremisme).

Havde det været DF som havde kommet med barnagtigheden, så var du faldet ned
af stolen af grin.

Her er foreløbig EN som har fået nok:

og det var jo heller ikke første gang, han svinede Wilders til. Een gang er
ingen gang - to gange er en dårlig vane.

Han ønsker at omdefinere konferencens emne fra ytringsfrihed og problemerne
med samme til noget om ‘viden’ og ‘integration’. Nu har jeg jo intet imod
viden - bestemt ikke - den forløbne uge bragte os f.eks. den oplysning, at
80 % af de herboende muslimer mener, at Jyllands-Postens tegninger af
Muhammed burde have været ulovlige. Skulle det ikke netop aktualisere en
konference om ytringsfriheden?

Det korte af det lange: Nu har jeg meldt mig ud af Liberal Alliance, sådan
helt for alvor og uigenkaldeligt. Det blev til nøjagtig fire måneder."

Og det kan jeg sgu godt forstå, - det er jo nu fjerde gang inden for kort
til Samuelsen kommer med noget så infantilt, at man ikke tror han er citeret
korrekt, men det har han altså været.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-05-09 13:23

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Så du mener de er mere til børnehavepolitikere?

Nej, jeg giver dig helt ret i, at ingen slår DF's vælgere hvad det angår.

> Havde det været DF som havde kommet med barnagtigheden, så var du faldet
> ned af stolen af grin.

Øh nå - det er da ellers l ige præcis DF, der er kommet med forslaget... Det
er jo deres forslag, Samuelsen afviser.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-09 13:33

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Nej, jeg giver dig helt ret i, at ingen slår DF's vælgere hvad det
> angår.

Du morer dig, jamen det er dig vel undt, - i børnehaven er I alle lige.

> Øh nå - det er da ellers l ige præcis DF, der er kommet med
> forslaget... Det er jo deres forslag, Samuelsen afviser.

Hvad fanden snakker du om? Samuelsen vil bytte forbud mod Wilders, for
opretholdelse af fortidsminder, det er sgu da DET der er grinagtig og
infantilt.

Vi ved godt du helst så Roskilde domkirke og Jellinge-stenen kørt på
lodsepladsen, og det globale totale samfund indført, - hver sin lyst.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-05-09 11:39

"Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> wrote in message

> Det er vel bare at bruge DF's sædvanlige "Kan vi ikke få det på vores
> måde, blokerer vi for alt!" imod selvsamme parti?

Fyyy Anders, det er anderledes, rnår det er Dansk Folkeparti - det burde du
vide, efter at have fulgt gruppen her i flere år.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-05-09 16:16

"Christian R. Larsen" skrev i en meddelelse

> Fyyy Anders, det er anderledes, rnår det er Dansk >Folkeparti - det burde
> du vide, efter at have fulgt gruppen her i flere år.

Og du komme naturligvis også lige med et par eksempler på at DF skulle have
taget
Danske mindesmærker eller andre historiske klenodier som gidsel for politisk
gevinst !.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-05-09 07:47

Jesper wrote:
> [...]
> til efteråret.
>
> Jeg kalder det desperation fra Samuelsens side.

Jeg kalder det genial politisk håndværk.
--
/Frank

Fra : Lyrik

Dato : 03-05-09 09:17

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kalder det genial politisk håndværk.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvori ligger det geniale? Politikerne er folkets tjenere. Deres konflikter
med hinanden skal underordne sig det at "være folkets tjenere"
Samuelsen nægter at betjene folket for at ramme en politisk modstander!
Det er en farlig handlingsmetode. Det kunne for at lave et ekstremt eksempel
bestå i at en politiker rev Statens Museum for kunst ned for at ramme en
anden-, altså bare for at sige "Ha! Ha!" den havde du ikke regnet med.

"Genialt politisk håndværk"?? er du sådan en "Den store mand" tilbeder?

MvH
Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-05-09 11:42

Lyrik wrote:
> [...]
> ikke regnet med.
> "Genialt politisk håndværk"?? er du sådan en "Den store mand"

Næe . AS har indset at hovedfjenden er fremmedhadere. Det tager han politisk
bestik af, og udøver maksimal presssion.

Pragtfuldt.

--
/Frank

Fra : Lyrik

Dato : 03-05-09 12:02

> Næe . AS har indset at hovedfjenden er fremmedhadere. Det tager han
> politisk bestik af, og udøver maksimal presssion.
>
> Pragtfuldt.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Fremmedhadere defineret som dem der vil bevare Danmarks kulturskatte-jamen
jeg kan se han har virkelig noget at kæmpe imod. Forhåbentlig uden for
Folketinget ved næste valg!

MvH
jens

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-05-09 18:43

"Frank Leegaard" skrev i en meddelelse

> Næe . AS har indset at hovedfjenden er >fremmedhadere. Det tager han
> politisk bestik af, og udøver maksimal presssion.

Øhh du mener så ikke at der er masser af mennesker derude , der dårligt kan
betragtes som "fremmedhadere" men som aligevel ser Jellingestenen og
Fregatten Jylland som historiske kulturminder. Disse mennesker tvivler jeg
stærkt på nogensinde vil stemme på AS.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-09 09:46

On Sun, 3 May 2009 08:46:58 +0200, Frank Leegaard wrote:

> Jeg kalder det genial politisk håndværk.

Nej, det er komplet latterligt.

Fra : JBH

Dato : 03-05-09 09:54

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kalder det genial politisk håndværk.

Det svar siger mere om dig end om Anders Samuelsen.....

/JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-05-09 11:43

JBH wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Det svar siger mere om dig end om Anders Samuelsen.....

Du vrøvler. AS har vel ikke gjort noget han ikke anså for virkningsfuldt.

Så tomme ord og floskler fra din side.

--
/Frank

Fra : JBH

Dato : 03-05-09 12:02

> Du vrøvler. AS har vel ikke gjort noget han ikke anså for virkningsfuldt.

Troede sgu ikke du var ligeså dum som Anders Samuelsen... men det er du
tilsyneladende.

> Så tomme ord og floskler fra din side.

Og så røg du også ned på børnehaveniveau...

/JBH

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-09 15:49

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Du vrøvler. AS har vel ikke gjort noget han ikke anså for
> virkningsfuldt.
>
> Så tomme ord og floskler fra din side.

Helt enig -jeg bryder mig bestemt ikke om ham, men jeg kan konstatere at
det er politisk genialt når han forsøger at ramme regeringen med samme
våben som DF selv har anvendt flere gange.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-09 15:54

"Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in message
>men jeg kan konstatere
> at det er politisk genialt når han forsøger at ramme regeringen med
> samme våben som DF selv har anvendt flere gange.

Ja det er meget genialt.... forskellen er blot at når DF har gjort det
har der været opbakning til det, det kan man næppe forestille sig han
har.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-05-09 18:56

"Arne H. Wilstrup" skrev i en meddelelse

> Helt enig -jeg bryder mig bestemt ikke om ham, men >jeg kan konstatere at
> det er politisk genialt når han forsøger at ramme >regeringen med samme
> våben som DF selv har anvendt flere gange.

Og du komme naturligvis lige med et par eksempler på at DF skulle have taget

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-05-09 18:50

"Frank Leegaard" skrev i en meddelelse

> Jeg kalder det genial politisk håndværk.

He He .... Nej politisk dåreskab !
Samuelsen er endelig gået i den dårekiste han startede på da han sammen med
Naser Khader og Gitte Seeberg stiftede partiet Ny Alliance. Et politisk
selvmord af dimensioner , ingen kan nu tage ham alvorligt ! , hvad mener han
nu ? , mener han at Jellingestenen og Fregatten Jylland er værd at bevare
eller mener han de ikke er værd at bevare.

Og kom nu ikke med det crab om at den slags gidsler har Pia K taget så ofte
, det passer simpelthen ikke.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 03-05-09 10:28

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Tror sgu Samuelsen skyder sig gevaldigt i begge fødder ved at bevæge
> sig ned på Kim (Rowsing) Larsen's børnehaveniveau.

Pia Kærsgaard har benyttet metoden med success i en række
tilfælde. At det så nok ikke lige er den mest velvalgte sag at benytte
den på her, er en anden snak.

--
/Wegge

Fra : PerX ...

Dato : 05-05-09 18:59

In article <1iz41bh.1m17389d0h45cN%spambuster@users.toughguy.net>,
spambuster@users.toughguy.net says...
> [...]
> til efteråret.
>
> Jeg kalder det desperation fra Samuelsens side.

Jeg kalder det at forsøge på at under trykke ytringsfriheden.

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-09 19:20

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i meddelelsen
> In article <1iz41bh.1m17389d0h45cN%spambuster@users.toughguy.net>,
> spambuster@users.toughguy.net says...

> Jeg kalder det at forsøge på at under trykke ytringsfriheden.

Næ, der er ingen der vil undertrykke ytringsfriheden her. Men hvis man
ønsker at udnytte ytringsfriheden, så må man som i alle andre forhold,
iagttage de konsekvenser det kan medføre.

Ekstra Bladet har også et besynderligt forhold til ytringsfriheden. Da
der i sin tid udbrød strejke blandt typograferne p.g.a. deres helt
rimelige krav som bladhusene ikke ville udfylde, skrev Ekstra Bladet at
denne strejke der betød at Berlingske Tidende ikke kunne udkomme, var en
knægtelse af ytringsfriheden.

Det er jo det rene galimatias. Ytringsfriheden i grundloven har at gøre
med forholdet mellem stat og borger. Hvis en privat geschæft som EB
eller BT ikke vil optage folks udgydelser, så kan men med samme ret sige
at det er knægtelse af ytringsfriheden. Men den går ikke ifølge de
borgerlige selv, for bladene må selv om hvad de vil trykke under ansvar
for domstolene.

Når et parti som DF siger at de gerne vil have Wilders til Danmark, vel
vidende at han er med til at piske en stemning op vendt mod muslimer, så
er Samuelsen i sin fulde ret til at gøre hvad han kan - legalt,
naturligvis - for at forhindre dette. Det er politikkens vilkår: han
ønsker ikke Gert Wilders til København og benytter derfor sin
demokratiske ret til at lægge pres på regeringen for at forhindre dem.
DF vil på sin side gerne have ham til landet, og derfor gør de hvad de
kan for at det kan lade sig gøre. Det er en politisk kamp og har intet
med jura eller undertrykkelse af ytringsfriheden at gøre.

Hvis du skriver et indlæg til en avis og avisen så nægter at
offentliggøre det, vil du så mene at det er en knægtelse af
ytringsfriheden eller vil du mene at du så bare kan få det
offentliggjort andre steder?

Når man vil lave en racismekonference, er det så sådan at du uden videre
kan blive deltager i den og oven i købet få taletid ved arrangementet,
eller kan arrangørerne se det som deres legitime ret at vælge hvem de
vil lukke ind?

Nej, det har intet at gøre med at forsøge at undertrykke
ytringsfriheden. Det har at gøre med at udvælge sine gæster med omhu,
akkurat som DF mener at vi ikke skal have muslimer her til landet. Så
kunne man med samme ret sige at det ønsker man ikke fordi man hævder at
de siger ting og sager der kan tolkes som opfordring til terror. Men
hvis det skulle være sandt og de derfor afvises indrejse til Danmark,
vil du så sige at det er et forsøg på at undertrykke ytringsfriheden.

Tænk dig om før du evt. svarer - men tag gerne lang tid til det, så du
er sikker i din sag.

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-09 20:59

On Tue, 5 May 2009 20:20:15 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> rimelige krav som bladhusene ikke ville udfylde, skrev Ekstra Bladet at
> denne strejke der betød at Berlingske Tidende ikke kunne udkomme, var en

ENDNU en gang viser Wilstrup at han ikke fatter en bjælde af hvad
"ytringsfrihed" er.

> Det er jo det rene galimatias. Ytringsfriheden i grundloven har at gøre
> med forholdet mellem stat og borger.

Præcis.

>Hvis en privat geschæft som EB
> eller BT ikke vil optage folks udgydelser, så kan men med samme ret sige
> at det er knægtelse af ytringsfriheden.

Sikke noget vrøvl. En "privat geschæft" har ikke en skid med staten at
gøre.

>Men den går ikke ifølge de
> borgerlige selv, for bladene må selv om hvad de vil trykke under ansvar
> for domstolene.

Selvfølgelig har private firmaer IKKE pligt til at vidrebringe ALLE folks
meninger.

> [...]
> vidende at han er med til at piske en stemning op vendt mod muslimer, så
> er Samuelsen i sin fulde ret til at gøre hvad han kan - legalt,

Samuelsen er en del af staten og må som sådan IKKE undertrykke
ytringsfriheden.

>Det er politikkens vilkår: han
> ønsker ikke Gert Wilders til København og benytter derfor sin
> demokratiske ret til at lægge pres på regeringen for at forhindre dem.

MEN folketinget/staten må IKKE forhindre nogen som helst at ytre sig. Ikke
engang hjernedøde betonkommunister.

> Hvis du skriver et indlæg til en avis og avisen så nægter at
> offentliggøre det, vil du så mene at det er en knægtelse af
> ytringsfriheden eller vil du mene at du så bare kan få det
> offentliggjort andre steder?

Andre steder selvfølgelig.

> Når man vil lave en racismekonference,

Det er altså en konference om ytringsfrihed IKKE racisme.

>er det så sådan at du uden videre
> kan blive deltager i den og oven i købet få taletid ved arrangementet,
> eller kan arrangørerne se det som deres legitime ret at vælge hvem de
> vil lukke ind?

Da det er STATEN der er arrangør, må de ifølge Grundloven IKKE censurere.

HVIS det f.eks. havde været A.P.Møller, så var det noget helt andet.

> [...]
> vil du så sige at det er et forsøg på at undertrykke ytringsfriheden.
>
> Tænk dig om før du evt. svarer - men tag gerne lang tid til det, så du

Et klassisk eksempel på Wilstrup's TOTALE uvidenhed om virkeligheden.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-05-09 18:09

Steen A.. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(dot)invalid wrote:

> [...]
>
> HVIS det f.eks. havde været A.P.Møller, så var det noget helt andet.

> Et klassisk eksempel på Wilstrup's TOTALE uvidenhed om virkeligheden.

Du har ikke rigtig fattet hvad "demokratisk magt" indebærer.

Ellers kunne AS jo bare kræve alle mulige andre med, med henvisning at ALLE
jo kan og skal tale, med henvisning til ytringsfriheden.

Ytringsfrihed er naturligvis og praktisk set, naturligvis ikke absolut.

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 18:44

On Wed, 6 May 2009 19:08:38 +0200, Frank Leegaard wrote:

> Du har ikke rigtig fattet hvad "demokratisk magt" indebærer.

Prøv lige at læse hvad jeg skriver.

Staten må ikke FORBYDE nogen at tale, men er ikke FORPLIGTET til at lade
ALLE komme til. Hvis nogen af arrangørerne (DF) mener at en person er
relevant taler, så må andre (AS) ikke FORBYDE det (da han er en del af
staten).

> Ellers kunne AS jo bare kræve alle mulige andre med, med henvisning at ALLE
> jo kan og skal tale, med henvisning til ytringsfriheden.

Sludder. Man er ikke forpligtiget til at invitere ALLE. Men AS er barnlig
med hans "hvis jeg ikke får min vilje, må i ikke lege med min bold".

> Ytringsfrihed er naturligvis og praktisk set, naturligvis ikke absolut.

Nej selvfølgelig ikke, men når Wilstrup kalder "manglende optagelse af
læserbreve i en avis" for "knægtelse af ytringsfriheden", så viser han jo
klart at han ikke har fattet en brik af begrebet "ytringsfrihed".

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 19:27

> Steen A.. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(dot)invalid wrote:

Lad mig gennem dig, Frank, for en gangs skyld forsøge at svare Steen
her.

Jo, det ved jeg Steen - men det ser ikke ud til at du overhovedet aner
hvad jeg taler om.

Når EB under en strejke på Berlingske udtalte at det forhold at der var
strejke blandt typograferne betød at disse typografer knægtede
ytringsfriheden, så er det fuldkommen galimatias.

Hvad er det her, du ikke forstår, Steen?

Netop - og da både EB og BT altså er private geschæfter, kan de ikke
hævde at det forhold at dere sprøjter ikke udkommer, er en knægtelse af
ytringsfriheden - og det var det EB påstod.

Hvad er det du ikke fatter her, Steen?

Netop, Steen, og derfor kan de heller ikke påberåbe sig
ytringsfrihedsknægtelse fordi typograferne strejkede, men det gjorde
Ekstra Bladet faktisk.

Samuelsen undertrykker ikke ytringsfriheden. Han kan som folkevalgt
vælge at sige, at hvis DF ønsker Wilders til landet, så vil han blokere
for det og det lovforslag. Det har intet med knægtelse af
ytringsfriheden at gøre. Han bestemmer IKKE noget om hvorvidt Wilders må
udtrykke sig. Han udnytter sin ret til at mene at det Wilders gør er
forfærdeligt, og han udnytter sin ret som folkevalgt til at blokere for
at han kommer til landet for at tale sin sag.
Ingen forsøger at forhindre Wilders i at tale i Holland, ingen
forhindrer ham i at udgive en avis hvor han kan udtrykke sine
synspunkter, men en suveræn stat kan godt hindre folk i at komme til
landet fordi det kan befrygtes at de vil ødelægge landets omdømme eller
skabe uro. Det er det samme der sker når man i Danmark foretager
præventive anholdelser eller nægter visse mennesker fra udlandet i at
komme til landet. Man hindrer dem ikke i at udtrykke sig, men man nægter
dem blot adgang til landet Danmark - som altså er en suveræn stat der
kan bestemme hvem de vil have ind i landet.

Og Samuelsen gør ikke en gang det. Han udnytter blot sin politiske
indflydelse til at sige at hvis DF fortsat vil advokere for at få
Wilders til landet mod hans ønske, så vil han - Samuelsen - ikke være
med til at der skal betales penge til bevarelsen af Jellingestenen.

Det er hans ret- hvori består knægtelsen af ytringsfriheden henne? Har
han -Samuelsen - sagt noget som helst om at han vil forhindre Wilders i
at tale? Er Wilders dansk statsborger og forhindrer staten en dansk
statsborger i at tale? Forsøger staten at hindre Wilders i at tale alt
det han vil? Er Danmark forpligtet til at lade Wilders tale fra Danmark?
Nej, vel?

Grundloven, der altså siger at censur ingensinde kan indføres, regulerer
forholdet mellem stat og borger, altså den danske stat og dens borger.
Wilders er ikke dansk statsborger og kan ikke påberåbe sig ret til at
tale i Danmark.

Menneskerettighedskonventionen siger at man ikke må hindre folk i at
udtale sig, men at det skal ske under ansvar.
Med andre ord: hvis Danmark vil forsøge at forhindre Wilders i at tale,
vil det være knægtelse af ytringsfriheden, men det gør Danmark jo ikke.
Det eneste der sker er at regeringen vil nægte Wilders ret til at komme
til Danmark for at tale sin sag. Det kan han altså gøre fra Holland hvis
han vil.

Danmark har ingen forpligtelse til at høre på Wilders ved en statslig
konference, lige så lidt som jeg kan kræve at få taletid på den
pågældende konference. Det er ikke knægtelse af ytringsfriheden, for
ingen forhindrer mig i at udtale mig - det eneste man vil forhindre at
jeg udtaler mig netop et bestemt sted, og det kan staten godt
akkurat som en avis sagtens kan bestemme at jeg ikke kan komme til
orde, camoufleret i "redaktionelle forhold".

Folketingen forhindrer ingen i at ytre sig - de siger intet om at
Wilders ikke må tale, men de siger blot at det ikke kan ske der hvor han
ønsker det. Så enkelt er det.

Akkurat er det det staten gør -eller rettere kunne gøre.

Det svarer til demonstrationerne: man kan sagtens demonstrere uden
forudgående tilladelse, men da politiet har ret til at overvære
demonstrationen, kan man forlange at det sker efter forudgående
oplysning til politiet. Det er ikke en tilladelse, men en sikring mod at
der sker optøjer. Det er altså noget staten har ret til at forhindre.

Der står også i grundloven at hvis det befrygtes at der kan ske optøjer,
så kan man opløse demonstrationen.

Der er altså INTET til hinder for at man kan sige til Wilders: hvis du
vil ind i Danmark, så skal du have et fredeligt æriende og du kan
sagtens stå på en ølkasse på Rådhuspladsen og sige din mening, men ind
på konferencen kan du ikke komme - det er for særligt indbudte.

Whatever - det er fuldkommen den samme situation.

Det gør staten heller ikke. Hverken du eller jeg kan få taletid på
konferencen - er det så knægtelse af vores ytringsfrihed?

Det kan jeg ikke indse.

Tværtimod er det et klassisk eksempel på at jeg er veluddannet og kender
til grundloven og andre ting, og du er dårligt uddannet inden for dette
område, siden du våser så totalt meget som du gør.

Og så ikke mere fra mig i denne omgang. Jeg har travlt.

> Du har ikke rigtig fattet hvad "demokratisk magt" indebærer.
>
> Ellers kunne AS jo bare kræve alle mulige andre med, med henvisning at
> ALLE jo kan og skal tale, med henvisning til ytringsfriheden.

Præcis! - Vi kan heller ikke parkere hvor vi vil med henvisning til at
vi parkerer på statens ejendom og at staten er os allesammen. Den er kun
prøvet i en komedie om bolignøden - svjh med Birgitte Sadolin og Dirch
Passer. I den praktiske virkelighed holder den jo ikke en meter.

>Ytringsfrihed er naturligvis og praktisk set, naturligvis ikke
absolut.

Netop!