Krigstraumer
Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 10:13

Jeg sagde lige fra dengang vi tillod palæstinensere som IKKE have
asylgrundlag at alligevel få opholdstilladelse, OG topfolk fra det Radikale
Vestre sagde "De er fuldstændig ødelagte af livet i flygtningelejere, de
vokser op med maskingeværer osv" - AT man måske også (selvfølgelig langt
ude) skulle tænke på de ofre vi nu ville få af danskere som ville få deres
liv ødelagt. Men det var racisme at tænke på gammeldanskere, vi skyldte folk
fra fremmede lande meget mere, - mente velmenere dengang, og det mener de
vel også i dag.

MON ikke man skulle tænke sig grundigt om før man - som EU nu forlanger -
bare giver asyl til folk som kommer fra lande med borgerkrig? Nå ikke?

Lidt fra en avis i dag:

Mange af de bandemedlemmer, der tager aktiv del i den verserende konflikt i
København, kommer fra flygtningefamilier. For dem er vold en naturlig måde
at løse konflikter på. Det fortæller Khaled Mustapha, der er opsøgende
gadearbejder i Brønshøj.

"Man har oplevet vold og måske selv ydet vold mod andre og deltaget i krige.
Mange irakiske flygtninge har fået familiemedlemmer slået ihjel og måske
slået andre ihjel. Selve volden er en del af det at være flygtning, og på
den måde kommer man også til at yde vold på andre," siger han.

Bandemedlemmerne er blot en del af en stor gruppe unge mænd med
flygtningebaggrund, som dømmes og løslades om og om igen i en sløjfe af
kriminalitet.

--

En væsentlig forklaring på det mønster er, at de unge lider af
personlighedsforstyrrelser, som stammer fra enten deres egne eller

"De tyer til kampstrategier som reaktion på deres traumer. Det betyder, at
de kan angribe pludseligt, planlægge angreb og i det hele taget går i
konflikt med sociale normer og værdier", siger han.

-------

"Forældrene er ikke nærværende og kan ikke aflæse deres børns følelser. For
eksempel reagerer moderen aggressivt, hvis barnet græder. Det er reaktioner,
som gør, at barnet selv lukker ned eller får skæve følelser som mani eller
aggression," siger han.

Skaderne grundlægges i de første vigtige leveår og kan give nedsat aktivitet
i det område af hjernen, der blandt andet styrer evnen til at fortryde.
Derfor risikerer børnene at udvikle en personlighed, der er endnu mere
afstumpet end deres forældres.

"En del af de tidligt skadede er helt iskolde, følelsesfjerne og uden
samvittighed. De mangler empati og kan hverken se eller forstå, når andre
lider og er kede af det," siger Jens Hardy Sørensen.

--------

Hvor mange i Danmark skal betale for at man i utallige lande i verden er
"iskolde"?

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 10:26

Knud Larsen wrote:

Lige et lille pip, - for ikke at starte en ny tråd:

a..
Hans Hauge i Jyllandsposten - Respekt (11/4-09).
“Har I lagt mærke til, at hvis man kritiserer islamisk kultur, så træder
en af vore statsanerkendte eksperter i islam straks frem og siger, at
islamisk kultur er mange ting. Det med at sige, at islam er mangfoldig, er
et udsagn, der skal forhindre kritik og fremme respekt.

Hvis jeg siger, at jeg respekterer islamisk kultur, da træder en af de
statsanerkendte smagsdommer ikke frem og siger, at det kan man ikke, for
islamisk kultur er mange ting. Med andre ord: når man respekterer islamisk
kultur er den én ting, men når man kritiserer islamisk kultur, opløser den
sig i mange ting.”

---

Det er da godt set.

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-05-09 11:36

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> For eksempel reagerer moderen aggressivt, hvis barnet græder. Det er
> reaktioner, som gør, at barnet selv lukker ned eller får skæve følelser

Men vi kan da glæde os over at de iflg rød-DR og Capacent lever i et
fuldkommen idyllisk og uvoldeligt miljø ifht gammeldanske familier

Mvh
Martin