PHP server eller script prob....
Fra : Apacher

Dato : 30-07-01 20:10

Jeg har min egen apache webserver.
Jeg har flere gange løbet ind i at den laver links om til fx.
http://apacher/php4/php.exe?mode=admin&task=tools_editdetails
hvad har jeg gjordt galt?
Er det server opsætning eller er det scriptende...

P.S. mange af fejlende sker på færdige scripts som er hentet hjem....

Fra : Martin

Dato : 30-07-01 21:33

On Mon, 30 Jul 2001 21:10:27 +0200, Apacher <apacher@ownz.dk> wrote:

> [...]
>Er det server opsætning eller er det scriptende...
>
>P.S. mange af fejlende sker på færdige scripts som er hentet hjem....

Jeg ka fortælle dig at det er muligvis fordi du bruger $PHP_SELF i fx
form actions.. en retning på løsningen leder jeg også efter!

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com - Billigt webdesign findes her

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-07-01 21:36

Martin wrote:

> Jeg ka fortælle dig at det er muligvis fordi du bruger $PHP_SELF i fx
> form actions.. en retning på løsningen leder jeg også efter!

Måske hjælper $SCRIPT_NAME?

I hvert fald har det noget at gøre med jeres Apache-opsætning (ScriptAlias?)

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-07-01 21:53

> [...]

>hvad har jeg gjordt galt?
>Er det server opsætning eller er det scriptende...

Kører den apache tilfældigvis på en windows-et-eller-andet?

Der er nemlig noget med at $PHP_SELF ikke er det samme på en windows
som på en *nix... En løsning kunne være noget i stil med:
if (serverene-kører-på-windows)
   $PHP_SELF = $SCRIPT_NAME;

Hvad serveren kører på kan f.eks ses i $SERVER_SOFTWARE, i hvert fald
på min maskine.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 30-07-01 23:17

Hvad sker der hvis du bruger basename()? eg. basename($PHP_SELF);

Andreas Hjordt

Fra : Apacher

Dato : 31-07-01 09:06

Ja min webserver kører i windows...
Men hvad skal jeg sætte ind for at det virker og hvor...

Fra : Apacher

Dato : 31-07-01 21:57

Gider I skrive præcis hvad jeg skal gøre... jeg er jo newbie... et
mirakel at min webserver overhovedet kører tror jeg... =)