ALLE vidste bankpakken IKKE ville virke
Fra : Henrik V Blunck

Dato : 29-04-09 18:40

ALLE vidste bankpakken IKKE ville virke

Jeg skrev det for over 3 måneder siden, men alligevel var danske
politikere vilde med at smide milliarder ud på projektet. Læs mine
kommentarer (med links som dokumentation) herfra:

<http://politisk-blog.blogspot.com/2009/04/alle-vidste-bankpakken-ikke-ville-virke.html>

Henrik Blunck - Dianalund - http://xr.com/henrik
E-bog om Bannerreklamer - http://www.seferim.com/banner
E-bog "Tjen penge online" - http://www.blunck.dk/tjen-penge-online

Fra : Vidal

Dato : 29-04-09 18:54

Henrik V Blunck skrev:
> [...]
> politikere vilde med at smide milliarder ud på projektet. Læs mine
> kommentarer (med links som dokumentation) herfra:

Det er i sandhed underligt, de ikke lyttede til
dig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-04-09 21:02

"Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i en meddelelse
news.us5soncln1el4e@macintosh-3.local

> Jeg skrev det for over 3 måneder siden, men alligevel var danske
> politikere vilde med at smide milliarder ud på projektet.

Du skal sørge for, man ikke kan se billeder af dig på internettet. Så kan
det være, nogen gider høre på dig. Som det er nu, kan du alene bruges til at
skræmme uvorne børn.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 29-04-09 21:18

Henrik V Blunck skrev:
> [...]
> politikere vilde med at smide milliarder ud på projektet. Læs mine
> kommentarer (med links som dokumentation) herfra:

Statens financering af den sektor der financerer resten af befolkningen,
fra lønmodtager til arbejdsgiver, kan synes en anelse uretfærdig, men
hvad er dine argumenter for at financeringen IKKE har en begrænsende
effekt i forhold til finanskrisen?

- cep

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 30-04-09 22:19

Den 29.04.2009 kl. 22:18 skrev "Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@
<"REMOVE>:
> [...]
> fra lønmodtager til arbejdsgiver, kan synes en anelse uretfærdig, men
> hvad er dine argumenter for at financeringen IKKE har en begrænsende

Såre elementært. Al erfaring fra udlandet pegede på at bankpakker ikke
gavnede de forretninger der oplevede manglende vilje til udlån. Dengang
blev samme argument brugt (bl.a. på CNN) med at det alene skyldtes
manglende seriøsitet i projekterne der blev søgt om lån til.

Det samme er sket nu. Nogle fik sugerør ned i statskassen, og i stedet for
at skabe vækst bidrog det til at lukke nogle huller i likviditeten efter
man i forvejen havde været for lånevillig de seneste år.

Bemærk venligst hvor mange der de facto er insolvente (såkaldt teknisk
insolvente) fordi de ikke kan sælge deres hus. Bankrådgiveren var ikke
nogen rådgiver, men alene en sælger, der solgte bankens varer hvorefter
mange i dag må kæmpe endnu mere for at holde sig oven vande.

Men glædeligt for dem som lejer, og afventer den præcis rigtige pris, for
under de nuværende forhold har vi IKKE set bunden endnu. Så længe
politikerne ikke satser på egentlig vækstpakke kombineret med en tidligere
frigivelse af SP-opsparingen vil opsvinget heller ikke komme.

Omvendt kan krisen så bruges til at hjælpe Euroen igennem. Alle tegn viste
jo, at det seneste forsvar af kronen kostede næsten 60 mia. Penge som vi
næppe har lyst til at smide ud af vinduet igen...

Så mange forskellige ting der altsammen peger på, at politikerne skal
droppe skyttegravs-strategien, og begynde at finde sammen om at *skabe*
løsninger frem for problemer. Befolkningen har brug for en ændring i
tankegangen.

Fra : mr

Dato : 01-05-09 07:02

> [...]
> politikere vilde med at smide milliarder ud på projektet. Læs mine
> kommentarer (med links som dokumentation) herfra:

kan du uddybe hvad du egentlig mener?
Hvem er alle?
Bankpakken virker - det ved "alle"

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 01-05-09 15:33

Den 01.05.2009 kl. 08:02 skrev mr <mail@mail.dk>:
> "Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i en meddelelse
> news.us5soncln1el4e@macintosh-3.local...
> kan du uddybe hvad du egentlig mener?
> Hvem er alle?
> Bankpakken virker - det ved "alle"

Det jeg mener er, at enhver som har lyttet til CNN har kunne høre hvad
erfaringerne var i udlandet. Børsen og Berlingske advarede også om de
udenlandske erfaringer, men *ingen* ville tage disse erfaringer alvorligt.
Faktisk mente danske politikere, lettere naivt, at danske banker ville
opføre sig anderledes, og at en bankpakke derfor var nødvendig.

Bankpakken virkede ikke i henhold til den hensigt Lene Espersen nævnte den
aften hvor bankpakken blev forhandlet på plads, og der er stadig mange
banker som bruger bankpakken til at finansiere egen likviditet frem for at
vise lånevillighed.

Ren logik, i øvrigt, for hvor mange tør satse på store projekter i en tid
hvor folk holder igen?

Det sidste forårsaget af at man ikke var hurtigere til frigivelsen af SP
og andre ordninger som *kunne* have sat gang i hjulene igen.