Nøgenbadning
Fra : Kurt Lund

Dato : 22-04-09 18:00

Personligt ryster jeg på hovedet af muslimske kvinders trang til at indhylle
sig og at nægte at give hånd til mænd, som jeg betragter som åndelig
formørkelse, men det er ikke en pind bedre at formørkede kristendemokrater
ønsker at forbyde nøgenbadning. Kig da for fanden den anden vej, hvis det
støder ...
Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/04/21/213905.htm?rss=true

--
Kurt Lund

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-04-09 19:02

"Kurt Lund" skrev i en meddelelse

Snip:

Nøgenbader bliver til "voksne med uterlige seksuelle tendenser" i artiklen.

Den er ellers fin ! .Hvad mon det næste bliver , at det er
uhygiejnisk at bade nøgen.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : vvv

Dato : 22-04-09 19:15

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> artiklen.
>
> Den er ellers fin ! .Hvad mon det næste bliver , at det er

Ja sikke dog en idiot..
Religiøse mennesker er bare ikke for børn!

vv

Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 19:34

Kurt Lund <lund@fabel.dk> wrote:

> [...]
> ønsker at forbyde nøgenbadning. Kig da for fanden den anden vej, hvis det

De har jo ikke en chance for at gentage KrFs succes med at komme i
folketinget.

KD er en flok pauseklovne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-09 17:16

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> De har jo ikke en chance for at gentage KrFs succes med at komme i
> folketinget.
>
> KD er en flok pauseklovne.

Helt enig - deres seksualforskrækkelse gør at nøgenhed hos dem = sex. At
fotografere sine børn på stranden i leg eller i svømmehallerne er også
blevet tabubelagt, "for man ved jo aldrig" hvad vedkommende er ude på.
etc.

Det er ikke noget nyt at hygiejnespørgsmålet er anvendt som et eksempel
på "videnskabelighed" i forbindelse med nøgenhed.
Læge Eva Graungaard, der i sin tid blev feteret af Ekstra Bladet, fik
sin bekomst da bladets læge henvist til at hendes vrøvl med at "safterne
fra kvinders skeder går ned i sandet og skaber grobund for bakteriel
smitte" som blot et eksempel på hvor langt man går for at forskrække
folk fra at gå på stranden som de er født.

Han understregede at evt. bakterier der måtte trives hos kvinderne ville
dø uden for disse, men at det var en omskrivning af den flade
undskyldning med at man kom hjem til konen og smittede hende med
kønssygdomme og hævdede at man havde fået det på et offentligt toilet.
Dét kan heller ikke lade sig gøre. Den slags bakterier trives ikke på
toiletbrætter.

Æstetik er også blevet benyttet til formålet: "Det er ulækkert at se
gamle mænd med ølvomme eller kvinder med hængebryster spankulere rundt
på stranden iført Adam og Eva-kostumer".

Svaret på dette må være at det eneste folk ser er en uplejet krop i
forhold til en velplejet krop, og det må jo være op til folk selv om de
vil vise deres evt. uplejede kroppe til andre. De har imidlertid samme
ret som andre til at nyde solen og naturen på lignende vis, uanset om de
er fede, handicappede eller ligner skønhedsåbenbaringer.

Desuden er nutidens badedragter lavet sådan at de nærmere fremhæver det
de foregiver at skulle skjule.

Eller etikken: "Det er forargerligt og umoralsk at man skal se på alle
disse mennesker der er nøgne. De burde holde sig til
nudist/naturistlejrene.

Svaret her: Det ville være bedre hvis folk der lider af overdreven
snerpethed dyrker deres overdrevne snerpethed i lukkede lejre.

Eller "hensynet til børnene: "Tænk på de skadevirkninger det kan påføre
børn, når de forskrækkes over de kønsbehåringer voksne mænd og kvinder
udstiller"

Svar: Der er ingen børn der tager skade af at se på nøgne mennesker, og
nyfigenheden er ikke noget medfødt, men noget tillært, og hvis man har
et fornuftigt syn på de ting som forældre, vil ingen tage notits af det.

Eller henvisningen til seksualmoralen: "En nøgen kvinde opfordrer til
voldtægt, og så er hun selv ude om det".

Svar: En nøgen kvinde på en badestrand er mindre æggende for de fleste
end en kvinde der bærer en bikini der er fremstillet på en sådan måde at
den netop ægger evt. potentielle voldtægtsforbrydere til at "klæde hende
af". Disse folk vil altid findes og deres selvkontrollerende
virkelighedsfølelse har alligevel lidt et knæk, deres personlighed er
alligevel forvrænget, og en kvinde i bikini vil ikke være mindre æggende
end en helt nøgen kvinde: Voldtægt handler for det meste ikke om sex,
men om magt.
En kvinde har i øvrigt altid ret til at sige nej til sex, akkurat som en
mand har det. Uanset påklædning, bliver kvinder udsat for risiko for
voldtægter, så om de går med eller uden tøj har ikke den store
betydning.

Der kan sikkert indvendes flere ting, men det er hvad jeg umiddelbart
kunne komme i tanke om.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-09 17:32

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> Helt enig

Som engelskstuderende er du sikkert interesseret i denne:

<http://www.mobisystems.com/product.html?p=13&l=1&pid=292&i=1>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-09 17:41

> Som engelskstuderende er du sikkert interesseret i denne:
>
> <http://www.mobisystems.com/product.html?p=13&l=1&pid=292&i=1>

Tak -men jeg har ingen IPHONE, så den kan jeg ikke bruge. Desuden har
jeg flere engelsk-engelsk-ordbøger på lager, de fleste er elektroniske
og indlæst på min laptop.
Jeg har også den såkaldte "Quicktonary", men den er nu ikke så god som
jeg havde håbet. Svær at anvende -ikke pengene værd.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-09 18:17

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Tak -men jeg har ingen IPHONE,

Det kunne jo tænkes at den fandtes også til andre smartphones.

> [...]
> Jeg har også den såkaldte "Quicktonary", men den er nu ikke så god som
> jeg havde håbet. Svær at anvende -ikke pengene værd.

Gad vide om de også kommer med selve OED til iPhone - der er jo plads
nok.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @ '

Dato : 23-04-09 06:17

On Wed, 22 Apr 2009 18:59:52 +0200, "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

> [...]
>ønsker at forbyde nøgenbadning. Kig da for fanden den anden vej, hvis det

for mange år siden da helt nøgne mennesker ikke var et almindeligt syn
på strandene tog flere indremissionske mænd på tur i klitterne for ved
selvsyn at kunne iagttage "svineriet" de havde også kikkerter med så
deres forargelse kunne blive endnu større

hvad farligt er der ved en nøgen menneskekrop?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : J. Nielsen

Dato : 23-04-09 18:18

On Thu, 23 Apr 2009 07:16:38 +0200, " @ '" <12@invvalid.invalid> wrote:

>de havde også kikkerter med så
>deres forargelse kunne blive endnu større

Det var næppe kun deres forargelse der blev større...
--

-JN-

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-09 18:25

"J. Nielsen" <mp274808@paul.get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Det var næppe kun deres forargelse der blev større...

Der går en historie om en ældre dame der kontaktede politiet fordi der
stod en nøgen mand i lejligheden på den anden side af gaden.
Politiet kom og kunne konstatere at man da kun kunne se hans overkrop,
hvortil damen svarede: jamen, hvis De tager stolen her og sætter den op
på skabet og kravler op på den, så kan de se at han ikke har bukser på.

Eller den om præsten der med sin kikkert en week-end tog til stranden og
via kikkerten kunne se at der var nogle piger der var nøgne dér.
Han gik sporenstregs hjem og skrev et flammende indlæg til lokalsprøjten
hvori han gav udtryk for sin forargelse over sædernes forfald og
moralens tilbagetog, og næste weekend tog han atter til stranden med sin
kikkert for at se om de havde efterkommet hans flammetale.

Det vrimler i øvrigt med historier om lurere der er de strengeste
fortalere mod lureri (voyagisme) og man har endog haft eksempler på
hvordan en mand har ført an i en landsbys opgør mod "den slags svineri"
og det så har vist sig at den eneste voyagist i den by var ham selv.

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-04-09 18:49

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvordan en mand har ført an i en landsbys opgør mod "den slags svineri" og
> det så har vist sig at den eneste voyagist i den by var ham selv.

Kanske det er *voyeurisme* den gamle degn nu forlyster med?

Mvh
Martin

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 23-04-09 19:05

"Martin Larsen" skrev i en meddelelse

> Kanske det er *voyeurisme* den gamle degn nu >forlyster med?

Wilstrup tro at han er Prins Henrik på sin gamle dage
"voyagisme" er vist nok det Franske ord for voyeurisme.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : @ '

Dato : 23-04-09 18:35

On Thu, 23 Apr 2009 19:17:47 +0200, J. Nielsen
<mp274808@paul.get2net.dk> wrote:

>Det var næppe kun deres forargelse der blev større...

tjae tjoee bum bum

men det er mærkeligt som disse som regel kristne forargede glemmer
visse ting som ham der kunne gå på vand sagde

frit efter hukommelsen:
"Forarger dit øje dig, da riv øjet ud."

altså arbejd med egen forargelse, i stedet for at klandre de der
forarger dig-

DET kunne både kristne og muhamedanere lære noget af, hvis bare de
havde viljen

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 23-04-09 20:21

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> åndelig formørkelse, men det er ikke en pind bedre at formørkede
> kristendemokrater ønsker at forbyde nøgenbadning. Kig da for fanden den

Man skal huske på hvem partiet taler til, de taler ikke til dig og mig, men
til deres vælgere.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-04-09 16:09

On 23 Apr., 18:40, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:

> Jeg har også den såkaldte "Quicktonary", men den er nu ikke så god som
> jeg havde håbet. Svær at anvende -ikke pengene værd.

Jeg vil tværtimod anbefale den. Den kan godt nok være forvirrende mht.
menuerne, når man fx. scanner et ord der har flere betydninger, men
ellers er den hurtig og nyttig. Bare husk at rulle over ordet med gode
marginer i enderne og i jævnt tempo. Forholdsvist udførlige
ordbeskrivelser.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-04-09 02:21

Forarger dit øje dig, så riv det ud.
Lukas evangeliet kobler denne overdrivelse sammen med Jesu lignelse om
farisæeren der i templet henvender sig til Gud med forarget selvros "Tak ,
Gud, at jeg ikke er som den uetiske synder (tolderen)"
Det er en klassisk vittighed i juralærebøger, at der tages afstand fra
den, der henvender sig til politiet med forargelse over "blufærdighedskrænkelse",
når en medborger er nøgen, men kun ved at stille sig op på stige eller
stol kan afklædte kønsdele ses.
Når japanske mænd og kvinder bader sammen nøgent er det en uskreven lov,
at man ikke retter blikket under bæltestedet.
Også i Danmark burde politiet svare forargede anmeldere med, at de bør
rette blikket mod personens ansigt og ellers er de indiskret og på nippet
til kriminel voyerisme.
Politiet har til mig, da en forarget nabo tilkaldte dem, blåstemplet min
solbadning i egen have som ukritisabel, og at jeg ikke gider tage bukser
på, hvis min vindjakke når til knæene og jeg har et kort ærinde på mit
fortov, erklærede de også problemfrit, men fordi der er en stor børnehave
med legeplads med åben trådgitter på den anden side af vejen, nævnte de,
at børn ikke bør udsættes for at se nøgenhed.
Skriftligt har de uddybet, at nøgenhed ikke i sig selv er kriminelt, men
hvis man er erotisk ekshibitionistisk, uterlig, krænkende, provokerende, så
uddeles UNDERTIDEN advarsler og evt bøder.
Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-09 19:19

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

ellers er den hurtig og nyttig. Bare husk at rulle over ordet med gode
marginer i enderne og i jævnt tempo. Forholdsvist udførlige

*Tja, jeg synes at der er vrøvl med den hele tiden. Ruller man over et
ord, kommer der ofte nogle mærkværdige tegn med som intet har med ordet
at gøre - uanset om jeg ruller hurtigt, langsomt, jævnt eller ujævnt.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 24-04-09 15:38

On 24 Apr., 20:19, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:
> [...]

> ord, kommer der ofte nogle mærkværdige tegn med som intet har med ordet
> at gøre - uanset om jeg ruller hurtigt, langsomt, jævnt eller ujævnt.

Man skal lige lære at bruge den - vinklen den holdes i skal også være
rigtig.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-09 08:41

> [...]

> at gøre - uanset om jeg ruller hurtigt, langsomt, jævnt eller ujævnt.

Man skal lige lære at bruge den - vinklen den holdes i skal også være

*netop - det er som jeg skriver:jeg synes der er vrøvl med den hele
tiden -uanset vinklen. Det gør at jeg synes at den er besværlig at have
med at gøre.