Ny rygelov igen igen
Fra : Bent Johansen

Dato : 21-04-09 11:56

Jeg var en af dem der med stor glæde så rygeloven komme så man ku komme på
restaurant og spise uden ryge samtidig. Nu strammer de den igen med den
kendsgerning at borgerne kommer til at leve ti år mere hvis rygerne stopper
med at ryge.

Men her det at jeg lugter en rotte. Hvis der lægges ti år til
gennemsnitsdanskeren, må det IMHO betyde en voldsom stigning i udgifterne
til folkepensionerne. Kræftens bekæmpelse har så udmeldt at udgifterne til
kræftbehandling vil spare pensionerne. Så er det bare jeg spørger betyder
det så at ex-rygerne vil ophøre med at få kræft eller vil de blot dø af
kræft senere?.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-04-09 12:13

"Bent Johansen" <Bj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg var en af dem der med stor glæde så rygeloven komme

Under hvilket nick var du det, "P.N.", "Poul Nielsen", "Peter", "Mohammad
Islam", "Ole Larsen", "Christian Jensen", "Jens Winther", "Pastor", "Per
Nielsen", "Master of faul smell and odeur", "Ærlige Bent", "Jens", "Poul
Nilson", "Abdul Hassan", "Jakob Andersen", "Peter Nielsen", Hermann von
Krauftsmeier", "Bent", "Flemming Lynge", "Jessup Johnson", "Lynge radio og
tv", "berg", "Huge Hugos 32cm", "Jens Bruun", "Aaron Berg","Marianne
Larsen", "Marianne Andersen", "pip160", "Hans Bentsen", "Christian Aioe",
"John Carson", "The Democrat", "Bruno Jørgensen", "Lars Jensen", "Jens Erik
Lortebruun", "Jens Bruun", "Johnny Andersen", "Mr.Larsen", "Frank Leegaard",
"Volger Garfield", "Eivind Kruise", "Ejvind Kruse", "nud", "Bo M. Mogensen",
"Peter Madsen", "Peter Larsen", "Klaus Jørgensen", "Erik Larsen", "Aage
Andersen", "John Larsen", "Preben Larsen", "Georg Hansen", "Paul Benson",
"Arne Jensen", "Knud Hansen", "Bent Laursen", "John Nyman", "Hans Berntsen",
"Frits Wegner", "Ole Laresn", "Jens Lillegaard", "superanon", "Bent
Johansen" m.fl.?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : perhag

Dato : 21-04-09 06:27

On 21 Apr., 12:55, "Bent Johansen" <B...@hotmail.com> wrote:
> Men her det at jeg lugter en rotte. Hvis der lægges ti år til
> gennemsnitsdanskeren, må det IMHO betyde en voldsom stigning i udgifterne
> til folkepensionerne.

Det blev der taget højde for ved et politisk forlig om efterløn og
pensionsalder. Hvis levealderen stiger, så forhøjes aldersgrænserne
for at modtage ydelserne. Såre simpelt.

Da Anders Fogh kom med løftet om 3 års længere levetid efter 1 år, så
har han måske kigget i statistikkerne. Fra www.statistikbanken.dk :

Middellevetid for 0-årige efter tid og køn
Mænd Kvinder
1995:1996 72,9 78,0
1996:1997 73,3 78,4
1997:1998 73,7 78,7
1998:1999 74,0 78,8
1999:2000 74,3 79,0
2000:2001 74,5 79,2
2001:2002 74,7 79,2
2002:2003 74,9 79,5
2003:2004 75,2 79,9
2004:2005 75,6 80,2
2005:2006 75,9 80,4

Altså var mændenes levetid steget med 3,0 år og kvindernes med 2,4 år
i løbet af de foregående 10 år, så det er næsten kun et spørgsmål om
at fortsætte i samme gænge for at realisere målet.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 21-04-09 20:41

perhag skrev:

> [...]
> i løbet af de foregående 10 år, så det er næsten kun et spørgsmål om
> at fortsætte i samme gænge for at realisere målet.

Det må vel så være samme gænge som i 1930'erne og opefter...

- cep

Fra : N/A

Dato : 22-04-09 08:46

Fra : Bent Johansen

Dato : 22-04-09 08:46

"Per Fers" <per@fers.dk> skrev i en meddelelse

> Var der ikke engang en undersøgelse der påpegede, at det faktisk var
> billigere for samfundet, at folk røg sig ihjel?
>
> For så blev de ikke så gamle så de kunne trække den fulde ration af
> pensionen - og det selvom de evt. blev syge af røg og skulle behandles.
>
> Syntes jeg har læst nogen, kan dog ikke huske hvor, eller om det bare var
> en and...
>
> --
> PF

Jo men der er ingen der ved hvilken effekt det her kommer til at få for
fokesundheden eller statens finanser. Men med den risiko der er for at
staten kommer til at hænge på nogle kæmperegninger i fremtiden kunne staten
vel som det mindste ha undersøgt sagen nærmere.

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-04-09 10:05

"Bent Johansen" <Bj@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> staten kommer til at hænge på nogle kæmperegninger i fremtiden kunne
> staten vel som det mindste ha undersøgt sagen nærmere.

Hvis vi sammenligner folkepension med et halvt år som terminal patient på en
kræftafdeling, er det sidste nok rasende dyrt og svarer måske til 50 års
pension?

Dette siger noget om "sundhedssystemet" som moderne usurpator, men det er
sådan rødskrigerne ønskerne det arbejdende folks møje spildt.

Mvh
Martin

Fra : P.N.

Dato : 22-04-09 10:38

> [...]
>
> Dette siger noget om "sundhedssystemet" som moderne usurpator, men det er
> sådan rødskrigerne ønskerne det arbejdende folks møje spildt.

Det er rigtigt at hospitalspladser og kræftmedicin er kostbar affære, men 50
års pension på 6 måneder er nok lige lovligt højt sat.

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 11:32

On Wed, 22 Apr 2009 11:05:22 +0200, Martin Larsen wrote:

> Hvis vi sammenligner folkepension med et halvt år som terminal patient på en
> kræftafdeling, er det sidste nok rasende dyrt og svarer måske til 50 års
> pension?

Overdriver du ikke lidt rigeligt.?

Mener du at en "terminal patient på en kræftafdeling" koster over 30.000 kr
om DAGEN.?

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-04-09 11:50

"Steen A Thomsen." <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i meddelelsen

> Overdriver du ikke lidt rigeligt.?
>
> Mener du at en "terminal patient på en kræftafdeling" koster over 30.000
> kr
> om DAGEN.?

Det er mit slag på tasken (angivet ved "?").

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-09 11:51

On Wed, 22 Apr 2009 12:49:43 +0200, Martin Larsen wrote:

> Det er mit slag på tasken (angivet ved "?").

Det er VILDT overdrevet.

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-04-09 14:48

> Det er VILDT overdrevet.