Ulandshjælp giver forøget ulighed
Fra : Per Rønne

Dato : 20-04-09 14:36

Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:

<http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Patruljen

Dato : 20-04-09 07:47

On 20 Apr., 15:35, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>

Jo. Vores egen U - landshjælp bindes ofte op på egne leverandører mv.
Jeg tror, den gode AP, hiver mere ud af systemet ved hjælp af den type
arrangementer end det ville koste at bygge 19 Operahuse -

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-04-09 14:56

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>

Nu ikke ødelægge de røde (sønderskov)troldes fladpandede dagdrømmerier.
Der vil blive megen vrede og benægtelse ligesom ved Martin Paldam...

Mvh
Martin

Fra : P.N.

Dato : 20-04-09 15:28

> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>
>
> --

Ja Per og Tvind donerer kun 12-20% af det de indsamler, at 3 verdens ledere
er korrupte er ingen nyhed. Men P.E.R. donerer du noget somhelst til de
fattige i den 3 verden??. Grundlæggeren af den moderne Satanisme Anton lavey
advarer sin tilhængere imod godgørenhed, han skriver at hvis man iagtager de
alm velgørendheds organisationer så vil man bemærke at lederne af disse ofte
stikker en stor fed check i lommen på dem selv. Der vil altid findes
mennesker der simpelthen ikke forstå at der findes mennesker der kan få sig
selv til at gi en tusse til de fattige i verden.

Fra : @ '

Dato : 20-04-09 16:26

On Mon, 20 Apr 2009 15:35:33 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
><http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>

altså intet nyt under solen

u-lands"hjælp" har aldrig hjulpet u-landene

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : N_B_DK

Dato : 20-04-09 18:18

> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:

Ulandshjælp er når man tager fra de fattige i de rige lande, og giver
til de rige i fattige lande.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Lars

Dato : 20-04-09 20:32

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Ulandshjælp er når man tager fra de fattige i de rige lande, og giver til
> de rige i fattige lande.

Hvis det er noget med at tage fra fattig og give til rig, må det jo lige
være noget for de topskatforskrækkede :)

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 20-04-09 20:35

"Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message
> Hvis det er noget med at tage fra fattig og give til rig, må det jo
> lige være noget for de topskatforskrækkede :)

Kalder du nu skatten for ulandsbistand? for du er du ikke helt frisk
(selv med din smiley)

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-09 20:48

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er noget med at tage fra fattig og give til rig, må det jo
> lige være noget for de topskatforskrækkede :)

Ja, det er jo noget for de "betrængte millionærer". De har det virkelig
hårdt.

Fra : @ '

Dato : 20-04-09 21:31

On Mon, 20 Apr 2009 21:47:48 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:

>"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Ja, det er jo noget for de "betrængte millionærer". De har det virkelig
>hårdt.

kniber det med hukommelsen hos AHW og andre?

det er da oppositionen som hyler op når den nubærende
regering+støtteparti ønsker at mindske den tåbelige såkaldte
u-landsbistand

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 20-04-09 19:41

Per Rønne skrev:
> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>

Det er lidt sært at det kommer bag på nogen forskere. For bortset fra
decideret nødhjælp, som gerne skulle gå til de sultende, så er det ikke
mærkeligt, hvis hjælpen går til den lokale elite. Lige som det har været
tilfældet her, vil det også i udviklingslandene være eliten, der driver
udviklingen. Det giver naturligvis også større ulighed i en periode.

--
Niels

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-04-09 23:00

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> tilfældet her, vil det også i udviklingslandene være eliten, der driver
> udviklingen. Det giver naturligvis også større ulighed i en periode.

Vås! - en korrupt overklasse driver sgu ikke nogen udvikling nogen steder.

Mvh
Martin

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 20-04-09 23:28

Martin Larsen skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Vås! - en korrupt overklasse driver sgu ikke nogen udvikling nogen steder.

Næh, der er da ikke sket noget her de sidste hundrede år.

--
Niels

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-04-09 23:53

> Næh, der er da ikke sket noget her de sidste hundrede år.

Igen våser Søndertrolden...

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-04-09 00:00

Martin Larsen skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Igen våser Søndertrolden...

Altså, du har alligevel opfattet at der er sket noget. Fint!

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-09 06:51

Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> har været tilfældet her, vil det også i udviklingslandene være
> eliten, der driver udviklingen. Det giver naturligvis også større

Da VI fik udviklingsbistand fra USA, da gik den til folk som kunne bruge den
i produtionen.

I Afrika sætter eliter ikke noget i gang, kun sig selv og egne indkøb af
luksus fra udlandet, - det skaber ikke nogen udvikling.

De kunne forbudre Afrikas forhold med ét slag som ikke engang ville tage
penge fra dem selv, - de kunne fjerne de tårnhøje tariffer mellem landene,
OG ændre systemet så man ikke skulle bruge 6 uger på at få en lastbil over
grænsen.

Selv vores materielle bistand ligge i tolden i månedsvis, og bliver ikke
udleveret før der betales under bordet.

Selv demokratiske Sydafrika skyder sig selv i foden ved at vælge fjolser, og
nu et korrupt fjols, som præsidenter. Det er stærkt sørgeligt, og de tordner
da også den forkerte vej økonomisk.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-04-09 12:40

Knud Larsen skrev:

> Da VI fik udviklingsbistand fra USA, da gik den til folk som kunne bruge den
> i produtionen.

Jeg tænker ikke kun på bistandsmodtagelse. Det er et generelt vilkår for
udvikling.

> [...]
> nu et korrupt fjols, som præsidenter. Det er stærkt sørgeligt, og de tordner

Og jeg har ikke sagt at der ikke er god plads for forbedring af eliten.

--
Niels

Fra : /Peter

Dato : 20-04-09 20:04

> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>

ingen er vel overraskede over det - heller ikke politikerne, vel
sagtens.