S: Sex mellem søskende er "forkert"
Fra : Jens Bruun

Dato : 16-04-09 13:55

Jeg var ikke klar over, socialdemokraterne var voldsomt religiøse, men noget
tyder på det:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1155134.ece

At Venstre - det såkaldt "Danmarks Liberale Parti" - også mener, at
statsmagten skal blande sig i, hvem voksne mennesker dyrker sex med, undrer
ikke. Partiets holdninger er jo efterhånden en uskøn blanding af holdninger
fra S, DF og SF - nu også kombineret med lidt kristen retorik. Velbekomme!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @ '

Dato : 16-04-09 14:38

On Thu, 16 Apr 2009 14:54:34 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Jeg var ikke klar over, socialdemokraterne var voldsomt religiøse, men noget
>tyder på det:
>
>http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1155134.ece

har intet med religion at gøre

fakta er at indavl fører til forringet imunforsvar og en øget
hyppighed af forskellige arvelige sygdomme

kan man byde eventuelle børn den risiko?

http://www.illvid.dk/polopoly.jsp?d=162&a=147&id=9903_10

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-04-09 14:52

@ ' wrote:

> har intet med religion at gøre
>
> fakta er at indavl fører til forringet imunforsvar og en øget
> hyppighed af forskellige arvelige sygdomme

Nej. Fakta er at risikoen for det forøges fra 3% til 5%.I kke at det sker
med sikkerhed. Men modsat er der faktisk også en mulighed for, at de "gode"
gener øges, ikke kun risikoen for at de negative gør.

Jan

Fra : @ '

Dato : 16-04-09 21:11

On Thu, 16 Apr 2009 15:51:39 +0200, "Jan Kronsell"
<kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

>Nej. Fakta er at risikoen for det forøges

forkert

al forskning tyder på at netop indavl førte til at de tidligere
indbyggere i Østgrønland uddøde

og igen

kan man tillade sig at byde fremtidigt afkom den risiko?

en gang søskendeparring kan sagtens gå godt

men 2. 3. 4. 5. --

så er der næsten med garanti lagt op til store problemer

og uden lovgivning kan man jo ikke hindre dette

rent genetisk er der ikke den store forskel på homo sapiens og f.eks.
grise

prøv at spørge de svineavlere der arbejder med avlsarbejde om de
parrer grise fra samme kuld?

og når du får svaret får du også at vide hvorfor ikke

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-04-09 09:51

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-04-09 10:17

Jan Kronsell wrote:
> [...]

Og hvor mange generationer tog det?

Hvad med alle de andre risici der er ved at få børn, fx risikoen for Downs
Syndrom, risikoen for andre arvelige sygdomme? Kan vui byde fremtidigt afkom
det?

Hvor stor tro du sandsynligheden for at to søskende forelsker sig i hinanden
over adskillige generationer er i et åbent samfund?

Jan

Fra : @ '

Dato : 17-04-09 12:32

On Fri, 17 Apr 2009 11:17:27 +0200, "Jan Kronsell"
<kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

>Og hvor mange generationer tog det?

ganske underordnet

> [...]
>
>Hvor stor tro du sandsynligheden for at to søskende forelsker sig i hinanden
>over adskillige generationer er i et åbent samfund?

ligeledes ganske underordnet

at indavl fører til degeneration ER almenviden

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-04-09 13:31

@ ' wrote:

> ganske underordnet

> ligeledes ganske underordnet

Nej det er ikke underordnet om det sker fra generation til generation eller
der skal 1000 generationer til. Og hvad med spørgsmlet om, hvorvidt folk,
der lider af arvelige, invaliderende sygsomme skal forbydes at dyrke sex med
hinanden?
Jam

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-04-09 15:30

" @ '" <12@invvalid.invalid> skrev i en meddelelse

> har intet med religion at gøre

Jo. Når man finder sex mellem søskende "forkert" uden saglig begrundelse, er
der tale om religion.

> fakta er at indavl fører til forringet imunforsvar og en øget
> hyppighed af forskellige arvelige sygdomme

Fakta er, at kvinder, der vælger at få børn senere end i midten af tyverne,
risikerer at føde børn med forringet imunforsvar og gøgwet hyppighed af
forskellige, arvelige sygdomme.

Er det "forkert", at kvinder 0ver 25 vælger at få børn?

> kan man byde eventuelle børn den risiko?

Gaaaab. Har du overhovedet læst artiken? Der er TO procentpoints større
risiko, når forældrene er søskende. Risikoen stiger således fra 3% til 5%.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 16-04-09 15:54

> [...]
> risiko, når forældrene er søskende. Risikoen stiger således fra 3% til 5%.

IT-Milliardæren Erik Damgaard og konen er anholdt for rufferi. sex kan føre
til mange ting.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 16-04-09 16:36

har du et sundt forhold til hannah ???

http://klamedia.homepage.dk/

for kåt er hon !!!

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

Fra : @ '

Dato : 16-04-09 21:13

On Thu, 16 Apr 2009 16:29:33 +0200, "Jens Bruun"
> [...]

>risikerer at føde børn med forringet imunforsvar og gøgwet hyppighed af

link??

>Er det "forkert", at kvinder 0ver 25 vælger at få børn?

>Gaaaab. Har du overhovedet læst artiken? Der er TO

hvornår er en juraprofessor pludselig blevet ekspert indenfor avl?

noget tyder på at du læser hvad du ønsker at læse

indavl mellem varmblodede dyr giver kun problemer

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter L

Dato : 16-04-09 16:33

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev:
> [...]
> undrer ikke. Partiets holdninger er jo efterhånden en uskøn blanding af
> holdninger fra S, DF og SF - nu også kombineret med lidt kristen retorik.

Jeg har tænkt lidt over sagen, men er kommet til den konklusion, at hvad der
sker under dynen, rager ikke mig. Jeg afholder mig derfor fra at kommentere
yderligere. (Det burde andre også gøre).
Hilsen Peter

Fra : Kim2000

Dato : 16-04-09 16:59

> [...]
> undrer ikke. Partiets holdninger er jo efterhånden en uskøn blanding af
> holdninger fra S, DF og SF - nu også kombineret med lidt kristen retorik.

Hvis man vælger at kæmpe for retten til sex mellem søskende burde man nok
overveje sine prioriter her i livet. Der er "nok" andre kampe der er så
meget vigtigere og mere fornuftige at bruge krudt på.

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-04-09 18:43

> Hvis man vælger at kæmpe for retten til sex mellem søskende burde man
> nok overveje sine prioriter her i livet. Der er "nok" andre kampe der
> er så meget vigtigere og mere fornuftige at bruge krudt på.

Sikkert. Lad os endelig putte forældrene to år i spjældet og smide barnet på
institution. Der er jo andre kampe, der er så meget vigtigere og mere
fornuftige at bruge krudt på. F.eks. indførelse af et dyrepoliti, kampen for
højere skatter osv. osv.

Jeg kæmper for retten til at bestemme over eget liv og retten til at skulle
tage ansvar for egne handlinger. Jeg kæmper mod statens omklamren af
borgerne med deraf følgende umyndiggørelse af os alle.

Du er forresten offentligt ansat - ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : sjp

Dato : 16-04-09 20:59

> Du er forresten offentligt ansat - ikke?
>
> --
> -Jens B.

Du er latterlig når du begynder på det der !
Barnagtig kan man næsten kalde dig.

Mvh. Stig

Fra : Lars

Dato : 16-04-09 19:02

> Du er forresten offentligt ansat - ikke?

Hvorfor er det relevant?

/Lars

Fra : vvv

Dato : 16-04-09 19:54

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis man vælger at kæmpe for retten til sex mellem søskende burde man nok
> overveje sine prioriter her i livet. Der er "nok" andre kampe der er så
> meget vigtigere og mere fornuftige at bruge krudt på.
Det kan man jo sige om hvad som helst.
Det korte og det lange er at staten blander sig hvad voksne mennesker gør
med hinanden, det er rent formynderi, moralisering af værste skuffe.

vv

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-04-09 21:19

Jens Bruun skrev:
> [...]
> fra S, DF og SF - nu også kombineret med lidt kristen retorik. Velbekomme!

Stærkt fordrejet fremstilling. I den sag der er udgangspunktet iflg. det
oplyste er der ikke tale om at have sex, men at få børn, og selv om
risikoen skulle være lave som påstået af Greve, kan der være mange andre
gode grunde til at fastholde reglen, som den er.

Ingen fornuftige mennesker, hverken myndigheder, socialdemokrater eller
liberale, ville i dag blande sig i om søskende havde sex.

--
Niels