Heste-politi sat ind mod pressen
Fra : Pnic

Dato : 11-04-09 20:11

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21564521.html

Jeg vidste ikke engang at politiet brugte dem mere.

/Pnic

Fra : Poul E Hansen

Dato : 11-04-09 14:10

On 11 Apr., 21:10, "Pnic" <p...@invalid.dk> wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21564521.html
>
> Jeg vidste ikke engang at politiet brugte dem mere.

De må lære sig noget kampteknik, så behøver de ikke hestene næste gang.

Fra : ASKF

Dato : 11-04-09 23:00

Pnic ytrede sig i <grqq0f$ia5$1@news.motzarella.org> med dette:

>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21564521.html
>
>Jeg vidste ikke engang at politiet brugte dem mere.

De var også afskaffet, men blev indført igen for nogle år siden.

Der er flere fordele ved dem, for eksempel som her hvor pressen
automatisk viger tilbage uden egentlig magtanvendelse. Ved større
demonstrationer giver de også et større overblik og mobilitet, så det
bliver nemmere at styrre folkemasserne uden fysisk magtanvendelse.

Det er erfaringer fra USA og Storbritanien som har fået det danske
politi til at indføre dem igen og vi vil nok komme til at se dem i brug
i større stil, i forbindelse med klimatopmødet.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Jesper

Dato : 11-04-09 23:35

Pnic <pnic@invalid.dk> wrote:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21564521.html
>
> Jeg vidste ikke engang at politiet brugte dem mere.
>
> /Pnic

Krikkerne blev genindført, da man skulle forbedre diciplinen hos
politiet: Så kunne man nemlig igen true de formastelige med at blive
sent ned og muge ud i hestepatruljens stalde
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : sluppermand

Dato : 11-04-09 17:01

On 12 Apr., 00:35, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Krikkerne blev genindført, da man skulle forbedre diciplinen hos
> politiet: Så kunne man nemlig igen true de formastelige med at blive
> sent ned og muge ud i hestepatruljens stalde

Dér tager du helt fejl.

Krikkerne blev genindført efter mange, mange års lobbyarbejde, hvor
hesteinteresserede indenfor politiet desværre havde held til at få
genindført krikkerne som et romantisk billede af tiden der engang var.
Det har intet med diciplin at gøre, der er (desværre) frivillige nok
til at gå i hestestaldene.

At de nu er blevet brugt til at sprede pressens folk på Amalienborg er
kun glædeligt. Det efterlader et omend minimalt håb om, at de i
fremtiden vil blive brugt til noget forholdsvis fornuftigt.

Selv ser jeg dem kun som potentielle grillbøffer til skovturen og
indtil da som en fuldstændig unødvendig og uacceptabel udgift for
Københavns politi, krikkerne har overhovedet ingen berettigelse i
deres nuværende form i et "moderne" politikorps.

De koster kassen og yder intet udover gødning til nogens
rosenbed. . . ..

/Kent

Fra : Jesper

Dato : 12-04-09 01:09

sluppermand <wuk@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> deres nuværende form i et "moderne" politikorps.
>
> De koster kassen og yder intet udover gødning til nogens

Det er da CO2-neutral transport
Og så kan man lave methangas af krikkernes gødning

Fra : Poul E Hansen

Dato : 13-04-09 02:12

On 12 Apr., 01:01, sluppermand <w...@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> kun glædeligt. Det efterlader et omend minimalt håb om, at de i
> fremtiden vil blive brugt til noget forholdsvis fornuftigt.

Jeg så dem engang patruljere ved Kastellet i KBH. Det egner de sig
udmærket til.
Så er bilerne klar til andre gøremål og heste og ryttere får noget
motion.

Fra : sluppermand

Dato : 13-04-09 17:10

On 13 Apr., 10:11, Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:

> Jeg så dem engang patruljere ved Kastellet i KBH. Det egner de sig
> udmærket til.

Sikkert; de er også gode til "patrulje" på Amager Fælled, Langelinie,
Amager Strand og endda i Tivoli, hvis det skulle være.

> Så er bilerne klar til andre gøremål og heste og ryttere får noget
> motion.

Hvis du har en fornemmelse af, at krikkerne aflaster det rigtige
politi, så gerne for min skyld.

/Kent.

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 12-04-09 07:40

> Jeg vidste ikke engang at politiet brugte dem mere.

I en folkemængde er ingen i tvivl om, at der er politi til stede, når de
tårner op over mængden på heste.
Motorcykler og politibiler kan ikke se over en folkemængde. Kun
Hollændervogne og politibusser ses over mængden, men de har en ophidsende
virkning på de sammenstimlede folk, der bliver aggressive.
Heste er smukke og fredelige dyr, der virker beroligende.
(Har set hestepoliti ved et stort, fredeligt arrangement i Perth,
Australien)