Planter dør / ser grimme ud
Fra : Torsten Koster

Dato : 30-07-01 19:38

Efter ca. 3/4 år hvor alle mine planter har haft det rigtigt godt -
ihvertfald set godt ud , er flere af dem begyndt at have det rigtigt skidt.

Særligt en limnophila sessiliflora som kun har stængler tilbage , den skulle
ellers være så nem . Et par af de øvrige kan jeg ikke navnene på men de er
høje bredbaldet og deres blade er begynbdt at blive papirstynde ,brune og gå
tilsidst helt i opløsning.

Jeg har overvejt hvad nyt der er sket inden for det sidste :

- Det er blevet sommer = mere ly + varme (27-30 gr C ) om eftermiddagen
- har fået ny fed pumpe der giver turbno strømning i vandet
- har slukket gammel gennemlufter (sådan en der giver bobler gennem en sten)
- har færre fisk da et par styker er faldet fra undervejs.

Er der nogen der har gode ider til hvad der er galt eller hvad jeg evt. skal
/ kan undersøge ved vandet

Hilsen
Torsten

Fra : BRIT FINNE

Dato : 31-07-01 00:58

Torsten Koster <koster@kosterconsulting.dk> skrev i
meldingsnyheter:9k48nm$20h4$1@news.cybercity.dk...
> [...]

> - har færre fisk da et par styker er faldet fra undervejs.
>
> Er der nogen der har gode ider til hvad der er galt eller hvad jeg evt.

Hei Danmark!

Jeg fikk nylig svar i no.fritid.akvarium -for jeg hadde samme
problemstilling- at temperaturen kan være for høy, det kan være for dårlig
lys, og/eller plantene trenger mer jern.

Jeg har selv forsøkt å endre noen av disse betingelsene, og venter nå i
spenning på bedring....
--
Hilsen Brit

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 31-07-01 12:33

Tilsætter du noget til vandet som skulle hjælpe dine planter, Jern eller
Gødning, evt. i form af gødningspinde/stiks eller hva de nu hedder.

Fra : Toussaiont ben

Dato : 07-08-01 04:59

9k650e$4vc$1@sunsite.dk...

Fra : Johs

Dato : 15-08-01 20:48

Toussaiont ben <nbtsmuid@compaqnet.be> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b6f6739$0$54315$ba620e4c@news.skynet.be...

> Leo Vaeversted <leo@venlig.dk> a écrit dans le message :
> 9k650e$4vc$1@sunsite.dk...
Kære Leo !...
Jeg er ikke helt sikker på computeren endnu...men vil gerne
give dig et svar !
Prøv planten ....som du kan købe i en dyreforretning
eller et plantecenter der hedder ....VAND PEST
ja,undskyld navnet....
Den gror som bare pokker og får aldrig det grønne skær " ALger "
og den har den fordel at den er meget iltrig på grund af den enorme grokraft
og fordel nummer to så kan "fiskeungerne" gemme sig der i !!
Man kan ikke fjerne ridser i akvariet !!
Gødning Nej, ikke mig....
masser af nyt vand hver 14. dag !-er godt....Men husk BALANCENDen bedste
måde at fjerne alger fra ruderne er
køkkensvampene du ved med den Ikke hårde side....
Altså knofedt...
Nej, man kan ikke formere sværdragere og guppyer....
Angående en stoppet filterpumpe,det er ikke godt...
Hvis du ikke kan tage vandplasken...så køb en
Diffuser...det er en ilt optager der hvis man stiller den rigtigt
kun hører -og ser de titusinde bobler strømme ned i vandet...
Undskyld det lange indlæg
Venlig hilsen Johs

Fra : ole larsen

Dato : 31-07-01 18:04

Torsten Koster skrev i meddelelsen <9k48nm$20h4$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>ihvertfald set godt ud , er flere af dem begyndt at have det rigtigt skidt.
>
>Særligt en limnophila sessiliflora som kun har stængler tilbage , den

L. s er IKKE en nem plante, den kræver meget lys og ikke for høj
temp.(20-26).

Ole