Empati skaber skyderi
Fra : Bo Warming

Dato : 02-04-09 02:31

Empati skaber skyderi
Medlidenhed har en god klang, og fjolser forestiller sig at det er
omkostningsfrit at hjælpe de svage.
Men man smadrer de svages liv ved, at de ikke har en meningsfuld
opgave at gå op i - at skaffe sig arbejde, så de kan få mad og overleve.
Når de onde stjæler udfordringer fra de svage, fristes de til at melde
sig ind i forbryderbander for ikke at kede sig.
"De godes dumhed er uudgruundelig" siger Nietzsche.
"Gør du for et barn, hvad det kunne have gjort selv, stjæler du dets
selvtillid" skrev en klog bibelbæltepræst i "Det Bedste" i 1975.

Fra : Pnic

Dato : 02-04-09 13:41

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Når de onde stjæler udfordringer fra de svage, fristes de til at
> melde sig ind i forbryderbander for ikke at kede sig.

Det er utroligt! Jeg tror det er anden gang jeg er enig i noget du har
skrevet!
Spørgsmålet er bare hvordan vi får dem til at melde sig ud af DF?

> "De godes dumhed er uudgruundelig" siger Nietzsche.
> "Gør du for et barn, hvad det kunne have gjort selv, stjæler du dets
> selvtillid" skrev en klog bibelbæltepræst i "Det Bedste" i 1975.

/Pnic

Fra : Johnny Andersen

Dato : 02-04-09 22:25

> [...]
> "Gør du for et barn, hvad det kunne have gjort selv, stjæler du dets
> selvtillid" skrev en klog bibelbæltepræst i "Det Bedste" i 1975.

INGEN har empati for dig, Bo.
Du flygter fra dine egne tråde, når vores argumenter er for stærke.
Kom igen, når du kan finde ud af at besvare dine egen tråde.
Tsk, tsk - gamle senile mand..

/Johnny