USA opgiver endnu et af sine principper
Fra : Joakim

Dato : 01-04-09 17:28

Obama administrationen forsøger nu at blive medlem i vel nok verdens mest
anti-semitiske klub ved at stille op til valget den 15 maj i FN's
Menneskerettighedsråd. Tidligere har Bush administrationen bevidst undgået
det råd, der har kritiseret Israel mere end de øvrige 192 FN-medlemslande
tilsammen, der er ledet af repressive regimer som Cuba, Libyen samt Iran og
der fuldstændigt har ignoreret folkemordet i Dafur.

"Human rights are an essential element of American global foreign policy,"
Clinton said. "With others, we will engage in the work of improving the U.N.
human rights system to advance the vision of the U.N. Declaration on Human
Rights."

Rice, (Susan, FN-ambassadør), a strong advocate for seeking a seat on the
council, said the decision was made "because we believe that working from
within, we can make the council a more effective forum to promote and
protect human rights."

"We hope to work in partnership with many countries to achieve a more
effective council," she said.

Åh ja, hvis menneskerettigheder udgør et essentielt element i USA's
globale udenrigspolitik, som Clinton hævder, så er dette råd absolut det
sidste sted i verden, hvor man skal forsøge at fremme dem.

Lad mig lige for god ordens skyld nævne den seneste tids overskrifter fra
FN's Menneskerettighedsråd, hvis nogle skulle have glemt dem:

- har forbudt at kritisere Islam
- har rost menneskerettighederne i Saudi Arabien af alle lande
- har iværksat Durban 2 konferencen

Og nu har Barack Obama altså valgt at melde sig ind i denne verden for at
forbedre den. Jeg er sikker på at de amerikanske venstrefløjsere er ovenud
tilfredse med beslutningen.

http://www.google.com/hostednews/ap/article/ALeqM5hiE1uLbaoorbtjxwGP4AQlUMfOlQD97982CG0

Fra : Pnic

Dato : 02-04-09 01:33

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Obama administrationen forsøger nu at blive medlem i vel nok verdens mest
> anti-semitiske klub ved at stille op til valget den 15 maj i FN's
> Menneskerettighedsråd.

Og i Danmark holder Venstre Ungdom palaver med Jonni Hansen!
http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/AarhusBy/2009/02/16/084749.htm?rss=true®ional

/Pnic