Hjulene på bussen 2
Fra : JBH

Dato : 31-03-09 20:03

Så kører shariatoget.....

http://jp.dk/indland/aar/article1649702.ece

""Han må stå til en reprimande, og for os er det vigtigt, at han kommer til
at stå ansigt til ansigt med familien og beklager," siger Rabih Azad-Ahmad."

/JBH

Fra : /Peter

Dato : 31-03-09 20:21

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> ""Han må stå til en reprimande, og for os er det vigtigt, at han
> kommer til at stå ansigt til ansigt med familien og beklager," siger

Mon ikke alle muhamedanerne skulle stilles ansigt til ansigt med
virkeligheden i danmark...

Fra : /Peter

Dato : 31-03-09 20:29

> [...]
>

> ""Han må stå til en reprimande, og for os er det vigtigt, at han
> kommer til at stå ansigt til ansigt med familien og beklager," siger

Par. 134 b.
Den, der i forbindelse med møder, forsamlinger, optog eller lignende på
offentligt sted færdes med ansigtet helt eller delvis tildækket med
hætte, maske, bemaling eller lignende på en måde, der er egnet til at
hindre identifikation, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 6
måneder.
Stk. 2. På samme måde straffes den, som på offentligt sted besidder
genstande, der må anses for bestemt til dækning af ansigtet under de i
stk. 1 nævnte omstændigheder.
Stk. 3. De i stk. 1 og 2 nævnte forbud gælder ikke for tildækning af
ansigtet, der foretages for at beskytte mod vejrliget, eller som tjener
andet anerkendelsesværdigt formål.

Fra : /Peter

Dato : 31-03-09 20:33

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> ansigtet, der foretages for at beskytte mod vejrliget, eller som
> tjener andet anerkendelsesværdigt formål.

Mødet mellem buschaufføren og muhamedanerkælligen må anses for at være
en omstændighed der kræver identifiktion - af alder f.eks. til gyldig
rejsehjemmel.

Fra : Ivannof

Dato : 02-04-09 09:22

> [...]
>

> Mødet mellem buschaufføren og muhamedanerkælligen må anses for at være
> en omstændighed der kræver identifiktion - af alder f.eks. til gyldig

Som jeg læser paragraffen, så gælder maskeringsforbuddet ved
demonstrationer, offentlige optog og den slags. Der er ikke mere
maskeringsforbud i bussen end der er på fortovet i fgl loven.

Hvis jeg var buschauffør ville jeg også være lidt påpasselig med hvem jeg
havde som passager, når vedkommende ikke vil identificeres, eller rettere
ikke vil stå ved hvem han eller hun er! Hvis en undsluppet fange vil gøre
sig annonym vil en burka være ret handy, hvis der bliver precedens for at
man er fredhellig iført sådant kluns. Så det må blive en ny lovgivning om
beklædning i offentlig trafik eller en udvidelse af paragraf 134b, hvor
offentlig trafik inkluderes.

Hvis vi går et års tid tilbage, synes jeg at kunne huske at en leder af et
oprør i Den røde Måske - var det i Pakistan - prøvede at slippe væk i en
burka.

Hilsen Ivan

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-04-09 13:30

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> oprør i Den røde Måske - var det i Pakistan - prøvede at slippe væk i en

Der har været en del tilfælde hvor kriminelle han-muhamsere har forsøgt at
flygte ud af et land - på det punkt har de ingen skam.

Forbyd tildækning i det offentlige rum NU!

Mvh
Martin

Fra : @ '

Dato : 03-04-09 12:26

On Thu, 2 Apr 2009 10:22:21 +0200, "Ivannof" <ivannof@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>maskeringsforbud i bussen end der er på fortovet i fgl loven.
>
>Hvis jeg var buschauffør ville jeg også være lidt påpasselig med hvem jeg

det er et mærkeligt land vi lever i,

på mange tankstationer er der på døren et skilt der viser en
styrthjælm med en rød streg over, altså må man ikke som motorcyklist
"maskere" sig ved at beholde hjælmen på i de sekunder det tager at
betale for benzin, næ man er nødt til at tage hjælmen af og iføre sig
en heldækkende burka inden man entrer butikken

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Thomas M

Dato : 31-03-09 20:43

JBH wrote:
> Så kører shariatoget.....
>
> http://jp.dk/indland/aar/article1649702.ece

Havde han afvist hende, fordi han ikke kunne se hendes ansigt, og hun ville
køre med bussen efter at have vist et buskort med billede - hvor chaufføren
af gode grunde ikke kunne vurdere om det faktisk er hendes buskort, eftersom
hendes ansigt er tildækket - så synes jeg han var i sin gode ret til at
afvise hende.

Men i artiklen står der dette:

»Jeg kører ikke med kvinder med tørklæder, for jeg kører ikke med maskerede
passagerer, « sagde chaufføren og nægtede at køre videre, hvis kvinden ikke
stod af."

Han afviser hende, fordi han simpelthen ikke gider køre med muslimske
kvinder der tildækker deres ansigt. Det holder ikke. Alle har ret til at
køre med bus, uanset hvad den enkelte chauffør så må mene om det.

Tildækkede muslimske kvinder ser jeg tit i bussen her i byen. Det er der
ingen problemer med.

--
/ Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-09 20:48

"Thomas M" <its@secret> skrev i meddelelsen

> Tildækkede muslimske kvinder ser jeg tit i bussen her i byen. Det er der
> ingen problemer med.

Jo, der er det problem at de er maskerede og det er ikke lovligt.

/Kim

Fra : JBH

Dato : 31-03-09 20:54

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse
> [...]

Snip..

Vi tager den lige en gang mere, så de fatsvage (måske) også fanger pointen.
Det forudsætter naturligvis at man kender betydningen af ordet sharia....

Fra : Thomas M

Dato : 31-03-09 21:02

JBH wrote:

> ""Han må stå til en reprimande, og for os er det vigtigt, "AT HAN
> KOMMER TIL AT STÅ ANSIGT TIL ANSIGT MED FAMILIEN OG BEKLAGER," siger
> Rabih Azad-Ahmad."

Ja, den del kan vi godt blive enige om er åndssvag.

Han skal ikke stå ret overfor familien. Tåbeligt.

--
/ Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-09 17:06

> Ja, den del kan vi godt blive enige om er åndssvag.
>
> Han skal ikke stå ret overfor familien. Tåbeligt.

Hans handling er mindst lige så tåbelig. Det er den rene racisme, uanset
hvad man ellers mener om påklædningen af kvinden. Han skal bare passe
sin kørsel - så er den ikke længere. Hvis han er i tvivl, kalder han
simpelthen op til sin overordnede og får instrukser her.

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-09 18:09

On Thu, 2 Apr 2009 18:06:17 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Hans handling er mindst lige så tåbelig. Det er den rene racisme, uanset
> hvad man ellers mener om påklædningen af kvinden.

Vrøvl. Det har INTET med racisme at gøre.

>Han skal bare passe
> sin kørsel - så er den ikke længere.

Hvilket var PRÆCIS hvad han gjorde. Han afviste en passager der ikke havde
gyldig billet.

>Hvis han er i tvivl, kalder han
> simpelthen op til sin overordnede og får instrukser her.

Ikke nødvendigt, da reglerne siger at alle skal vise at de rent faktisk er
den person som er afbilledet på månedskortet, hvilket denne kvinde IKKE
ville.

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-09 21:06

On Tue, 31 Mar 2009 21:53:30 +0200, JBH wrote:

> [...]
> AT STÅ ANSIGT TIL ANSIGT MED FAMILIEN OG BEKLAGER," siger Rabih Azad-Ahmad."

Det må da nærmere være ansigt til villatelt.

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-09 21:03

On Tue, 31 Mar 2009 21:03:03 +0200, JBH wrote:

> [...]
> at stå ansigt til ansigt med familien og beklager," siger Rabih Azad-Ahmad."

citat. ""Det er dejligt at se, at flere passagerer blandede sig og gav
udtryk for, at det var uacceptabelt at forskelsbehandle folk på grund af
deres tro."

Det er da noget sludder. Buschaufføren afviste hende IKKE på grund af
hendes tro. Må en buschauffør heller ikke afvise mig, hvis min tro påbyder
mig at være nøgen.?

Fra : JBH

Dato : 31-03-09 21:44

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:qe6wc36mux10.nenyr4bp64j6$.dlg@40tude.net...

> [...]
>
> Det er da noget sludder. Buschaufføren afviste hende IKKE på grund af
> hendes tro. Må en buschauffør heller ikke afvise mig, hvis min tro påbyder

Jo. for så er det en anden lov du bryder.

Men hvad gør sådan en "hættemåge" når hun skal i banken, eller betale på en
bensinstation. Sådanne steder har somregel "maskeringsforbud" (= styrthjelm
med en rød streg over) ?

mvh
JBH

Fra : Snuden

Dato : 01-04-09 16:13

On Tue, 31 Mar 2009 22:43:53 +0200, "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
>meddelelse news:qe6wc36mux10.nenyr4bp64j6$.dlg@40tude.net...

>Jo. for så er det en anden lov du bryder.

Så vidt jeg husker er det *suverænt* chaufførens afgørelse om han vil
have en given passager med - uanset om vedkommende har gyldig
rejsehjemmel, er klædt i burka, nøgen, rullet i tjære og fjer eller er
ulasteligt klædt. Chaufføren behøver mig bekendt ikke engang begrunde
afvisningen.
--
Snuden

Fra : Joakim

Dato : 01-04-09 18:54

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> rejsehjemmel, er klædt i burka, nøgen, rullet i tjære og fjer eller er
> ulasteligt klædt. Chaufføren behøver mig bekendt ikke engang begrunde

Selvfølgelig skal chaufføren kunne begrunde en afvisning. Tror du det er
hans egen private bus, han kører rundt i?