Lars Løkke argument
Fra : ___P.Sir

Dato : 30-03-09 10:44

Jeg får smidt i hovedet, at Lars Løkke har foreslået reduktion af
tjenestemandspensionen på 22 %...??!
Jeg går ud fra, at det har været under visse betingelser og ikke bare groft
skåret. Men husker aldrig at have set noget om dette, så jeg kan ikke rigtig
argumentere imod det.
Hvad er sandheden om dette forslag?
Preben

Fra : mr

Dato : 30-03-09 18:46

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg går ud fra, at det har været under visse betingelser og ikke bare
> groft skåret. Men husker aldrig at have set noget om dette, så jeg kan

aner ikke noget om det, men det er yderst fornuftigt!

Fra : ASKF

Dato : 30-03-09 20:07

mr ytrede sig i <49d10543$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med
dette:

>"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse
>>
>aner ikke noget om det, men det er yderst fornuftigt!

Hvad er det fornuftige i det?

Tjenestemandspensionen er på 1000kr/måned før skat og de fleste
tjenestemænd har selv indbetalt til den.

Som tjenestemand (landpostbud) indbetalte min far 10% af sin løn til
tjenestemandspensionsordningen og det har ikke været ham tilladt af få
den flyttet til et privat pensionsselskab, eller at få den konverteret
til en kapitalpension.

Det eneste problem med tjenestemandspensionen er at amterne ikke
hensatte pengene, så da kommunerne overtog tjenestemændene og
pensionsforpligtelserne, overtog de en større kommende gældspost.

I den forbindelse lovede Lars Løkke at holde kommunerne skadesfri, ved
at staten dækker tjenestemandspensionen for de tidligere amtslige
tjenestemænd. Det lyder derfor lidt mærkeligt at han skulle have
foreslået at sænke pensionsudbetalingerne.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : mr

Dato : 31-03-09 06:45

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er det fornuftige i det?
>
> Tjenestemandspensionen er på 1000kr/måned før skat og de fleste
> tjenestemænd har selv indbetalt til den.

Det er ikke rigtigt. 1.000 kr/måned er der ikke mange der nøjes med. Typisk
er den på 3-4.000 kr.

> [...]
> hensatte pengene, så da kommunerne overtog tjenestemændene og
> pensionsforpligtelserne, overtog de en større kommende gældspost.

Hele tjenestemandssystemet er et typisk socialdemokratisk levn, som binder
fremtidige generationer.
> [...]
> tjenestemænd. Det lyder derfor lidt mærkeligt at han skulle have
> foreslået at sænke pensionsudbetalingerne.
Ja det lyder mærkeligt. Og kilden er nok kun en socialdemokratisk
forberedelse til den tilsvining vi kommer til at se når Løkke bliver
statsminister.

Fra : ASKF

Dato : 31-03-09 07:04

mr ytrede sig i <49d1adca$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med
dette:

> [...]
>er den på 3-4.000 kr.

>Hele tjenestemandssystemet er et typisk socialdemokratisk levn, som binder

Det er absolut ikke et socialdemokratisk levn, da tjenestemænd ikke har
strejkeret. Vi kan dog godt blive enige om at alt for mange grupper er
blevet inkluderet i tjenestemandsordningen, men det er sket under både
socialdemokratiske og borgerlige regeringer.

>Ja det lyder mærkeligt. Og kilden er nok kun en socialdemokratisk
>forberedelse til den tilsvining vi kommer til at se når Løkke bliver
>statsminister.

Jeg har søgt lidt efter det på nettet og har ikke fundet det nævnt nogen
steder. Så jeg tror ikke der er nogen troværdig kilde til det.

Fra : Vidal

Dato : 15-05-09 14:10

mr skrev:

> Hele tjenestemandssystemet er et typisk socialdemokratisk levn, som binder
> fremtidige generationer.

Tjenestemandssystemet har eksisteret siden 1919,
hvor det afløste et lignende system.

Socialdemokratiet sad som bekendt ikke på magten
dengang. Det kom til magten første gang i 1924.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Aage Andersen

Dato : 30-03-09 19:12

"___P.Sir"
> [...]
> Jeg går ud fra, at det har været under visse betingelser og ikke bare
> groft skåret. Men husker aldrig at have set noget om dette, så jeg kan

Det skulle sikkert ikke gælde ministerpensionen.

Aage

Fra : Vidal

Dato : 30-03-09 19:58

___P.Sir skrev:
> [...]
> skåret. Men husker aldrig at have set noget om dette, så jeg kan ikke rigtig

Har du nogen ide om, hvor det kommer fra?

Hvis rygtet er sandt, kan Løkke nok ikke forvente
megen støtte fra sine embedsmænd.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : ___P.Sir

Dato : 30-03-09 21:07

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Har du nogen ide om, hvor det kommer fra?

Nej, jeg har ingen ide om hvor det kommer fra - eller om det måske er en
misforståelse. Min gamle socialdemokratiske far stikker det bare i hovedet
på mig, og derfor søger jeg at finde ud af, om det er korrekt eller ej -
eller om det var under visse betingelser, f.eks. egenpension derudover el
lign. Men det er måske bare en total and.

Fra : Vidal

Dato : 30-03-09 22:19

___P.Sir skrev:

> [...]
> eller om det var under visse betingelser, f.eks. egenpension derudover el
> lign. Men det er måske bare en total and.

Det ville ellers være en forrygende start på
en statsministerkarriere.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : ASKF

Dato : 31-03-09 07:06

___P.Sir ytrede sig i <00012249$0$2557$c3e8da3@news.astraweb.com> med
dette:

> [...]
>eller om det var under visse betingelser, f.eks. egenpension derudover el
>lign. Men det er måske bare en total and.

Jeg tror det er selvopfundet af din far, for jeg har intet kunnet finde
om det, og det var ellers noget som nok kunne skabe nogle artikler i
dagbladene.