FN har talt: Religionskritik forbudt
Fra : Kert Rats

Dato : 28-03-09 20:03

Nu bliver det forbudt at kritisere Allah. Vil vi nu også i Vesten snart se
afstraffelse for at kritisere ideologien islam?

FN vedtog i går at forbyde kritik af religioner. De Vestlige lande stemte
imod, men blev alligevel underkendt.

Læs mere på
http://www.siad.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=450:fn-har-talt-religionskritik-forbudt&catid=39:historie

Jeg har ikke set denne nyhed omtalt i andre medier - har I?

Venligst

Kert Rats

Fra : ASKF

Dato : 28-03-09 21:32

Kert Rats ytrede sig i <gqls84$2rlc$1@newsbin.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>

>Jeg har ikke set denne nyhed omtalt i andre medier - har I?

Den har både været bragt i andre medier og diskuteret her i gruppen.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Kert Rats

Dato : 28-03-09 23:36

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> Kert Rats ytrede sig i <gqls84$2rlc$1@newsbin.cybercity.dk> med dette:

> Den har både været bragt i andre medier og diskuteret her i gruppen.

Jeg fandt den tidligere tråd. Så glem blot denne.

Beklager dobbeltpostningen.

Venligst

Kert Rats

Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 28-03-09 23:31

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote in message
> Nu bliver det forbudt at kritisere Allah. Vil vi nu også i Vesten snart se
> afstraffelse for at kritisere ideologien islam?

Det er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget.

Nu bliver det jo også forbudt at kritisere korstogene.

Det er jo en positiv ting.

Fra : vvv

Dato : 29-03-09 10:13

"N E i L -+- D A N E L A W" <æ@ø.å> skrev i meddelelsen
> "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote in message
>
> Det er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget.
>
> Nu bliver det jo også forbudt at kritisere korstogene.
>
> Det er jo en positiv ting.

Hvad er det positive ved det?

vv

Fra : Isachsen

Dato : 29-03-09 19:26

vvv wrote:
> "N E i L -+- D A N E L A W" <æ@ø.å> skrev i meddelelsen

> Hvad er det positive ved det?
>
> vv

Hva med de moderne "profane religioner", ideologierne - kan man fortsatt
kritisere dem?

Isachsen

Fra : Kert Rats

Dato : 29-03-09 21:06

"Isachsen" <tavekkorigi@setoinett> skrev i en meddelelse

> Hva med de moderne "profane religioner", ideologierne - kan man fortsatt
> kritisere dem?

Godt spørgsmål! Ikke, at jeg har et svar, desværre.

Et spørgsmål - en FN-resolution, hvor bindende er den for et medlemsland?

Venligst

Kert Rats

Fra : ASKF

Dato : 30-03-09 06:31

Kert Rats ytrede sig i <gqokbu$pos$1@newsbin.cybercity.dk> med dette:

>"Isachsen" <tavekkorigi@setoinett> skrev i en meddelelse

>Godt spørgsmål! Ikke, at jeg har et svar, desværre.
>
>Et spørgsmål - en FN-resolution, hvor bindende er den for et medlemsland?

Der er her tale om en *ikke bindende* resolution da den ikke er vedtaget
af sikkerhedsrådet med henvisning til kapitel 7 i FN fundatsen.

Se hhv. <http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_resolution> og
<http://en.wikipedia.org/wiki/Chapter_VII_of_the_United_Nations_Charter>

Fra : P.N

Dato : 30-03-09 13:38

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> imod, men blev alligevel underkendt.
>
> Jeg har ikke set denne nyhed omtalt i andre medier - har I?

Er det ikke mere korrekt at sige at "religions tilsvining" er blevet
forbudt, en saglig kritik skader ingen. BTW er det ikke en ekstrem racistisk
side du har det info fra?. Kunne det tænkes at nyheden er blevet farvet rent
politisk.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 14:11

On Mon, 30 Mar 2009 14:37:58 +0200, P.N wrote:

> Er det ikke mere korrekt at sige at "religions tilsvining" er blevet
> forbudt, en saglig kritik skader ingen.

For religiøse tosser er INGEN kritik saglig. Se bare hvor de råbte og skreg
af Muhammed-tegningerne.

>BTW er det ikke en ekstrem racistisk
> side du har det info fra?.

Så skulle budbringeren lige skydes.

>Kunne det tænkes at nyheden er blevet farvet rent
> politisk.

Har et FN-organ vedtaget at forbyde kritik af religioner. Ja eller Nej. ?

Fra : @ '

Dato : 30-03-09 14:33

On Mon, 30 Mar 2009 14:37:58 +0200, "P.N" <pn@tmail.dk> wrote:

> [...]
>side du har det info fra?. Kunne det tænkes at nyheden er blevet farvet rent

det mest interessante bliver nu om de muhamedanske forslagsstillere
selv vil leve op til ordene i eget forslag

og afholder sig fra at kritisere andre religioner

hvis ikke er de jo blot en stor bande hyklere

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kert Rats

Dato : 30-03-09 20:06

" @ '" <12@invvalid.invalid> skrev i en meddelelse

> det mest interessante bliver nu om de muhamedanske forslagsstillere
> selv vil leve op til ordene i eget forslag
>
> og afholder sig fra at kritisere andre religioner
>
> hvis ikke er de jo blot en stor bande hyklere

Islamister er racister om en hals, og de udtrykker i den grad
religionskritik. Og så det er jo lidt komisk, at netop islam-troende lande
har fået vedtaget en resolution om religionskritik. Om de kan overholde
deres egen resolution? Næppe, og lur mig, om ikke de lammedikkende
vesterlande vil krybe og bukke for ikke at støde de løgnagtige vendekåber.

I øvrigt, SIAD er på ingen måde racistisk, hvilket jo står klart for enhver.

Venligst

Kert Rats

Fra : vvv

Dato : 30-03-09 20:33

"P.N" <pn@tmail.dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke mere korrekt at sige at "religions tilsvining" er blevet
> forbudt,

Nej, og selvom det var, er det heller ikke i orden, det skal da stå mig frit
for at tilsvine en hver religion når som helst.

> en saglig kritik skader ingen.
Nej, men er du troende nok er kritikken ikke saglig, så er det tilsvining af
den sande lære!

>BTW er det ikke en ekstrem racistisk side du har det info fra?. Kunne det
>tænkes at nyheden er blevet farvet rent politisk.

Næppe, det har været på enhver nyhedshjemmeside. KR er bare lidt sent ude,
og ser det ret sent. Skræmmende han læser noget på SAID og skriver "jeg har
ikke set det andre steder" enten er han både blind og døv, eller også ser
han slet ikke andre steder - ved ikke hvad der er værst.

vv