WOL - "Wake On Lan"
Fra : Dennis Bak Andersen

Dato : 30-07-01 18:54

Har to maskiner begge med pci-netkort med wake on lan.. yes yes.. kablerne
er ført fra netkort til motherboard og Bios er indstillet til at starte
maskinen ved WOL... Men ehh... Hvordan tænder man så maskinen over
netværket?? Syntes ikke at kunne ha' fundet en dart å a internet.... Hvordan
hulen gør jeg... Meget gerne både fra linux og windows...

Help pleaze ;)

Mvh. Dennis Bak Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-07-01 19:14

"Dennis Bak Andersen" <buhhko@hund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er ført fra netkort til motherboard og Bios er indstillet til at starte
> maskinen ved WOL... Men ehh... Hvordan tænder man så maskinen over

Søg efter et program til at sende en "magic packet"

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Steen Suder

Dato : 30-07-01 19:30

Dennis Bak Andersen wrote:

> [...]
> netværket?? Syntes ikke at kunne ha' fundet en dart å a internet.... Hvordan
> hulen gør jeg... Meget gerne både fra linux og windows...

Til Linux (og Windows med PERL tror jeg):
http://freshmeat.net/projects/wakeonlan/

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 30-07-01 19:35

Hej Dennis

> [...]
> er ført fra netkort til motherboard og Bios er indstillet til at starte
> maskinen ved WOL... Men ehh... Hvordan tænder man så maskinen over

Prøv om du kan bruge dette:
<http://www.amd.com/products/npd/overview/20212.html>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: