Jøders ret til hele Palæstina.
Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-09 12:47

Jøders ret til hele Palæstina.
Søren Espersens kronik (JP13,3 ) beviser, at jøder har tungtvejende,
legitime grunde til at kræve særlige borgerrettigheder i området omkring
Jerusalem og muslimvold gør det i stigende grad nødvendigt at
nedprioritere de rettigheder som muslimerne måtte have.haft eller har.
Det er en misforståelse at Romerkejserens afstraffelse at besatte jøder
betød, at ALLE blev "spredt blandt folkeslagene" som diasporakøbmænd og
flygtninge i Europa.
Mange blev boende i regionen, og muslimers grove erobring i århundredet
efter profeten har ikke mindsket jøders ret til landet. Den store vækst i
jødeantal startede ca 1850 da Moses Montefiore og andre rige, britiske
jøder købte land og byggede huse, så det blev overkommeligt fra jødiske
pogromflygtninge fra ØstEuropa m.m. at gøre "jødernes gamle land"
frugtbart og leve af landbrug.
Muslimer i regionen blev misundelige, for de evnede ikke et sådant
wirtshaftswunder og de så sig som overklasse jvf koranen, og de
myrdede mange jøder, så de resterende bevæbnede sig og startede
mod-terror. Øje for øje er også islamisk ide om den stærkestes ret, så
det virkede.
Den næste store investor i land og jobskabelse for jøder var den britiske
baron Rotschild og han havde forbindelser til udenrigsministerielt ansatte
jøder i USA . Første Verdenskrig betød, at London behøvede penge, våben
og militærhjælp fra USA og USA var glad for, at den britiske officer
T.Lawrence under den ægyptisk baserede general Allenby fik hjulpet
arabere til oprør mod Tyrkiet, der havde alllieret sig med Tyskland.
Nu var der basis for en aftale om USA-krigsindsats og større lån til
britiske våbenindkøb og den britiske regering underskrev "Balfour-erklæringen"
om, at jøder skulle gives hjemland i Palæstina - med hensyntagen til
områdets muslimer.
Muslimerne havde tyrkisk styre, der tabte krigen, så de mistede al ret
til land. Men briterne ville gerne være gentlemen og holde sig gode
venner med områdets muslimer, så de valgte at bestyre et mandatområde, der
siden deltes mellem dem og jøderne, - hvoraf mange dog havde købt jord i
Jordan og mistede det.
Igen og igen startede muslimerne krig, som vi netop har set det i Gaza.
Igen og igen vandt de teknologisk overlegne jøder og en vunden krig
giver ret til landvindinger.
Stormagtspolitik er problemet - USA har overtaget UKs del og hersk
politik og holder jøderne nede.

Det er der måske en vis kløgt i , for da briterne kuede jøderne ,
betød det at Rusland blev jødernes ven, så Staten Israel kunne oprettes i
1948.
De olie- og folke-rige lande i regionen har holdt med deres trosfæller i
deres hellig krige mod jøderne og må nu påtage sig at give dem land i
eget område, der i høj grad er ørken, som ved kunstvanding kan gøres
frugtbart, hvis muslimerne gider bruge den teknik, de har lært af
jødiske naboer
Der har aldrig eksisteret en palæstinensisk stat i området nær Israel,
så Søren Espersen har ret i at muslimerne har ikke noget at komme
efter.
Hans bog "Israels selvstændighedskrig" anbefales.
I filmen "Lawrence of Arabia" ser man, at araberne med britisk
våbenhjælp erobrer Damaskus fra tyrkerne, men ikke evner at få vand og
elektricitet til at virke i en 1918-storby, så briterne må overtage
byen. Omvendt gav den meget arabervenlige Lawrence nogle løfter på sit
lands vegne, som ikke kunne holdes. Man må i disse spegede konflikter
ofte opgive moral og se frem og vedr fortiden sige "magt er ret".

Fra : mr

Dato : 28-03-09 18:07

> [...]
> sit lands vegne, som ikke kunne holdes. Man må i disse spegede
> konflikter ofte opgive moral og se frem og vedr fortiden sige "magt

og pludselig blev du projøde.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-09 18:32

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> og pludselig blev du projøde.
Ingenhar i noget indlæg kunne påvise anti-semitisme

Men Ingeniøren optog min Einstein og NEwton kritik i forgårs, for den er
uimodsigelig og saglig

Fra : mr

Dato : 28-03-09 18:57

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Ingenhar i noget indlæg kunne påvise anti-semitisme
>
> Men Ingeniøren optog min Einstein og NEwton kritik i forgårs, for den
> er uimodsigelig og saglig
du mener det sludder du har skrevet på deres debatforum?
Aller kan få deres sludder ind der. Det har intet med "optagelse" at gøre

Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-09 18:36

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> og pludselig blev du projøde.
At du har hallucineret at jeg skulle være anti-jøde
fordi du læser mine indlæg som fanden læser biblen
HAR JEG SKYLD I DET`?

Fra : mr

Dato : 28-03-09 18:52

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> At du har hallucineret at jeg skulle være anti-jøde
> fordi du læser mine indlæg som fanden læser biblen
> HAR JEG SKYLD I DET`?
er du sur?

Fra : mr

Dato : 28-03-09 21:56

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> At du har hallucineret at jeg skulle være anti-jøde
> fordi du læser mine indlæg som fanden læser biblen
> HAR JEG SKYLD I DET`?
du skrev ikke det her:
a.. Kun en million jøder KZ-dræbtes og næppe ved gas.
b.. De pustede til Versaillesfredens hævnondskab.
c.. De spinder altid magt på andres uenighed og ser derfor gerne et
multietnisk Europa.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-03-09 02:05

> [...]
> b.. De pustede til Versaillesfredens hævnondskab.
> c.. De spinder altid magt på andres uenighed og ser derfor gerne et

Der er ikke antisemitisme i de 3synspunkter som du forkorter
At nogle jøder har særlig medskyhld i Versailesfreden betyder ikke at jeg
ser ned på alle jøder
At holocaust overdries er ikke en kritik af jøder generelt
At Pundik-Melcior-Rothstein-Jerichov typerne i danske medier har"aktier
i godhedsindustrien" er naturligvis hellerikke en generel jødekritik.

Du kan ikke påpege fejl i min trådstart?
Jeg er på linie med Søren Espersen der er gift med en jøde
Jeg har skrevet min trådstart udfra hans fine ny bog og ingen kan
modsigee?
Hans fortætning af bogen er kronik i JP 13.3 og kan findes på nettet -
men læs min trådstart og indse at logikken er klar

Kritik af jøder og "jødemafia" /jødiske og zionistiske opinionsdannere
ER IKKE EN SORTHVID SAG

Fra : mr

Dato : 29-03-09 07:12

> [...]
> nettet - men læs min trådstart og indse at logikken er klar
>
> Kritik af jøder og "jødemafia" /jødiske og zionistiske opinionsdannere
vel er det jødehad det du skriver. Du prøver du at komme udenom ved at ændre
fokus. Helt som normalt og helt ventet.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 31-03-09 04:53

> [...]
> b.. De pustede til Versaillesfredens hævnondskab.
> c.. De spinder altid magt på andres uenighed og ser derfor gerne et

At anse jøder som en magt ud over staten er vel ikke i sig selv
anti-jødisk.
At anse jøder som en klog gruppe der pragmatisk udnytter svage systemers
kummerlige og patetiske forsøg på at gribe den absolutte magt er vel kun
en ros til jøderne.

Alt i alt har jeg en fornemmelse af at Bo sigter mod en toppost i Jerusalem!

- cep