Barn risikerer 17 års fængsel for børnepor~
Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-09 06:24

Under en surfing støder jeg på følgende:

<http://www.bt.dk/article/20090327/krimi/90327007/>

En 14-årig pige er sigtet for at have anbragt børneporno på MySpace, og
risikerer nu op til 17 års fængsel.

Hun havde nemlig lagt nøgenbilleder af sig selv på det sociale netværk,
så hendes kæreste kunne se det.

Vi taler naturligvis om USA ... New Jersey, som vist ellers skulle være
en af de mere rationelle stater ...

Hun er foreløbig ikke fængslet og er stadig i moderens varetægt. Tænk
hvis hun havde været en dreng ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : JBH

Dato : 28-03-09 08:44

> [...]
> så hendes kæreste kunne se det.
>
> Vi taler naturligvis om USA ... New Jersey, som vist ellers skulle være

Ja, tænk hvis det havde været i et islamisk land hun havde opført sig
utugtigt.

http://www.berlingske.dk/article/20081101/verden/811010307/

/JBH

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 10:42

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> være
> en af de mere rationelle stater ...
>
> Hun er foreløbig ikke fængslet og er stadig i moderens varetægt. Tænk

kan kun bekræfte at USA er et primitivt u-land når der er tale om
retspolitik: børn står til dødsstraf - de dømmes som 11-årige og
henrettes på deres 18-årige fødselsdag, lange fængselsdomme for tyveri
og livstid for tyveri af et stykke tyggegummi - at TL ikke kan se det,
undrer ingen.

Fra : Malene P

Dato : 28-03-09 10:46

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> [...]
> henrettes på deres 18-årige fødselsdag, lange fængselsdomme for tyveri
> og livstid for tyveri af et stykke tyggegummi - at TL ikke kan se det,

Hvem er dømt livstid for tyveri af et stykke tyggegummi?

Malene P

Fra : JBH

Dato : 28-03-09 11:01

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse

> Hvem er dømt livstid for tyveri af et stykke tyggegummi?

Nu var det vist et stykke pizza, men Wilmandens demens har nok spillet ham
et puds, samtidig med at han ikke har fattet ide'en i "tree strikes and
you're out"
Bær over den gamle Gulag tosse, han er tilhænger af et regime hvor man, ud
over at beordre grænsevagter til det, også satte automatiske anordninger,
til at dræbe grænseoverløbere.

mvh
JBH

Fra : Malene P

Dato : 28-03-09 11:27

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> over at beordre grænsevagter til det, også satte automatiske anordninger,

))))

Malene P

Fra : P.N

Dato : 28-03-09 14:20

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> mvh
> JBH

Jeg mener at have hørt om en butikstyv der fik "three strikes= Life
imprisonment" dvs livstiddom for 3 butikstyverier.
Jeg har netop læst på text tv at et privat fængsel har bestukket en dommer
til at idømme unge fængsel, så de ku få flere indsatte i fængslet.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 14:27

On Sat, 28 Mar 2009 14:20:02 +0100, P.N wrote:

> Jeg har netop læst på text tv at et privat fængsel har bestukket en dommer
> til at idømme unge fængsel, så de ku få flere indsatte i fængslet.

Jeg har hørt at din sølvpapirshat er gået i stykker.

Fra : P.N

Dato : 28-03-09 14:53

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:ywkt294peiqp$.11txww61xt4as$.dlg@40tude.net...

> Jeg har hørt at din sølvpapirshat er gået i stykker.

Ja og jeg har hørt at du lider af psykopati i så svær grad at du har svært
ved at styre din opførsel i al almindelighed.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/03/27/175845.htm

<citat>"En dommer i USA er blevet afsløret i at idømme flere hundrede unge
fængsel samtidig med, at han modtog millioner i bestikkelse fra de private
fængsler. Højesteret i Pennsylvania omgjorde i går dommene i de pågældende
sager. Dommeren og en kollega skal have modtaget 2,6 mio. dollar (14,6 mio.
kr.) i betaling fra private fængsler, som han sikrede indtægter. Det var
her, at de unge endte som indsatte. Risikerer syv års fængsel Dommeren havde
held til at dømme de unge til fængsel, fordi han afskar dem fra at få
juridisk bistand fra en forsvarer under retssagerne."
<citat slut>

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 15:13

On Sat, 28 Mar 2009 14:53:01 +0100, P.N wrote:

> [...]
> held til at dømme de unge til fængsel, fordi han afskar dem fra at få
> juridisk bistand fra en forsvarer under retssagerne."

De korrupte er blevet afsløret og ryger i spjældet selv, samt de
"uskyldigt" dømte bliser sat fri. Problem solved.

Fra : Lars

Dato : 29-03-09 06:25

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:uakubw5zxe89.awylo97qhc59.dlg@40tude.net...

> De korrupte er blevet afsløret og ryger i spjældet selv, samt de
> "uskyldigt" dømte bliser sat fri. Problem solved.

Jeg er ikke så sikker på at folk der har siddet i fængsel uretmæssigt synes
alt er fryd og gammen med et snuptag...

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-09 08:47

On Sun, 29 Mar 2009 07:25:22 +0200, Lars wrote:

> Jeg er ikke så sikker på at folk der har siddet i fængsel uretmæssigt synes
> alt er fryd og gammen med et snuptag...

Selvfølgelig er alt ikke fryd og gammen, men problemet er da løst.
Mon ikke de uretmæssigt fængslede får en stor erstatning.? Det er jo
immervæk i USA, hvor folk får erstatning for at "brænde" sig på den varme
kaffe de selv har bestilt.

Fra : Lars

Dato : 29-03-09 09:58

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:1y0036pcixvsb.hl5p4rijbjoi$.dlg@40tude.net...

> [...]
> Mon ikke de uretmæssigt fængslede får en stor erstatning.? Det er jo
> immervæk i USA, hvor folk får erstatning for at "brænde" sig på den varme

Mjoeh - netop _fordi_ det er derovre, er jeg ikke så sikker på de får noget
som helst.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-09 10:29

On Sun, 29 Mar 2009 10:57:45 +0200, Lars wrote:

> Mjoeh - netop _fordi_ det er derovre, er jeg ikke så sikker på de får noget
> som helst.

Ulovligt frataget sine rettigheder, plejer da vist at give en "pæn"
erstatning derovre.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 11:56

Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid wrote:

> Ulovligt frataget sine rettigheder, plejer da vist at give en "pæn"
> erstatning derovre.

Jeg husker en der fik en kæmpeerstatning fordi han blev fyret for altid at
komme for sent.

Hans sagfører viste at manden led af et "komme-for-sent syndrom" og derfor
var handicappet, og derfor ikke måtte fyres for at komme for sent altid.

Selvfølgelig får man erstatning for at være blevet sat i spjældet
uretmæssigt, - andet ville da også være helt vildt.

Fra : Lars

Dato : 30-03-09 21:04

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:11x2c1256u79u$.hsjqpl7orcl1$.dlg@40tude.net...

> Ulovligt frataget sine rettigheder, plejer da vist at give en "pæn"
> erstatning derovre.

Hehe - jamen det gør det da nok. Min generelle mistillid til Amerikanerne
skinner nok lidt igennem :)

/Lars

Fra : H. Jensen

Dato : 30-03-09 13:09

> [...]
>
> De korrupte er blevet afsløret og ryger i spjældet selv, samt de
> "uskyldigt" dømte bliser sat fri. Problem solved.

Nej, sagen er ikke sluttet fordi at overskriften underdriver.

For det første er flere blevet sigtet efterfølgende. Nu taler vi om de små
fisk som har rettet nogle papire under pres fra dommerne og de får markant
længere straffe end dommerne.

På BT's debat forum skrev en Dansk-Amerikaner som har læst artiklerne:
http://debat.bt.dk/index.php?id=1&view=single_thread&cat_uid=10&conf_uid=50&thread_uid=18170&page=2

--Citat start--
OK - så lad mig, da jeg læser US aviser hver dag:

Det startede for et år siden med sagen omkring 14-årige Elisabeth Habel. Hun
havde kastet en sten efter en nabo og blev idømt 12 måneders prøvetid. I
løbet af dette år skulle hun være hjemme inden kl. 18.00 - selv ved
familiefester og blev udsat for alkohol/narko test hver 14'ende dag selv om
der ikke var en historie om noget af det. Det blev for meget og hun mødte
nogle drenge som drak hende fuld og voldtog hende. Hun blev arresteret for
at have drukket og voldtægtsagen blev henlagt til hun havde afsonet færdig,
da det var hende som havde det primære problem (link).

Sagen skabte noget debat sat igang af hendes far og de federale myndigheder
begyndte at spørge rundt omkring. En ansat - Jill Moran - fik kolde fødder
og indrømmede at hun havde "justeret" visse dokumenter for at få de unge til
at se slemmere ud. Så rullede sagen og to dommere - Mark Ciavarella og
Michael Conahan - blev anklaget. De får 7 års fængsel og går rundt på fri
fod.

Men de var naturligvis ikke alene. De fængsler, der som private
institutioner for unge i Danmark, lever af at drive døgntilbud var jo dem,
som betalte disse beløb.

Vi kan jo kun spørge os selv, hvordan at en tilfældig
sagsbehandler/lokalpolitiker i Danmark finder frem til det "rette"
døgntilbud. Der er jo flere hundrede som alle tager 50.000-250.000 kr. pr.
unge pr. måned. Jeg siger ikke at der foregår korruption, men der er en
ugennemsigtighed og i Århus kender politikerne f.eks. ikke Tvind (link).

Efter dommerne er man begyndt at gå efter de små i systemet som ikke har
fået penge, men som har rettet sig efter dommerne af frygt for at miste
deres job. Court Administrator William Sharkey står til 10 års fængsel.
Sandy Brulo står til 20 års fængsel.

Ligesom Plejebo sagen som startede med krav om livsvarigt fængsel til en
ansat, så ender sagerne som regel på et lavere niveau, hvis den anklagede er
højtuddannede. I Plejebo sagen fik en læge en bøde efter 23 mistænkelige
dødsfald. Derfor er det ikke mærkeligt at en menig ansat får 20 års fængsel
og dommerne kun 7 selvom de tjente pengene.

Der er flere ansatte under afhøring lige nu og man er slet ikke gået efter
ejerne af de private institutioner.
---Citat slut---

Så det er ikke bare et par korrupte dommere. Det er hele systemet som er
sygt.

H. Jensen
http://www.blog.dk/HjemvendteJensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-09 17:54

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> [...]
> henrettes på deres 18-årige fødselsdag, lange fængselsdomme for tyveri
> og livstid for tyveri af et stykke tyggegummi - at TL ikke kan se det,

Nu er der ingen grund til at overdrive. Lavalderen for at kunne
henrettes er i dag på 16, og de mest tilbagestående sydstater havde før
Clintons ændring en lavalder på 12 for dødsstraf.

I 50ernes henrettedes en 14-årig dreng i Sydstaterne i den elektriske
stol. De var endda nødt til at bygge en ny stol, da han var for lille
til at kunne sidde i den ;-(.

Og tyggegummi? Du må tænke på »three times and you're out« - den er
naturligvis rigtigt langt ude.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : JBH

Dato : 28-03-09 18:39

> [...]
>
> I 50ernes henrettedes en 14-årig dreng i Sydstaterne i den elektriske
> stol. De var endda nødt til at bygge en ny stol, da han var for lille

Hvor gammel skal man være for at kunne blive henrettet i det land som på
verdensplan henretter flest ?

(Ps. Det er ikke USA jeg tænker på)

> Og tyggegummi? Du må tænke på »three times and you're out« - den er
> naturligvis rigtigt langt ude.

Nok ikke hvis du spørger ofrene.

/JBH

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-09 19:45

JBH <Skodkontoen@hotmail.com> wrote:

> Hvor gammel skal man være for at kunne blive henrettet i det land som på
> verdensplan henretter flest ?
>
> (Ps. Det er ikke USA jeg tænker på)

I Kina er aldersgrænsen 18 år på gerningstidspunktet for at kunne blive
idømt dødsstraf.

> Nok ikke hvis du spørger ofrene.

Hvilke af dem? For jeg må indrømme at jeg er tilbøjelig til at opfatte
en tyggegummityv som »offer«, hvis han får livsvarigt fængsel for
tyveriet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 29-03-09 03:52

On Sat, 28 Mar 2009 17:54:18 +0100, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Lavalderen for at kunne
>henrettes er i dag på 16

18 på forbrydelsestidspunkt.

Fra : TL

Dato : 29-03-09 03:56

Roper v. Simmons.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-09 11:00

> [...]
> før
> Clintons ændring en lavalder på 12 for dødsstraf.

Og du taler om overdrivelse? Det er måske at overdrive at jeg taler om
henrettelse af børn?

> I 50ernes henrettedes en 14-årig dreng i Sydstaterne i den elektriske
> stol. De var endda nødt til at bygge en ny stol, da han var for lille
> til at kunne sidde i den ;-(.

Uhyggeligt! Og det er det land der vil agere "verdens politibetjent"?

> Og tyggegummi? Du må tænke på »three times and you're out« - den er
> naturligvis rigtigt langt ude.

Ja, den er uhyrlig.

Fra : TL

Dato : 29-03-09 15:29

On Sun, 29 Mar 2009 12:00:15 +0200, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

>Det er måske at overdrive at jeg taler om
>henrettelse af børn?

Ja.

--
Socialism is a philosophy of failure, the creed of
ignorance, and the gospel of envy, its inherent

Fra : #2066

Dato : 29-03-09 18:07

On Sun, 29 Mar 2009 07:29:19 -0700, TL wrote:

> Ja.

Du har vel strengt taget ret - de mindreaarige (22 er blevet doedsdoemt
for forbrydelser de begik da de var under 18 aar, siden doedsstraffens
genindfoerelse i 1976) naaede at blive voksne inden doedsdommen blev
fuldbyrdet.

<http://www.clarkprosecutor.org/html/death/usexecute.htm>

Fra : TL

Dato : 30-03-09 00:06

On Sun, 29 Mar 2009 13:07:13 -0400, in dk.politik #2066
<neslein@hotmail.com> wrote:

> [...]
>for forbrydelser de begik da de var under 18 aar, siden doedsstraffens
>genindfoerelse i 1976) naaede at blive voksne inden doedsdommen blev

Strengt taget har jeg ret fordi Supreme Court har sat en stopper for
dødsdomme for forbrydelser begået af mindreårige.

Fra : N_B_DK

Dato : 29-03-09 17:56

"Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote in message

> Uhyggeligt! Og det er det land der vil agere "verdens politibetjent"?

Ja det er ikke som at stene en 13 årig pige, der var blevet voldtaget,
men tager du afstand fra det? næ, sådan er loven jo, hykler er hvad du
er.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : H. Jensen

Dato : 30-03-09 12:05

> [...]
>
> I 50ernes henrettedes en 14-årig dreng i Sydstaterne i den elektriske
> stol. De var endda nødt til at bygge en ny stol, da han var for lille

Du tager fejl. Det var i 1944 at man henrettede 14 årige George Stinney.
Efter kun 4 minutter var han ristet:
http://en.wikipedia.org/wiki/George_Stinney

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-09 08:11

H. Jensen <meditationinlet@yahoo.co.uk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Du tager fejl. Det var i 1944 at man henrettede 14 årige George Stinney.
> Efter kun 4 minutter var han ristet:
> http://en.wikipedia.org/wiki/George_Stinney

OK, det er mindst 20 år siden jeg læste den bog, hvor han blev omtalt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : H. Jensen

Dato : 31-03-09 11:13

> OK, det er mindst 20 år siden jeg læste den bog, hvor han blev omtalt.

Fair nok. Her er et link til en ung mand på 17 som kom i stolen to gange i
den lille idyliske by St. Martinville, som selv den dag i dag gemmer på sine
grumme hemmeligheder, men det er en anden historie.

http://www.williefrancis.com

Fra : TL

Dato : 29-03-09 03:51

On Sat, 28 Mar 2009 10:42:15 +0100, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:

>børn står til dødsstraf - de dømmes som 11-årige og
>henrettes på deres 18-årige fødselsdag,

Siden 2005 kan en stat ikke idømme dødsstraf for en forbrydelse, der
er begået før forbryderen var 18.

--
The end of law is not to abolish or restrain,
but to preserve and enlarge freedom.

Fra : H. Jensen

Dato : 30-03-09 12:40

> [...]
> henrettes på deres 18-årige fødselsdag, lange fængselsdomme for tyveri
> og livstid for tyveri af et stykke tyggegummi - at TL ikke kan se det,

Du tager fejl, men afgørelsen er til din undskyldning også af nyere dato.
Man kan kun bruge den barbariske dødsstraf for forbrydelser begået efter at
man er fyldt 18 år.
http://en.wikipedia.org/wiki/Roper_v._Simmons

Iøvrigt er selv ofrene begyndt at være fortaler for ikke at bruge dødsstraf.
De vil videre med deres liv istedet for at skulle vente 15 år på en
fuldbyrdelse. Læs denne historie om et kristent menneske og hans evne til at
tilgive
http://www.dallasnews.com/sharedcontent/dws/news/texassouthwest/stories/031009dnmetcaffey.3ecf976.html

Det er korrekt at 3-strikes lovene har medført bizarre domme og det prøver
man nu at lave om på. California har idag 170.000 i fængsel i bygninger
designet til 83.000. Man skal finde en løsning snarest og staten er faktisk
på grænsen til fallit på bla. på grund af udgifterne til indespærring. I LA
afsoner forbrydere dømt for ikke-voldelige forbrydelser kun 10% af deres
straf, hvilket blev kraftigt debatteret da Paris Hilton fik negativ
særbehandling på grund af hendes status som kendt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Three_strikes_law
http://www.msnbc.msn.com/id/22594497

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-03-09 14:12

> [...]
> henrettes på deres 18-årige fødselsdag, lange fængselsdomme for tyveri
> og livstid for tyveri af et stykke tyggegummi - at TL ikke kan se det,

Og det er lige netop det at en del højrefjolser gerne ser kopieret til
Danmark, stive rigide love som for eksempel Three strikes and You're out
loven. Den kan DF og deres lavtuddannede vælgere ikke hurtig nok få indført
i Danmark, først og fremmest for at ramme indvandrere naturligvis.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 14:41

Kim Larsen wrote:
> [...]
> out loven. Den kan DF og deres lavtuddannede vælgere ikke hurtig nok
> få indført i Danmark, først og fremmest for at ramme indvandrere

Sludder, indvandrere er ikke kriminelle, - det blev slået fast dengang
1983-loven blev vedtaget.

Din racisme er forfærdende.

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-03-09 15:02

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:00168c7e$0$2074$c3e8da3@news.astraweb.com

> Sludder, indvandrere er ikke kriminelle, - det blev slået fast dengang
> 1983-loven blev vedtaget.
>
> Din racisme er forfærdende.

Og DF ønsker ikke at ramme indvandrere ?

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 18:20

Kim Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
> meddelelse news:00168c7e$0$2074$c3e8da3@news.astraweb.com

> Og DF ønsker ikke at ramme indvandrere ?

Jeg kender ikke noget til hvad eller hvem DF vil "ramme", men mon ikke det
er de vanekriminelle?

Men det ER rystende at du hævder, at det især er indvandrere der er
vanekriminelle,- det er jo ren dæmonisering.

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-03-09 19:59

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:0016cc71$0$2136$c3e8da3@news.astraweb.com

> Jeg kender ikke noget til hvad eller hvem DF vil "ramme", men mon
> ikke det er de vanekriminelle?

Men mon ikke det især indvandrerne af de vanekriminelle som DF vil ramme ?

> Men det ER rystende at du hævder, at det især er indvandrere der er
> vanekriminelle,- det er jo ren dæmonisering.

Hævder ??? Jeg kender jo DF´s møgbeskidte tankegang, så mon ikke det er den
jeg refererer til?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 28-03-09 13:08

On 28 Mar., 06:24, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> [...]
> en af de mere rationelle stater ...
>
> Hun er foreløbig ikke fængslet og er stadig i moderens varetægt. Tænk

Ja sådan kan det gå når samfundet er underlagt stive juralove. Man bør
i det mindste sænke den seksuelle lavalder til 13 år.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 30-03-09 20:09

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> writes:

> Men det ER rystende at du hævder, at det især er indvandrere der er
> vanekriminelle,- det er jo ren dæmonisering.

Det var dog en ualmindelig flot stråmand.

Den er frakoblet enhver form for understøttelse, den har koblingen
mellem indvandrere og kriminalitet, og den viser en forståelse for
brugen af ordet dæmonisering. Det giver karakteren 4,8 på stil.

Desværre bliver stilkarakteren trukket ned af en teknisk karakter på
0,0 da præstationen absolut intet har med oplægget at gøre. 0,0
teknisk.

Samlet karakter: 2,4, og det endda kun fordi stildommeren fik en tåre
i øjet over den smægtende violin der kunne høres i baggrunden.

--
/Wegge