Det stinker AFR
Fra : Martin Larsen

Dato : 28-03-09 00:40

Den danske anklagemyndighed rejst til netop Tyrkiet for at indhente
oplysninger om den kurdiske tv-station ROJ TV, der sender fra Danmark.
Tyrkiet mener, at ROJ TV støtter organisationen PKK, som står på flere
terrorlister. Den tyrkiske regering kræver ROJ TV lukket.

Hvis dette er arrangeret af AFR, som led i karriereplanlægning, sætter det
unægteligt denne politiker i et særdeles modbydeligt og skummelt lys

Mvh
Martin

Fra : pm

Dato : 28-03-09 00:43

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis dette er arrangeret af AFR, som led i karriereplanlægning, sætter det
> unægteligt denne politiker i et særdeles modbydeligt og skummelt lys

Helt emig i det udsagn....HVIS..så føj for den
pm

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 01:49

http://zapatopi.net/afdb/

Fra : Malene P

Dato : 28-03-09 05:06

> [...]
>
> Hvis dette er arrangeret af AFR, som led i karriereplanlægning, sætter det
> unægteligt denne politiker i et særdeles modbydeligt og skummelt lys

Mon ikke der vil blive fulgt kraftigt op på den sag?

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-09 09:02

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke der vil blive fulgt kraftigt op på den sag?

Det gør såvel Enhedslistens Per Clausen som Det Radikale Venstre
allerede ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 28-03-09 09:52

> Det gør såvel Enhedslistens Per Clausen som Det Radikale Venstre
> allerede ...

Ja, så lige at Niels Helveg er direkte rystet over det pudsige sammenfald.
Men én ting er at et par anklagere er rejst til Tyrkiet for at undersøge
ROJ. Noget helt andet bliver, hvis en domstol efterfølgende forbyder
radiostationen. Så vil der altid hvile en tung skygge over Fogh og mistanke
om, at han har påvirket domstolens afgørelse for at blive NATO
generalsekretær. Og det slipper han næppe godt fra.

Malene P

Fra : Steen Johansen

Dato : 28-03-09 11:19

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> om, at han har påvirket domstolens afgørelse for at blive NATO
> generalsekretær. Og det slipper han næppe godt fra.

Jo det gør han det er 100% sikkert og det er sku uhyggeligt du--

Fra : Malene P

Dato : 28-03-09 11:29

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jo det gør han det er 100% sikkert og det er sku uhyggeligt du--

Bange for at du alligevel får ret .

Malene P

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 11:33

On Sat, 28 Mar 2009 11:29:07 +0100, Malene P wrote:

> Bange for at du alligevel får ret .

Hele denne tråd er lige så tåbelig, som de tosser der påstår at jøderne og
CIA stod bag 9/11. Ifølge deres forskruede hjerner, slap de jo godt fra
det, ved at beskylde de stakkels uskyldige og fredselskende muslimer for
terrorangrebet.

Fra : Malene P

Dato : 29-03-09 17:06

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:angsnylme15v$.1u0j1p1pysyce.dlg@40tude.net...

> [...]
> CIA stod bag 9/11. Ifølge deres forskruede hjerner, slap de jo godt fra
> det, ved at beskylde de stakkels uskyldige og fredselskende muslimer for

Aha. Det bliver iøvrigt ganske interessant at se, om DK efter Foghs
formodentlige udnævnelse i den kommende uge, begynder at arbejde mere
positivt i retning af Tyrkiets optagelse i EU.

Malene P

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 10:47

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det gør såvel Enhedslistens Per Clausen som Det Radikale Venstre
> allerede ...

AFR har nu fået en kold skulder af premierministeren i Tyrkiet: Fogh er
ikke egnet til posten som NATO-chef ifølge Erdogan og han er blevet
afvist (altså Fjoghet) af samme ved en telefonopringing.

ROJ støtter ikke PKK, men er anklaget for at have modtaget støtte fra
PKK.

Det er endnu ikke bevist, men Tyrkiet - der er ekspert i krænkelser af
menneskerettigheder, der udøver tortur på fanger m.v. - vil ikke
acceptere den danske ytringsfrihed og fatter simpelthen ikke at en
statsminister i Danmark naturligvis ikke kan bryde grundloven og indføre
censur endsige straffe folk for deres ytringer. Det er kun i primitive
lande som Tyrkiet hvor man reelt har et USA-støttet diktatur - at den
slags ting kan lade sig gøre.

Fra : Malene P

Dato : 28-03-09 05:12

> Den danske anklagemyndighed rejst til netop Tyrkiet for at indhente
> oplysninger om den kurdiske tv-station ROJ TV, der sender fra Danmark.

Kilde?

Malene P

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-03-09 13:19

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kilde?

"Ifølge den tyrkiske avis skal den danske anklagemyndigheds undersøgelse få
den tyrkiske regering til at bakke op om Anders Fogh Rasmussen
NATO-kandidatur. Tyrkerne har tidligere nægtet at støtte ham, men har netop
ændret holdning: »Jeg er nærmest målløs over den tilfældighed, at
statsadvokaten netop i denne uge vælger at sende folk til Tyrkiet,« siger
tidligere udenrigsminister Niels Helveg Petersen til Ritzau."
http://www.berlingske.dk/article/20090327/politik/703270077/

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 14:00

On Sat, 28 Mar 2009 13:19:27 +0100, Martin Larsen wrote:

> [...]
> statsadvokaten netop i denne uge vælger at sende folk til Tyrkiet,« siger
> tidligere udenrigsminister Niels Helveg Petersen til Ritzau."

Der skal sgu ikke ret meget til at gøre Niels Helveg Petersen målløs
(staves det virkelig sådan).

Fra : J. Nielsen

Dato : 28-03-09 17:26

On Sat, 28 Mar 2009 13:59:38 +0100, "Steen A.Thomsen"
<"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> wrote:

>Der skal sgu ikke ret meget til at gøre Niels Helveg Petersen målløs
>(staves det virkelig sådan).

Målløs = tabt mælet; savner ord.

--

-JN-

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 17:41

On Sat, 28 Mar 2009 17:26:04 +0100, J. Nielsen wrote:

> Målløs = tabt mælet; savner ord.

Det lyder mere som en fodboldkamp der endte 0-0

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-03-09 22:42

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i meddelelsen

> Det lyder mere som en fodboldkamp der endte 0-0

Ja, men det udtales dog ganske anderledes (kan vel nærmest transskriberes
"mårlløs" i stedet for begrebet "mål-løs", som netop bruges i sport),
endskønt det netop betyder at have "mistet sit (tunge)mål", fuldstændingt
analogt til det engelske "to be speechless".

Vi skal vist over i dk.kultur.sprog, hvis denne tråd skal fortsætte i denne
retning...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-09 09:02

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis dette er arrangeret af AFR, som led i karriereplanlægning, sætter det
> unægteligt denne politiker i et særdeles modbydeligt og skummelt lys

Ja, hvis. Tror du virkelig han ville være så tåbelig? Noget sådant ville
jo under alle omstændigheder blive opdaget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 28-03-09 09:24

> Ja, hvis. Tror du virkelig han ville være så tåbelig? Noget sådant ville
> jo under alle omstændigheder blive opdaget.

Det er et meget meget meget bekymrende sammentræf.

Men hva fan' - Vi har allerede indført censur som Kina, Iran og Tyrkiet på
nettet, så hvem tæller antallet af sider? Og mens vi er igang kan vi da
sagtens også forbyde en tv kanal, eller to, måske 3.....

Hvem bekymrer sig om det?

Altså udover os der tænker på demokratiet og frihed.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 10:55

On Sat, 28 Mar 2009 09:02:14 +0100, Per Rønne wrote:

> Ja, hvis. Tror du virkelig han ville være så tåbelig? Noget sådant ville
> jo under alle omstændigheder blive opdaget.

HVIS man endelig vil lege konspirations-tosse, så kunne man jo påstå at det
er "de røde" der har "timet" det sådan, så de håber på at AFR/regeringen
kommer i fedtefadet.

Ingen tror vel at AFR (der jo planlægger alt til den mindste detalje), er
SÅ tåbelig at lave noget, selv en 10-årig ville kunne opdage på 5 min.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 12:55

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Var han ikke tåbelig nok til at tro, han kunne fifle med statsfinanserne
uden at blive draget til ansvar?
For efterfølgende at stikke af mad halen mellem benene?

Det triste er vel egentlig, at danskerne efterfølgende viste sig tåbelige
nok til at genvælge bæstet.

Egon

Fra : mr

Dato : 28-03-09 10:44

> [...]
>
> Hvis dette er arrangeret af AFR, som led i karriereplanlægning, sætter det
> unægteligt denne politiker i et særdeles modbydeligt og skummelt lys

Joe...
Men nu har ROJ været undersøgt i ca. to år, så mon ikke man skulle slappe
lidt af og ikke lade sig forarge af en overskrift. Selvom jeg da godt ved
det er belastende at læse tekster i stedet for en linie overskrift. Men prøv
alligevel.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 12:52

> [...]
>
> Hvis dette er arrangeret af AFR, som led i karriereplanlægning, sætter det
> unægteligt denne politiker i et særdeles modbydeligt og skummelt lys

Du skriver: Hvis---

betyder det, at du er i tvivl?

Egon