Demente vækkes og vaskes - om natten
Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-09 10:54

På:

<http://www.180grader.dk/nyheder/Demente_v_kkes_og_vaskes_om_natten.php>

kan man se et plejehjem, der forstår at udnytte ressourceren optimalt.

De gamle demente vækkes om natten, vaskes, klædes på og lægges derefter
igen i seng [med dagtøjet på, må man formode], for at udnytte de
ansattes ressourcer også om natten.

Områdechefen Jette Siggaard siger ifølge linket til EB at det handler om
optimal udnyttelse af ressourcerne ... så hun benægter altså ikke
tilstandene ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 26-03-09 11:05

> [...]
>
> Områdechefen Jette Siggaard siger ifølge linket til EB at det handler om
> optimal udnyttelse af ressourcerne ... så hun benægter altså ikke

Hvem er ressourcer for hvem......

Fra : P.N

Dato : 26-03-09 12:22

> [...]
>
> Områdechefen Jette Siggaard siger ifølge linket til EB at det handler om
> optimal udnyttelse af ressourcerne ... så hun benægter altså ikke

Ja og hvad så ??? jeg har også arbejdet på et plejehjem og de borgerlige
rettigheder de smulrer når man overlader den personlige pleje til fremmede.
De åndsvage andre udsatte grupper har det langt værre, men nåeh nej du har
jo ikke et problem med det.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-03-09 13:33

"P.N" <pn@tmail.dk> skrev i meddelelsen

> Ja og hvad så ??? jeg har også arbejdet på et plejehjem og de borgerlige
> rettigheder de smulrer når man overlader den personlige pleje til
> fremmede.

Ja P.N'ere burde screenes fra

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-03-09 17:25

> De gamle demente vækkes om natten, vaskes, klædes på og lægges
> derefter igen i seng [med dagtøjet på, må man formode], for at
> udnytte de ansattes ressourcer også om natten.

Smart. De er jo demente, og kan alligevel ikke huske, om det er morgen,
middag, aften eller nat, så det er da genialt at udnytte ressourcerne på dén
måde. Vi ser jo også mange skribenter i nærværende gruppe, der på
tilsvarende måde af plejepersonalet sættes til at udnytte de stille timer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 26-03-09 20:55

> [...]
> dén måde. Vi ser jo også mange skribenter i nærværende gruppe, der på
> tilsvarende måde af plejepersonalet sættes til at udnytte de stille timer.

Det er vel den tankegang, der ligger bag denne rystende behandling af
mennesker.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 12:58

> Det er vel den tankegang, der ligger bag denne rystende behandling af
> mennesker.

Djøffere med regneark----
Så simpelt er det.

Ego

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-03-09 16:15

"Egon Stich" <ES.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Djøffere med regneark----
> Så simpelt er det.

Nej. Inkompetente, følelseskolde SOSU'er, der typisk stemmer på DF og andre
venstrefløjspartier.
Så simpelt er det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 26-03-09 18:58

Sæt de gamle i fængsel

Lad de gamle bytte plads med fangerne, så vil vore ældre få al den pleje
de savner, og fangerne deres straf.

I den senere tid har der været en del eksempler på vores behandling af de
gamle på plejehjemmene.

Som ansat i retsvæsnet, med et udmærket kendskab til forholdene for vore
straffefanger, vil jeg derfor foreslå, at man lader de gamle komme i
fængsel.
Der vil de nemlig få mulighed for, at have deres ejendele i cellen og se
TV i deres eget rum. De vil også få ordnet tænder og fødder og andre
gebrækkeligheder på statens regning. De vil få vasket deres hår ganske
gratis, og de vil få nye briller, når de trænger, og blive kørt hele
fædrelandet rundt, når de skal til diverse behandlinger af to
politibetjente i en behagelig bil, forstås.

De vil hver eneste dag få lejlighed til at opholde sig mindst en halv time
i frisk luft.
De vil blive lægeundersøgt ved det mindste pip, og sygeplejersker vil stå
parat med gratis medicin døgnet rundt, hvis de skulle ønske et eller
andet. De vil også få bad hver dag og rent undertøj, i stedet for at bleen
bare bliver vendt.

Der vil stå billard og andre forlystelser parat, hvis de skulle ønske lidt
underholdning, og den helt store fordel vil være, at man såmænd ikke
engang behøver at udskifte personalet.
Fængselspersonalet er så vandt til at nusse om fangerne og stå på pinde
døgnet rundt for at opfylde deres mindste ønske, at de udmærket kan
fungere som plejepersonale.

Og fangerne, ja dem sender vi på plejehjem, hvor man kan holde dem
neddøsede med beroligende midler, så de bliver fromme som lam og ikke har
kræfter til at ringe på klokken. De må så vænne sig til at bade hver 14.
dag og få frataget alle deres personlige effekter, for at personalet ikke
skal bruge for meget tid på at gå rundt om kommoden, lænestolen og TVét.

Der kan de så, hvis de ikke er gået helt ud af beroligende midler, sidde
og flette peddigrør, og hvis det går højt, blive kørt ud på terrassen en
gang hver uge, for at få lidt frisk luft.
Jeg er ked af at måtte sige det, men de bliver også nødt til at vænne sig
til at spise papmad, som kommer fra et stort centralkøkken og smager som
at stikke tungen ud af vinduet.
Det sværeste at vænne sig til vil nok blive, at man nu skal til at bruge
alle de penge man ikke har på medicin, tandlægebesøg og briller.

Nogle vil nok indvende, at det dog var en frygtelig tanke.
Hvorfor dog det?
De gamle er jo ikke skyld i, at de er endt på plejehjem. Fangerne har
mildest talt selv været ude om at de er havnet i fængsel.

--
/Mikael
Java - Hit Mohammed in the head, before he burns the flag:

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-09 06:53

"Mikael Mortensen" <email@xiaodidi.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> De gamle er jo ikke skyld i, at de er endt på plejehjem. Fangerne har
> mildest talt selv været ude om at de er havnet i fængsel.

Du burde måske tilføje at fængselsvæsenet har mere personale end de har
på plejehjemmene.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-03-09 21:05

On Fri, 27 Mar 2009 06:52:32 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> Du burde måske tilføje at fængselsvæsenet har mere personale end de har
> på plejehjemmene.

Det er jeg ikke sikker på.

Forholdsvis (ansat pr indsat) jo.

Desværre!

--
MVH
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 10:34

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

> Det er jeg ikke sikker på.
>
> Forholdsvis (ansat pr indsat) jo.
>

> Desværre!

Plejehjem i København - morgenvagt: 2 + 1 springer - aftenvagt og
nattevagt 1 + 1 springer.

Beboerantal: 20.

Springeren skal dække 4 afdelinger.

Hvordan ser det ud i fængselsvæsenet?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-03-09 15:21

On Sat, 28 Mar 2009 10:34:20 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

> Plejehjem i København - morgenvagt: 2 + 1 springer - aftenvagt og
> [...]

Antallet af plejepersonale er noget (meget) større end antallet af
fængselspersonale.

Antallet af indsatte er noget mindre end antallet af plejebehovshavende
personer.

Min mening: Der er flere ansat per indsat, end der er per indlagt.

--
MVH
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-09 19:21

"Per Rønne" wrote:
> [...]
>
> Områdechefen Jette Siggaard siger ifølge linket til EB at det handler
> om optimal udnyttelse af ressourcerne ... så hun benægter altså ikke

Det er da ikke optimal udnyttelse af ressourcerne, - de ligger sikkert og
sparker om natten, hvorfor indsætter man ikke trædehjul i enden af sengene,
så kan de gamle selv skaffe strøm til fabrikken.

Man kunne også overveje at sende dem i spjældet, som det foreslås længere
nede, - man kunne evt lade dem slå sig selv, og så anholde dem for vold?

Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-09 01:54

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> nede, - man kunne evt lade dem slå sig selv, og så anholde dem for vold?

Min øvelse med hjemmepleje sigter mod LÆNGST MULIG I EGET HJEM

Bliver jeg syg så døgnpleje er alternativ, så håber jeg til den tid at
have skaffet mig opiumtil et fornuftigt selvmord, for statens godhed er en
skæbne værre end dødenn