Offeret skal da straffes...
Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 24-03-09 07:14

Det er sgu' et underligt samfund vi lever i:

http://www.bt.dk/article/20090324/krimi/90324008/

Manden skulle da ha' en medalje.

Fra : Preben Larsen.

Dato : 24-03-09 07:27

N E i L -+- D A N E L A W sendte dette med sin computer:
> Det er sgu' et underligt samfund vi lever i:
>
> http://www.bt.dk/article/20090324/krimi/90324008/
>
> Manden skulle da ha' en medalje.

Helt enig, men da det "undtagelsvis" er kulturberigere der har sparket
døren ind og truet med "pistol" er det en anden sag, vi kan lige så
godt vænne os til at blive røvpulet af de kære "gæster" for det er det
det ender med.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : JK

Dato : 24-03-09 09:46

"Preben Larsen." <mrlarsen,@,post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> døren ind og truet med "pistol" er det en anden sag, vi kan lige så godt
> vænne os til at blive røvpulet af de kære "gæster" for det er det det

hvis du med kære gæster mener udlændige må du gerne uddybe hvor i artiklen
du læser det er udlændige

Fra : Preben Larsen.

Dato : 24-03-09 10:00

JK formulerede spørgsmålet:

> hvis du med kære gæster mener udlændige må du gerne uddybe hvor i artiklen du
> læser det er udlændige

Gerne.
<citat>
- De havde trukket deres trøjer op foran ansigtet, så man kun kunne se
øjnene, men vi er sikre på, at det er en gruppering af forskellige
indvandrere her i kvarteret, der har terroriseret mindst fem beboere
væk fra deres lejligheder, siger Lis Vick.
</citat>

http://www.bt.dk/article/20090323/krimi/90324001/

Håber ikke sandheden svider for meget i dine øjne.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Thomas M

Dato : 24-03-09 07:53

N E i L -+- D A N E L A W wrote:

> Manden skulle da ha' en medalje.

Hvis pistolen var ægte - ja måske.

Offeret for røveriet får vel en fortjent bøde for at stikke med kniv. Det er
vist ulovligt at gå og stikke med kniv.

--
/ Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-09 08:09

On Tue, 24 Mar 2009 07:52:31 +0100, Thomas M wrote:

> Hvis pistolen var ægte - ja måske.

Om pistolen er ægte eller ej, er da ligegyldigt. Den 38-årige troede jo at
den var ægte.

> Offeret for røveriet får vel en fortjent bøde for at stikke med kniv.

Hvorfor dog det.? Røverne havde absolut INTET at gøre i køkkenet.

>Det er
> vist ulovligt at gå og stikke med kniv.

Han GIK jo heller ikke rundt med kniven, vel.

Nej du. Den 38-årige burde sku have en medalje, eller en belønning for at
stoppe et overfald.

Fra : jensen

Dato : 24-03-09 18:47

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:8y41gdgdxfq3.1dhhyrbnw0nds$.dlg@40tude.net...

Ja næsten synd ham på 18år overlevet.

Så kan de lære det.

Fra : *@*

Dato : 24-03-09 08:32

On Tue, 24 Mar 2009 07:52:31 +0100, "Thomas M" <its@secret> wrote:

>Hvis pistolen var ægte - ja måske.

hvordan skulle offeret have nogen som helst mulighed for i løbet af et
sådant overfald at afgøre et våbens ægthed?

han bliver truet af voldelige indtrængere med noget som indtrængerne
vil have at han skal opfatte som et skydevåben,

og reagerer på dette

>Offeret for røveriet får vel en fortjent bøde for at stikke med kniv.

mener du i ramme alvor at man ikke har lov til at forsvare sig mod
bevæbnede voldelige overfaldsmænd?

folk som med en hånd i lommen røver en bank ved hjælp af trussel om at
de er pistolbvæbnede bliver dødmt for væbnet røveri selv om de i
gerningsøjeblikket var ubevæbnede

>Det er
>vist ulovligt at gå og stikke med kniv.

helt sikkert, men det er der jo ikke tale om her, her er der tale om
at forsvare sig mod et overfrald

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-03-09 13:38

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse

> Offeret for røveriet får vel en fortjent bøde for at stikke med kniv.
> Det er vist ulovligt at gå og stikke med kniv.

Nej. Det kaldes lovligt nødværge, og så er man straffri.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 24-03-09 20:43

"Thomas M" <its@secret> wrote in message

> Hvis pistolen var ægte - ja måske.

Nej, det er ligegyldigt, du kan ikke forvente at alle kan kende forskel
på attrapper og ægte våben, "våbnet" blev benyttet som skræmmemiddel, og
derved har offeret brugt den fornødne magt til at redde hans eget liv.

> Offeret for røveriet får vel en fortjent bøde for at stikke med kniv.

Nej, han bliver pure frikendt.

> Det er vist ulovligt at gå og stikke med kniv.

Det gjorde han heller ikke, han undgik at blive skudt.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-03-09 17:35

Thomas M wrote:

> Hvis pistolen var ægte - ja måske.
>
> Offeret for røveriet får vel en fortjent bøde for at stikke med kniv.
> Det er vist ulovligt at gå og stikke med kniv.

Typisk venstresnoede holdninger, som er helt ude i hampen.

--
Kurt Lund

Fra : Thomas M

Dato : 25-03-09 19:44

Kurt Lund wrote:

> Typisk venstresnoede holdninger, som er helt ude i hampen.

Næh, jeg synes måske bare det er sjovt at lege djævlens advokat engang i
mellem.

--
/ Thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-09 20:49

> Næh, jeg synes måske bare det er sjovt at lege djævlens advokat
> engang i mellem.

LOL, tror du selv på der er nogen der tror på det?

Fra : Thomas M

Dato : 25-03-09 22:28

N_B_DK wrote:

> LOL, tror du selv på der er nogen der tror på det?

Jeg gætter på at du ikke engang aner hvad djævlens advokat betyder.

--
/ Thomas

Fra : Aage Andersen

Dato : 24-03-09 08:17

"N E i L -+- D A N E L A W"

> http://www.bt.dk/article/20090324/krimi/90324008/
>
> Manden skulle da ha' en medalje.

Det synes jeg ogsaa. Men det er udmærket, at det lige skal omkring en
dommer, saa det kan fastslaas, at der var tale om lovlig nødværge.

Aage

Fra : /Peter

Dato : 24-03-09 10:45

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> "N E i L -+- D A N E L A W"

> Det synes jeg ogsaa. Men det er udmærket, at det lige skal omkring en
> dommer, saa det kan fastslaas, at der var tale om lovlig nødværge.

Ja lovlig nødværge måtte være at han lige fik tid til at ringe efter 5
venner,
så de stod lige....men at bruge en mod en pistollignende genstand !

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 24-03-09 11:19

"N E i L -+- D A N E L A W" <æ@ø.å> writes:

> Det er sgu' et underligt samfund vi lever i:

Det ville være mere underligt, hvis det ikke var en domstol der
afgjorde om der er tale om lovligt nødværge eller ej.

--
/Wegge

Fra : Kurt Lund

Dato : 24-03-09 13:04

Anders Wegge Keller wrote:

> Det ville være mere underligt, hvis det ikke var en domstol der
> afgjorde om der er tale om lovligt nødværge eller ej.

Naturligvis skal en domstol afgøre det - det er vi helt enige om, men jeg
synes ikke, at det er i orden at anholde offeret for senere at fremstille
ham i grundlovsforhør. Det burde være tilstrækkeligt at bede ham om at
henvende sig på politistationen for at gennemgå et forhør.
Det er jo ikke offeret der sparker en dør ind og truer lejlighedens beboere.

--
Kurt Lund

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-09 13:48

Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> wrote:

> Det ville være mere underligt, hvis det ikke var en domstol der
> afgjorde om der er tale om lovligt nødværge eller ej.

Han er ved at blive afhørt; mon han overhovedet vil blive stillet for en
dommer?

Politiet kan da hurtigt afgøre at der her er tale om lovligt nødværge.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 24-03-09 17:04

> Politiet kan da hurtigt afgøre at der her er tale om lovligt nødværge.

Jvf. BT ..."En 38-årig mand fra Valby bliver i dag fremstillet i
grundlovsforhør."

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-09 17:48

N E i L -+- D A N E L A W <Ê@¯.Â> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Jvf. BT ..."En 38-årig mand fra Valby bliver i dag fremstillet i
> grundlovsforhør."

Og her er han så af dommeren blevet løsladt. Den 18-årige dreng der
havde fået en kniv i armen viste sig så kun at være 17 år gammel:

<http://www.nordjyske.dk/indland/forside.aspx?ctrl=10&data=2%2c3182893%2
c5%2c2>

Underligt, at skulle finde det på en nordjysk avis hjemmeside ...

Fra : Bruno Christensen

Dato : 24-03-09 18:24

On Tue, 24 Mar 2009 13:48:08 +0100, Per Rønne wrote:

> Politiet kan da hurtigt afgøre at der her er tale om lovligt nødværge.

Det er det vist ikke politiet ret at afgøre..

Noget med en tredeling af magten.

--
MVH
Bruno

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-03-09 18:46

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det vist ikke politiet ret at afgøre..

Tja. Tjo. Hvis den i politiet ansatte jurist vurderer, at der ikke er nogen
grund til at rejse tiltale, fordi det ikke anses som sandsynligt, at der kan
ske en domfældelse, har politiet sådan set afgjort sagen.

> Noget med en tredeling af magten.

Tja. Tingenes tilstand er vist lidt mere speget end som så.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-09 14:24

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> grund til at rejse tiltale, fordi det ikke anses som sandsynligt, at der kan
> ske en domfældelse, har politiet sådan set afgjort sagen.

Politi og anklagemyndighed må faktisk slet ikke rejse en sag, hvis de
formoder at de ville tabe den.

> Tja. Tingenes tilstand er vist lidt mere speget end som så.

Jep.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 25-03-09 22:02

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> writes:

> Typisk venstresnoede holdninger, som er helt ude i hampen.

Egentlig ikke. Det handler om at der skal en domstol til at afgøre om
der rent faktisk var tale om nødværge, eller om du bare har lokket en
eller anden tilfældig person hjem, og derefter dolket ham under
påstand af at det "var ham der startede".

Jeg vil mene det er rimeligt elementært for et retssamfund at det er
en dommer der afgør hvad der er tale om. og ikke en tilfældig
avis. Det giver givetvis nogle problemer for den der er involveret,
men det er prisen dr skal betales.

--
/Wegge