Polygami i Danmark
Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-09 17:34

På:

<http://www.berlingske.dk/article/20090321/danmark/903210340/>

kan man se at flere og flere lever i polygami her i landet.

Jeg citerer fra artiklen (der stammer fra Ritzau):

=
En dansk konvertit i begyndelsen af 20'erne oplyser i rapporten, at hun
lever som kone nummer to med en arabisk mand.

Han har fået en tilladelse fra Gud til at tage op til fire koner, siger
hun.

En tyrker uden tørklæde siger: "Der er en voksende gruppe af kvinder,
som gifter sig med en mand, der allerede er gift. De får den her
imamvielse, for så bliver de accepteret i samfundet. De har åbenbart
ikke noget alternativ. Det er jo sørgeligt, at det finder sted i
Danmark. Jeg tror, hvis man kunne gøre tallene op, hvilket er meget
svært, så er det nok meget højere end vi tror".
=

Det burde nok gøres til en politisag, hvor alle involverede, herunder
ikke mindst imamen, straffes. Og hvor trossamfund der accepterer noget
sådant mister statsanerkendelsen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-03-09 17:52

> Det burde nok gøres til en politisag, hvor alle involverede, herunder
> ikke mindst imamen, straffes. Og hvor trossamfund der accepterer noget
> sådant mister statsanerkendelsen.

Vrøvl. Statsmagten skal selvfølgelig ikke blande sig i, hvordan voksne
mennesker frivilligt ønsker at leve sammen. Skulle den det, er det vist
svært at argumentere for, at statsmagten ikke også skal have ret til at
blande sig i, om to mænd eller to kvinder må leve sammen.

Lad nu voksne mennesker selv bestemme, om de vil være gift med én, to, fire
eller 400, ligesom de selvfølgelig også selv skal have lov til at bestemme,
om de ønsker at gifte sig med én af samme køn.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-09 19:02

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> eller 400, ligesom de selvfølgelig også selv skal have lov til at bestemme,
> om de ønsker at gifte sig med én af samme køn.

Så må du vel også mene at Asmaa Abdol-Hamid skal kunne gifte sig til 400
mænd fra Gaza, som alle må få krav på familiesammenføring her til landet
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-03-09 19:27

> Så må du vel også mene at Asmaa Abdol-Hamid skal kunne gifte sig til
> 400 mænd fra Gaza,

Øh, ja. Det er sådan set hendes og de 400 mænds eget valg, som jeg meget
nødigt vil blande mig i. Tilsvarende er det min forventning, at Asmaa
Abdol-Hamid og hendes kommende 400 ægtemænd undlader at blande sig i,
hvordan jeg vælger at leve i et mono- eller polygamt forhold med denne
og/eller hin.

> som alle må få krav på familiesammenføring her til
> landet ...

Øh, nej. Stråmand. Vi taler ikke regler for familiesammenføring hér - vel?

Synes du, statsmagten generelt skal blande sig i, hvordan voksne mennesker

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 20:15

Jens Bruun wrote:

> [...]
> med denne og/eller hin.

> Øh, nej. Stråmand. Vi taler ikke regler for familiesammenføring hér -

Hvordan kan det undgås når der ER tale om en familie?

> Synes du, statsmagten generelt skal blande sig i, hvordan voksne
> mennesker frivilligt ønsker at leve sammen?

Skal statsmagten blande sig i hvem der skal have hvad i understøttelse?

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-03-09 19:46

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:0009b18b$0$2484$c3e8da3@news.astraweb.com

> Hvordan kan det undgås når der ER tale om en familie?

Du kender udmærket min mening om dén slags.

> Skal statsmagten blande sig i hvem der skal have hvad i
> understøttelse?

Nej, det skal statsmagten ikke blande sig i. Det bør IKKE være en
statsopgave af understøtte arbejdsduelige mennesker. Det bør være en
privatsag, om man ønsker at forsikre sig mod arbejdsløshed o.lign. Staten
bør holde sig til at understøtte de allersvageste, der ikke er i stand til
at klare sig selv. F.eks. er ganske horribelt, at vi lader indvandrerkvinder
understøtte med dine og mine skattekroner, fordi de angiveligt er "syge",
selvom max. 15% af dem har en egentlig diagnose.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-03-09 21:02

"Per Rønne" wrote:

> Så må du vel også mene at Asmaa Abdol-Hamid skal kunne gifte sig til
> 400 mænd fra Gaza, som alle må få krav på familiesammenføring her til
> landet ...

Se det er jo ikke det samme ..

Men hvor mange de vælger at være partner med eller hvem, må være deres egen
sag. Selv folk af eget køn kan de for min skyld gerne samleve med.

(F

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-03-09 21:00

"Per Rønne" wrote:
> [...]
>
> Det burde nok gøres til en politisag, hvor alle involverede, herunder
> ikke mindst imamen, straffes. Og hvor trossamfund der accepterer noget

Nøj for en gang vrøvl.

Skal danskere med "flere koner og mænd" det samme?

(F