Bombetrussel mod Kronprinsen
Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-09 17:17

Jeg har netop modtaget et Breaking News fra Berlinske Tidende:

<http://www.berlingske.dk/article/20090321/danmark/90321021/>

Kronprinseparret var om bord i et fly på vej til Chicago, hvor parret
afholder officielt besøg frem til 27. marts.

Flyet nåede ikke at lette før alle blev evakueret. Bombemanden /er/
anholdt; han var tilsyneladende en af passagererne.

Så den internationale terror synes at nærme sig også København.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : JBH

Dato : 21-03-09 18:53

> [...]
> anholdt; han var tilsyneladende en af passagererne.
>
> Så den internationale terror synes at nærme sig også København.

Njaa, var det ikke blot en ung mand som nævnte noget i stil med "underligt
de ikke fandt bomben, med alt det sikkerhedsudbud" ?

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-09 19:02

JBH <Skodkontoen@hotmail.com> wrote:

> Njaa, var det ikke blot en ung mand som nævnte noget i stil med "underligt
> de ikke fandt bomben, med alt det sikkerhedsudbud" ?

Sådan ser det foreløbig ud, men politiet er endnu ikke færdig med at
endevende flyet [lige hørt i TV-Avisen], lige som al bagage tages ud for
at blive gennemsøgt ...

må formodes at være fyldt 30 - lidt for gammel til sådanne
drengestreger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens G

Dato : 21-03-09 19:45

On Sat, 21 Mar 2009 19:01:30 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>må formodes at være fyldt 30 - lidt for gammel til sådanne
>drengestreger.

Synes jeg hørte 45.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Elliot

Dato : 21-03-09 21:18

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Synes jeg hørte 45.
>
> --
> Jens G
> Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

En dulgi?

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-09 06:38

Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> wrote:

> Synes jeg hørte 45.

Det hørte jeg også - senere. At kalde en 45-årig for en »ung mand« gør
man vist kun i gerontokratier som Kina ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 23-03-09 01:57

On Sun, 22 Mar 2009 06:37:32 +0100, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Det hørte jeg også - senere. At kalde en 45-årig for en »ung mand« gør
>man vist kun i gerontokratier som Kina ...

Hvad skal der til, for at en land kan kaldes gerontokrati?

--
Faber quisque fortunae suae
- Appius Claudius

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-09 05:06

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Hvad skal der til, for at en land kan kaldes gerontokrati?

Når mænd i 60erne anses for som unge til at kunne varetage jobs på
nationalt plan, hvor dem i 80erne er de egentlige maghavere.

Sådan var det under Deng i Kina. Kinas sidste kejser indtil han døde som
92-årig.

Jeg er dog klar over at i dag har indført en uomgængelig pensionsalder
også for topfolkene, i hvert fald i det /formelle/ hierarki.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-03-09 22:07

Hej
"Per Rønne" wrote:
> altså må formodes at være fyldt 30 - lidt for gammel til sådanne
> drengestreger.

Man bliver simpelthen for gammel, til at have det sjovt i sin tilværelse,
når omdrejningstælleren runder 360 måneder?
Akja, godt man ikke lever med den slags begrænsninger.

/Martin

Fra : Lars Skovlund

Dato : 21-03-09 23:43

On Sat, 21 Mar 2009 19:01:30 +0100, Per Rønne wrote:

> altså må formodes at være fyldt 30 - lidt for gammel til sådanne
> drengestreger.

Han var 45:

http://politiken.dk/indland/article674695.ece

"Den 45-årige mand, der fremsagde en bombetrussel mod kronprinsparrets
fly, risikerer varetægtsfængsel."

Der var også en sag sidste år:

http://politiken.dk/indland/article522289.ece

"En 24-årig kvindelig universitetsstuderende er i Østre Landsret blevet
idømt ti dages betinget fængsel for i sjov at have sagt »de har fundet
min bombe« ved en metaldetektor i Københavns Lufthavn."

og i 2005 (og denne var over 30):

http://politiken.dk/indland/article118706.ece

"»Det er en bombe«. Sådan spøgte en 44-årig mand om sin bagage ved
sikkerhedstjekket i Københavns Lufthavn. Efterfølgende blev hele
området evakueret."

Det lader altså ikke til at folks alder har noget at sige.

Lars

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-09 06:38

Lars Skovlund <lskovlun@image.dk> wrote:

> "Den 45-årige mand, der fremsagde en bombetrussel mod kronprinsparrets
> fly, risikerer varetægtsfængsel."

Han kan påregne en fængselsstraf. Plus erstatning til SAS ... der røg
også huset.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 22-03-09 10:20

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Han kan påregne en fængselsstraf. Plus erstatning til SAS ... der røg
> også huset.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Men inden da røg al sans for humor! Magen til selvhøjtidelig gebrækkelig Hr.
Forbudtski skal man da lede længe efter!
Ytringsfrihedens kompromisløse rettighed, bræger Hr. Forbudtski, mens folk
arresteres for at sige vittigheder!

Var der nogen somhelst indikation for at voldtage den Århusianer for at sige
en vits? nej! Nej! Og atter nej!
Nu må I sgu da snart tage jer sammen ellers bliver politistaten Danmark til
en paranoiastat!

MvH
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 10:57

Ingen tvivl om at udsagnet var dumt - men kun fordi alle efterhånden er klar
over, at de ikke har nogen som helst form for realitetssans i lufthavne.

Du må ikke medtage genstande, der kan anvendes som slagvåben - men gerne en
pc på adskillige kg, som hvis den anbrigens i bærret på en stewardesse vil
gøre voldsom skade.
Jeg har fået konfiskeret en lille neglerenser - sådan en tr-i en - på ca 4
cm længde - da dene kunne anvendes som stikvåben - men kunne bagefter gå ind
og købe en broche med påmonteret nål på mere end 5 cm længde. har endog
oplevet en vagt, der triumferende fandt en......tandstikker i min
håndbagage.
Du kan købe flasker, som kan anvendes som forfærdelige våben, men må ikke
have en almindelig rund smørrekniv med.
Du kan købe dåseøl, hvor dåsen kan tømmes og omdannes til stikvåben - ja du
får dem endda udleveret om bord.

Og her var der en klovn, der sagde det store fy-ord - og skal i fængsel,
fodi det tages alt alt for alvorligt.

Security-foranstaltningerne i lufthavnene er ikke andet end narrefisse - de
foregøgler befolkningen, at der er en vis sikkerhed - i virkeligheden er det
intet bevendt.

Fra : Root Kit

Dato : 22-03-09 16:14

On Sun, 22 Mar 2009 10:56:52 +0100, "Firstname Lastname" <None> wrote:

>Security-foranstaltningerne i lufthavnene er ikke andet end narrefisse - de
>foregøgler befolkningen, at der er en vis sikkerhed - i virkeligheden er det
>intet bevendt.

Ja. Der spildes mange ressourcer på at skabe signalværdi.

Fra : J. Nielsen

Dato : 22-03-09 16:39

On Sun, 22 Mar 2009 10:20:26 +0100, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>en vits? nej! Nej! Og atter nej!
>Nu må I sgu da snart tage jer sammen ellers bliver politistaten Danmark til

Prøv at Google på ordene, airport bomb joke... Lufthavnspersonale har
nul-tolerance når det gælder våben og bombe 'kvikheder.'
--

-JN-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-03-09 17:29

Lyrik wrote:
> [...]
> Forbudtski skal man da lede længe efter!
> Ytringsfrihedens kompromisløse rettighed, bræger Hr. Forbudtski, mens folk

Ja, tillykke til terroristerne, de har vundet...

// Hans

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-03-09 19:49

Hans Joergensen skrev den 22-03-2009 17:28:

> Ja, tillykke til terroristerne, de har vundet...

jep. kunne ikke sige det bedre.

-------
Come on General, you've lost men, I've lost men, but you - you, you
*can't* do this! What, what if they don't even want the sheik, have you
considered that? What if what they really want is for us to herd our
children into stadiums like we're doing? And put soldiers on the street
and have Americans looking over their shoulders? Bend the law, shred the
Constitution just a little bit? Because if we torture him, General, we
do that and everything we have fought, and bled, and died for is over.
And they've won. They've already won!
--------
Anthony Hubbard, FBI-agent spillet af Denzel Washington i filmen Under
angreb

http://www.imdb.com/title/tt0133952/quotes

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-09 20:06

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> jep. kunne ikke sige det bedre.

Mon dog? Hvad tror du egentlig at deres mål er?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 23-03-09 00:12

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, tillykke til terroristerne, de har vundet...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Næh vi har tabt for vi har adopteret amerikansk paranoia og panikangst.
Noget som også Michael Moore har beskrevet i jeg tror det var hans første
film!
Vi har ikke haft nogen bombetrusler her i DK. Alligevel bliver danskere
cikaneret og i dette tilfælde udplyndret for at sige en ganske harmløs vits!

Er der nogen ved deres fulde fem som tror at en placeret bombe i et dansk
fly vil blive placeret af en hvid dansk århusianer der står og joker om at
"Nå så har i wist nok ik' set den bombe jeg har placeret i flyet!?

Det er jo helt hen i vejret! terroristerne er dem der greb fat i denne
uskyldsrene Århusianer og udplyndrede ham! Først for de 1000 dollars han
havde vekslet til sin USA-tur og bagefter for alle de 43.000 kroner han
havde på sig!
Derefter sendte de ham retur til Århus!

Tyveknægte og terrorister er hvad de er!!

Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-09 05:32

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Vi har ikke haft nogen bombetrusler her i DK. Alligevel bliver danskere
> cikaneret og i dette tilfælde udplyndret for at sige en ganske harmløs vits!

Der er mennesker, boende her i Danmark, der er blevet idømt langvarige
fængselsstraffe for at forberede terror her.

I 70erne blev der anbragt bomber ved jødiske børnehaver, med støtte fra
fremtrædende medlemmer af VS. Kit Broholm og Anne-Grete Holmsgaard.
Sidstnævnte truede i øvrigt K G H Hillingsøe med injuriesag, da han
bragte sagen frem; hun turde dog ikke anlægge selve sagen, da deres
støtte foreligger i trykt form.

Og ligeledes i 70erne var der en bombe ved Imperial-biografen, der
kostede et menneske livet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 23-03-09 09:51

> [...]
> støtte foreligger i trykt form.
>
> Og ligeledes i 70erne var der en bombe ved Imperial-biografen, der
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vi er langt fra de 70'ere du stadig vil gøre gældende som bussemand.
Realiteterne her i Danmark er at vi ikke har terrorbevægelser der har sat
fly på dagsordenen.

Det der er realiteten er at vi spiller "Ih hvor er jeg bange, og ih hvor har
jeg ingen tolerance! Jeg er så angst og buksetissende at jeg arresterer og
ruinerer enhver der siger vittigheder i en lufthavn! Jeg er så at sige et
ynkeligt skvat! Jeg har metamorfoseret fra en gæv vikingesommerfugl til en
led amerikansk ynkepuppe!"

MvH
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-09 11:40

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Vi er langt fra de 70'ere du stadig vil gøre gældende som bussemand.
> Realiteterne her i Danmark er at vi ikke har terrorbevægelser der har sat
> fly på dagsordenen.

Ikke foreløbig, nej - et antal bomber under Hovedbanen og boulevardbanen
frem til Østerport, udløst i morgenmyldretiden, ville også give langt
bedre 'presse'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : pm

Dato : 23-03-09 10:01

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Tyveknægte og terrorister er hvad de er!!
>
> Jens
>
>Og havde det så været en med arabisk udseende ??????
Hvem sagde hykler ??
pm

Fra : Lyrik

Dato : 23-03-09 10:07

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvem sagde hykler ??
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det sagde du. Jeg ville ikke engang gide undersøge en araber i Danmark der
sagde tilsvarende vittighed. Men hvis man på internationalt plan skulle
spare udgifter på terrorcheck i lufthavne ville jeg udelukkende checke
arabere og spare mange penge. Er der noget du ikke forstår i det udsagn?

MvH
Jens

Fra : pm

Dato : 23-03-09 10:46

> [...]
> spare udgifter på terrorcheck i lufthavne ville jeg udelukkende checke
> arabere og spare mange penge. Er der noget du ikke forstår i det

Det var dog et fremragende eksempel på kontradiktion......
pm

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-09 11:40

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Men hvis man på internationalt plan skulle
> spare udgifter på terrorcheck i lufthavne ville jeg udelukkende checke
> arabere og spare mange penge.

De nye i troen er ofte de mest nidkære - så måske skulle man koncentrere
sig unge knægte med lyseblond hår og blå øjne...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 23-03-09 14:01

> De nye i troen er ofte de mest nidkære - så måske skulle man koncentrere
> sig unge knægte med lyseblond hår og blå øjne...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Skal vi ikke lade bøsserne om det?

MvH
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-09 18:06

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Skal vi ikke lade bøsserne om det?

Hvorfor dog? Det er jo den type Hizb-ut-Tahrir kan finde på at bruge som
vagter til deres møde - konvertitter.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-03-09 12:35

Lyrik wrote:
> [...]
> film!
> Tyveknægte og terrorister er hvad de er!!

Og de har vundet...

// Hans

Fra : Lyrik

Dato : 23-03-09 14:03

> Og de har vundet...
Det havde kommunisterne også i SSSR!

Så var det at nogen blev så trætte af det!

mvH
Jens