Syrisk reaktor var betalt af Iran
Fra : John

Dato : 20-03-09 01:14

De skrupskøre ayatollah'er i Teheran er rigtig i legehumør.

Ikke blot Iran (Shia) pusler fornøjet med atomer, også Syrien (sunni) skulle
være med i legen, og ayatollah'erne betalte:

"A top-ranked Iranian defector told the United States that Iran was
financing North Korean moves to make Syria into a nuclear weapons power,
leading to the Israeli air strike that destroyed a secret reactor ... Israel
estimates that Iran had paid North Korea between $1 billion and $2 billion
for the project":
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3689320,00.html

Beskrivelse af angrebet på Syriens reaktor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Orchard

Israel knuste Saddams atom-drømme i 1981
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5020778.stm og Syriens ditto i 2007,
så det er vel kun et spørgsmål om tid, før også de gale ayatollah'er stifter
et intimt og lærerigt bekendtskab med IAF.

John

Fra : Joakim

Dato : 20-03-09 07:38

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> De skrupskøre ayatollah'er i Teheran er rigtig i legehumør.
>
> Ikke blot Iran (Shia) pusler fornøjet med atomer, også Syrien (sunni)
> skulle være med i legen, og ayatollah'erne betalte:

Nej nej, ayatollah'erne er skam flinke fyre, der hjælper amerikanerne med at
holde ro og orden i MØ. Bare spørg, Svendsen.

[...]

> [...]
> 2007, så det er vel kun et spørgsmål om tid, før også de gale ayatollah'er
> stifter et intimt og lærerigt bekendtskab med IAF.

Det tvivler jeg stærkt på. Afstanden er ganske enkelt for stor og desuden
har USA afvist at lade IAF anvende irakisk luftrum til et angreb på Iran.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 08:03

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> Nej nej, ayatollah'erne er skam flinke fyre, der hjælper amerikanerne
> med at
> holde ro og orden i MØ. Bare spørg, Svendsen.

Ikke forstået - amerikanerne holder ro og orden i Mellemøsten?

Fra : Jensen

Dato : 20-03-09 09:58

On Fri, 20 Mar 2009 08:02:41 +0100, "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com>
wrote:

>Ikke forstået...

Ikke forventet.

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 10:19

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Fri, 20 Mar 2009 08:02:41 +0100, "Henrik Svendsen"
> <hrsvendsen@msn.com>

> Ikke forventet.
>
> --
> "Jeg ved en lærkerede,
> jeg synes det er skæg'
> at sidde med en hammer
> og baldre lærkens æg."

Du virker som et både raffineret og meget voksent individ ...

Fra : Joakim

Dato : 20-03-09 12:43

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke forstået - amerikanerne holder ro og orden i Mellemøsten?

I forhold til Al-Qaeda, ja. Var det ikke dét du blev enig med dig selv om, i
en anden tråd?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 13:04

> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> I forhold til Al-Qaeda, ja.

En nyskabende måde at gøre sådan noget op på - det var forresten CIA,
der skabte Al-qaida. De trænede, bevæbnede og financierede dem til krig
mod Sovjet.

Men altså hvis det lige skal være lidt seriøst, så kan vi vel godt enes
om, at der ikke er ro og orden i Mellemøsten, og hvis du et øjeblik kan
ligge det polemiske af dig, kan vi så ikke også blive enige om, at
Amerika bestemt har sørget for og deltaget aktivt i en hel masse af
krigeriet dernede? Du ved det med shahen og krigen Irak/Iran og det med
wmd osv osv?

> Var det ikke dét du blev enig med dig selv om, i
> en anden tråd?

Jeg har nul anelse om, hvad du snakker om her - citer venligst det fra
min hånd, du tænker på.

Fra : Joakim

Dato : 21-03-09 10:33

> [...]
>
> En nyskabende måde at gøre sådan noget op på - det var forresten CIA, der
> skabte Al-qaida. De trænede, bevæbnede og financierede dem til krig mod

Det var et andet Al-Qaeda dengang end i dag. Som du selv skriver; CIA
trænede Al-Qaeda til at føre krig mod Sovjetunionen på afghansk territorium.
Og ikke til at gå ud og dræbe en masse uskyldige mennesker rundt omkring i
verden.

> [...]
> bestemt har sørget for og deltaget aktivt i en hel masse af krigeriet
> dernede? Du ved det med shahen og krigen Irak/Iran og det med wmd osv osv?

Det kan vi godt blive enige om. Kan vi mon også blive enige om at en masse
lande i MØ hilser USA's aktive deltagelse i regionen velkommen? Jeg nævner i
flæng de lande som jeg på stående fod kan komme i tanke om: Kuwait, Saudi
Arabien, Bahrain, Oman, Jordan, Libanon, Israel, De Forenede Arabiske
Emirater, Ægypten, Det Palæstinensiske Selvstyre (Fatah)?

Nix. Det må du selv regne ud.

Fra : P.N

Dato : 20-03-09 21:34

> [...]
>
>og Syriens ditto i 2007, så det er vel kun et spørgsmål om tid, før også de
>gale ayatollah'er stifter et intimt og lærerigt bekendtskab med IAF.

Jamen det må vi da ikke håbe sker. Israel er jo så følsomt overfor
radioaktivt nedfald.