Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
KODAK PORTRA
Fra : Foto

Dato : 30-07-01 18:21

Hejsa.

Er der nogen som har erfaringer med optagelser på følgende film.

Kodak Portra 160 NC
Kodak Portra 400 NC

Er der specielle hensyn at tage højde for ?
Hvor er det bedst at få dem fremkaldt ?

Hilsen T

Fra : Jeff Beck

Dato : 30-07-01 20:55

det er den bedste negativ film der er lavet til dato og som navnet angiver
er den ret god til portræt da den har fede hudtoner, men jeg bruger den også
allround fordi den har lige så gode neutrale farver, som JEG kun syntes at
finde på en diasfilm.

Anders

Hilsen
Anders

HomePage.: http://hjem.get2net.dk/soulprince/

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 30-07-01 21:28

Hmm Anders - har du et alter ego?

"Jeff Beck" <no@mail.com> wrote in

> [...]
> bruger den også allround fordi den har lige så gode neutrale farver,
> som JEG kun syntes at finde på en diasfilm.

Har du fundet et godt lab (i Kbh.) som printer på Portra papir?

Hilsen
Kenneth

Fra : A.H.

Dato : 30-07-01 21:44

næææ - men jeg har glemt at skifte brugernavn, efter at have været en tur i
alt.conspiracy.area51 - Sorry

Fra : A.H.

Dato : 30-07-01 21:49

> Har du fundet et godt lab (i Kbh.) som printer på Portra papir?
>
> Hilsen
> Kenneth

.....var ikke klar over at der fantes Portra papir, skulle det være at bedre
kvalitet end alm.? hvor kan man støve sådanne op henne hvis man ikke lige
bor i Kbh.

Anders

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 30-07-01 23:11

"A.H." <no@mail.com> wrote in news:AJj97.305$WS1.25064@news.get2net.dk:

> ....var ikke klar over at der fantes Portra papir, skulle det være at
> bedre kvalitet end alm.? hvor kan man støve sådanne op henne hvis man
> ikke lige bor i Kbh.

Jeg aner det faktisk ikke - jeg håbede at du vidste det Portra papiret
skulle være designet specielt til Portra film for at fremhæve filmens
karakteristika bedst muligt. Portra bruges meget til portrætter og
bryllupper og jeg tror at man har bedst held med at finde Portra papir hos
et lab hvor bryllupsfotograferne kommer..

Hilsen
Kenneth

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 31-07-01 08:31

"Kenneth Darling Soerensen" <kenneth@darlingDOT.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
> bryllupper og jeg tror at man har bedst held med at finde Portra papir hos
> et lab hvor bryllupsfotograferne kommer..

Jeg har ikke hørt om det, eller også har jeg glemt det igen..*S*
Men prøv hos www.gabs.dk

Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk