Fængselsstraf for paparozzier og ansvarsha~
Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-09 13:26

I forbindelse med den uhyrlige Fritzl-sag i Niederösterreich ser man, at
ofrene for Josef Frizl endnu engang gøres til ofre.

Men denne gang af pressens sjakaler. Paparozzierne jager Elisabeth og
hendes børn, for at tjene penge på at få dem i nogle af de værste aviser
i Europa.

For mig at se burde sådanne mennesker kunne idømmes fængselsstraffe. Og
også de »hælere« af ansvarshavende redaktører, der betaler dem penge for
deres fotografier. Og i gentagelsestilfælde også for de
bestyrelsesformænd [og visse bestyrelsesmedlemmer] der bakker op om det,
for at få oplagene i vejret.

Men tilsyneladende er forholdene værst i UK, så briterne må også være
med ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-03-09 13:50

Per Rønne wrote:
> [...]
> deres fotografier. Og i gentagelsestilfælde også for de
> bestyrelsesformænd [og visse bestyrelsesmedlemmer] der bakker op om det,

Så det du siger er at du er for begrænsninger i ytringsfriheden?

// Hans

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-09 14:47

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Så det du siger er at du er for begrænsninger i ytringsfriheden?

Vi har altid haft begrænsninger i ytringsfriheden, når det drejer sig om
injurier og lignende, herunder personforfølgelse.

Det er det der her er tale om.

Men du skelner måske ikke mellem begrænsninger af hensyn til ofre for en
Josef Frizl, og så begrænsninger grundet i rene politiske hensyn?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-03-09 15:43

Per Rønne wrote:
> [...]

> Men du skelner måske ikke mellem begrænsninger af hensyn til ofre for en
> Josef Frizl, og så begrænsninger grundet i rene politiske hensyn?

Det er jo også en slags personforfølgelse når man går efter at svine
et helt folkeslag til...
Men for ikke at afspore debatten vil jeg EOD'e den her og sige at man
naturlivis ikke bør chikanere folk på den måde.

// Hans

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-03-09 15:56

> Det er jo også en slags personforfølgelse når man går efter at svine
> et helt folkeslag til...

Vildt - så er det vel også personforfølgelse, hvis man siger noget grimt
om f.eks. socialdemokraterne. Hvis jeg husker tidligere indlæg fra din
hånd ret, så er du en glad personforfølger. :)

Fra : ASKF

Dato : 19-03-09 14:08

Per Rønne ytrede sig i <1iwtuet.1gqqmuv1fqht0fN%per@RQNNE.invalid> med
dette:

> [...]
>for at få oplagene i vejret.
>
>Men tilsyneladende er forholdene værst i UK, så briterne må også være

Det kunne nemt afhjælpes ved en ændring i ophavsretsreglerne, så en
genkendelig person også har del i ophavsretten. Herved skal fotografen
bede sit motiv om tilladelse til en viderformidling.

Der skal selvfølgelig laves en undtagelse i situationer hvor motivet
dokumenterer en mulig krimminel handling.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-03-09 14:41

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> i Europa.
>
> For mig at se burde sådanne mennesker kunne idømmes fængselsstraffe. Og

Bortset fra at de sikkert vil blive glade for PR den dag en ghostwriter får
skrevet deres historie.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-09 14:47

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Bortset fra at de sikkert vil blive glade for PR den dag en ghostwriter får
> skrevet deres historie.

Tillad mig - at tvivle.

Disse ofre kan aldrig få et blot nogenlunde normalt liv.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 19-03-09 15:18

> Tillad mig - at tvivle.
>
> Disse ofre kan aldrig få et blot nogenlunde normalt liv.
>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det skal du sgu da ikke bestemme! Pas dit eget liv!

MvH
Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-03-09 16:19

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Tillad mig - at tvivle.
>
> Disse ofre kan aldrig få et blot nogenlunde normalt liv.

Natascha Kampusch tændte et lys for Priklopil i lighuset, ejer i dag
Priklopils hus og er tv-værtinde på et talkshow. Ikke noget et job som
hvem-som-helst lige bestrider...

Girl in the Cellar: the Natascha Kampusch Story by Allan Hall and Michael
Leidig appeared in November 2006, written in English.

Mvh
Martin

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-03-09 16:25

> [...]
>
> Natascha Kampusch tændte et lys for Priklopil i lighuset, ejer i dag
> Priklopils hus og er tv-værtinde på et talkshow. Ikke noget et job som

Enig - det er ikke noget normalt liv, hun fører.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-03-09 17:03

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Enig - det er ikke noget normalt liv, hun fører.

Nej, det er langt over de drømme en ung pige realiserer.

Mvh
Martin

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-03-09 17:30

> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Nej, det er langt over de drømme en ung pige realiserer.

Anede ikke ungpiger drømmer om at eje Priklopils hus. ;)

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-09 17:16

> [...]

> Girl in the Cellar: the Natascha Kampusch Story by Allan Hall and Michael
> Leidig appeared in November 2006, written in English.

Men de tre børn på 5, 18 og 19, der har levet hele deres liv i kælderen,
og især de to ældste, har helt anderledes dårligere muligheder for at
kunne klare sig.

Realistisk set - selv om man naturligvis må håbe det bedste for dem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 19-03-09 14:48

> [...]

> Men denne gang af pressens sjakaler. Paparozzierne jager Elisabeth og
> hendes børn, for at tjene penge på at få dem i nogle af de værste aviser
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Psykologer gør dem også til slaver.
En psykolog besvarede i morgenTV spørgsmålet om de nogensinde kunne få et
liv med et klart "Nej!" Næææh! De havde bedre af at blive bevogtet resten af
deres tilværelse indespærret af velmenende psykologer som holdt fast ved
deres teologiske dogmer om "folk der aldrig kan få en normal tilværelse"
Så istedet for en tur ud i solen på Bahamas kan Elisabeth og børnene se en
fremtid foran sig overvåget døgnet rundt af velmenere-velmenmerpsykologer
som ved at bevogte dem beviser deres teologiske dogme om at:"De aldrig kan
få en normal tilværelse!"

Det er fandeme uhyggeligt du! der er nye "Fritzler" parat til en livsvarig
indespærring!
mvH
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-09 17:16

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> få en normal tilværelse!"
>
> Det er fandeme uhyggeligt du! der er nye "Fritzler" parat til en livsvarig

Det der er overgået dem er vist langt værre, end du overhovedet kan
forestille dig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk