Bendt Bendtsens jagtture mv
Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-09 19:05

Jeg lægger mærke til at ingen har omtalt Bendt Bendts jagt- og golfture
med erhvervslivets spidser.

Betyder det at I finder sagen lige så mærkelig som jeg selv gør det?

En erhvervsminister holder naturligvis kontakt med erhvervslivets top,
måde til mere formelle møder og ved mere selskabelige lejligheder. Også
ved sidstnævnte lejligheder plejes der jo forbindelser, hvilket også er
en del af det politiske arbejde.

Og ulig Thorvald Stauning har han altså han ikke til at få forærende en
strandvejsvilla erhvervslivet, når han i 2014 fylder 60.

Men Uffe Thorndahl fra Hørsholm, der som bekendt også stjal Lars Løkke
Rasmussens kvitteringer, før de kunne fordeles og blive til
regnskabsmæssige bilag i Frederiksborgs amt og Venstre [Løkke har næppe
beholdt kvitteringer, han alligevel selv skulle betale, og der har
aldrig været regnskabspligt for repræsentationsudgifter som
folketingsmand] har jo de sidste år været på storvildtsjagt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-09 19:41

> Jeg lægger mærke til at ingen har omtalt Bendt Bendts jagt- og
> golfture
> med erhvervslivets spidser.
>
> Betyder det at I finder sagen lige så mærkelig som jeg selv gør det?

Næh, den er nærmest uinteressant. Der er jo intet nyt i, at politikerne
lader sig begunstige af vennerne på utallige opfindsomme og dejlige
måder. Som at se en flok miljøministre tage til et vigtigt møde om
CO2-"forurening" og allesammen ankomme i kæmpestore øser. Ligeledes kan
ministre og erhversledere under de herligste omstændigheder helt sikkert
blive rørende enige om, at erhvervslivet i disse vanskelige tider har
brug for lidt skattekroner til den videre drift - eller i det mindste at
undlade at pålægge de stakkels erhvervsledere yderligere byrder, end dem
der allerede tynger dem så hårdt, at det stresser dem, så det går ud
over deres put på golfbanen og de kommer til at skamskyde alt vildt
omkring sig på jagtturen.

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-03-09 20:27

Henrik Svendsen skrev:

> Næh, den er nærmest uinteressant. Der er jo intet nyt i, at politikerne
> lader sig begunstige af vennerne på utallige opfindsomme og dejlige
> måder.

At det ikke er første gang en minister/politiker har
modtaget lidt for mange "gaver" fra virksomheder
gør det ikke bedre. Men jeg har noterer mig at Lene E
har været på banen med: "Jeg har ikke sat mig ind i
Bendtsens jagtture", hvilket jeg læser som: "Jeg vil
helst ikke blandes ind i Bendts fusk og lusk". Jeg så
også at Fogh er citeret for: "Jeg har fuld tillid til
Bendt Bendtsen", hvilket nok er en variant af: "Lad
os se om ikke stormen lægger sig af sig selv. Men lad
os se hvad ombudsmanden finder ud af.

Fra : *@*

Dato : 19-03-09 11:04

On Wed, 18 Mar 2009 20:26:32 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>At det ikke er første gang en minister/politiker har
>modtaget lidt for mange "gaver" fra virksomheder
>gør det ikke bedre.

hvorfor nævner du kun "gaver" fra virksomheder?

jeg finder det da meget mere betænkeligt at masser af toppolitikere
fra rød fløj modtog gratis luksusophold i flere lande øst for
jerntæppet i den tid hvor USSR var en reel trussel

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-03-09 19:51

*@* skrev:

> [...]
> fra rød fløj modtog gratis luksusophold i flere lande øst for
> jerntæppet i den tid hvor USSR var en reel trussel

Jeg nævner "kun" gaver fra virksomheder fordi:
1: Det er det den aktuelle sag handler om.
2: Det er mere end 20 år siden USSR kunne udgøre en trussel.
3: Et problematik forhold bliver ikke mindre problematisk af at
der findes andre lige så problematiske forhold.
4: Det ville være uoverkommeligt at nævne alle problematiske
forhold. Jeg kunne selvfølgelig også nævne: Billagsrod,
privat kørsel i ministerbil, hotel ophold i Paris, kreativ
bogføring, ophold på Bush's ranch, fortsæt selv listen i
det uendelige.

Det ænder alt sammen ikke på at det er problematisk at
politikere får gaver fra private virksomheder.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-09 06:56

> [...]

> det uendelige.
>
> Det ænder alt sammen ikke på at det er problematisk at
> politikere får gaver fra private virksomheder.

Skeln mellem store, »fysiske« gaver, som Staunings Strandvejsvilla
betalt af dansk erhvervslivs top. Eller Marius Andersens badeværelse.

Og så indbydelser til selskabelighed. En politiker skal netværke, og det
er altid vanskeligt helt at skelne mellem hvornår han er politiker og
hvornår han er privatperson, især når han er sammen med folk der har at
gøre med hans resortområde.

I dette tilfælde går man altså i for små sko, og skulle der være tale om
overtrædelse af regelsættet, er det regelsættet der må laves om.

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-09 12:09

> Skeln mellem store, »fysiske« gaver, som Staunings Strandvejsvilla
> betalt af dansk erhvervslivs top. Eller Marius Andersens badeværelse.

Nej, kære ven.
Der skal IKKE skelnes, idet dette ikke ville give nogen mening.
Afhængighed er og bliver afhængighed.
Accepterer man din besynderlige opfattelse, hvem bestemmer da, hvor stor
bestikkelsen skal være, før den er bestikkelse?
Nogen finder en kasse øl en stor gave.
For andre er det en ubetydelig bagatel.
Ikke sandt?

> [...]
> er altid vanskeligt helt at skelne mellem hvornår han er politiker og
> hvornår han er privatperson, især når han er sammen med folk der har at

Drømmer du selv om de bonede gulve?
Eller er det den vanlige akademikersnobben for "dem, der betyder noget"?
Idet du tilsyneladende ganske overser alle de mange ikke "fine" borgere, som
også er underlagt nævnte person?
Hvorfor mener du ikke, han ville kunne lærer noget exempelvis ved et
bankospil?
Sammen med normale mennesker?

> I dette tilfælde går man altså i for små sko, og skulle der være tale om
> overtrædelse af regelsættet, er det regelsættet der må laves om.
> --

Gud fader i skuret---
Regelsæt---
Hvad med moral og anstændighed?

Egon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 12:49

"Egon Stich" <ES.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Gud fader i skuret---
> Regelsæt---
> Hvad med moral og anstændighed?

Altså du kan da nok regne ud, at en erhvervsminister er pine død nødt
til at tilbringe tre dage i jagtselskab i Letland betalt af
Hedeselskabet, for at passe sit arbejde? Mindre end tre dage kan da ikke
gøre det, hvis man skal høre noget for alle de mange anskud?

En Elton John koncert er da også for Søren et naturligt sted for en
erhversminister for at komme i tale med erhvervslivet - gir det ikke sig
selv?

Tredages golfture med Carlsberg er dog for en i helvede da en oplagt
uomgængelighed! Køllen skal jo svinges, så mindre end tre kan jo ikke
gøre det?

Helt ærligt Egon - jeg kan overhovedet ikke se, hvorfor du skal plage
Per med noget så ligegyldigt som moral og anstændighed. Vi er jo
allesammen bare mennesker og du rager vel også til dig, hvor du kan
komme af sted med det? Så det gør en minister da også. Vil du have, at
manden skulle lade sig nøje med at møde erhvervslivet, der hvor
erhverslivet har deres hovedkvarterer eller f.eks. i ministeriet!!!?

Det er altså for vildt, som Per siger! Og jeg er hundrede procent på
Pers side ... not.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 12:49
Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-09 16:26

Egon Stich <ES.mail.dk> wrote:

> Accepterer man din besynderlige opfattelse, hvem bestemmer da, hvor stor
> bestikkelsen skal være, før den er bestikkelse?

Han har ikke modtaget bestikkelse, men er blevet inviteret med til noget
selskabelighed, hvor der naturligvis også er foregået lobby-virksomhed
fra dem der har inviteret ham.

Det er det der gør det til en del af hans job som minister.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 16:35

> [...]
> fra dem der har inviteret ham.
>
> Det er det der gør det til en del af hans job som minister.

Selskabelighed .... hahaha. Del af hans job som minister :)) Tredages
jagtudflugter betalt af Hedeselskabet er en del af ministerjobbet. Åh
jamen, så kan andre gaver til flercifrede tusinder af kroner, da også
bare kaldes for et eller andet, der lyder uskyldigt - og så er den skid
slået. Hvor er det fedt, hvor er det vildt :)

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-09 17:27

Henrik Svendsen <hrsvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
> bare kaldes for et eller andet, der lyder uskyldigt - og så er den skid
> slået. Hvor er det fedt, hvor er det vildt :)

Jeg kan altså ikke kalde et jagt- eller golfselskab for andet end
»selskabelighed«, og det er jo ikke sådan at han har fået noget
forærende til ejendom.

At netværke er en del af en politikers arbejde, og at netværke med
erhvervslivets top er især en del af en erhvervsministers arbejde.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 18:07

> [...]
>
> At netværke er en del af en politikers arbejde, og at netværke med
> erhvervslivets top er især en del af en erhvervsministers arbejde.

Øh - han får da foræret en meget kostbar jagtudflugt, eller? Og hvilken
slags "netværkning" med Hedeselskabet synes du behøver 3 dages kostbar
jagtudflugt i Letland?

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-09 18:35

On Fri, 20 Mar 2009 18:07:12 +0100, Henrik Svendsen wrote:

> Øh - han får da foræret en meget kostbar jagtudflugt, eller? Og hvilken
> slags "netværkning" med Hedeselskabet synes du behøver 3 dages kostbar
> jagtudflugt i Letland?

Jeg kan altså ikke se den store forskel mellem en middag på en dyr
restaurant og en tur på golfbanen eller i en jagthytte.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 22:09

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:1nhs6iv5hz4de.167uwb3p6k3ad$.dlg@40tude.net...

> Jeg kan altså ikke se den store forskel mellem en middag på en dyr
> restaurant og en tur på golfbanen eller i en jagthytte.

Du kan ikke se forskellen mellem en 3 timers middag og en tre dages
jagttur med masser af middag og frokost osv osv?

Okay, det er selvfølgelig en ærlig sag; men synes du så heller ikke, han
fik foræret en meget kostbar jagtudflugt? Kan du heller ikke se, hvilken
slags netværkning med Hedeselskabet der fordrer at en erhversminister
tager på tre dages jagtudflugt i Letland?

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 01:54

On Fri, 20 Mar 2009 22:08:45 +0100, Henrik Svendsen wrote:

> Du kan ikke se forskellen mellem en 3 timers middag og en tre dages
> jagttur med masser af middag og frokost osv osv?

Principielt, nej.

> Okay, det er selvfølgelig en ærlig sag; men synes du så heller ikke, han
> fik foræret en meget kostbar jagtudflugt?

Prisen på jagtudflugten er da irrelevant, da det ikke er noget han kan
bruge til noget.

>Kan du heller ikke se, hvilken
> slags netværkning med Hedeselskabet der fordrer at en erhversminister
> tager på tre dages jagtudflugt i Letland?

Nu ved jeg ikke hvor meget en erhvervsminister har at gøre med
Hedeselskabet, men hvor meget har det reelt kostet dem at invitere
erhvervsministeren.?

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-09 05:34

Steen A.Thomsen <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> wrote:

> Nu ved jeg ikke hvor meget en erhvervsminister har at gøre med
> Hedeselskabet, men hvor meget har det reelt kostet dem at invitere
> erhvervsministeren.?

Hedeselskabet er en erhervsvirksomhed, og i øvrigt var der da vist også
andre virksomhedsledere der var inviteret med. Jagtselskabet var
netværkning under tvangfrie former på højt niveau, med mange aktører.

Men rigtig mange er i dagens Danmark overordentligt puritanske ...

Fra : TL

Dato : 21-03-09 15:37

On Sat, 21 Mar 2009 05:33:31 +0100, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

> [...]
>netværkning under tvangfrie former på højt niveau, med mange aktører.
>
>Men rigtig mange er i dagens Danmark overordentligt puritanske ...

I det mindste burde ministeren betale skat af værdien af denne
jagttur, ikke sandt?

--
The end of law is not to abolish or restrain,
but to preserve and enlarge freedom.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-09 16:00

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> I det mindste burde ministeren betale skat af værdien af denne
> jagttur, ikke sandt?

Personligt har jeg nu aldrig oplyst skattevæsenet om »skatteværdien« af
de fester, jeg er blevet indbudt til.

Og hvis du sammenligner med mobiltelefoner, hjemme-pc'ere og
hjemme-internet, så er netop dét blevet meget misbrugt.

Fra : TL

Dato : 21-03-09 16:26

On Sat, 21 Mar 2009 16:00:25 +0100, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Personligt har jeg nu aldrig oplyst skattevæsenet om »skatteværdien« af
>de fester, jeg er blevet indbudt til.

Hvor mange fester er du indbudt til har indbydelsen haft en værdi af
tusindevis af kroner, og indbydelsen er kun i kraft af dit job?

>Og hvis du sammenligner med mobiltelefoner, hjemme-pc'ere og
>hjemme-internet, så er netop dét blevet meget misbrugt.

Hvorfor skal frequent flyer miles beskattes, men jagtture skal ikke?

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-09 17:09

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Hvor mange fester er du indbudt til har indbydelsen haft en værdi af
> tusindevis af kroner, og indbydelsen er kun i kraft af dit job?

Jeg aner ikke hvad prisen har været på de mange firmafester jeg har
deltaget i ...

> Hvorfor skal frequent flyer miles beskattes, men jagtture skal ikke?

Og jeg aner ikke hvad du mener med »frequent flyer miles«.

Fra : TL

Dato : 21-03-09 21:23

On Sat, 21 Mar 2009 17:08:36 +0100, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Jeg aner ikke hvad prisen har været på de mange firmafester jeg har
>deltaget i ...

Det kan da kun være rimeligt, at firmafester også beskattes. Det er da
vildt urimeligt, at nogen har adgang til den slags fryns, mens andre
selv må betale for deres julefrokost.

>Og jeg aner ikke hvad du mener med »frequent flyer miles«.

Når du rejser med rutefly kan du optjene loyalitetspoint fra
flyselskabet. Hvis du rejser rigtigt meget kan du optjene nok point
til at få gratisrejser eller opgraderinger eller andre goder. I
Danmark er det svjv således, at hvis du rejser på forretning på
arbejdsgiverens regning, men bruger dine point på private ferierejser,
så skal du beskattes af værdien af disse loyalitetspoint. Igen, ren
misundelse, der formentlig koster mere i administration end det
bringer i indtægt til staten.

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 15:27

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Manden til borddamen:
Vil De gå i seng med mig, om jeg inviterer Dem med på rejse til et exotisk
sted i en lille uges tid?
Damen:
Tjah-- hvorfor ikke?
Manden:
Ville De gøre det for en tier?
Damen: (indigneret)
Sig mig: Tror de jeg er prostitueret?
Manden:
Ingen tvivl om det---
Nu forsøger jeg blot at finde prisen--

Lidt omskrevet, men samme sag--

Er du forøvrigt klar over, hvad en jagt koster i vore dage?
Det er ikke pebernødder, kan jeg betro dig--

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 16:09

On Mon, 23 Mar 2009 15:27:20 +0100, Egon Stich wrote:

> [...]
<snip gammel vittighed>

> Er du forøvrigt klar over, hvad en jagt koster i vore dage?
> Det er ikke pebernødder, kan jeg betro dig--

Det er da VÆSENTLIGT billigere når man selv ejer skoven og jagtretten, end
hvad DU skulle betale for det via et rejsebureau.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 23-03-09 20:10

On Mon, 23 Mar 2009 16:08:49 +0100, Steen A.Thomsen wrote:

> Det er da VÆSENTLIGT billigere når man selv ejer skoven og jagtretten, end
> hvad DU skulle betale for det via et rejsebureau.

Ja, at eje er billigere end at leje...

Hvem er det der forsøger at få støtte til at eje?

--
MVH
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 20:59

On Mon, 23 Mar 2009 20:10:01 +0100, Bruno Christensen wrote:

> Ja, at eje er billigere end at leje...

Det var en kommentar til Egon's:

"Er du forøvrigt klar over, hvad en jagt koster i vore dage?
Det er ikke pebernødder, kan jeg betro dig--"

> Hvem er det der forsøger at få støtte til at eje?

Det er da irrelevant.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 13:21

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:16kvdcwoll4es.1gs1wmluzqpne$.dlg@40tude.net...

Relevans?

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 14:15

On Mon, 30 Mar 2009 14:20:45 +0200, Egon Stich wrote:

> Relevans?

De "røde" skriger løs om "bestikkelse", men der er jo ingen substans i det
(det har ikke kostet mere en en middag på en restaurant i København).

Fra : Bruno Christensen

Dato : 23-03-09 20:07

On Mon, 23 Mar 2009 15:27:20 +0100, Egon Stich wrote:

> Manden til borddamen:

Han hed Geore Bernhard Shaw

--
MVH
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 20:57

On Mon, 23 Mar 2009 20:06:44 +0100, Bruno Christensen wrote:

> Han hed Geore Bernhard Shaw

Den svarer lidt til:

Hvad er forskellen på er luder-besøg og et ægteskab ?

Svar:

Prisen og længden på kontrakten.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-09 11:18

> [...]

> Den svarer lidt til:
>
> Hvad er forskellen på er luder-besøg og et ægteskab ?

Prøv du med den i feministisk selskab ...

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-09 11:45

On Tue, 24 Mar 2009 11:18:08 +0100, Per Rønne wrote:

> Prøv du med den i feministisk selskab ...

Der vil den nok ikke score de store point.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 13:23

> Prøv du med den i feministisk selskab ...
> --
> Per Erik Rønne

Når man betænker, at tidens "feminister" alene interesserer sig for direktør
og bestyrelsesposter, ville den sikkert gå ganske godt, og en pris blive
fundet.

Egon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-03-09 10:57

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:1t2n3aftas5zo.mkiab2xiyy3q.dlg@40tude.net...

> Principielt, nej.

Jeg kan ikke helt følge din omgang med principper. Er det noget i stil
med, at et metorit principielt er et himmellegeme ligesom Solen? En
elefant er principielt et dyr ligesom musen? Her er det så, jeg spørger
mig selv - hvad kan man bruge den slags principper til?

> Prisen på jagtudflugten er da irrelevant, da det ikke er noget han kan
> bruge til noget.

Han kan ikke bruge prisen til noget, eller han kan ikke bruge tilbuddet
om en kostbar jagtudflugt til noget? Du er ikke jæger, vel?

> Nu ved jeg ikke hvor meget en erhvervsminister har at gøre med
> Hedeselskabet,

Temmelig meget må man sige :)

> men hvor meget har det reelt kostet dem at invitere
> erhvervsministeren.?

Et tredages gruppepakketilbud med ret til at skyde en enkelt mindre
elgtyr og vildsvin ad libitum i Letland kan købes for 10950 danske
kroner. Så kommer rejsen oveni. Det kan vel gøres for et par tusinde på
en afbudsbillet på turistklasse. Så er der bøden på 250 øvro, hvergang
man ved et uheld rammer råbuk. Med Bents evne til at skyde over målet
burde det ikke være noget problem; men det er ikke unormalt at tage fejl
i kampens hede. Kommer man til at ramme en vildsvineso over 70 kilo er
der også bøde. Det samme gælder når man rammer rå og lam.

Uden at kende så meget til det specifikke ved Bents tredages jagt betalt
af Hedeselskabet, så vil jeg alligevel gætte på, at han fik et lidt
flottere tilbud end som så. Der blev nok kylet nogen kronhjorte ind
(koster ekstra) og mon ikke flybiletten var mindst businessclass og ikke
på afbud. Så et 'konservativt' gæt bliver 15000 for jagten inklusiv
forplejning - og ca 7000 for flybilletten. Smid nogen gevesener oveni og
en lille gave og et par uheld med at ramme forkerte dyr - i omegnen af
25000 kroner skal jagtudflugten nok have været værd - mere er også
sandsynligt.

Bent er glad jæger, og han fik foræret en gave til omkring 25.000
kroner - muligvis en del mere. Det er korruption. Der er ikke noget
andet ord for det. Det er langt over bagatelgrænsen.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 14:26

On Sat, 21 Mar 2009 10:57:00 +0100, Henrik Svendsen wrote:

> Jeg kan ikke helt følge din omgang med principper.

Så skal jeg da gerne forklare det.

I begge tilfælde får personen en "fornøjelse" sammen med "samtalerne" og i
begge tilfælde er prisen på "fornøjelsen" irrelevant for den der modtager
den.

> [...]
> elefant er principielt et dyr ligesom musen? Her er det så, jeg spørger
> mig selv - hvad kan man bruge den slags principper til?

Til at "berolige" dem der næsten får et hjertestop, når de hører om en
politiker, der er ude og spille golf, med nogle "onde kapitalister".

> Han kan ikke bruge prisen til noget, eller han kan ikke bruge tilbuddet
> om en kostbar jagtudflugt til noget? Du er ikke jæger, vel?

Korrekt, jeg er IKKE jæger.

Men en jagt-tur er vel for jægere, som en tur i bon-bon land er for et
barn. De hygger sig og interesserer sig ikke for prisen.

> Temmelig meget må man sige :)

Jeg mente sådan "forretningsmæssigt".

> Et tredages gruppepakketilbud med ret til at skyde en enkelt mindre
> elgtyr og vildsvin ad libitum i Letland kan købes for 10950 danske
> kroner.

Det var sgu da billigt.

>Så kommer rejsen oveni. Det kan vel gøres for et par tusinde på
> en afbudsbillet på turistklasse. Så er der bøden på 250 øvro, hvergang
> man ved et uheld rammer råbuk.

Øhhh. Det er da irrelevant for en erfaren jæger.

> [...]
> i kampens hede. Kommer man til at ramme en vildsvineso over 70 kilo er
> der også bøde. Det samme gælder når man rammer rå og lam.

Alt gebyr på hjernedøde wannabe-jægere.

> Uden at kende så meget til det specifikke ved Bents tredages jagt betalt
> af Hedeselskabet, så vil jeg alligevel gætte på, at han fik et lidt
> flottere tilbud end som så.

Nu bevæger vi os væk fra fakta og overi gætterier.

>Der blev nok kylet nogen kronhjorte ind
> (koster ekstra) og mon ikke flybiletten var mindst businessclass og ikke
> på afbud.

Nix. http://www.bt.dk/article/20090318/politik/90318088/

citat:

"Jeg insisterede på at betale flybilletten til Riga med mit eget dankort"

>Så et 'konservativt' gæt bliver 15000 for jagten inklusiv
> forplejning -

citat:

"Jagtturen gik til Hedeselskabets skovområde i Baltikum".

Altså Hedeselskabets EGET skovområde, IKKE et "lejet".

>og ca 7000 for flybilletten.

Irrelevant da Gade betalte flybilletten selv.

>Smid nogen gevesener oveni og
> en lille gave og et par uheld med at ramme forkerte dyr - i omegnen af
> 25000 kroner skal jagtudflugten nok have været værd - mere er også
> sandsynligt.

Prøv nu lige at undersøge sagen, før du kommer med flere vilde gætterier.

> Bent er glad jæger, og han fik foræret en gave til omkring 25.000
> kroner - muligvis en del mere. Det er korruption.

Nej.

citat:

"Men det var privatpersonen og ikke ministeren Søren Gade, som var på jagt.
Jeg er nemlig i Rotary-club i Holstebro med en fra Hederselskabet".

>Der er ikke noget
> andet ord for det. Det er langt over bagatelgrænsen.

Sæt dig dog lidt ind i sagen, før du dummer dig endnu mere, med dine vilde
gætterier, der er uden hold i virkeligheden.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-09 16:00

> [...]

> Altså Hedeselskabets EGET skovområde, IKKE et "lejet".

> Irrelevant da Gade betalte flybilletten selv.

Ifølge samme artikel gjorde Bendt Bendtsen det nu også:

=
Bendt Bendtsen erkender gennem den konservative pressechef Rikke
Egelund, at han var med på den Hedeselskabets jagt i Letland, men
fortæller, at han lige som alle de andre jagtdeltagere, selv betalte
flybilletten til Riga.
=

Derudover står der:

=
Jagtturen gik til Hedeselskabets skovområde i Baltikum og inkluderede
overnatning på et skovpensionat og middag på det fashionable Hotel
Baltic Beach i Riga.

- Sådan en jagt i Letland afholder Hedeselskabet hvert år i vores skov
derovre, hvor der både deltager ministre, embedsmænd og borgmestre, og
det er altså ikke sådan, at vi vælter os i dyr rødvin. Vi har en klar
interesse i at invitere politikerne, som vi samarbejder med, med på
turen, da vores firma har store interesser indenfor skovdrift, miljø og
energi, siger Hedeselskabets adm. direktør Ove Kloch.

Hvordan har du det med, at politikere slet ikke må modtage sådan en
betalt jagt-tur?

- Det er da ikke mit problem, siger direktøren til B.T.
=

Og vi mangler stadig at få verificeret, at det skulle have været
ulovligt. Skulle det i øvrigt vise sig at være korrekt, trænger
regelsættet vist i øvrigt til en fornyet gennemgang; det må ganske
simpelt ændres.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 17:04

On Sat, 21 Mar 2009 16:00:26 +0100, Per Rønne wrote:

> Ifølge samme artikel gjorde Bendt Bendtsen det nu også:

Ups. Jeg rodede lige de to sammen.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-09 17:10

Steen A.Thomsen <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> wrote:

> Ups. Jeg rodede lige de to sammen.

Men de var nu begge med på turen til det af Hedeselskabet ejede
jagtområde.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 17:14

On Sat, 21 Mar 2009 17:09:56 +0100, Per Rønne wrote:

> Men de var nu begge med på turen til det af Hedeselskabet ejede
> jagtområde.

Ok. Eftersom Hedeselskabet EJEDE jagtområdet og politikerne SELV betalte
flybilletterne, så kan det ikke være ret mange basseører det drejer sig om.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-09 17:22

Steen A.Thomsen <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> wrote:

> Ok. Eftersom Hedeselskabet EJEDE jagtområdet og politikerne SELV betalte
> flybilletterne, så kan det ikke være ret mange basseører det drejer sig om.

De har overnattet to nætter i Hedeselskabets jagthytte, og deltaget i en
enkelt større middag for deltagerne.

Turen har vel været lige så luksuriøs som når jeg har deltaget i
ugekurser hos spejderne, betalt af spejdergruppen. OK, måske
enkeltværelser i stedet for sovesale med køjesenge, men alligevel ...
enkeltværelser oplever jeg så i fagforeningeregi ... også med festmad.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 22:12

On Sat, 21 Mar 2009 17:21:51 +0100, Per Rønne wrote:

> [...]
> enkeltværelser i stedet for sovesale med køjesenge, men alligevel ...
> enkeltværelser oplever jeg så i fagforeningeregi ... også med festmad.

Altså er den såkaldte "bestikkelse" i samme størrelse som en frokost på
restaurant i København.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-09 06:38

Steen A.Thomsen <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> wrote:

> Altså er den såkaldte "bestikkelse" i samme størrelse som en frokost på
> restaurant i København.

Du skulle prøve at se Deadline 22:30 fra i går aften, med debat mellem
Asger Åmund og Falbert fra EB.

Det eneste den første fandt var at gå over grænsen var den billige
BMW-motorcykel, men den har Bendt Bendtsen da vist først fået /efter/
sin tid som erhvervsminister, og den bliver mildest talt ikke skjult.

Der er tale om reklame fra BMWs side, af samme art som da Lene Espersen
optrådte i en ølreklame for Carlsberg, kun iført undertøj. Bendt
Bendtsens løn var så rabatten på cyklen.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-09 05:34

Steen A.Thomsen <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> wrote:

> Jeg kan altså ikke se den store forskel mellem en middag på en dyr
> restaurant og en tur på golfbanen eller i en jagthytte.

Og der er en grund til at også politikere, som folketingsmedlemmer,
borgmestre og ministre, har en repræsentationskonto.

For MFere var den før regeringsskiftet på 50.000 årligt, et beløb der
ikke skulle føres regnskab for.

Når erhvervslivets ledere, men også når diplomater og andre inviterer
ledende politikere til forskellige arrangementer, er det naturligvis for
under tvangfrie former at få input, og for at påvirke
beslutningeprocesserne. Det er da også derfor en københavnsk borgmester
har kunnet invitere en indenrigsminister for samme parti til middag på
Café Petersborg i Frederiksstaden.

Netværking er en vigtig del af politik, af arbejdet i erhvervslivet top,
i diplomatiet og ikke mindst for interesseorganisationerne. Det negativt
ladede ord for hvad der er tale om hedder »lobby-virksomhed«, men i
lærebøger om samfundsforhold tales der om - interesseorganisationer og
om organisations-samfundet.

Og, ja, meget glider langt lettere ned under tvangfrie former. En skarp
skelnen mellem hvad der er arbejde og hvad der er privat kan være
overordentlig svær at sætte op.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-03-09 10:58

> [...]
> borgmester
> har kunnet invitere en indenrigsminister for samme parti til middag på

En middag på Cafe Petersborg ... en virkelig god sammenligning må man
sige ...

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 15:23

> [...]
>
> Jeg kan altså ikke se den store forskel mellem en middag på en dyr
> restaurant og en tur på golfbanen eller i en jagthytte.

Jamen---
Er ikke begge dele udtryk for en form for korruption?

Du forsøger at gradbøje.

Kan du også gradbøje en motorcykel?

Eller misbrug af folkets for Ministeren til rådighed stillede automobil?

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 16:11

On Mon, 23 Mar 2009 15:23:12 +0100, Egon Stich wrote:

> Jamen---
> Er ikke begge dele udtryk for en form for korruption?

Nej, men du mener måske også at et par håndmadder til et møde, er
bestikkelse.?

> Du forsøger at gradbøje.
>
> Kan du også gradbøje en motorcykel?

Hvilken relevans har det.?

> Eller misbrug af folkets for Ministeren til rådighed stillede automobil?

Er vi ikke ved at komme lige vel langt væk fra jagtturene/golfturene.?

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 13:18

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:1dsnf3pinliep$.an594dlt5kjr.dlg@40tude.net...

> Nej, men du mener måske også at et par håndmadder til et møde, er
> bestikkelse.?

> Hvilken relevans har det.?

> Er vi ikke ved at komme lige vel langt væk fra jagtturene/golfturene.?

Muligvis.
Men de kun fordi du, måske bevidst, ikke fatter det skrevne?

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-09 18:06

Egon Stich <ES.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Jamen---
> Er ikke begge dele udtryk for en form for korruption?

Det er en del af det at netværke.

> Du forsøger at gradbøje.
>
> Kan du også gradbøje en motorcykel?

Motorcyklen hører til /efter/ ministertiden. Her er rabatten på
motorcyklen vist det samme som hans løn som levende reklamesøjle ...

> Eller misbrug af folkets for Ministeren til rådighed stillede automobil?

En minister er altid på arbejde. Altid.

Fra : TL

Dato : 28-03-09 21:06

On Mon, 23 Mar 2009 18:05:55 +0100, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>En minister er altid på arbejde. Altid.

Det er der mange, der er. Men alle andre skal altså betale skat af at
have adgang til arbejdsværktøjer udenfor 8-17.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 13:20

> Det er en del af det at netværke.

Aha--
Endnu et Nysprogsord:
Netværke har erstattet Bestikkelse?

> Motorcyklen hører til /efter/ ministertiden. Her er rabatten på
> motorcyklen vist det samme som hans løn som levende reklamesøjle ...

Stadig betikkelse.

> En minister er altid på arbejde. Altid.

Man må helt tilbage til enevældens tid, for at finde en opfattelse af "de
fines" rettigheder i forhold til pøbelens, som dem du åbenbart ligger under
for.

Egon --

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 15:21

> [...]
>
> At netværke er en del af en politikers arbejde, og at netværke med
> erhvervslivets top er især en del af en erhvervsministers arbejde.

Jeg kan ikke lade være med at erindre, at du engang har fremført, at
akademikere var særligt, ja de eneste, egnede til at regerer--
Sammenholdt med din her åbenbarede naivitet, må man vel sige, at jeg havde
ret, da jeg i sin tid opponerede mod din opfattelse?

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 15:19

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Hvorfor tror du bæstet ikke udførte sin pligt i sagen med Roskolde Bank?

Kunne det hænge sammen med den store rabat han fra een af aktørernes side
opnåede ved "køb" af motorcykel?

Næ - Per.
Du er for naiv i dette spørgsmål.
At manden er korrupt, er udenfor enhver tvivl.

Han har bevidst bragt sig i afhængighedsforhold til mennesker, der lige så
bevidst har været "gavmilde" med netop denne hensigt.

Du har sikkert engang hørt ordet: Inhabil?
Noget man tager alvorligt.
Netop for at forhindrer exempelvis dommere eller nævninge at optræde
forkert.

En minister, der lader sig bedæk-- oops - beværte, vil afgjort være inhabil
overfor "værterne".

Ligesom du ville være som censor overfor egne børn eller nære slægtninge.

Ikke sandt?

Egon

Fra : Malene P

Dato : 23-03-09 16:47

> Hvorfor tror du bæstet ikke udførte sin pligt i sagen med Roskolde Bank?
>
> Kunne det hænge sammen med den store rabat han fra een af aktørernes side
> opnåede ved "køb" af motorcykel?

En god lort flyder altid ovenpå -og det vil BB formentlig også gøre i denne
sag. Men man kan jo håbe på, at han mister sit jagttegn.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-09 18:06

Egon Stich <ES.mail.dk> wrote:

> Hvorfor tror du bæstet ikke udførte sin pligt i sagen med Roskolde Bank?
>
> Kunne det hænge sammen med den store rabat han fra een af aktørernes side
> opnåede ved "køb" af motorcykel?

Jeg var ikke klar over at det tyske firma BMW havde noget at gøre med
Roskilde Bank ...

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 13:24

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Du tror, det var det tyske hovedsæde, der bestak bæstet?

Egon

Fra : vvv

Dato : 18-03-09 21:41

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> aldrig været regnskabspligt for repræsentationsudgifter som
> folketingsmand] har jo de sidste år været på storvildtsjagt ...

Uffe Thorndahl er i hvert fald ikke helt normal, det virker som om han har
gang i en vendetta.

Han har i øvrigt sin fortid imod sig. Ikke alene har han været medlem af
Fremskridtspartiet før C. han kom også med den forrygende udtalelse om
handikapinstitutionen der var nabo til hans sommerhus: "(de) hyler, stønner
og grynter, som var det fodringstid på en mindre svinefarm", og som om alt
det ikke var nok, har han været gift med Bente Junker.

vv

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-09 06:27

"vvv" <?@?> wrote:

> [...]
> og grynter, som var det fodringstid på en mindre svinefarm", og som om alt
> det ikke var nok, har han været gift med Bente Junker.

Ja, det var mens han var gift med Bente Juncker, der en kort overgang
var socialminister for CD, at han kom med sin klage over naboskabet.

Hun mistede så ministerposten på den sag ...

<http://da.wikipedia.org/wiki/Uffe_Thorndahl>

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 18-03-09 22:54

Per Rønne skrev:
> [...]
> aldrig været regnskabspligt for repræsentationsudgifter som
> folketingsmand] har jo de sidste år været på storvildtsjagt ...

Jeg kan ikke glemme at Bent Patentsen tog fusen på folketinget (stemte
imod sit mandat) i en EU afstemning om software patenter.

Det er svært at tro at manden virkelig var så dum som han bagefter påstod.

- cep

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-03-09 07:14

Per Rønne skrev:
> [...]
> aldrig været regnskabspligt for repræsentationsudgifter som
> folketingsmand] har jo de sidste år været på storvildtsjagt ...

Der er *KORRUPTION* og så er der den subtile korruption.
Jeg erkender blankt at jeg ikke har skyggen af bevis for at Patentsen
ikke er korrupt eller for den sags skyld *er* korrupt.
Jeg har kun ikke *host* fornemmelse, og med AFR's forsikring om at
manden er ganske lovlydig, må jeg vel bøje mig.

- cep

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-09 10:53

"\"Claus E. Petersen\" <\"Snurrberget\"@" <"REMOVE> wrote:

> Der er *KORRUPTION* og så er der den subtile korruption.

Mener du heller ikke at en erhvervsminister må acceptere indbydelsen til
Mærsk McKinney-Møllers 95 års fødselsdag, med *gratis* champagne?

Eller at han må deltage i middagen i forbindelse med en kongres i Dansk
Industri, men i stedet må begive sig ned til den nærmeste pølsebod for
ud af egen lomme at spise en frankfurter med brød, ketchup og det lyse?

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-03-09 13:24

Per Rønne skrev:

> [...]
> Industri, men i stedet må begive sig ned til den nærmeste pølsebod for
> ud af egen lomme at spise en frankfurter med brød, ketchup og det lyse?

Næh.. Som minister skal han styre fri af den slags.
Det skaber tvivl om ministerens integritet, så han må vel sende den
lokale departementchef, hvis det nu skal være golf på allehøjeste plan.
Ellers kan en alm. embedsmand vel gøre det.

- cep

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-09 14:47

> [...]
> lokale departementchef, hvis det nu skal være golf på allehøjeste plan.
> Ellers kan en alm. embedsmand vel gøre det.

Det er ganske simpelt - for vildt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-03-09 14:55

> Det er ganske simpelt - for vildt.

Hvorfor? Kan almindelige embedsmænd ikke spille golf?

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-03-09 16:22

Per Rønne skrev:

> Det er ganske simpelt - for vildt.

Mjah.. en anelse over kanten måske.

Hvis repræsentanter for eks. LO også var med til golferiet ville vi jo
have en kortslutning af det parlamentariske system.

Vi ville i realiteten ikke have en kinamands chance for at spore hvilke
"fakta" der ligger til grund for vores folkevalgtes beslutninger (ikke
at vi i øvrigt stoler på dem over en dørtærskel).

Hvis A nu acepterer at B gør dit (og dermed står stærkt) og til gengæld
pusher ministeren et lovforslag der giver A's ledelse en mulighed for at
stå stærkt ved næste bestyrelses valg, men så er det også underforstået
at ministerens idé går igennem hos begge, både A og B..

jo da... represæntativt demokratur i praksis.

- cep

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-09 16:35

> [...]
> at ministerens idé går igennem hos begge, både A og B..
>
> jo da... represæntativt demokratur i praksis.

Det er fremgået af ministerens offentliggjorte kalender, at han har
deltaget i disse arrangementer.

Hvad med naboer, til bopælen eller i sommerhuset? Her sker der da også
en påvirkning.

Fra : ASKF

Dato : 19-03-09 17:17

Per Rønne ytrede sig i <1iwu35f.y4dasp1jkhlneN%per@RQNNE.invalid> med
dette:

>Det er fremgået af ministerens offentliggjorte kalender, at han har
>deltaget i disse arrangementer.
>
>Hvad med naboer, til bopælen eller i sommerhuset? Her sker der da også
>en påvirkning.

Ja der er jo ikke andet for end at vi må etablere en total overvågning
af de folkevalgte, især ministrene.

Al deres kommunikation skal optages/logges og offentliggøres, hvilket de
selvfølgelig kun kan have noget i mod hvis de forsøger at skjule
ulovligheder.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : J. Nielsen

Dato : 19-03-09 17:11

On Thu, 19 Mar 2009 13:24:14 +0100, "\"Claus E. Petersen\" <\"Snurrberget\"@"
<"REMOVE> wrote:

> [...]
>lokale departementchef, hvis det nu skal være golf på allehøjeste plan.
>Ellers kan en alm. embedsmand vel gøre det.

Skal vi ikke bare erstatte vores politikere med et computerprogram?

En jæger der takker nej til en jagtinvitation er enten død, eller har allerede
sagt ja til andenside.
--

-JN-

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-09 17:20

J. Nielsen <mp274808@paul.get2net.dk> wrote:

> Skal vi ikke bare erstatte vores politikere med et computerprogram?
>
> En jæger der takker nej til en jagtinvitation er enten død, eller har allerede
> sagt ja til andenside.

Takker kongefamilien mon altid nej til fester og jagtselskaber -
deltager man kun når man selv inviterer [og betaler]?

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-03-09 19:13

J. Nielsen skrev:

> Skal vi ikke bare erstatte vores politikere med et computerprogram?
>
> En jæger der takker nej til en jagtinvitation er enten død, eller har allerede
> sagt ja til andenside.

Han kan sgu være jæger når han ikke er minister, især hvis han bliver
inviteret til at golfe eller jage med repræsentanter for de de mest
magtfulde erhvervsinteresser.

Hvis erhvervslivet har et ønske til ministeren kan de vel for fanden
arrangere et møde i ministeriet og så evt. tage et slag mini-golf i
konference lokalet.
Det andet stinker.. at rette i kalenderen stinker.. det er i det hele
taget ikke befordrende for tilliden til toppen af den folkevalgte
kransekage.

- cep

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-09 06:56

"\"Claus E. Petersen\" <\"Snurrberget\"@" <"REMOVE> wrote:

> at rette i kalenderen stinker

Hvornår dog?

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 20-03-09 20:04

Per Rønne skrev:

> Hvornår dog?

http://www.denmarkonline.dk/1/2009-10-bendt-bendtsen-far-naese-dokumentfalsk

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-03-09 20:39

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i meddelelsen

> http://www.denmarkonline.dk/1/2009-10-bendt-bendtsen-far-naese-dokumentfalsk

Rettelse er vel også en lettere hysterisk betegnelse for "tilføjelse" der
klargør.

Iøvrigt kan det undre at spørgsmål om aktindsigt ikke kører mere prof.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-09 05:39

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i meddelelsen

> Rettelse er vel også en lettere hysterisk betegnelse for "tilføjelse" der
> klargør.

Ja.

Tænk hvis det slet ikke havde stået på kalenderen. Men blot været et
helt privat arrangement; så havde der da sandelig været noget at råbe
højt om.

Politikere, herunder ministre og borgmestre, har altså ikke en fast
arbejdstid. Det samme gælder for direktører i erhvervslivet. De er altid
»på«, uanset om de sidder på deres kontor eller ej.

Men jeg vil dog tro at Bendt Bendtsen har undladt at sætte sønnikes 25
års eller faster Annas 90 års fødselsdag på sin »officielle« kalender.

> Iøvrigt kan det undre at spørgsmål om aktindsigt ikke kører mere prof.

Sekretærerne skal vænne sig til at skrive uddybende kalenderpunkter, som
også kan forstås af journalister.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-03-09 07:48

Per Rønne skrev:
> Jeg lægger mærke til at ingen har omtalt Bendt Bendts jagt- og golfture
> med erhvervslivets spidser.

Jeg glemte.. det her er dk.politik!
Alt hvad der ikke har været i landsdækkende TV eller på een af få blogs
er uinteressant..

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-09 12:02

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Mærkelig?
På ingen måde.
Blot et ganske almindeligt exempel på den korruption, der er så almindelig
blandt levebrødspolitikere.

Jagt og golf har intet med "forhandlinger" og "kontakt" at gøre.
dette foregår i dertil oprettede tys - tys grupper, indrettet til formålet.

Egon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-03-09 14:07

> [...]
>
> Jagt og golf har intet med "forhandlinger" og "kontakt" at gøre.
> dette foregår i dertil oprettede tys - tys grupper, indrettet til

Præcis!

Fra : sluppermand

Dato : 24-03-09 17:25

On 18 Mar., 19:05, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Jeg lægger mærke til at ingen har omtalt Bendt Bendts jagt- og golfture
> med erhvervslivets spidser.
>
> Betyder det at I finder sagen lige så mærkelig som jeg selv gør det?

Bendt Bendtsen selv føler jorden brænde under sig, ingen tvivl om det.
Han har kontaktet politiet for at få afklaret hans transport af
jagtvåben i ministerbilen og har ifølge tekst-tv, selv taget initiativ
til et møde med SKAT.

Om mødet hos SKAT skal omhandle hans betalte golf- og jagtture eller
hans ganske private benyttelse af den skatteyderbetalte ministerbil,
eller hans lån af køretøjer hos SMC til private ferierejser, eller
hans billige BMW motorcykel til privat brug, må tiden vise.

Uanset hvad, så er manden rådden til op over begge ører. Selv Lene
Espersen, der ikke selv er helt ren i kanten, skynder sig at tage
afstand fra Bendt Bendtsen.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-09 14:24

sluppermand <wuk@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Uanset hvad, så er manden rådden til op over begge ører. Selv Lene
> Espersen, der ikke selv er helt ren i kanten, skynder sig at tage

Angående lovlighed eller ej, så har der indsneget sig den fejltagelse at
ministre og andre folkevalgte skulle være »offentligt ansatte«; det er
de ikke.

Men der er i de senere dage dukket ting op, der må sætte et
spørgsmålstegn ved Bendt Bendtsens dømmekraft. Sagen om bøssen der
skulle hentes på hans gård på Fyn, af hans chauffør, er en sag om en
ulovlighed, der tilsyneladende takseres til en bøde på 500-1000 kroner.

Hans køb af en motorcykel med rabat, og til brug ved valgkampen,
indeholder tydeligvis en reklame for BMW; hans rabat må betegnes som et
honorar for en reklameoptræden, som må være skattepligtig. I klogskab
svarer det til Lene Espersens optræden i undertøj, siddende på en
ølkasse; også her var der tale om en reklame.

Og hans lån af køretøjer hos SMC - her er det betænkeligt at
ministerbilen senere blev udskfitet med en bil fra selvsamme firma.

Som Uffe Ellemann-Jensen skriver i dagens Berlingske Tidende, er der kun
tale om korruption, hvis en gave modsvares af et senere offentligt køb.

Men jagt- og goldselskaberne, her er der intet at komme efter.

Fra : sluppermand

Dato : 25-03-09 16:41

On 25 Mar., 14:23, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
> tale om korruption, hvis en gave modsvares af et senere offentligt køb.
>
> Men jagt- og goldselskaberne, her er der intet at komme efter.

Bendt Bendtsen er rådden op over begge ører og det ved han selv. Nu er
korthuset ved at ramle, han ser sine gode, fede, fremtidige ben
muligvis forsvinder og forsøger nu at redde stumperne. Mere er der
ikke i dét. At han så kun får et lille snudeslag og en fin retrætepost
er så en anden sag.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-09 10:34

> [...]

> muligvis forsvinder og forsøger nu at redde stumperne. Mere er der
> ikke i dét. At han så kun får et lille snudeslag og en fin retrætepost

Man forstår egentlig godt at du vælger anonymitetens maske ...

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 13:26

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Manden har sgu da ret.

Men noget man ikke rigtig forstår er:
Hvad har du selv i klemme, siden du så halstarrigt benægter at se
korruptionen i sagen?

Egon

Fra : sluppermand

Dato : 26-03-09 16:43

On 26 Mar., 10:34, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Man forstår egentlig godt at du vælger anonymitetens maske ...

Pjat med dig.

/ Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 29-03-09 16:51

On 27 Mar., 00:43, sluppermand <w...@mail.tele.dk> wrote:

> Pjat med dig.

Ja, jeg forstår godt du ikke svarer; det er efterhånden svært at bakke
op omkring Bent Betjent???